Wanneer mag ik nu?

15-12-2014 12:14 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel eens af ligt t nu aan mij of hoe zit dat. ... ik mag nl zo goed als nooit uitslapen. Mn vriend en ik hebben een zoon van 3,5 jaar. Natuurlijk kan je dan niet elke dag uitslapen maar 1x in de week zou ik erg prettig vinden. Mijn vriend daarentegen komt elke dag tussen 12 en 2 uur smiddags een x zn bed uit. De laatste x dat ik een keer kon blijven liggen is onderhand al weer een maand geleden. En dan als t doordeweeks gebeurd word ik alsnog t bed uit geroepen om ons kind naar de psz te brengen. Vanmorgen weer ruzie slecht geslapen doodop maar hij blijft gewoon net zo lang liggen tot ik eruit ga.. Onze zoon moet ook gewoon ontbijten etc... talloze keren over gesproken meerdere afspraken gemaakt dat ik minstens 1x per week een x kan uitslapen. Maar als puntje bij paaltje komt dan is hij beroerd of moe of doet simpelweg alsof hij slaapt of zegt dat ie eruit gaat maar draait zich om en slaapt verder...

wat moet ik hier nou mee?....

Ik weet echt niet meer hoe ik dit aan moet pakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 15 december 2014 @ 15:50:

Liever lui dan moe, allebei. Lekker een kind die al rolmodel meekrijgt dat beide ouders het liefst 70% van hun leven in bed liggen.



Pot verwijt de ketel hier? Misschien ben je er te moe of lui voor, maar het zou kunnen helpen als je eerst topic las en dan je mening neerkwakt...



@TO: ik zag inderdaad al wat goede tips voorbij komen. Advies/begeleiding van een autisme-coach is een hele goeie. Succes!
Broeva!!! Haro!!!
Alle reacties Link kopieren
hoe je het aan moet pakken? heel simpel: niet meer accepteren dat hij zich omdraait als hij beloofd heeft er uit te gaan. hoe je dat niet meer accepteren moet aanpakken? glas / emmer water over hem heen.....
Alle reacties Link kopieren
Dus Lughnasadh

Ja het posten op een forum laat je ook naar jezelf kijken want eerlijk gezegd als ik hierover met mijn vrienden praat kiezen ze automatisch mijn kant en is hij een rotzak... nu is mijn doel om onze relatie samen met hem te verbeteren. Dit moet wel van 2 kanten komen natuurlijk. Ook mijn kant. Want ook ik zal iets fout doen en dat blijkt nu ook uit jou post.

Ik heb even over je post nagedacht en ja. Deze dingen erger ik me al veel langer over maar ging ik altijd een beetje uit de weg met "ja maar autist" en "voor de lieve vrede" en "och ik gun t m wel" ik kom er nu (pas) achter dat ik daarmee tegenovergestelde heb bereikt... het drammige ik wil gedrag.

Nee ik ken niet veel autisten en heb dus ook geen vergelijksmateriaal.



De reden waarom hij geen dagbesteding heeft is omdat hij al ca 35 banen heb gehad en zelfs een hele flexibele baan wat ook niet werkte ja daar voel je je als persoon echt niet blijer van. De reïntegratie bureaus wisten ook niet meer wat ze met hem aanmoesten. De reden van zijn ontslag is allemaal tzelfde hij heeft absoluut geen tijdsbesef voelt geen tijd voorbij gaan. Dus komt letterlijk altijd te laat. Niet 5 min maar 5 kwartier dan weer een kwartier dan een uur... geen enkele baas die dit pikt. Daarna een opleiding gedaan waarmee hij voor zichzelf kon beginnen. In samenwerking met het uwv. Maar omdat wij eigenwijs door bleven leven op dezelfde voet nadat wij onze banen zijn kwijtgeraakt hebben wij ons de schulden ingeholpen te laat aan de bel getrokken nu in de schuldenregeling dit betekent dat hij zolang de regeling loopt niet voor zichzelf mag beginnen. Wat voor hem ook weer een deuk was. En vrijwilligers werk volgens hem tja waarom werken als je er niet voor betaald wordt in combinatie met de angst om zn wajong te verliezen "als je vrijwilligerswerk kan doen kan je een betaalde baan krijgen"



Nu zit daar de laatste dagen vooruitgang in. Hij ruimt elke dag wat op dit betekent voor mij dat mijn werk een stuk lichter is. Je huis wordt echt een stuk rommeliger ala je vaak thuis bent. Hij traint weer heeft hij ook jaren naast zich neergelegd.

Maar ik weet echt niet meer hoe ik hem kan stimuleren hiermee door te blijven gaan. Dit is al vaker voorgekomen dat er wel aan werd begonnen maar niet verder mee gegaan. Dus vertrouwen dat t lukt is er weinig. Ik laat dit niet aan hem merken (is dat wel t juiste) omdat ik bang ben dat hij het weer opgeeft.



Ondertussen ga ik steeds vaker met en zonder kind het huis uit. Waarop wel elke x wordt gereageerd van wat leuk! Maar aan de andere kant toch wordt geprobeerd mij thuis te houden. Wat ik niet meer toelaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyq10 schreef op 15 december 2014 @ 16:31:

Kan hij je overigens wel steunen in het verdriet om je moeder en oma? Lijkt me vreselijk heftig en wil je dan ook sterkte wensen.

Dankjewel.

Jazeker wel.

Ik kan daarover heel goed met hem praten.
Mbv een autisme coach kan hij vast en zeker een goede (in ieder geval betere) dagstructuur opbouwen. Daar zijn ze ook voor.

Ook hebben zij ongetwijfeld tips en trucs om hem beter met tijd om te leren gaan.
Amberil, bedankt voor je uitgebreide en duidelijke post.

Jullie hebben hulp nodig, dat is duidelijk. In je eentje redt je dit niet met je vriend.

Neem contact op met stichting MEE(www.mee.nl), zij kunnen jullie verder helpen, zowel relatiegewijs als met hulp voor je vriend wbt zijn problemen met werk en zijn gedrag.



Nee, je vriend is geen rotzak, maar waarschijnlijk altijd te veel gefaciliteerd in zijn autisme. Autisten gedijen het best op zekerheden en die zekerheden willen ze bereiken en behouden door over alles controle te houden, alles tot in detail te willen bepalen.

Als je een doelloze dag voor je hebt, heb je geen zekerheid. Dan kun je dus inderdaad heel lang in je bed gaan liggen(veilig en zeker), of alles in huis willen gaan bepalen, inclusief de huisgenoten. Ongezond voor jullie allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft al eerder contact gezocht met stichting MEE, ze vonden hem te intelligent en werd zo weer naar buiten gewerkt. Zo ook bij meerdere instanties. Hij gedraagt zich ook niet als een "standaard autist". Zo kan hij aan de oppervlakte heel goed omgaan met plotse veranderingen, maar onder de oppervlakte kan dat tot wel flink lang in zijn hoofd blijven hangen.



En inderdaad het bepalen voor de huisgenoten dat zit me best dwars. Ik ben heel langzaam en sluipend mijn eigen leven kwijtgeraakt in het begin was dat een beetje te verwachten ( ik ben nl 100 km verhuist om samen te gaan wonen weg van al mijn familie en vrienden) en het isser gewoon ingeslopen dat het normaal is dat hij de boel bepaal. Dit merk ik nu ik graag vaker het huis uit wil, nieuwe vrienden probeer te maken ( hij heeft liever dat ik vrienden wordt met moeders in een relatie...) hij werkt me tegen bewust of onbewust. Hij zegt niet van je moet niet gaan, maar meer zo, weet je het zeker? wij kunnen ook een film kijken? etc



Ik ben er ook van overtuigd dat ie geen rotzak is, ook al voelt het soms wel zo. We hebben daarstraks gesproken en de dagen duren voor hem veelste lang als hij vroeg op moet staan vertelde hij me. Dagbesteding zoeken dus... Maar hoe krijg ik hem overtuigd dat bijvoorbeeld vrijwilligerswerk erg voldoenend kan zijn ook al krijg je er niet voor betaald. (Ik ben bijna 14 jaar vrijwilliger geweest met kids en das best lang met mn 29 jaar) ook ikzelf ben nu weer op zoek naar een leuke uitdaging in de buurt.
Was je er bij toen hij naar MEE ging, of heb je van hem gehoord dat ze hem te intelligent vonden en weer kon gaan?

MEE is heel laagdrempelig en voor zover ik weet hebben ze geen "intelligentiebeleid". Je moet een beperking hebben, en die heeft hij.

En afgewezen bij meerdere instanties? Een beetje instantie die is gericht op mensen met autisme weet best dat de ene autist de andere niet is.

Is hij wel eerlijk daarover?



Ik dacht ook altijd dat mijn autistische zoon helemaal niet kon liegen, dat hij altijd pijnlijk eerlijk was. Want dat wordt altijd gezegd, autisten kunnen niet liegen. En dat deed hij ook nooit. Maar hij kan het dus wel. Glashard.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amberil schreef op 15 december 2014 @ 18:16:

Dus Lughnasadh





De reden waarom hij geen dagbesteding heeft is omdat hij al ca 35 banen heb gehad en zelfs een hele flexibele baan wat ook niet werkte ja daar voel je je als persoon echt niet blijer van. De reïntegratie bureaus wisten ook niet meer wat ze met hem aanmoesten. De reden van zijn ontslag is allemaal tzelfde hij heeft absoluut geen tijdsbesef voelt geen tijd voorbij gaan. Dus komt letterlijk altijd te laat. Niet 5 min maar 5 kwartier dan weer een kwartier dan een uur... geen enkele baas die dit pikt.





Dit soort gedrag wordt gefaciliteerd door de wajong uitkering.

Een valkuil dus.

Zonder wajong uitkering om op terug te kunnen vallen , had hij waarschijnlijk zijn gedrag heus wel op tijd aangepast.
Ik denk waarschijnlijk te makkelijk. Dit soort situaties heb ik heel kort meegemaakt. Ik maak de afspraak met hem dat hij op tijd opstaat, en daarbij ook de afspraak dat ik water over hem heen gooi als hij niet binnen 5 minuten naast het bed staat. Als hij niet van plan is je te belazeren gaat hij akkoord. Ook spreek ik af dat de consequenties van het water (nat bed etc) voor hem zijn. Binnen een week of twee had hij door dat als de wekker gaat hij meteen op moet staan.
Alle reacties Link kopieren
Een uitkering hebben, en dan ook nog uitslapen...?

.

Tja...dan word het nog erger.

Lang leve de draaiende spiraal die naar beneden getrokken word.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Amberil schreef op 15 december 2014 @ 12:58:

Hij heeft een wajong uitkering met een reden zoals ik al zei het is niet dat hij niet werkt omdat hij er geen zin in heb. Hij heeft t vaak zat geprobeerd maar een reguliere baan zit er gewoon niet in. Fysiek is er niets mis met hem. Hij heeft een lichte vorm van autisme.



En de vraag waarom wij een kind hebben? Kortom gezegd: ja dat mag je aan mij verwijten. Onze zoon was niet gepland. En ik kon t niet over mn hart verkrijgen om t weg te laten halen. Jammer dat er zo makkelijk over gedacht wordt.



En jammer dat er gedacht wordt dat er dagelijks ruzie is voor de zorg van onze zoon. Zoals ik al zei hoef ik echt niet elke dag uit te slapen. En maak hier meestal ook geen probleem van. Daar ligt mss wel de grootste fout. Mijn zoon is mijn/onze verantwoordelijkheid en waar ik met alle liefde voor zorg. Maar die enkele x wanneer ik het echt een x nodig heb wordt ook zwaar genegeerd...

Hoe dommer het volk hoe groter de kinderschaar.



Hoezo kun je niet werken met een lichte vorm van autisme? Als er één stoornis is die je niet per se ongeschikt maakt voor de arbeidsmarkt, en je soms zelfs geschikter maakt, is het autisme wel.



Lekker, zo'n familie niksnut die zich op kosten van de samenleving voortplant.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je van zijn licht autisme flink last hebt!

Ik zou de adviezen ter harte nemen die hier staan op dit punt.



Lastig dat gebrek aan gevoel voor tijd. Maar daar moet toch iets op te vinden zijn?



Sterkte en wijsheid toegewenst met de situatie.
quote:elle5460 schreef op 16 december 2014 @ 14:37:

Een uitkering hebben, en dan ook nog uitslapen...?

.

Tja...dan word het nog erger.

Lang leve de draaiende spiraal die naar beneden getrokken word.



Dus dat

Shockerend, niet werken allebei niet altijd thuis zijn en dat nog klagen dat je niet kunt uitslapen....
Als papa de halve dag in bed ligt, welk voorbeeld is dat voor kind?



Echt.....mijn gebit valt zowaar uit mijn mond!
Alle reacties Link kopieren
Ook als je niet werkt moet je vroeg op met een kind. Is toch veel leuker voor een kind om ook samen te ontbijten met beide ouders?

Wat een afknapper trouwens dat hij alleen maar in zijn nest ligt te stinken.



Ik ken trouwens een aantal mensen met een Wajong uitkering die wel gewoon werken. Ik heb er verder geen verstand van wat het precies inhoud. Hij kan geen reguliere baan krijgen, wat dan wel?



Nouja, ik zou hier niet mee kunnen leven. Ik zou lekker op mezelf gaan wonen met kind, je doet toch alles al in je eentje.
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen trouwens nooit meer uit sinds we een kind hebben, dat kunnen we ons echt niet veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven