Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ha, dank je damas!
Alle reacties Link kopieren
Iemand een idee waar je leuke kwalitatieve tricots kunt vinden in de stijl van KL?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond op warme zolder met ventilator mijn positierok uit allemaal rokjes afgemaakt. Het is een zwart met blauwe polkadot en best wel goed gelukt. Jullie nog aan het werk geweest met de warmte?
quote:seol schreef op 28 juli 2014 @ 14:10:

Ik heb gisteravond op warme zolder met ventilator mijn positierok uit allemaal rokjes afgemaakt. Het is een zwart met blauwe polkadot en best wel goed gelukt. Jullie nog aan het werk geweest met de warmte?



Foto!



Ik ga vanmiddag een jurkje naaien als kraamkadootje
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd stofjes bij de Veritas

En nu ben ik trouwens bezig met eeh rokje voor Famke.

Vorige keer heb ik een gymtas gemaakt,kwijldoekje voor vriendin en zo'n zak met vakjes voor in de achterbank van de auto.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog iets leuks aan het maken? Hier rolden er pas een jurkje en een rokje voor mezelf vanonder.

Nu nog wat geboortekadootjes aan het maken.



Hebben jullie nog leuke inspirerende blogs?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-12-2014 21:16
Reden: spam
% gewijzigd
Dat je je hier speciaal voor hebt aangemeld....
Alle reacties Link kopieren
ja, dat dacht ik ook al..... Ik ben overigens wel lekker bezig met naaien, t shirts voor de kinderen, truien, broeken, jurkjes...... Op zolder naaihoekje ingericht dus hoef ook niet steeds alles weg te halen en de machines kunnen blijven staan, fijn!
Alle reacties Link kopieren
Fijn zon hoekje phips, ik zit in de keuken. Ben even inspiratie loos moet eigenlijk nog wat kadootjes maken voor de babyboom die mijn vriendengroep treft. Iemand nog een origineel idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit knuffels genaaid als babykadootje. Was erg leuk om te doen. Verder ben ik al heel lang uit de babies......
Slabbetje met stropdas of ketting?



http://beccaspapercutz.bl ... toddler-boy-bibs.html?m=1
Alle reacties Link kopieren
Luiermapjes zijn ook leuk om te maken.
Alle reacties Link kopieren
Weer een beetje activiteit! Ik heb laatst twee van http://emmaenmona.blogspot.nl/2011/06/m ... entje.html dekentje gemaakt met een mooi katoentje. Zoon zit er graag me op de bank, en voor dochter licht het in de kast (januari ben ik uitgerekend) Ik hoop op mijn vrije nog dag een paar dingen te kunnen maken, over een paar weken heb ik daar de tijd niet meer voor.
Alle reacties Link kopieren
Oh, bestaat dit topic nog? Ik heb net een door mijn zoon ontworpen trui voor hem gemaakt. Volgens mij kan ik geen plaatjes plakken vanaf mijn mobiel maar hij staat op http://www.facebook.com/xenofobia.design

Volgens hem moet de volgende vleugels hebben en een staart, dus daar ga ik binnenkort aan beginnen.
Deze?
Alle reacties Link kopieren
Ja!
Leuk, zit dat groen in de stof of heb je dat er op genaaid?
Alle reacties Link kopieren
Dat groene is gestikt met neongaren.
Alle reacties Link kopieren
Leuk uggla! Leuk ook dat je zoon nog zelfgemaakte kleding aan wil.



Hier ook wel lekker bezig. Rokje voor dochter, 2 jurkjes voor dochter en ben nu bezig met een jurk voor mijzelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook minder rare niet van in devwinkel gekocht te onderscheiden dingen hoor Jill. Zoon heeft tot nu toe nog nooit geklaagd en ik hoop dat dat nog lang zo blijft. We hebben niet zo heel veel geld, dus ik kan voor 20 euro een goede spijkerbroek voor hem kopen, ik kan er 3 maken of ik koop er 3 met een rare pasvorm bij de zeeman. Als hij klachten heeft dan moet hij doe keuze zelf maar maken. Hoe oud is jouw dochter? Verwacht je dat ze nog lang zelfgemaakt zal willen dragen?




Mijn 2 elsa jurken voor mijn nichtjes
Alle reacties Link kopieren
Mooi gemaakt Beelicious! En jouw trui ook Uggla! Mijn kinderen (bijna 12, 13 en 16) lopen maar al te graag in zelfgemaakte kleding hoor! Mijn dochter heeft laatst de lapjesmarkt "leeggekocht" van haar kleedgeld en een waslijst wensen bij mij neergelegd. En voor mijn jongens naai ik broeken, truien, t shirts, en ze zijn er maar wat blij mee!

Sterkte met de laatste loodjes Seol! Leuk, zo'n dekentje.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat grote kinderen ook nog zelfgemaakt dragen. Dat deed ik ook wel als kind, al ging ik het al snel zelf maken omdat mijn moeder totaal niet begreep wat ik hebben wilde. Ik heb net 3 spijkerbroeken voor mijn oudste zoon gemaakt. Hij heeft qua taille maat 110 maar qua lengte maat 134. Daar is binnen de confectie niks voor te krijgen.

Leuke jurkjes beelicious! Als ik dat zo zie vind ik het wel jammer dat ik alleen naar jongens heb.
Alle reacties Link kopieren
Ja, inderdaad, zo'n kind heb ik ook: lang en graatmager . Mijn dochter regelt ook de patronen erbij, knipt, rijgt en doet al het vervelende werk, ik hoef alleen nog maar het leuke te doen . Maar sinds kort heb ik een nieuwe naaimachine en heeft zij mijn oude gekregen, kan ze daar lekker op gaan klooien zonder dat ik er last van heb. En de jongste (jaja, jongens naaien ook!) heeft er ook al mee gewerkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven