Gezondheid alle pijlers

Meer mensen de griep?

16-12-2014 09:22 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer mensen die de griep hebben? Sinds zondag de griep hier. Koorts is inmiddels gezakt maar die rothoest. Het doet inmiddels zo'n pijn dat ik bang ben voor elke hoestkriebel. Vannacht er ook niet van geslapen.

Ik slik paracetamol, veel thee met honing, water, fruit. Smeer dampo etc.

Iemand nog andere tips?
Hier geen echte griep (even afkloppen) maar wel verkouden en hoest me echt een ongeluk. Ik heb gewoon er gewoon spierpijn van in mijn buik en rug, en ik krijg er ook nare steken in mijn hoofd van. Misschien horen die steken erbij, bah.



Veel beterschap, iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Als dat hoesten niet overgaat even de huisarts bellen. Vooral dat nachtelijk hoesten is behoorlijk uitputtend. Codeïne hielp bij mij wel pas na een dag of 4.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie allemaal weer beter? Ik ben aan het herstellen maar wat duurt dat lang zeg. Ook enorm last van hoesten.. Blegh.
Alle reacties Link kopieren
Hier nu vier weken geleden en kan nu eindelijk zeggen dat het hoesten zo goed als echt weg is!
Hier ook sinds afgelopen zondag, maar dan buikgriep (of ik heb echt iets heel verkeerds gegeten...). Supermisselijk, maagpijn en veelvuldig naar het toilet hier. Gisteren wat verhoging maar gelukkig verder geen koorts.

Tips? Zorgen dat je voldoende drinkt!
Alle reacties Link kopieren
Paar weken geleden de buikgriep gehad, dus ik hoop dat de "gewone" griep me even overslaat dit jaar.



ps ik gebruik altijd noscapine tegen hoest. Op de een of andere rare manier helpt dit bij mij beter dan codeïne.
Jasses, wat vervelend, beterschap voor jullie allemaal



Ik voel me sinds gisteravond wat minnetjes, ben vandaag wel naar mijn werk gegaan maar kwam met moeite de ochtend door. Straks onder de douche en vroeg naar bed en heel hard wensen dat dit niet de beginverschijnselen zijn van de griep
Alle reacties Link kopieren
quote:livelife29 schreef op 23 december 2014 @ 18:48:

Zijn jullie allemaal weer beter? Ik ben aan het herstellen maar wat duurt dat lang zeg. Ook enorm last van hoesten.. Blegh.Nee, nog steeds niet helemaal beter. Nu dag 10. Hoesten houdt inderdaad niet echt op maar (te) langzaam gaat het beter. Pfff. Gelukkig nog vakantie om bij te komen
quote:saaaaar81 schreef op 16 december 2014 @ 09:43[/message]:[/b]

[...]





Vanuit Amerika onderweg? Het staat nu met z'n koffertje bij de incheckbalie? Oeps guilty :( Toevallig was ik rond die tijd aan het inchecken ;) In florida zat bijna iedereen te hoesten etc. Ik heb er nu al bijna 2 weken last van.
Ik heb het sinds een paar dagen. Heb de afgelopen jaren acute bronchitis gehad en ben dus ook meteen met het hoesten naar de dokter gegaan, om het voor te zijn. Kon in eerste instantie niet terecht, en kreeg dus een antibioticakuur voorgeschreven, waar ik niet mee akkoord ben gegaan. Bronchitis is meestal een virus en geen bacterie, dus antibiotica heeft geen effect. En sowieso, medicatie voorschrijven zonder te weten waarvoor lijkt me ook niet zuiver.



Toen moest ik dan maar langskomen. Hoor ik ze eerst achter zeggen "ja, je had antibiotica voorgeschreven, maar die wil ze niet". En toen ik in de behandelkamer zat, kon ik aan zijn houding merken dat hij eigenlijk maar vond dat ik zeurde. Hij schreef een inhalator voor, met een zuur gezicht. Dus ik vraag hem "schrijf je me dat nou voor omdat je vind dat ik het nodig heb, of omdat ik specifiek erom vroeg?" Kreeg ik een vrij ontwijkend antwoord, maar het kwam erop neer dat ik het volgens hem niet nodig had.



Ik heb dus uiteindelijk maar bij de apotheek om advies gevraagd of ze het verstandig vonden om aan het pufje te gaan. Even laten luisteren naar de hoest en zij vonden het niet alleen nodig, maar ook belachelijk dat hij antibiotica had voorgeschreven hiervoor. Zit er nu een dag aan. Tot nu toe merk ik geen verschil, hoest me nog steeds de longen uit mijn lijf, maar hopelijk gaat het snel beter.
Rozehanddoek, ik vind jou heel onverstandig en eigenwijs. Pufje helpt dus nog niet en de apotheek vragen wat te doen vind ik helemaal raar. Hij is geen arts. Apotheek laten luisteren naar de hoest lijkt mij geen normale gang van zaken.
Nou, als jij mijn arts had, vertrouwde je het ook niet. Mijn arts is totaal ongeinteresseerd, vind het prima om medicatie uit te schrijven zonder dat hij weet waar het om gaat. En om dan geirriteerd te zijn omdat ik liever langs wil komen dan zomaar aan die pillen te gaan, dat vind ik nogal wat. (Helemaal omdat ik bij mijn vorige artsen, in 2 verschillende landen, na onderzoeken toch echt aan de inhalator moest.)



De vorige keer zat ik er met een genant probleem, zat hij me gewoon uit te lachen. Ik woon in het buitenland en in het vorige land waar ik woonde gingen ze er een stuk professioneler mee om. Daar werden onderzoeken gedaan als je ergens last van had en stuurden ze je niet zonder meer met een receptje weg zonder te weten wat er aan de hand was. En antibiotica voor een virus slaat al helemaal nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Ik had als puber jaarlijks bronchitis, de eerste jaren kreeg ik daar antibioticum voor maar daar is men juist mee gestopt door de enorme overload aan antibioticum voorschrijvingen en evt resistentie. Je kan bronchitis prima uitzieken zonder pillen als je dan ook maar echt uitziekt!



Apotheken hebben trouwens weer meer medicijnkennis dus ja, wat is wijsheid.



On topic. Ik heb nooit griep.

IK vind dat wel een beetje jammer want koortsig onder een dekentje vind ik dus wel wat hebben eigenlijk... stiekem.
...
Ik heb er nooit antibioticum voor gehad. Wel voor de bijholteontsteking die ik er eens bijgehad heb Ik heb er de laatste keer 2 maanden mee gelopen (had de tijd niet om uit te zieken, ivm studie) en ik wilde dat niet nog een keer. Dus ik dacht wijs te zijn door maar meteen naar de dokter te gaan. Maar het is hier echt slecht gesteld met de gezondheidszorg. En omdat hij zo chagrijnig dat recept aan het uitschrijven was, wilde ik graag een second opinion van de apotheek.



Ik vind lekker onder een dekentje ook heerlijk. Maar die griep erbij, laat die maar achterwege :D Denk je dat mannen daarom af en toe manfluenza krijgen? Zodat ze ook zo lekker verwend worden? :D Nadeel, vriend zit lekker met een glas wijn en ik heb Jus d'orange. Tropicana, dat dan weer wel
Alle reacties Link kopieren
Ben de tel kwijtgeraakt hoeveel weken ik last van hoesten heb. Begon met een kriebelhoest en ging over in een vastzittende hoest. Hele pijnlijke steken in het hoofd bij het hoesten. Niet kunnen slapen. Moeite om zonder te hoesten te praten. Sinds een paar dagen voelt mijn ribbenkast aan alsof het gekneusd is. Google zegt dat het van het hoesten komt.



Uiteraard al de huisarts gebeld maar die zegt gewoon uithoesten. Ik kijk nu of ik de hoest iets kan temperen met mijn ventolin. Zal blij zijn als ik er vanaf ben. Wel een mooi excuus om onder die vervelende nieuwjaarszoenen uit te komen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:sisa schreef op 16 december 2014 @ 12:46:Het duurt al 2 weken: eerst heel moe, daarna koorts, spierpijn, ellende, daarna de hoest/slijm periode en nu zit ik met ontstoken bijholtes en nog steeds moe, moe, moe...



Die klachten herken ik wel. Ik heb nu al meer dan een week last van vermoeidheid, lamlendigheid, spierpijn en hoofdpijn. Maar ik hoest niet en heb rond de 38 graden, wat net aan koorts is. Ik moet zeggen dat ik nog nooit hogere koorts heb gehad dan 39 graden. Maar heb ik nu griep of niet?



Ik heb deze week zeker vier dagen 16 uur geslapen. Ik heb normaal gesproken last van slapeloosheid maar slaap nu zo 8 uur achter elkaar. Maar het kan dus zijn dat de hoest nog gaat komen dan? Mijn holtes zitten wel vol maar echt heel verkouden ben ik ook niet. Wel koude rillingen en ik heb het steeds koud als ik uit bed kom, normaal niet. Nou ja, ik merk het wel want ik ga niet voor de griep naar de huisarts.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Rozehanddoek, ik ken je huisarts natuurlijk niet maar heb zelf wel anti-biotica gehad voor bronchitis wat goed hielp. Klinkt niet als een fijne huisarts. Beterschap voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet praten zonder te hoesten, zo vervelend. Ik voel me ook ontzettend slap, hebben jullie dat ook?
MV, daar heb je een goed punt! Die nieuwjaarszoenen! Ik denk dat ik nog even een weekje doorhoest



Gladoortje en Lifelife, ik herken het slappe en moeie gevoel ook. Slaap nog geen 16 uur, maar een trip naar de supermarkt en ik kan wel weer gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb te vroeg gejuichd want nu ben ik neusverkouden. Het is ook mijn eigen schuld, ik heb niet goed voor mezelf gezorgd. Veel junkfood. En we zouden boodschappen gaan doen maar dat trek ik nu niet. Morgen zijn er hier twee supermarkten open dus gaan we dan. Met de honden alleen p&p rondjes. En twee van mijn katten zijn weer aan het niezen. Ze hebben jaren geleden niesziekte gehad en met slecht weer komt het terug. Meestal hoeven ze geen kuur gelukkig maar vind het zo sneu. Ze niezen soms echt veel achter elkaar. Ik nu dus ook, bah. Voel me zielig! En mijn vriend heeft nergens last van. Hoop dat het zo blijft want ik kan niet alleen met de honden wandelen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds ziek hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Brrr hier ook de griep. Voel me al een paar dagen goed beroerd. Baal ervan dat het net nu met kerst is, had allemaal plannen gemaakt maar blijf denk ik een dagje in bed.
Alle reacties Link kopieren
quote:madamecannibale schreef op 25 december 2014 @ 10:47:

Brrr hier ook de griep. Voel me al een paar dagen goed beroerd. Baal ervan dat het net nu met kerst is, had allemaal plannen gemaakt maar blijf denk ik een dagje in bed.Maak daar maar een paar daagjes van! Ik ben nog steeds niet helemaal opgeknapt. Beterschap
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn jullie nu al ziek? Ik zit op dag 7!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 9 dagen echt niet lekker geweest. Zit nu op dag 12 en ik hoest nog steeds, slaap slecht en ben kapot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven