Verschillende bedtijden

16-12-2014 23:31 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier, dus even wennen voor me!



Het volgende wil ik jullie voorleggen: mijn vriend en ik hebben echt uiteenlopende bedtijden. Hij wil altijd veel later naar bed. Ik ben absoluut ochtendmens en hij absoluut avondmens.



Naar mijn idee zorgt dit er ook voor dat we weinig seks hebben. Als je naast elkaar ligt in bed, kruip je sneller naar elkaar toe.



Ben benieuwd of er meer zijn die hier 'last' van hebben.
Be as you are, that's good enough!
Doe de seks voor 't avondeten, kun je daarna nog lekker douchen voor je gaat slapen.

Lijkt me vervelend als je met iemand samen woont die in 'n compleet andere tijdzone leeft. Ik ben ook ochtendmens en zou me doodergeren als 'n partner tot 10 uur of zo in z'n nest blijft liggen in 't weekend. Dan is je halve dag al om!
quote:elninjoo schreef op 17 december 2014 @ 18:23:

Doe de seks voor 't avondeten, kun je daarna nog lekker douchen voor je gaat slapen.

Lijkt me vervelend als je met iemand samen woont die in 'n compleet andere tijdzone leeft. Ik ben ook ochtendmens en zou me doodergeren als 'n partner tot 10 uur of zo in z'n nest blijft liggen in 't weekend. Dan is je halve dag al om!



10 uur? Dan is 't toch echt nog nacht voor mij hoor ;).



Voor 12 à 1 uur 's middags kom ik in 't weekend toch echt alleen maar "boven water" als 't extreem belangrijk is.

(In 't weekend lig ik ook zelden voor 2 à 3 uur 's nachts in bed. Geregeld is 't "ineens" 4 uur ofzo.)



Partner kruipt er dus geregeld bij voor "een middagdutje" .



Ik heb ermee leren leven dat hij een ochtendmens is die er met veel plezier ergens tussen 6 en 8 uitspringt.

En dat hij vaak al ligt te draaien om 5 uur (zeker als hij net een week vroege shift heeft gehad).
Alle reacties Link kopieren
mijn partner heeft ook veel slaap nodig, toen ik nog bij mijn ex vrouw was ging ik ook altijd veeeeel later naar bed, maar nu gaan we gezamenlijk rond half tien, even knuffelen als ze moe is en dan ga ik lezen, en als we gaan sexen, ja dan zal ze het moeten doen met 2 uur minder slaap
leef je droom
Alle reacties Link kopieren
Even update: ik ben er naast gekropen 's ochtends met ontbijtje, maar hij is dan serieus nog in slaap. Ik heb kan dat geduld niet opbrengen, ik ben immers al meer dan wakker. Pff, vind het echt lastig.



Dit is geen klaagzang, maar ik ben wel degene die moet beginnen over sex. Dat moeten we weer doen. Ja, zegt hij dan. En dan gebeurt er niks.



Maar goed, ik kan actiever zijn, als we samen op de bank liggen bijvoorbeeld.
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook het 'bekende' probleem. Ik ben idd een ochtendmens en mijn vriend een avondmens. Daardoor liepen wij in het begin tegen het zelfde probleem aan. Er voor gekozen om zelf wat later naar bed te gaan en hij iets eerder. Dit bevalt goed en is zeker een aanrader. Eerst wel ff wennen voor beide, maar nu geen enkel probleem en idd samen gaan slapen is vele malen fijner dan dat 1 van de twee al ligt te slapen.



@blauweveter

Jammer dat hij niet wat eerder in actie wil komen 's ochtends en dan een ontbijtje afslaat. Probeer er toch nog eens over te praten, want dit is niet echt bevorderlijk voor je seksleven, als ik dat zo moet begrijpen van je.

Mocht je toch niet uitkomen dan misschien toch andere momenten 'zoeken' waarop je wel sex kunt hebben.
don't let stupid things, break your happiness
Alle reacties Link kopieren
Wat me dwarszit is: waarom moet ik naar momenten zoeken, waarom moet ik me aanpassen? Daar zit wel boosheid hoor. Hij moet echt meer moeite doen. Het kan niet alleen van een kant komen. *boosheid modus uit*
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel alsof hij in zijn algemeenheid niet zo'n zin in seks heeft. Misschien dat een grotere uitdaging dan het tijdstip.
Alle reacties Link kopieren
quote:samenspel schreef op 04 januari 2015 @ 22:08:

Het lijkt wel alsof hij in zijn algemeenheid niet zo'n zin in seks heeft. Misschien dat een grotere uitdaging dan het tijdstip.Je neemt me de woorden uit de mond. Blijkbaar vind ik het veel belangrijker dan hem. Wat ik wel een ernstig probleem vindt overigens.
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
quote:blauweveter schreef op 04 januari 2015 @ 23:00:

[...]





Je neemt me de woorden uit de mond. Blijkbaar vind ik het veel belangrijker dan hem. Wat ik wel een ernstig probleem vindt overigens.Dan wordt het tijd voor een minnaar ;)
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me verstandig dat je daar eens een gesprek met hem over aan gaat, of heb je dat al geprobeerd? Uit ervaring weet ik dat het de beste manier is, maar ken ook de frustratie... grrr...
Hier man in ploegendienst. Wij pakken de momenten: 8.40 op mijn pt dag en hij vrij. Eerst kinderen naar school en dan naar bed. 20.00 uur in de avond als ze slapen. Of gewoon als we wel samen gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:samenspel schreef op 04 januari 2015 @ 23:11:

Het lijkt me verstandig dat je daar eens een gesprek met hem over aan gaat, of heb je dat al geprobeerd? Uit ervaring weet ik dat het de beste manier is, maar ken ook de frustratie... grrr...Er gebeurt alleen iets als ik initiatief neem. Er wordt alleen over gepraat als ik erover begin. Pff. Ik vind dat zo vermoeiend. Zo vermoeiend dat mijn zin in ook verdwijnt.
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft weinig slaap nodig en slaapt doordeweeks meestal 's nachts van 2 tot 7 en in het weekend van 5 uur ('s nachts) tot 12 uur ('s middags).

Ik slaap doordeweeks van half 11 tot 6 en in de weekenden van 11-12 tot 10.

Meestal vraag ik of hij bij me komt liggen als ik ga slapen, waarbij we soms seks hebben en soms niet. Daarna valt hij toch nog in slaap of hij staat weer op. Werkt prima voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is er al een ander? ..

Het ligt duidelijk niet aan jou!

Jij onderneemt genoeg, knap dat je het vol houdt.
don't let stupid things, break your happiness
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je reactie, maar als ik een ding zeker weet: er is zeker geen ander. Daar is hij veel te trouw voor en hij is echt hartstikke gek op me ;)



Ik zal het gesprek nog een keer opengooien. En misschien moet ik zelf duidelijker aangeven dat het een probleem voor me is.
Be as you are, that's good enough!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven