Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.



In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!





met vriendelijke groet,



Moderatorteam Viva





edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD







Veelvoorkomende vragen of problemen:



- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone



Layoutklachten



- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Wanneer komt de melding er dat je een pb hebt? Ik ontdekte nu pas na een dag of 10 een hele lieve pb. Erg onbeleefd dat ik nu zo laat reageerde.
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 10:42:

Klopt. Het aantal bezoekers holt hier hard achteruit (of in elk geval de tijd die men hier doorbrengt). Men haakt massaal af.

http://www.alexa.com/siteinfo/vivaforum.ir



Daily Pageviews per Visitor

-52.45%



Daily Time on Site

-61.00%



(de val zet hard door, maandje terug was het nog een daling van 20-25%)Wauw. Wat betekent Bouncerate? Die is wel flink gestegen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 17 december 2014 @ 17:58:

Wanneer komt de melding er dat je een pb hebt? Ik ontdekte nu pas na een dag of 10 een hele lieve pb. Erg onbeleefd dat ik nu zo laat reageerde.Als pasen en pinksteren op 1 dag vallen vrees ik...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Aloha Mod ik heb nog steeds nooit een antwoord gelezen op mijn vraag. Op dit nieuwe forum kan je nog steeds niet direct naar laatstgelezen bericht. Waarom niet? Allerlei andere forums en ook kleine iniemienie simpele forumpjes hebben die mogelijkheid wel. Het forumt ZOOOOOO veel fijner. Waarom krijgt viva dit niet? Of krijgen we het wel en wordt er aan gewerkt?



Waarom zijn de balonnetjes met aantal reacties soms zwart en soms grijs? Het zegt bij mij niets over al dan niet nieuwe reacties sinds je laatst gelezen hebt, zou dat wel zo moeten zijn en werkt het dus nog niet goed?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Welke functie heeft de paperclip onder een avatar ( meest rechter icoon)

Als ik er op klik gaat de pagina naar boven. Maar er komt een window te voorschijn bij het klikken met 'link naar dit bericht'
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 17 december 2014 @ 18:28:



Waarom zijn de balonnetjes met aantal reacties soms zwart en soms grijs? Het zegt bij mij niets over al dan niet nieuwe reacties sinds je laatst gelezen hebt, zou dat wel zo moeten zijn en werkt het dus nog niet goed?



Bij mij werkt het ook niet.



Ik heb als test wat topics geopend, op de homepagina blijven de ballontjes zwart.

Ik zie ook topics met grijze ballonen, die ik heb ook geopend gehad.

Wel of niet in een topic gerrageerd hebben maakt niet uit.



Ipad/safari
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Zoals jullie kunnen zien, staat er in de lijst ook dat de blokjes niet goed werken
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 17 december 2014 @ 18:51:

Welke functie heeft de paperclip onder een avatar ( meest rechter icoon)

Als ik er op klik gaat de pagina naar boven. Maar er komt een window te voorschijn bij het klikken met 'link naar dit bericht'





De paperclip is bedoeld om naar die specifieke posting te gaan



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat je geen voorbeeld reactie kan zien? Ik vind het link-plak-technisch altijd wel fijn om te kunnen zien of het gelukt is.



Misschien is dit al gemeld hoor, mijn excuus dan.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 17 december 2014 @ 18:01:

[...]



Wauw. Wat betekent Bouncerate? Die is wel flink gestegen namelijk.



Dat wist ik ook niet, vandaar dat ik die wegliet. Maar heb het even opgezocht:

It represents the percentage of visitors who enter the site and "bounce" (leave the site) rather than continue viewing other pages within the same site.



Het zijn de mensen die de site openen en meteen weer vertrekken. Stijging van +113% !! is dus niet positief.
.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer komt nou eindelijk de knop bekijk bericht eens terug? Dit is echt al tig keer gevraagd.

Ieder zichzelf respecterend forum heeft zo'n knop dus ik snap niet waarom het hier blijkbaar een probleem is.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik check bijna nooit mijn e-mail behorende bij mijn account hier. Toen ik gisteren weer eens mijn mail bekeek, zag ik daar een mail van 13 november met een officiële waarschuwing omdat ik een bewegende avatar zou hebben en dat dat niet is toegestaan?!

Ik probeerde op die datum een nieuwe avatar te uploaden maar dat lukte niet waardoor er de hele tijd zo'n draaiend rondje met streepjes bleef staan. Werkelijk absurd dat ik daar een officiële waarschuwing voor krijg!

En nu zijn bewegende avatars wel toegestaan begrijp ik?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:impala schreef op 18 december 2014 @ 12:03:

[...]





Dat wist ik ook niet, vandaar dat ik die wegliet. Maar heb het even opgezocht:

It represents the percentage of visitors who enter the site and "bounce" (leave the site) rather than continue viewing other pages within the same site.



Het zijn de mensen die de site openen en meteen weer vertrekken. Stijging van +113% !! is dus niet positief.





Zal ook komen doordat links niet in een nieuw tabblad openen denk ik.



Hoe zouden ze bij Sanoma tegen die cijfers aankijken?
quote:Soulcats schreef op 18 december 2014 @ 15:13:

Ik check bijna nooit mijn e-mail behorende bij mijn account hier. Toen ik gisteren weer eens mijn mail bekeek, zag ik daar een mail van 13 november met een officiële waarschuwing omdat ik een bewegende avatar zou hebben en dat dat niet is toegestaan?!

Ik probeerde op die datum een nieuwe avatar te uploaden maar dat lukte niet waardoor er de hele tijd zo'n draaiend rondje met streepjes bleef staan. Werkelijk absurd dat ik daar een officiële waarschuwing voor krijg!

En nu zijn bewegende avatars wel toegestaan begrijp ik?Er staat nergens in de huisregels dat dat niet mag. Ik wist niet eens dat dat niet mag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 18 december 2014 @ 15:14:

[...]







Zal ook komen doordat links niet in een nieuw tabblad openen denk ik.



Hoe zouden ze bij Sanoma tegen die cijfers aankijken?Die hebben gereageerd in het stiltetopic
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 18 december 2014 @ 15:16:

[...]



Er staat nergens in de huisregels dat dat niet mag. Ik wist niet eens dat dat niet mag.Klopt. Des te vreemder vond ik die officiële waarschuwing.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Soulcats schreef op 18 december 2014 @ 15:10:

Wanneer komt nou eindelijk de knop bekijk bericht eens terug? Dit is echt al tig keer gevraagd.

Ieder zichzelf respecterend forum heeft zo'n knop dus ik snap niet waarom het hier blijkbaar een probleem is.Wat bedoel je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:impala schreef op 18 december 2014 @ 15:19:

[...]





Die hebben gereageerd in het stiltetopic
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 18 december 2014 @ 09:43:

[...]





De paperclip is bedoeld om naar die specifieke posting te gaan



met vriendelijke groet,



Junior



?

Maar ik ben daar dan toch al?
Je bent zelf een theepot
Ik snap het doel van de paperclip ook niet. Zodat je een link kan plaatsen ergens die naar dat bericht linkt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 18 december 2014 @ 15:29:

[...]





Wat bedoel je?

De mogelijkheid om je bericht eerst nog te bekijken voordat je het plaatst.

Om te checken of een quote goed gegaan is bijvoorbeeld, of het plakken van een plaatje.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 17 december 2014 @ 18:28:

Aloha Mod ik heb nog steeds nooit een antwoord gelezen op mijn vraag. Op dit nieuwe forum kan je nog steeds niet direct naar laatstgelezen bericht. Waarom niet? Allerlei andere forums en ook kleine iniemienie simpele forumpjes hebben die mogelijkheid wel. Het forumt ZOOOOOO veel fijner. Waarom krijgt viva dit niet? Of krijgen we het wel en wordt er aan gewerkt?



Waarom zijn de balonnetjes met aantal reacties soms zwart en soms grijs? Het zegt bij mij niets over al dan niet nieuwe reacties sinds je laatst gelezen hebt, zou dat wel zo moeten zijn en werkt het dus nog niet goed?

Beste Spijk-er,



Er is voor gekozen om die mogelijk niet te geven, misschien dat er op een later termijn nog naar gekeken kan worden, maar voorlopig iig niet.

Wat betreft de ballonnetjes, die zouden moeten aangeven wanneer er nieuwe reacties in een topic staan die je nog niet hebt gelezen, maar dat werkt nog niet zoals het zou moeten zoals al eerder is aangegeven



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
quote:Soulcats schreef op 18 december 2014 @ 15:10:

Wanneer komt nou eindelijk de knop bekijk bericht eens terug? Dit is echt al tig keer gevraagd.

Ieder zichzelf respecterend forum heeft zo'n knop dus ik snap niet waarom het hier blijkbaar een probleem is.





Beste Soulcats,



Het staat op de lijst van de TD



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
quote:Soulcats schreef op 18 december 2014 @ 15:13:

Ik check bijna nooit mijn e-mail behorende bij mijn account hier. Toen ik gisteren weer eens mijn mail bekeek, zag ik daar een mail van 13 november met een officiële waarschuwing omdat ik een bewegende avatar zou hebben en dat dat niet is toegestaan?!

Ik probeerde op die datum een nieuwe avatar te uploaden maar dat lukte niet waardoor er de hele tijd zo'n draaiend rondje met streepjes bleef staan. Werkelijk absurd dat ik daar een officiële waarschuwing voor krijg!

En nu zijn bewegende avatars wel toegestaan begrijp ik?



Dit heeft niets met bugs te maken, dus daarvoor zul je even de mods moeten mailen



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 18 december 2014 @ 15:57:

Ik snap het doel van de paperclip ook niet. Zodat je een link kan plaatsen ergens die naar dat bericht linkt?



Ja dat denk ik. Maarrr: Je mag in principe toch niet citeren uit een ander topic? ( is mij laatst verteld). Mag je dan wel linken naar een bericht in een ander topic? Of bestaat die regel helemaal niet?

Graag een reactie.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven