zwanger op je 45ste....

13-02-2014 11:13 580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben Carla, 45 jaar en eindelijk gaat mijn lang gekoesterde wens in vervulling.... Ik ben zwanger, ik ben op 17 oktober uitgerekend.

Ik kan het allemaal nog niet echt vatten, het is nog zo onwerkelijk.



Zijn hier meer 'oudere' zwangeren? Ik zou het leuk vinden om met jullie in contact te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:stefcat schreef op 30 november 2014 @ 14:21:

Ben ook wel benieuwd, als het goed is is je kindje nu op de wereld.

zou ook wel willen horen hoe het was en hoe het afgelopen is.

ben ook 44 en mijn man en ik willen er nog graag eentje bij:))



Waarom in godsnaam???

Waarom doelbewust een risico lopen voor het kind?

Vind het behoorlijk egoistisch
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Blissxx schreef op 30 november 2014 @ 20:34:

Ik ben 43 jaar, heb 2 jongens (17 en 20).

Heb 26 september jl. m'n laatste pil genomen, en nu misschien zwanger...



Groetjes, Blissxx



Beetje eens met Calvijn, kans op een gehandicapt kind is veel groter. Maar bovendien, je hebt 2 kerels van 17 en 20. Waarom moeten die nog een jonger broertje of zusje krijgen?

De baby krijgt totaal geen band met de twee oudsten en jij bent je vrijheid zeker weer 15 jaar kwijt. Domme keuze naar mijn mening.



Ben zelf bijna 53, moet er niet aan denken dat er nu nog een kind over de vloer zou lopen.

Ben maar al te blij met mijn vrijheid en met mijn volwassen kind.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden mensen met een geestelijke handicap wel kinderen mogen krijgen maar iemand die dan misschien niet de meest ideale leeftijd heeft niet? Het is vaak goed overdacht, het is geen opwelling..en tja het zal niet altijd even makkelijk zijn maar dat is hun keuze. Wie zijn wij om daar over te oordelen? Wie zijn wie om over wie dan ook te oordeel. Beoordeel jezelf. Leef daarnaar en laat de rest van de wereld met rust.
Alle reacties Link kopieren
quote:marg81 schreef op 30 november 2014 @ 21:50:

Waarom zouden mensen met een geestelijke handicap wel kinderen mogen krijgen maar iemand die dan misschien niet de meest ideale leeftijd heeft niet? Het is vaak goed overdacht, het is geen opwelling..en tja het zal niet altijd even makkelijk zijn maar dat is hun keuze. Wie zijn wij om daar over te oordelen? Wie zijn wie om over wie dan ook te oordeel. Beoordeel jezelf. Leef daarnaar en laat de rest van de wereld met rust.



Wat een politiek correct gemuts



Op zo'n leeftijd nog een kind willen krijgen is bewust spelen met de gezondheid van het kind en dat vind ik egoïstisch en schandalig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Geestelijk gehandicapten horen ook geen kinderen te mogen krijgen overigens
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 30 november 2014 @ 22:06:

[...]





Wat een politiek correct gemuts



Op zo'n leeftijd nog een kind willen krijgen is bewust spelen met de gezondheid van het kind en dat vind ik egoïstisch en schandaligwat bedoel je met risico? 1 op de 100 kinderen van vrouwen boven de 40 wordt geboren met down, dat betekent dus dat er 99 gezond worden geboren.
het heet: verstandelijke handicap
Alle reacties Link kopieren
Nog even ter aanvulling: mijn 2 jongens zijn uit mijn huwelijk (ik ben 8 jaar geleden gescheiden) en ben nu bijna 7 jaar samen met mijn vriend (waarvan we nu bijna 1 jaar samenwonen).

Mijn vriend heeft een dochter van bijna 20 en een zoon van net 17 van zijn ex.



Wij zijn niet bewust 'bezig' geweest voor nog een kindje; ik weet nog niet voor 100% of ik zwanger ben -al voel ik dat zelf wel- we hebben het er ook nog niet uitgebreid over gehad, want dit zou wel een verrassing zijn voor ons...



Ik had deze info even achterwege gelaten omdat dit het topic van Carla3155 is. Maar omdat zij vroeg of er meer 'oudere' zwangeren waren, wilde ik toch even reageren
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 30 november 2014 @ 21:13:



[...]





Waarom in godsnaam???

Waarom doelbewust een risico lopen voor het kind?

Vind het behoorlijk egoistischIn welke omstandigheid is bewust kinderen krijgen niet egoïstisch?
Ik zie een kind liever opgroeien bij iemand die op late leeftijd kinderen heeft gekregen dan bij een moeder als Calvijn, die vrij beroerd denkt over mensen die een andere keuze maakt dan zij zelf.



Je verplaatsen in je kind als ze 16 is lijkt me makkelijker dan als ze is, niemand heeft daar herinneringen aan en toch hebben we het daar nooit over.



Waarom is het een domme keuze als iemand 15 jaar z'n vrijheid kwijt is? Je hoeft niet altijd alles op je zelf betrekken hè, een andere mening is niet per definitie dom enkel omdat het buiten je eigen bevattingsvermogen ligt.



Het percentage om een gehandicapt kind te krijgen doet er geen moer toe als jij in dat percentage valt. Dus 0.0001% kans is even shit als 1 % kans als het jou overkomt.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig! Van harte gefeliciteerd en geniet van jullie zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 30 november 2014 @ 22:06:

[...]





Wat een politiek correct gemuts



Op zo'n leeftijd nog een kind willen krijgen is bewust spelen met de gezondheid van het kind en dat vind ik egoïstisch en schandaligOp zo'n leeftijd doen de meeste vrouwen gewoon een test zodat ze van te voren weten of het kindje gehandicapt wordt of niet en als dat zo is dan besluiten veel vrouwen de zwangerschap af te laten breken. Dus dat geneuzel van egoïstisch gedoe om een kindje met down op de wereld te zetten slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 30 november 2014 @ 22:06:

[...]





Wat een politiek correct gemuts



Op zo'n leeftijd nog een kind willen krijgen is bewust spelen met de gezondheid van het kind en dat vind ik egoïstisch en schandaligKortzichtigheid en bekrompenheid zijn een veel grotere belasting voor een kind dan een moeder die "wat ouder" is.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens. En 'vroeger' was het toch heel normaal dat vrouwen nog spontaan een kind kregen als ze ouder dan 40 waren.

En dat allemaal zonder kunstgrepen, echo's, onderzoeken of wat dan ook.
quote:Zusenzoo schreef op 13 februari 2014 @ 11:35:

Dus dan ben je dus 50 als je kind maar de basisschool gaat, bijna 60 als je een middelbare school moet uitzoeken voor je kind.

Ik begrijp heel goed dat jij er blij mee bent, maar felicitaties, nee, dat niet.

Reageer dan niet zeg. Zuurpruim.

Gefeliciteerd Carla!
quote:calvijn1 schreef op 30 november 2014 @ 22:07:

Geestelijk gehandicapten horen ook geen kinderen te mogen krijgen overigens

Je klinkt een beetje als iemand waar we in de jaren 40-45 veel van hoorden. Hoe heet ie ook weer....

Die wilde ook zo graag betalen wie er wel en geen kinderen mochten krijgen en op welke voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Carla zou inmiddels bevallen moeten zijn! Ik ben super benieuwd hoe het gaat! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de rest van de discussie bewust niet gelezen. Carla, gefeliciteerd!
Be as you are, that's good enough!
Alle reacties Link kopieren
quote:duploo schreef op 30 november 2014 @ 22:13:

[...]



In welke omstandigheid is bewust kinderen krijgen niet egoïstisch?Helemaal juist!
Een vrouw is vruchtbaar totdat ze niet meer menstrueert omdat de eitjes op zijn. Dit heeft de natuur zo bepaald dus wie zijn wij om een ander te veroordelen omdat ze op late leeftijd zwanger wordt?



Misschien ben je al bevallen?
Nou dat mag ik hopen van wel gezien de datum van het topic
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is Carla inmiddels bevallen van een gezond kindje, zou leuk zijn alswe de afloop zouden horen.

Ik ben zelf 14 weken zwanger van m'n eerste kindje en ben 41 jaar. Al heel mijn leven weet ik dat ik graag moeder zou willen worden, maar door omstandigheden is het er niet eerder van gekomen. Misschien dat ik er daardoor nu extra blij mee ben. Het oordelen van anderen over de hogere leeftijd van Carla zal wel jeugdige hoogmoed zijn; het is natuurlijk prachtig als het je gegeven is dat je op jongere leeftijd een bewuste keuze kan maken voor een kindje, maar niet voor iedereen is dit weggelegd.



Heb gisteren de uitslag van de combinatietest gehad en die was super (kans van 1:2800 op trisomie 13).
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, Joosje! Ik wens je een goede, voorspoedige zwangerschap en een wolk van een baby toe
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Joosje.Geniet ervan
Alle reacties Link kopieren
Wat super Joosje! Heel blij om te horen. Veel succes!

Ik ben zelf ook bezig (40 plusser) heb ook nooit de kans gehad....hoop dat het mij gegund is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven