Geld & Recht alle pijlers

Angels, houd eens op met boeven vangen en ga...

27-07-2008 21:44 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd kom je ze overal tegen. En het lijkt alsof ze met zijn allen een zelfde missie hebben aangenomen. Allemaal prima. Maar ik heb al een aantal keer dingen aangekaart die wel eens veranderd zou willen zien.



Neem bijvoorbeeld de top 10 topics. Weet niet of jullie het opvalt maar daar klopt ook niets meer van. Ik hoor elke keer dat de zoekfunctie het niet doet. Waarom doe we daar dan niet eens iets aan?



Nou snap ik wel dat de angels dat niet allemaal kunnen want het zijn toch ook maar een soort van "veredelde forummers" (oei, kan dit wel?) Maar zouden de angels ons niet iets meer kunnen vertegenwoordigen? De stem van de forummer!



Waar vind jij dat de angels hun tijd beter aan kunnen besteden? Wat kunnen ze voor je doen? Wat zou je nu toch echt eens veranderd willen zien?
Alle reacties Link kopieren
Maar voel ik dat nou goed of valt dat wel mee? Dat jullie toch met zijn allen een bepaald beeld voor ogen hebben wat misschien bij een angel meeting ofzo tot stand is gekomen? Heb namelijk echt het idee dat ineens op een dag een knop omging (in jullie ogen misschien maar een paar tikjes)
Alle reacties Link kopieren
AgentL schreef op 27 juli 2008 @ 22:20:

Wat klopt daar niet aan? Is het NIET-groepje soms niet het actiefste topic? X-D


Die klopt zeker te weten. Maar de rest alleen niet...

Bijv. dat flatteuze en onflatteuze foto's van bn'ers kan ik me echt niet voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Aruba schreef op 27 juli 2008 @ 22:22:

Maar voel ik dat nou goed of valt dat wel mee? Dat jullie toch met zijn allen een bepaald beeld voor ogen hebben wat misschien bij een angel meeting ofzo tot stand is gekomen? Heb namelijk echt het idee dat ineens op een dag een knop omging (in jullie ogen misschien maar een paar tikjes)
Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan natuurlijk niet jouw gevoel ontkrachten. Dat jij het zo voelt is een feit. Er is nergens een knop omgegaan. Het is wel zo dat we de laatste tijd iets krachtiger optreden en dat is in overleg met de hoofdmod gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Viva Angel5 schreef op 27 juli 2008 @ 22:17:

[...]



Nee dat is niet mogelijk, maar sowieso dagelijks alle nieuwe topics in onze eigen pijlers en de vivapijler.


Dan lees je toch ook meteen wel de nieuwe oproepjes in de moddtopics?

Dus dan zou je kunnen weten dat mijn vraag op de vivapijlert staat..?
Alle reacties Link kopieren
Nee, want die staat niet in de lijst met nieuwe topics Goldielocks :) En het vivapijler-modtopic is in principe voor de hoofdmoderator, dus Naomi en (nu nog even) Nathalie. Maar ik zal even kijken of ik er iets mee kan :)
Alle reacties Link kopieren
Oke duidelijk. Dan is het voor mij nu Schluß. Bedankt voor je reacties Angel. Ik kan weer slapen. Had het blijkbaar even nodig ;-)
Alle reacties Link kopieren
Goldielocks: nee daar kan ik niks zinnigs over zeggen, simpelweg omdat dit een "bladitem" betreft (viva zoekt), daar hebben de Angels in principe niets mee van doen. Dus je zult echt nog even tot morgen moeten wachten :)



Aruba: oke :)
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik snap het wel ,ik heb er alleen een beetje de balen in dat ik afgelopen woensdag al een comment heb gegeven en een vraag heb gesteld waarop ik graag snel een antwoord had gekregen. Het is nu zondagavond..vandaar..
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ik me voorstellen, maar ik denk dat het niet is opgevallen bij Nathalie of Naomi, ook omdat zij nu allerlei zaken aan het overdragen zijn enzo. En dat is niet als excuus ofzo bedoelt, maar ik kan me voorstellen dat dit soort dingen er wat sneller bij inschieten momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Aruba schreef op 27 juli 2008 @ 22:24:

[...]



Die klopt zeker te weten. Maar de rest alleen niet...

Bijv. dat flatteuze en onflatteuze foto's van bn'ers kan ik me echt niet voorstellen.
Het is volgens mij ook niet n.a.v. het aantal postings, maar het aantal clicks. (zeg ik dat goed engeltjes?) Reken maar dat dat veel forummers 'anonieme meelezers' zijn: gewoon lekker plaatjes kijken!
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik moeten navragen Agent, ik weet wel dat er idd iets mee is.
Alle reacties Link kopieren
Viva Angel5 schreef op 27 juli 2008 @ 22:02:

[...]



Dat is niet waar. Wij willen een leefbaar forum, zowel voor nieuwelingen als oudgedienden. Jullie zijn het die dit onderscheid maken, wij behandelen iedereen (in elk geval zoveel mogelijk) gelijk.
In het topic over nieuwe forummers op overige zeggen jij en four het weer net iets anders.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
(en het feit dat er 2 topics geopend worden over dit onderwerp én dat veel forummers een nare smaak krijgen over het onderscheid dat zij zien, ervaren en / of voelen, dat zegt toch ook wel wat?)
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
HPL, misschien heb ik het niet duidelijk genoeg verwoord dan, want Viev 5 en ik bedoelen wel degelijk hetzelfde: het forum moet leefbaar blijven. En voor nieuwelingen gelden dezelfde regels als voor oudere forummers.



Alleen valt het ons op dat de laatste tijd relatief veel topics van nieuwe forummers 'verpest' (sorry, weet even geen beter woord) worden door lollige reacties, flauwe grappen en regelrechte beledigingen. En wij vinden dat dat niet kan. Dat heeft niets te maken met het onderscheid tussen nieuw en oud, maar met de sfeer op topics en de mate van gastvrijheid hier.



Ik heb gisteravond nog een deel van het topic op Overige met een half oog gelezen zag daar ook dingen staan waar ik het wel mee eens ben: een nieuwe forummer heeft zich net als oude forummers respectvol of in elk geval volgens de fatsoensnormen op te stellen. Als een nieuwe forummer dus haar 'scheur opentrekt' tegen een oude forummer, kan zij net zo goed als andersom gebeurt een waarschuwing ontvangen. Alleen zijn die waarschuwingen niet zichtbaar op het forum. Ik zal dit nog eens op de agenda laten zetten van Angel-overleg, want misschien is het beter blokkades en waarschuwingen wel openbaar te doen. Nadeel daarvan vind ik wel dat je nou juist die kleutercultuur versterkt.



Iemand schreef volgens mij op dit topic dat we mensen op uit de hand gelopen topics het meer zelf moeten laten beslechten. In principe ben ik dat met jullie eens. Maar ik wil daar wel een kanttekening bij plaatsen. Ik zie mezelf namelijk wel als een angel die dat doet, maar krijg daar ook vaak commentaar op, zowel op het forum als in de mail. Ik ben het met jullie eens dat forummers het vaak zelf wel op kunnen lossen, maar als de boel geescaleert is en ik moet uit 25 pagina's posting terughalen wie begon en wie wat gezegd heeft en wie gewaarschuwd moet worden (omdat daar om gevraagd wordt of omdat wij vinden dat het echt te ver gaat), dan is dat bijna onbegonnen werk en de kans op vergissingen en misinterpretatie is groot.

In het verleden heeft deze aanpak (dus niet snel ingrijpen) ook wel eens voor grote problemen op het forum gezorgd.



Ik hink op twee gedachten dus. Ik wil geen schooljuf zijn. Als ik zie dat het ergens verkeerd dreigt te gaan, plaats ik bij voorkeur een algemeen verzoek aan alle deelnemers aan de discussie om ontopic en fatsoenlijk te blijven. Verder is het aan de forummers, mits de discussie voldoet aan de gedragsregels uit de FAQ/huisregels.



Vandaag ben ik werken (begin wat later vandaag :) ) en zal ik overdag dus niet meer reageren hier. Misschien vanavond.
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 27 juli 2008 @ 22:13:

[...]





Toen wij zo STOrend waren... X-D



Dikke zoen!

:smooch:






Hahah, daar noem je wat, maar ik dacht meer aan die forummer die mij prive kende en mij prive cyberstalkte en hier ook een profiel aanmaakte met mijn pasfoto die ze van de site van mijn werk afgerukt had, grrrrrrrrrrr, dat hebben ze mooi opgelost voor me.

met nogmaals dank aan Agent die het als eerste aan gegeven had, nota bene de grootste pestkop, hahaha, zo zie je maar , dat gepest moet je met een korreltje zout nemen.



maar respect moet wel overeind blijven, daar geef ik de angels helemaal gelijk in en oeverloos gepest wordt respectloos, dus.



ik heb het overleefd, ben een sterke meid hihi

en je moet ook niet met iedereen vriendjes willen zijn, dat scheelt ook een hoop ellende, bij sommige forummers lig je gewoon niet, nou dan niet toch, net het echte leven.
Alle reacties Link kopieren
Nou viev, op het andere topic maak je in mijn ogen duidelijk onderscheid tussen 'oud' en 'nieuw'.

'Oud' moet 'nieuw' de kans geven, moet zich inhouden, moet nadenken voor ze post.

En 'oud' wordt daarop aangesproken, liefst met een hele groep tegelijk, want dat is makkelijker voor de angels.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
sarah2ndlife schreef op 28 juli 2008 @ 11:32:

[...]





met nogmaals dank aan Agent die het als eerste aan gegeven had, nota bene de grootste pestkop, hahaha, zo zie je maar , dat gepest moet je met een korreltje zout nemen.


Haha! Graag gedaan hoor. Je moet mij zeker met een korreltje zout nemen... wat zeg ik? Met een grote korrel zout! Dat doe ik zelf ook X-D

Maar euhm... ik heb het nu toch veel te druk om de grootste pestkop van het forum te zijn? Dat laat ik aan anderen over inmiddels :-P
Alle reacties Link kopieren
Vind er niets mis mee dat het beleid wat strenger wordt aangepakt. Maar ben wel van mening dat niet alle forummers zich respectloos gedragen tegenover nieuwelingen en dat die respectloosheid wel degelijk ook afkomt van sommige nieuwelingen. En daarmee gezegd hebbende blijft het een bepaald groepje "oud gedienden" en "nieuwelingen" die zich misdragen. En niet allemaal. (ik zal dit ook even kopieren naar het topic op overige. Anders blijf ik mijzelf herhalen)



En wat de tijd beter besteden betreft: ik vind het best zo. Als ik mij misdraag zijn de angels er om mij te bestraffen. En zien die het niet tijdig genoeg dan zijn er andere forummers die mij op mijn gedrag wijzen dan wel dit doorgeven aan de angels. Dat recht heeft een iedere bezoeker hier van het forum. Staat prachtig in de huisregels. Klikken noem ik dit niet, maar eerder gewoon er samen voor zorgen dat het forum een prima plek is voor iedereen.



Ik ben blij met het forum heb er prachtige irl vriendschappen aan over gehouden en soms pittige, leuke, verfrissende discussies gehad en ga ik zeer zeker nog krijgen. Dat maakt voor mij een goed forum. Het staat en valt met alle bezoekers en alle onderwerpen die worden aangesneden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven