T zit me nog niet lekker

16-12-2014 13:25 15 berichten
Zoonlief slaapt elke ochtend zo'n 3 uur.

Na een hele nacht wel te verstaan, is dat normaal voor een kind van 13 maand?

Aan het eind van de dag ook nog een uurtje.



Dus na een hele nacht van ongeveer 11 uur slaap, slaapt hij 's morgen van 10 tot 1 en 's middags nog een uurtje.

In combi met dat af en toe blauw zijn ( zie vorige topic) zit het me niet zo lekker.

Hij is verder wel actief, ontwikkelt zich goed, eet en drinkt goed.

Kan in januari pas naar de kinderarts.

Of ga ik nu spoken zien, kan natuurlijk ook ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft dat ook nog heel lang gedaan, geniet nog maar even van die rust!
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant vind ik er niets vreemds aan maar als je zegt dat hij af en toe blauw ziet zou ik als ik jou was aan de bel trekken bij de huisarts.



Wellicht kan die de afspraak bij de kinderarts bespoedigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind drie uur slapen voor een kind van 13 maanden op zich niet heel gek ofzo. Het ene kind slaapt veel, het andere weinig. Onze zoon sliep tussen de middag ook weleens 3 uur, zelfs toen hij al ruim 2 jaar was. Onze dochter doet dat dan weer nooit. Kortom: het ene kind is het andere niet.



Maar wat belangrijker is: als jij een onprettig gevoel hebt, dan is het wellicht zaak om dat eens aan te kaarten bij de huisarts. Omdat je kind zich goed ontwikkelt en prima eet en drinkt zou ik me niet al teveel zorgen maken, maar je moet je intuïtie nooit negeren. Houd het in de gaten, zou ik zegen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Daar kunnen wij geen zinnig antwoord op geven. Ik zou de huisarts bellen als je je ongerust maakt.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk toch! Lekker laten slapen, daar is niks mis mee. Je andere topic heb ik niet gelezen, maar veel kinderen slapen heel wat uren op een dag dus daar hoef je je volgens mij geen zorgen over te maken. Als je je toch zorgen maakt, weer terug naar de huisarts!



Mijn dreumes slaapt denk ik 2 à 3 uur per dag. Mijn peuter van 3,5 slaapt ook elke middag nog 2 à 3 uur.
Alle reacties Link kopieren
Dat rare slaap ritme had mijn jongste ook,

Nu pas met 20 maanden is het lange dutje eindelijk in de middag (tjonge, stuk praktischer )



Betreft blauw zien, moet je naar de dokter natuurlijk.
Oke dus dat slapen is vrij normaal gelukkig.

Wb dat blauw zien, komt goed, afspraak bij kinderarts staat al, maar af en toe kun je je ineens zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Als je je nu zorgen maakt, laat dan bij de huisarts of op de poli alleen even zijn saturatie meten. Als dat gewoon goed is ben je misschien gerustgesteld.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik wil je niet ongerust maken, en waarschijnlijk is er ook niks aan de hand, maar met een blauw aanlopend kind zou ik zeker niet wachten tot januari maar meteen de HA bellen.



Het slapen lijkt me dan weer heel normaal, zo'n soort patroon had mijn zoontje ook op die leeftijd.
Mijn dreumes (18 maanden) slaapt als ze de kans krijgt ook nog 3 uur overdag. Was altijd van 11.00-14.00, nu is ze vaak wat later moe, maar broer moet wel gewoon uit school gehaald dus dan maak ik haar wakker. Maar als we niet weggaan slaapt ze rustig van 13.00-16.00. En de nacht is ook 11 1/2 a 12 uur. Vind het heerlijk, zo goed hebben de oudste twee nooit geslapen.
quote:hebjehaarookweer schreef op 16 december 2014 @ 13:51:

Ik wil je niet ongerust maken, en waarschijnlijk is er ook niks aan de hand, maar met een blauw aanlopend kind zou ik zeker niet wachten tot januari maar meteen de HA bellen.



Het slapen lijkt me dan weer heel normaal, zo'n soort patroon had mijn zoontje ook op die leeftijd.



Hij loopt niet helemaal blauw aan gelukkig, anders had ik per direct bij wat dan ook voor arts gezeten.

Zn wangetjes, lipjes en onder zn neusje. Handjes en voetjes. Volgens de kinderarts mochten lipjes bij een normale lichaamstemp niet blauw worden. Hij heeft een normale lichaamstemp dan, 2 keer getempt op zo'n moment en beide keer 37 nog wat
Alle reacties Link kopieren
quote:nansie schreef op 16 december 2014 @ 13:31:



Mijn dreumes slaapt denk ik 2 à 3 uur per dag. Mijn peuter van 3,5 slaapt ook elke middag nog 2 à 3 uur.Wow! Dat is lang...en fijn dat je even wat 'rust' hebt!
Voor het slapen zou ik me geen zorgen maken. Mijn oudste sliep toen hij 2 was van 19-7 en van 10-12 en van 15-17

Vanaf 2,5 tot 4 jaar sliep hij 19-7 en 12-15

Toen hij naar school ging sliep hij woensdagmiddag en in de weekenden en vakanties ook nog 's middags 2 uur en 's nachts 12 uur



Voor het blauw worden zou ik dan wel naar de huisarts gaan!
Alle reacties Link kopieren
Sommige kindjes zijn gewoon wat kouwelijk en sommige kindjes krijgen sneller een blauwige verkleuring dan andere. Van onze kinderarts (astmatische zoon) moesten we niet kijken naar blauwige lipjes, maar naar blauwe tong, Dat laatste was echt teken om direct arts te raadplegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven