Groentje zet eerste stap op internetdaten, hulp gevraagd!

06-09-2013 09:58 2830 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Na altijd gezegd te hebben dat ik NOOIT zou gaan daten via internet, heb ik gisteren (na heeeeeel lang twijfelen) mezelf ingeschreven op een website, nl Edarling.

Vraag me niet waarom specifiek waarom deze website maar deze sprak me qua vragen enz. het meest aan.

Ik heb werkelijk geen idee hoe het werkt, heb geen betaald profiel want dan moet ik geloof ik direct voor 12 maanden doen of als ik per maand (of per 3) betaal ik gelijk drie keer zoveel.. Dit is Paiq geworden, gratis website dus..

Anyway, ik vind het al eng om met mijn foto op zo'n site te staan, ik viel altijd op (emotioneel) onbereikbare mannen en hier staan natuurlijk mannen die open staan voor een relatie dus ... juist ja: beschikbaar!! En dat is voor mij helemaal doodeng.

Misschien is dat moeilijk te volgen voor de meeste mensen maar ik wil dit juist graag veranderen, vandaar dat ik deze stap genomen heb.

En even to the point, ik weet dus niet hoe het werkt, wat de beste manier is om te beginnen, hoe lang chatten/mailen/appen whatever voordat je elkaar gaat ontmoeten enzovoort..

Ik zou graag jullie ervaringen en/of tips willen horen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve meiden, bedankt voor jullie verhelderende woorden! Het gaat weer beter met me, alhoewel angst op de loer blijft liggen, ik zou willen dat ik er meer controle over had. Ik doe mijn best om het van me af te zetten en meer te genieten van het moment.

En wat mijn date betreft, ik heb nog eens goed nagedacht over jullie adviezen (en van mijn vriendinnen) en hem toch een berichtje gestuurd, op een gewone manier. Hij reageerde met de 'beschuldiging' dat ik niet meer aan hem dacht.. Er kwam eerst een wat moeizaam gesprek op gang (hij deed wat vaag) en toen ineens dacht ik, hier heb ik geen zin in. Dus ik zei dat ik een groot voorstander ben van eerlijkheid en dat als hem wat dwars zat, hij het gewoon kon zeggen.

Hierna kwam er een heel verhaal, het komt er in het kort op neer dat hij het gevoel zegt te hebben dat hij bij me hoort, en normaal niet zo is met vrouwen. We hebben fijn met elkaar gesproken, ik heb mijn angst wel kenbaar gemaakt. Dat ik het gewoon eng vind omdat het allemaal zo heftig voelt. Kortom, we gaan elkaar dit weekend weer zien. En nog steeds vind ik het moeilijk om er relaxed in te staan, hoe vervelend het ook is.

Het is een rare overtuiging van mezelf dat ik denk dat hij het toch niet meent, dat het te mooi is om waar te zijn.

En misschien is het ook wel heel 'fout', als een man gelijk zoveel bij me teweeg brengt, de ervaring heeft me geleerd dat het iets met mezelf te maken heeft. Zegt hij mooie dingen dan maakt het me achterdochtig, zegt hij niets dan word ik super onzeker.. Tja...

Het is zo frustrerend dat ik als single zijnde, me helemaal prima voel, weinig last van onzekerheden eigenlijk. Ik heb een leuk leven, lieve vriendinnen/familie etc. Maar zodra er een man op het toneel verschijnt die iets in me teweeg brengt, lijkt er wel korstsluiting te ontstaan in mijn hoofd.



Floor, hoe is het met jou!!? Nog steeds fit en happy?



Eva, heb je alweer een date gehad?



Vogelbekdier, leuk jou ook weer te horen hier! Ik vond jouw opmerking wel interessant, dat het wel eens goed is om anders te reageren. Ik ga nu echt proberen vanuit mezelf te reageren en niet vanuit onzekerheid.

En ik vind het heel goed en sterk van je dat je met jouw dateverhaal eerlijk naar jezelf bent geweest.

Er is trouwens wel een andere ontwikkeling geweest (met en ex) waardoor ik toch wel iets sterker in mijn schoenen ben komen te staan, schiet me ineens te binnen.. De ex (die ik altijd dacht terug te willen, jarenlang) kwam ik tijdje geleden weer tegen. We hadden een goed gesprek en ik was best even weer van slag, hij bracht nog steeds wat bij me teweeg.

Een week daarna zocht hij weer contact en wilde me terug (dit, terwijl hij in een relatie zit)... EN ik heb hem afgewezen, gezegd dat ik geen zin meer heb in drama. Al mijn vriendinnen vielen zelfs stijl achterover, dat ik zo sterk was, haha!!
Je gaat hem zien dit weekend!! Goed dat je een stap gezet hebt zeg. Leuk voor je joh, geniet er lekker van.



Ik zie mijn date helaas niet het weekend, beide druk en vol plannen. Wel hebben wel uitgesproken elkaar eeeerg leuk te vinden en dat voelt fijn

Kan niet wachten tot ik hem weer zie, ik denk dinsdag.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Ruby! Zie je wel dag dingen soms heel anders zitten dan je er in je hoofd van maakt ;)



Met mijn liefde gaat het heel goed! Ons nieuwe huis wordt de eerste week van januari opgeleverd dus ik ben langzaam begonnen met wat dingen inpakken. Drie weken geleden ben ik ineens met spoed opgenomen in het ziekenhuis, m'n bloeddruk schoot omhoog en ze waren bang voor zwangerschapsvergiftiging. Na een paar dagen mocht ik gelukkig weer naar huis en is alles stabiel maar moet een beetje rustig aan doen om dat zo te houden. Dus echt fit ben ik niet meer, maar ja, dat is niet anders. Heeft wel als voordeel dat ik de verhuizing kan delegeren straks :p Mijn vriend heeft twee kinderen van twee en half en vijf uit een eerdere relatie die straks twee dagen in de week bij ons wonen, een baby erbij, mijn drie katten... ik geniet nu nog maar even van de rust haha.



Eva, jij date ook alweer best een tijd met dezelfde man he? Wat leuk!
Alle reacties Link kopieren
God, ik ben verliefd.. En ik ben relaxed, terwijl ik niet eens weet of hij het (verliefd) ook is.

We hebben het zo leuk gehad, ik had nooit gedacht dat ik dit zo ooit weer zo zou kunnen voelen. En dat is al voldoende, ik voel ineens geen onzekerheid meer, hoe bizar!

Zelfs al wordt het niets, dan nog pakt niemand dit gevoel en de heerlijke momenten van me af.



@Floor, wat fijn dat het zo goed gaat met je liefde! En doe inderdaad maar even rustig aan, je gaat het straks druk genoeg krijgen idd!! Wanneer ga je met verlof?

@meisje22, heb je al stappen ondernomen naar de leuke man? ;)

@de rest, is er nog nieuws??
Super leuk Ruby!! Geniet van dat gevoel.

Ik doe verliefd met je mee. Morgen zie ik hem weer jeeej.

Wat hebben jullie gedaan afgelopen weekend?



@Floor, ik date inderdaad alweer een tijdje met dezelfde man. Spannend allemaal, het is nog zo pril. Maar voelt goed en fijn.



Jij rustig aan doen! Echt fijn voor je dat je zo'n leuke liefde gevonden hebt en jullie kindje bijna op komst!
Alle reacties Link kopieren
We zijn het huis eigenlijk amper uit geweest, alleen even om uit eten te gaan.

Het was een geweldig weekend, we voelen ons heel goed bij elkaar. Hoe het verder zal gaan weet ik niet, ik heb wel te kennen gegeven dat ik verliefd ben..

Misschien had ik niet gelijk zo openhartig moeten zijn (het Bitch boek schoot even door mijn hoofd) maar ik kon het niet tegenhouden, ik moest het zeggen.

En het goede ervan was, dat het me niet kon schelen hoe hij erop zou reageren, ik wilde puur en alleen mijn gevoel uiten.

Wat ga jij vandaag doen met je date Eva?
Hoe reageerde hij daarop? En hoe is jullie contact nu?

Zo leuk voor je!! Ik hoop dat deze man het voor je is.



Wij gaan lekker uit eten. Echt zin in!
Alle reacties Link kopieren
Oh lekker, geniet ervan Eva!

Ik heb het pas gezegd toen ik alweer weg was.. We hadden het wel steeds al aan elkaar door laten schemeren toen we nog samen waren maar het niet expliciet benoemd.

En toen ik onderweg naar huis ging, had ik ineens zo sterk de behoefte het toch uit te spreken.

Hij zei dat hij niet goed wist wat hij moest zeggen, het niet durfde maar wel graag wilde.. Ik zei hierop dat ik het niet had gezegd omdat hij ook iets moest zeggen maar het gewoon mijn gevoel was wat ik uit wilde spreken.

Hierna stuurde hij me iets ontzettend liefs met de woorden dat hij dat veelzeggend vond.

Het voelt gewoon goed, ik kan het niet anders zeggen.
Vasthouden dat gevoel! Heerlijk joh. Ben blij voor je!
Alle reacties Link kopieren
Kleine note is wel dat we gisteren geen contact hebben gehad, ik heb het gevoel dat ik even wat afstand moet nemen na mijn bekentenis..

Vannacht werd ik ineens wakker en kroop heel even het oude vertrouwde angstgevoel weer naar boven, maar ik ben er niet in weggezakt. Ik wil genieten van het gevoel, zolang het duurt. Misschien heeft hetgeen ik heb gezegd hem wel afgeschrokken maar het feit blijft dat ik meende wat ik zei en dat voelt goed.
Vind het knap dat je er zo mee om gaat!

Als het goed voelt, is het vaak ook goed. Kan zeker zijn dat je hem hebt afgeschrikt, als ik mijn date nu zeg dat ik verliefd ben zou ik hem zelfs afschrikken. Dat komt wel, ik ben zelf iemand van een rustige opbouw en gaandeweg komt alles wel.

Hij heeft je wat liefs gestuurd, dus het zit goed. Dat hij nu tijd nodig heeft om het te laten bezinken, kan ik mij wel voorstellen. Het is vrij snel, vrij heftig tussen jullie.

Als je vandaag nog niks hoort, zou ik hem morgen gewoon een lief en luchtig berichtje sturen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ga nu best een klein beetje twijfelen aan mijn actie.. (jullie daten al veel langer!)

Ik weet dat het snel is maar het voelde echt zo vertrouwd en goed, van beide kanten.

Hij zei zelfs nog (toen ik nog bij hem was) dat hij voelde dat hij verliefd werd maar het tegenhield, uit angst..

Nu laat ik het initiatief tot contact maar even aan hem over, hij reageerde ontzettend lief op mijn bekentenis, dat hij het zo moedig vond dat ik het durfde te zeggen. En hetgeen hij later stuurde was inderdaad veelzeggend. Dingen hoeven ook niet altijd met woorden benoemd te worden, ik voelde de behoefte alleen heel sterk het wel te moeten uitspreken.
Niet twijfelen! Iedereen is anders.

Hij heeft enorm lief gereageerd, hou je daaraan vast. Dat is een goed teken.

Hij zegt angstig te zijn, ik snap wel dat hij nu dan even afstand neemt. Maar afstand is niet verkeerd. Hij komt heus wel weer. Je voelt nu aan dat hij dat even nodig heeft, maar je mag best wat liefs en luchtigs sturen hoor.

Hoef je ook niet te twijfelen over je actie als je dan een leuke reactie krijgt daarop
Alle reacties Link kopieren
Aah Eva, lief van je!! Ik ben gewoon soms zo impulsief en enthousiast dat ik dan later van mijn eigen acties beduusd kan zijn, haha..

Ik laat het gewoon nog even, ondanks dat ik me nog steeds heel prettig verliefd voel, voel ik me heus ook kwetsbaar. Maar dat is het risico nu eenmaal!
Precies! En het risico is te leuk om je te laten belemmeren door angsten.

Het klinkt leuk en goed. En kwetsbaar en af en toe angstjes die de kop op steken hoort er bij.
Alle reacties Link kopieren
Zo is het.. Wie weet hoe het allemaal gaat lopen, konden we maar even een sprongetje maken in de toekomst!

Jij gaat vanavond in elk geval lekker romantisch uit eten, alvast veel plezier en hou me op de hoogte!
Zal ik doen! En jij ook! Hopelijk hoor je vandaag wat van hem
Alle reacties Link kopieren
Ja dat hoop ik ook!
Ruby, hoe is het met je?
Alle reacties Link kopieren
Hi Eva, hier een klein groot 'dingetje' wat de zaken nogal bemoeilijkt, op liefdesgebied.

Gisteren gesproken met date, hij vindt me ontzettend leuk, wil me blijven zien maar... er is een obstakel. Dit kan ik hier alleen niet plaatsen want dan zou ik nogal herkenbaar zijn. (Wil het best vertellen op facebook maar niet op het vivaforum).



Hoe ging jouw romantisch diner??
Vertel maar op FB, ben wel benieuwd. Kan ik daar ook wat uitweiden over mijn date. Die overigens gezellig was!

Vandaag alleen nog niks van hem gehoord, wilde het contact eens vanuit hem laten komen, hmmm ;)
Alle reacties Link kopieren
Ooh als ik dit dan weer allemaal , heb ik helemaal geen zin meer om te daten. Bedoel het niet lullig hoor, maar de twijfels, jezelf moeten temperen en moeten nadenken of je wel een berichtje zou sturen...



Mocht ik ooit iemand tegen komen, hoop ik gewoon dat het loopt en vooral energie geeft in plaats van dat je, je energie in van alles moet gaan steken.
Mij geeft het heel veel energie hoor! Ik geniet er echt van

En tja, onzekerheid hoort er af en toe bij. Houdt het voor mij spannend.
Alle reacties Link kopieren
Daten is sowieso spannend, omdat je iemand leuk vindt en je kwetsbaar bent. Een beetje onzekerheid wat aan die getoonde kwetsbaarheid hangt is inderdaad spannend en leuk.

Maar zo'n man waar Ruby nu tegenaan is gelopen die moeilijk loopt te doen en je daarmee onzeker maakt is zo irritant. In dat opzicht denk ik er momenteel een beetje hetzelde over als Vogelbekdier als ik het zo lees.



Ik vind het echt rot voor je Ruby! Vond dat je de laatste paar dagen erg goed bezig was en dan gaat het zo.
Alle reacties Link kopieren
Ah bedankt meiden, ik voel me wel goed op zich hoor. Hij appte zojuist nog. Het gevoel is niet hetgeen wat er in de weg zit, maar wel iets anders dus.

Zal ik even een groepsbericht aanmaken op fb? Dan wil ik best vertellen wat er gaande is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven