Tot welke dag huur betalen?

17-12-2014 22:51 24 berichten
Stel: Ik krijg op 31 januari de sleutels van mijn nieuwe huurwoning. Ik zeg de huur op per 10 oktober van het jaar daarop, en ik lever dus ook 10 oktober mijn sleutels in. Betaal ik dan zowel voor de dag waarop ik de sleutels kreeg als de dag waarop ik ze weer inlever? Dat lijkt me namelijk best gek, want in theorie kunnen ze op 10 oktober alweer voor een nieuwe huurder zorgen die dan ook betaalt voor die dag. Dat lijkt me nogal dubbelop.



Heeft iemand een idee hoe dat zit? Ik vraag het trouwens ivm een acceptgiro die ik kreeg van mijn oude woning. Er zit geen begeleidend schrijven bij (ook raar), en ik heb gebeld maar zij wisten niet waarom ik moest betalen (nog raarder). Ik zou teruggebeld worden, is niet gebeurd maar ik krijg nu wel een aanmaning. Ik ga morgen bellen, maar al zoekende lijkt het qua bedrag erop dat ik nog één dag huur moet betalen. Ik heb nu betaald t/m 9 oktober. Joost mag weten waarom ze die ene dag dan niet bij die afschrijving hebben geïncasseerd, maar het zal wel.



Hopelijk weet iemand antwoord op mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in het contract?
Het ligt eraan: bij veel verhuurders kun je pas opzeggen per kalendermaand: dus de eerste van de maand.
Dat was in dit geval niet zo Riannerianne. Ik kon iedere werkdag opzeggen, wel met een maand opzegtermijn maar die was er.



En Gatekeeper, ik kan er in het contract niks over vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou je in principe naar rato moeten betalen.
Maar huur opzeggen per 10 oktober is voor mij sleutel inleveren op de 9e.





(Net als opzeggen per de 1e: dan moet de 30e of 31e de woning leeg zijn en de sleutel ingeleverd.)
Alle reacties Link kopieren
De 10e kunnen ze niet verhuren want jij hebt dan nog de sleutels.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Als jij per 10 oktober je huur opzeg betaal je volges mij ook tot en met 10 oktober. Én heb je dus 10 oktober, tot op het moment dat je de sleutel inlevert, het recht om in het appartement te zijn. Daarna is het klaar en ga je lekker naar je nieuwe huis.
quote:Tickel schreef op 17 december 2014 @ 23:04:

De 10e kunnen ze niet verhuren want jij hebt dan nog de sleutels.Die heb ik 's ochtends vroeg ingeleverd. Ze zouden, zeker omdat er al bezichtigingen mogelijk waren toen ik er nog woonde, 's middags al een nieuwe huurder kunnen hebben.
Ga je nu serieus over 1 dag huur lopen zeuren??
Als jij de sleutels inlevert op tiende dan lijkt het me logisch dat je (mimaal) tot en met de tiende betaalt. Want jij stelt wel dat ze de tiende al een nieuwe huurder zouden kunnen hebben, maar dat gaat toch niet aangezien jij de tiende de sleutels nog had, aangezien jij die dag de sleutels inlevert.
Ik lees eigenlijk overal: op de laatste huurdag levert u uw sleutels in.



Je hebt je dus verrekend.
quote:annavanandelle schreef op 17 december 2014 @ 23:08:

Ga je nu serieus over 1 dag huur lopen zeuren??Ja. Het gaat me niet om die ene dag huur, het gaat erom dat ze iedereen wel een acceptgiro kunnen sturen, lekker makkelijk. Nota bene zonder begeleidend schrijven, dus ik moet zelf maar uitzoeken waarom ik nog extra moet betalen? Het helpt niet echt dat de woningbouw niet eens kan vertellen waarvoor het is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het op een rechtszaak aan laten komen voor die ene dag huur.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Krullevaer schreef op 17 december 2014 @ 23:11:

[...]





Ja. Het gaat me niet om die ene dag huur, het gaat erom dat ze iedereen wel een acceptgiro kunnen sturen, lekker makkelijk. Nota bene zonder begeleidend schrijven, dus ik moet zelf maar uitzoeken waarom ik nog extra moet betalen? Het helpt niet echt dat de woningbouw niet eens kan vertellen waarvoor het is.Ik snap best dat er geen begeleidend schrijven bij zat. Het is toch logisch dat je betaalt voor de periode waarin je de sleutel bezit???
quote:_blabla_ schreef op 17 december 2014 @ 23:09:

Als jij de sleutels inlevert op tiende dan lijkt het me logisch dat je (mimaal) tot en met de tiende betaalt. Want jij stelt wel dat ze de tiende al een nieuwe huurder zouden kunnen hebben, maar dat gaat toch niet aangezien jij de tiende de sleutels nog had, aangezien jij die dag de sleutels inlevert.Als ik ze 's ochtends om 9 uur inlever kunnen ze prima nog een nieuwe huurder vinden dezelfde dag. Zeker omdat er, nogmaals, al bezichtigingen mogelijk waren toen ik er nog woonde.
Het gaat om de dag, niet op het tijdstip.



Al lever je ze de 11e in betaal de tot en met de elfde, ook al doe je dat om negen uur 's ochtends.
quote:_blabla_ schreef op 17 december 2014 @ 23:13:

[...]





Ik snap best dat er geen begeleidend schrijven bij zat. Het is toch logisch dat je betaalt voor de periode waarin je de sleutel bezit???Ze hebben op 1 oktober de huur gewoon afgeschreven van mijn rekening (automatische incasso) en nu krijg ik opeens random een acceptgiro zonder een brief waarvoor het is. Het had ook kunnen zijn van iets wat ze moesten herstellen in het huis, maar dat konden ze me niet vertellen.
Oké, ik weet genoeg. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 17 december 2014 @ 23:13:

[...]





Als ik ze 's ochtends om 9 uur inlever kunnen ze prima nog een nieuwe huurder vinden dezelfde dag. Zeker omdat er, nogmaals, al bezichtigingen mogelijk waren toen ik er nog woonde.

Je zou dus gelukkiger zijn als de woningbouw de nieuwe huurder op de elfde de sleutel geeft?

Ik vind dat je je aanstelt. Jij levert 's morgens je sleutel in, wat boeit jou het nou of de woningbouw dezelfde dag nog de sleutel geeft aan de nieuwe bewoner? Hebben ze wel 1 dag dubbele huur, nou poeh poeh. Maak je niet zo druk, dat gebeurt waarschijnlijk wel vaker. Kun je toch niks aan doen, als jij de sleutel hebt ingeleverd is het huis niet meer van jou. En als je het écht niet over je hart kunt verkrijgen, dan vraag of je de sleutel om 16.55 uur mag inleveren, weet je zeker dat de nieuwe bewoner pas de elfde de sleutel krijgt.
quote:Krullevaer schreef op 17 december 2014 @ 23:15:

[...]





Ze hebben op 1 oktober de huur gewoon afgeschreven van mijn rekening (automatische incasso) en nu krijg ik opeens random een acceptgiro zonder een brief waarvoor het is. Het had ook kunnen zijn van iets wat ze moesten herstellen in het huis, maar dat konden ze me niet vertellen.



Oké, dat is wel vreemd ja, maar ik wist niet dat je met automatische incasso betaalde. Ik dacht dat je gewoon tot en met de negende had overgemaakt en nu een acceptgiro kreeg voor de tiende.



Zou het niet kunnen zijn dat ze af hebben geschreven tot en met de negende en nu een extra dag in rekening brengen omdat je de tiende pas de sleutels inleverde ipv de negende (opzeggen per de tiende is immers dat de negende je laatste dag is, toch?)
De afspraak was de datum die zij voorstelden om de sleutels in te leveren. Ik heb bij 'opzegdatum' op het online formulier 10 oktober ingevuld, maar ik heb geen idee of ze dan 9 of 10 oktober als laatste dag zien? Ik denk 10 oktober dan, gezien die afspraak op de 10e gepland werd. Volgens mij moet je woningbouwverenigingen niet willen begrijpen. Op de acceptgiro stond ook een rekeningnummer (van mij) wat al een jaar niet meer in gebruik is.



En Minnimouse, nee, ik wilde gewoon graag weten of het allemaal wel klopte. En dat doet het dus (waarschijnlijk).
Alle reacties Link kopieren
Maar klopt het bedrag met 1 dag huur?
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 17 december 2014 @ 23:08:[/n]

Ga je nu serieus over 1 dag huur lopen zeuren??

Het is niet eens zeker dat het om een dag huur gaat. Dat heeft TO zelf bedacht, en het geeft wat ruis in dit topic, vind ik.

De WBV int de huur normaal via automatische incasso, maar stuurt nu ineens een acceptgiro zonder begeleidend schrijven en zelfs als TO erover belt kunnen ze niet uitleggen waarom ze dat bedrag zou moeten betalen. Daar zou ik ook over gaan 'zeuren', ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven