Poepflauw van Android 5.0

17-12-2014 23:12 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn Nexus 7 tablet (2012 serie) is traaaaaaaaaaag , start regelmatig spontaan opnieuw op en zuigt enorm sinds de laatste update.



Kan ik dit ergens terugzetten naar 4.4 ?



Op de samsung telefoons en Snoezekinds tablet ga ik dit in elk geval niet installeren.....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijn man had dit ook, vreselijk irritant! Terugzetten is hem niet gelukt.

Via Google heeft hij inmiddels gezien dat android de update weer heeft ingetrokken en dat ie niet meer wordt aangeboden. Maar dat lost het probleem nog niet op. Wachten tot een nieuwe versie, vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de info.

Ik hoop dan maar dat 5.1 snel komt. Slechter dan dit kan niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Is met de reset naar fabrieksinstellingen ook de update niet weg dan?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Zou hij dan weer naar 4.1 gaan ?

De enige keer dat ik dat deed was in de eerste week, omdat ik de PlayStore per ongeluk had weggegooid.



Nooit problemen gehad, tot aan deze update.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Lollypop 5.0.1 ook al aangeboden gekregen, maar nog niet geaccepteerd. Uit de eerst gebruikservaringen bleek dat ie je wifi dan voor een paar dagen kwijt was.



Er is wel een hack om je cache leeg te gooien, dit moet in het Android menu. Als je googled dan kom je een site tegen va Androidworld dacht ik, daar staat op beschreven hoe je dat moet doen. Ik doe het om de 2 dagen nu als hij weer totaal is vastgelopen.



Erg bagger trouwens van Google, ie zou denken dat ze voor hun eigen product (Nexus) wel een fatsoenlijke update zpuden hebben.
quote:nina1966 schreef op 17 december 2014 @ 23:33:

Is met de reset naar fabrieksinstellingen ook de update niet weg dan?Helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het met m'n samsung smartphone: gloeiend heet, batterij heel snel leeg en het scherm bleef vaak 'hangen'. Heb 'm naar fabrieksinstellingen gezet en dat werkte bij mij wel. De androidversie verandert niet inderdaad, maar al die bugs verdwenen wel.

Batterij eruit halen, even af laten koelen en weer erin stoppen wil ook nog wel eens helpen.



O, ik heb trouwens android 4.4.2 zie ik net, dus helemaal geen 5. Wel raar, want de laatste (automatische) update was een paar weken geleden...

Maar klachten zijn hetzelfde en hopelijk de oplossing ook?
Alle reacties Link kopieren
Android 5.0 is ook alleen aangeboden aan de Google apparaten zoals de Nexus tablet en de smartphone.
Alle reacties Link kopieren
De fix voor het legen van de cache is genoemd op de site van tabletworld.



De bugs die google in de 5.0.1 heeft oogelost lijken met name gericht op de Nexus telefoons, daar waren de bugs wat groter dan op de tablets. Voorlopig instaleer ik hem nog niet. De ervaringen zijn niet al te positief.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de input.



Ben je je spelletjesscores / favorietenlijst / downloads (documenten) kwijt na een reset ?

Ik ga die cache zoeken en legen.

Ergens bij instellingen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag een berichtje dat 5.0.2 is gedownload en geïnstalleerd kan worden.



Doen ?

Of nog even wachten ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het maar gedaan, slechter kon het toch niet worden.

Tot nu toe geen vastlopers gehad.



*Fingers crossed......*
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven