Vakantie Australie met baby 1 jaar

08-12-2014 11:39 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Volgend jaar willen mijn vriend en ik op vakantie naar Australie voor 3 weken met onze baby van dan 1 jaar. Zijn er anderen die dit gedaan hebben en advies hebben? Ik maak me vooral zorgen over de lange reis (tips / adviezen welkom!), de jetlag voor de kleine en hoe je daarmee bent omgegaan en activiteiten ter plekke - we blijven in het zuiden.



Alle reacties zijn welkom!!!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me zo zonde van het geld. Zo'n lange reis, zo'n ander land en dat met een klein kind. Een kind dat nog slaapjes doet, dat je niet zomaar overal mee naar toe kunt nemen, omdat dat gewoon toch niet altijd werkt, hoe makkelijk je ook bent. Wij zijn ook makkelijk, maar er zijn toch wel dingen die je met jonge kinderen beter niet kunt doen.

En dan geef je al dat geld uit aan zo'n reis en kun je er niet alles uithalen wat er in zou kunnen zitten. Dan zou ik liever nog een paar jaar wachten, tot je wel alles kunt doen en je kind daar ook nog eens een superleuke ervaring door meegeeft.

Je hoeft toch ook niet 18 jaar op een camping in Zeeland te gaan zitten, dat is wel weer het hele andere uiterste.



Wij wilden vorig jaar naar Canada, dat is echt onze droomreis, waar we al jaren over fantaseren. Onze kinderen waren eindelijk oud genoeg naar onze zin, om ook mee te nemen op langere wandeltochten, wild mee te gaan spotten, te gaan kajakken.... Maar toen kregen we onverwacht ineens nog een derde kind. Die reis zit dus toch nog weer een paar jaar in de vriezer. Maar goed, wat in het vat zit verzuurt niet, zullen we maar zeggen.
..
Alle reacties Link kopieren
Lekker langs je heen laten glijden die reacties van ver weg en zielig voor de baby. Wij hebben een kleine van 18 mnd en wonen in Australie. Zijn nu twee keer met hem naar NL gegaan waarvan de laatste x toen hij 13 mnd was en dir heb ik alleen gevlogen met hem. Mijn ouders hebben ook altijd de hele wereld overgevlogen met mij. Je leven gaat gewoon door met een kleintje en ze worden er flexibel van (onze kleine man wel iig en hij vindt het allemaal prachtig!).

Tips vooe vliegen. Heb je een draagdoek? Is ideaal. Neem voldoende eten mee en snacks en vooral ook melk. Ze drinken veel meer (en veel luiers!). Neem kleine nieuwe speeltjes mee en geef ze niet allemaal in 1x. Met wie vlieg je? Emirates heeft in de nieuwe boeing voor een ruimte bij de wc's waar je de kleine wat kan laten lopen/kruipen. Heb je een bassinet aangevraagd? Al is ie er wellicht te groor voor, toch aanvragen. Ideaal om de kleine in te zetten om even je handen vrij te hebben en om je spullen in te leggen om ze binnen handbereik te hebben.

Belangrijkste tip; niet stressen!! Hoe relaxter jullie zijn, hoe relaxter de baby.

En dan Australie. Geen beter land om heen te gaan met een kleine! Super kind vriendelijk, lekker buiten en de ruimte. Hou wel rekening met slangen en spinnen dus hou de kleine in de gaten buiten waar hij aan het spelen is. En let op de zon!!!! Waar gaan jullie heen? Als je nog tips nodig hebt, laat maar horen. Goede reis en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en de jetlag. Ja die is er. Bij ons zat hij na 3 dgn weer in een ritme. Zo snel mogelijk proberen hierin te krijgen. Dus eigenlijk direct na aankomst mee beginnen. En wat wij doen als we rondreizen...middagslaapje tijdens het rijden.
De dag na thuiskomst uit Canada ging mijn dochter gewoon naar het kdv. Zo snel mogelijk het vaste ritme weer in, en ritme volgens ze daar beter dan dat we met zijn drieen brak op de bank gaan hangen. Dat ging echt prima, ze heeft een middagdutje van een half uur gedaan en de dag erna was alles bij het oude. Bij mij meteen al weer eigenlijk, maar ik heb door de jaren en reizen heen gemerkt dat ik niet heel gevoelig ben voor jetlags.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven