Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 17 december 2014 @ 13:51:

[...]



Hoe reageerde die vriendin?

Die snapte er niets van... Ja zegt ze, het gaat toch om het gebaar, niet om de hoeveelheid? Ik heb vervolgens die euro teruggegeven en de spullen uit haar handen gerukt. Flikker op. Je krijgt niets.. ook niet voor 100 euro. Ga weg!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 17 december 2014 @ 14:48:

[...]





Die snapte er niets van... Ja zegt ze, het gaat toch om het gebaar, niet om de hoeveelheid? Ik heb vervolgens die euro teruggegeven en de spullen uit haar handen gerukt. Flikker op. Je krijgt niets.. ook niet voor 100 euro. Ga weg!Hah, dat is een goede!!! Ik ga morgen lang bij de mercedes dealer, ik vraag om de nieuwste SLS en als ze me dan vragen te betalen geef ik één euro en zeg "het gaat toch om het gebaar, niet om de hoeveelheid"...
zo heb ik bij de begrafenis van mijn oma een stel meegemaakt die met zn 2en de hele schaal met cake leeg aten. Ze zagen er nogal Tokkie achtig uit dus ze zullen wel honger gehad hebben denk ik, maar ik wist niet waar ik kijken moest. Het werd ook niet netjes gegeten maar 1 voor 1 naar binnen geschoven.
quote:maylina schreef op 17 december 2014 @ 13:47:

[...]





Ach, mijn vriendin ging op op een eerste date ook een terrasje pikken. Na afloop vroeg ze: wat krijg je van me? Hij antwoordde: hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 17 december 2014 @ 15:29:

zo heb ik bij de begrafenis van mijn oma een stel meegemaakt die met zn 2en de hele schaal met cake leeg aten. Ze zagen er nogal Tokkie achtig uit dus ze zullen wel honger gehad hebben denk ik, maar ik wist niet waar ik kijken moest. Het werd ook niet netjes gegeten maar 1 voor 1 naar binnen geschoven.

Je hebt mensen die lopen begrafenissen van volkomen vreemden af voor de koffie en de cake en een lulpraatje.



Tja, je zult je maar vervelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedenk me net trouwens dat ik eigenlijk perongeluk best gierig over kan komen. Ik drink namelijk alleen slappe thee. En wil nog wel eens vergeten dat de visite een eenkopszakje ook maar echt een keer gebruikt. En geen drie keer. Zoals ik.

En ik iedere keer wel de theekopjes vullen en geen theezakjes meenemen...
Alle reacties Link kopieren
quote:speechlessone schreef op 17 december 2014 @ 15:52:

Ik bedenk me net trouwens dat ik eigenlijk perongeluk best gierig over kan komen. Ik drink namelijk alleen slappe thee. En wil nog wel eens vergeten dat de visite een eenkopszakje ook maar echt een keer gebruikt. En geen drie keer. Zoals ik.

En ik iedere keer wel de theekopjes vullen en geen theezakjes meenemen...Dit doet m'n vriendin ook, die vind dat heerlijk. Als ik bij haar thee drink vraag ik erom. Denk als jou visite t erg vind, ze toch wel zelf durven te vragen om een nieuw zakje
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een gierige actie op m'n werk.



Even om de situatie te kunnen voorstellen, ik werk in een restaurant van een vijf sterren hotel in het centrum van Londen. Alles is best wel prijzig dus. Maar ook van goede kwaliteit. De prijs/kwaliteit verhouding is echt prima



Máár wij hebben een goede deal voor lunch, een super buffet, koude vis en vlees soorten, diverse luxe salades en je kan je eigen salade samenstellen het is echt luxe, met sashimi etc. Bij de prijs inbegrepen zit ook een volledig dessert buffet. Het brood en water komt gratis op tafel. Het concept wordt ook altijd duidelijk aan de gasten verteld.



Vandaag kwamen 3 heren (strak in maatpak) voor lunch en kregen de kaart van een van mijn waiters ( er kunnen ook warme gerechten besteld worden). Na een korte blik op de kaart liepen de heren naar het buffet. De waiter vroeg of ze niks wilden bestellen, jawel zeiden ze, een fles tapwater en één maal het buffet. Waarop de waiter vroeg of de andere twee gasten dan niks te eten wilden. Nee, we pikken wel een beetje mee was het antwoord. Uiteindelijk schepte een heer een enórm groot bord vol, en gebruikten de twee andere heren hun side plates om daar lekker van mee te eten. Daarna ging dezelfde heer nog een keer naar het buffet en schepte weer ongans op. Bij het dessert buffet gebeurde hetzelfde, tot twee keer toe. Ondertussen was ik al naar de tafel gegaan om,te vertellen dat dit niet echt de bedoeling was en dat ik drie keer buffet moest reken voor de consumptie. Nee hoor vonden de heren, er was maar één iemand geweest die van het buffet gepakt had. Ik probeerde uit te leggen dat de persoon die van het buffet pakte daar dan ook alleen van moest eten, maar dat werd weggelachen... Het was toch teveel voor hem alleen?



Uiteindelijk heb ik de rekening gepresenteerd met 3x buffet. (Maar 22 pond per persoon inclusief dessert waarvan ze ook alledrie genuttigd hadden) en ze waren toch verontwaardig! Maar één van hun had toch maar opgeschept?! Uiteindelijk hebben ze na veel gezeur betaald, maar niet voordat mijn hogere manager eraan te pas moest komen. Ze dachten dus gewoon dat ze het spelletje wel konden spelen. Bah.



Als ik gerekend had wat zij wilden hadden ze 22 pond voor drie personen betaald inclusief dessert. Belachelijk en als ik hen was zou ik me doodschamen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 17 december 2014 @ 15:34:

[...]



Je hebt mensen die lopen begrafenissen van volkomen vreemden af voor de koffie en de cake en een lulpraatje.



Tja, je zult je maar vervelen.Serieus??
Alle reacties Link kopieren
Echt aso Bladora. Goed dat ze er niet mee zijn weggekomen. Als je niet drie keer 22 pond neer wil legen haal je maar een baked potatoe of een panini ergens.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
markovic schreef op 17 december 2014 @ 15:34:

[...]



Je hebt mensen die lopen begrafenissen van volkomen vreemden af voor de koffie en de cake en een lulpraatje.



Tja, je zult je maar vervelen.



Serieus??



Ja, dit gebeurt ook op bruiloften overigens.

Op de video van de bruiloft van kennissen staat een volstrekt onbekende man te schransen van het buffet. (Offtopic: kan er niet een zwarte lijst van anonieme schransers bij bruiloften/begrafenissen komen? Inclusief videobeelden.)



@Bladora: goed dat je voet bij stuk hebt gehouden!

@ Biol: sterk dat je hebt opgetreden. Na het theedrinken in de flat van een overleden man moest een nichtje de gasten in de gaten houden. Het risico bestond dat de gasten spullen van de schoonsteenmantel en kasten in hun handtassen zouden meenemen.



Andere gierige actie:

Vriendin van me werkte bij Albert Heijn. Daar konden de klanten een gratis kopje koffie drinken. Rarara, de grote fles koffiemelk was meerdere keren per dag op. Zij het in de gaten houden. Er waren dus klanten die plasticflesje van huis meenamen en daarin (gratis) koffiemelk gingen tappen. "Ja, die koffie en suiker en koffiemelk staat er toch voor jullie klanten, dus voor ons?"
Alle reacties Link kopieren
quote:mala8 schreef op 17 december 2014 @ 22:16:

markovic schreef op 17 december 2014 @ 15:34:

[...]





Andere gierige actie:

Vriendin van me werkte bij Albert Heijn. Daar konden de klanten een gratis kopje koffie drinken. Rarara, de grote fles koffiemelk was meerdere keren per dag op. Zij het in de gaten houden. Er waren dus klanten die plasticflesje van huis meenamen en daarin (gratis) koffiemelk gingen tappen. "Ja, die koffie en suiker en koffiemelk staat er toch voor jullie klanten, dus voor ons?"Mozes kriebel. Wat erg!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:maylina schreef op 17 december 2014 @ 13:47:

[...]





Ach, mijn vriendin ging op op een eerste date ook een terrasje pikken. Na afloop vroeg ze: wat krijg je van me? Hij antwoordde: hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg, koffiemelk aftappen... Geen woorden voor. Hier heeft de AH sinds een tijdje een tafel met stoelen bij het koffiezetapparaat staan (ik vind het belachelijk) en echt, er zitten mensen heel relaxed te koffiedrinken alsof het het de koffiehoek van de Hema is. Vriend huppelt ook altijd als een blije kleuter regelrecht op het koffiezetapparaat af voor een kopje koffie van die "vieze perla bonen". Tja, dan neem je toch straks thuis een lekker bakkie espresso van goede bonen? Nee, hij moet koffie. Ik vind het maar raar.
Alle reacties Link kopieren
Die idoten van de container reinigen heb ik ook aan de deur gehad. Ik deed de deur open en er stand een man hete arrogant tegen de post geleund en blafte me (met pen en papier in de aanslag) toe: wanneer kunnen we uw container meenemen? Ik: container meenemen? Man (heel geïrriteerd zuchtend): ja op welke dagen staat uw container buiten, dan maken we hem schoon, we werken voor de gemeente, dus als u dat even hier invult en tekent...

Ik heb hem fijntjes verteld hier helemaal geen behoefte aan te hebben. Komt hij met een heel verhaal over hoe vies dat wel niet is, dat ik hem dan maar zelf moet schoon maken (met misprijzende blik) en dat ik het dan zelf maar moest weten.

Heb bedrijfsnaam gegoogeld en bleken te boek te staan als oplichters.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 17 december 2014 @ 21:28:

Als ik gerekend had wat zij wilden hadden ze 22 pond voor drie personen betaald inclusief dessert. Belachelijk en als ik hen was zou ik me doodschamen.Mijn tante in de VS kocht twee frisdrankbekers en haalde daarmee voor zes man free refills. Ook al heel genant vond ik, maar jouw voorbeeld is nog weer een stapje erger!
Alle reacties Link kopieren
quote:Madelynn schreef op 17 december 2014 @ 22:59:

Wat erg, koffiemelk aftappen... Geen woorden voor. Hier heeft de AH sinds een tijdje een tafel met stoelen bij het koffiezetapparaat staan (ik vind het belachelijk) en echt, er zitten mensen heel relaxed te koffiedrinken alsof het het de koffiehoek van de Hema is. Vriend huppelt ook altijd als een blije kleuter regelrecht op het koffiezetapparaat af voor een kopje koffie van die "vieze perla bonen". Tja, dan neem je toch straks thuis een lekker bakkie espresso van goede bonen? Nee, hij moet koffie. Ik vind het maar raar.



Mijn vriend ook al. Terwijl ik zoiets heb van: even snel boodschappen doen en dan thuis koffie.

Vorige keer heb ik daar laten zitten met een bejaarde man en ben ik de boodschappen gaan pakken. Toen ik klaar was heb ik m opgehaald . Hij zat zich prima vermaakt met deze man haha.

Maar er zitten idd vaak mensen daar aan de tafel uitgebreid te koffie leuten. Niet mijn ding.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Bij 'mijn' Albert Heijn zitten er vaak oudere mensen koffie te drinken. Ik heb de indruk dat die er niet zo zeer voor de gratis koffie zitten, maar voor de aanspraak en het sociale aspect. En dan ben ik alleen maar blij dat een supermarkt zo'n functie kan vervullen.



Bladora: wat goed dat je voet bij stuk hebt gehouden. Veel te vaak komen dat soort mensen er mee weg omdat het personeel geen gezeur wil, en uiteindelijk draaien de andere klanten er voor op.

Ik heb het zo vaak meegemaakt in de trein. Ik reisde elke dag naar mijn werk rond 8 uur s ochtends. En meerdere keren per week zaten er huisvrouwen in de trein die een dagje uit gingen. En die 'oepsie poepsie wat dom van ons' niet wisten dat hun kortingskaart niet geldig is voor negen uur. En bijna altijd liet de conducteur het gaan.

Een keer was de deur van de coupe net achter hem dicht gevallen, toen een van de betreffende dames opmerkte: 'Zo meiden, daar hebben we toch mooi weer gratis taart voor bij de koffie verdiend! Je moet gewoon slim zijn.' En dat was geen handige opmerking in een coupe vol forenzen die op weg zijn naar hun werk, en wel gewoon een goed kaartje hebben (want abbonement omdat ze dat stuk elke dag reizen). Er is ze toen door de halve coupe haarfijn uitgelegd dat ze ons allemaal mochten bedanken voor die taart, aangezien het geld voor hun reis toch ook ergens vandaan moest komen. Van de gewoon betalende reizigers dus. En dat wat zij deden niet lekker slim was, maar gewoon fraude. Ook als je er mee weg komt. Ze morrelden nog wel wat tegen, maar een coupe vol forenzen met een ochtendhumeur (de dames kakelden ook al een half uur nogal hard) is best wel imponerend. Ik denk niet dat die taart nog erg goed gesmaakt heeft .
quote:nausicaa schreef op 18 december 2014 @ 00:09:

Ik heb het zo vaak meegemaakt in de trein. Ik reisde elke dag naar mijn werk rond 8 uur s ochtends. En meerdere keren per week zaten er huisvrouwen in de trein die een dagje uit gingen. En die 'oepsie poepsie wat dom van ons' niet wisten dat hun kortingskaart niet geldig is voor negen uur. En bijna altijd liet de conducteur het gaan.

Een keer was de deur van de coupe net achter hem dicht gevallen, toen een van de betreffende dames opmerkte: 'Zo meiden, daar hebben we toch mooi weer gratis taart voor bij de koffie verdiend! Je moet gewoon slim zijn.' En dat was geen handige opmerking in een coupe vol forenzen die op weg zijn naar hun werk, en wel gewoon een goed kaartje hebben (want abbonement omdat ze dat stuk elke dag reizen). Er is ze toen door de halve coupe haarfijn uitgelegd dat ze ons allemaal mochten bedanken voor die taart, aangezien het geld voor hun reis toch ook ergens vandaan moest komen. Van de gewoon betalende reizigers dus. En dat wat zij deden niet lekker slim was, maar gewoon fraude. Ook als je er mee weg komt. Ze morrelden nog wel wat tegen, maar een coupe vol forenzen met een ochtendhumeur (de dames kakelden ook al een half uur nogal hard) is best wel imponerend. Ik denk niet dat die taart nog erg goed gesmaakt heeft .

Wat goed zeg dat iedereen zich ermee ging bemoeien!

Zou veel vaker mogen gebeuren.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 17 december 2014 @ 15:32:

[...]





Mijn ex zei dan; "want je trekt al mijn bloed naar een ander deel" 😁
Alle reacties Link kopieren
Bladora, goed gedaan.



Ik vind het ook zo raar dat wanneer er iets gratis te halen valt, er altijd misbruik van gemaakt moet worden door mega graaiers. Erg toch om koffiemelk te jatten.
Cum non tum age
quote:speechlessone schreef op 17 december 2014 @ 15:52:

Ik bedenk me net trouwens dat ik eigenlijk perongeluk best gierig over kan komen. Ik drink namelijk alleen slappe thee. En wil nog wel eens vergeten dat de visite een eenkopszakje ook maar echt een keer gebruikt. En geen drie keer. Zoals ik.

En ik iedere keer wel de theekopjes vullen en geen theezakjes meenemen...Goed dat je het nu doorhebt, en neem een thee doos kunnen ze zelf pakken?
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 18 december 2014 @ 08:47:

Bladora, goed gedaan.



Ik vind het ook zo raar dat wanneer er iets gratis te halen valt, er altijd misbruik van gemaakt moet worden door mega graaiers. Erg toch om koffiemelk te jatten.



Ik vraag me dan echt af waar iemands sociale gen zit of zo. Je kan dan toch nagaan dat op een gegeven moment ook dingen weer worden afgeschaft, of de kosten ergens anders worden verhaalt? Ook toch erg sneu als je op die manier wat centen moet beknibbelen, ik kan het niet anders zeggen.



Wat ik trouwens zelf wel eens doe is een paar koffiemelkcupjes meenemen naar mijn bureau na een gecaterde werklunch (3 of 4). De koffiemelk is soms op op het werk, dus die zijn dan voor noodgevallen. Ik vind het zelf eigenlijk niet gierig, maar volgens mijn eigen redenatie is het niet zo fraai misschien.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 17 december 2014 @ 23:29:

[...]





Mijn vriend ook al. Terwijl ik zoiets heb van: even snel boodschappen doen en dan thuis koffie.

Vorige keer heb ik daar laten zitten met een bejaarde man en ben ik de boodschappen gaan pakken. Toen ik klaar was heb ik m opgehaald . Hij zat zich prima vermaakt met deze man haha.

Maar er zitten idd vaak mensen daar aan de tafel uitgebreid te koffie leuten. Niet mijn ding.Idd ergerde me daar ook altijd dood aan. Zo'n groepje vrouwen op dagje uit en ze weten echt wel dat het niet mag. Ik vind dat de conducteurs best wel een boete hiervoor uit mogen schrijven. Ik snap echt niet waarom je dan zo blij bent omdat het weer gelukt is. Ik zou me de ogen uit de kop schamen. Toen ik nog studeerde had je ook altijd mensen die mee wilden reizen met korting. Hoezo ken ik jou? In Duitsland hoef je dat echt niet te proberen. Hier hoef je ook niet een buskaartje te laten zien aan de buschauffeur en is de controle minimaal, maar echt de meesten hebben dan gewoon een kaartje. In Nederland kan zoiets echt niet. Als er ergens wat te halen valt zelfs illegaal dan heb ik het gevoel dat het de normaalste zaak van de wereld is. Op grote schaal frauderen met toeslagen. Opgeven dat je ouders de hele week op de kinderen passen en zo het hele sociale stelsel naar de knoppen helpen, allemaal in het kader we hebben er recht op. Als er niet gecontroleerd wordt waarom zouden we dan een kaartje kopen.....Zou echt niet in me op komen om dat te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 18 december 2014 @ 09:09:

[...]



Wat ik trouwens zelf wel eens doe is een paar koffiemelkcupjes meenemen naar mijn bureau na een gecaterde werklunch (3 of 4). De koffiemelk is soms op op het werk, dus die zijn dan voor noodgevallen. Ik vind het zelf eigenlijk niet gierig, maar volgens mijn eigen redenatie is het niet zo fraai misschien. Ik vind dat niet gierig. Maar misschien komt dat omdat ik zelf ook wel eens koffiemelkcups van het werk meeneem.



Vriend en ik drinken beide geen melk/suiker in de koffie en gebruik het verder ook nergens voor. Als wij een verjaardag hebben dan neem ik er twee of drie mee naar huis (baas weet dit en staat het toe). Ik koop geen pak cupjes omdat er in onze families maar 1 iemand is die het gebruikt, diegene komt de ene keer wel op de verjaardag en de andere keer niet. Ik stop dan altijd wel braaf wat kleingeld in de fooienpot. Misschien gierig, maar kopen en weggooien als het over datum gaat is ook zonde. En wij kennen (afgezien van die ene persoon) niemand die melk in de koffie drinkt, weggeven is dus ook geen optie
bats!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven