Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, dat is de boom die ik al helemaal bij jou zag staan Labellei! (Is dit niet stiekem de echte foto van jouw boom? )

Met je vragen over mannen die jouw postzegelafstoomkwaliteiten niet op waarde weten te schatten kun je vast wel terecht op de relatiepijler. Of je opent een topic met de titel "help, mijn man wil een tijger!" Dat doet het vast ook goed



Dreamer, misschien heb je nu toch een goede reden om terug te gaan naar de dierentuin voor een tijgerkaart voor Labellei



Ik heb 3 kaarten geschreven, waarvan twee naar landen waar ik voor het eerst een kaart heen mag sturen

- Naar Duitsland een getekende kaart Waddenzee/vuurtoren

- Finland, een gekke kerstman

- Good old Switzerland , wel een heel andere hoek dan waar ik zelf heb gewoond, andere taal ook. Er gaat een Mila Marquis kaart naar twee kleine meisjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 13 december 2014 @ 16:03:

Ik vind het wel meevallen Labellei.. Leuk!



ik heb een kaartje uit Rusland, in het Nederlands geschreven maar geen uitleg hoe dat kan, wel een 'sorry voor mijn Nederlands', dus nu vraag ik me af is het Google translate of studeert ze Nederlands of WAAT? Oftewel, kan mijn hurray in het Nederlands.



Wel een leuk kaartje.



Ik zou hem in het Engels doen, met de vraag hoe ze zo goed Nederlands spreekt.

(Zelf had ik ook een Nederlandstalig kaartje+brief uit Frankrijk, van een Nederlands meisje dat in Frankrijk woont)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lala, jij ook aan het postcrossen? Gezellig!



Ik had zojuist weer een leuke hurray uit Belarus van een kaart van onze meeting (kaart met trein):

“Hello ladies! Nice to meet you. We have postcrossing meetings in Minsk too.

Thank you for the card. It's perfect choice for me.

Happy Postcrossing!”
Alle reacties Link kopieren
quote:lala87 schreef op 15 december 2014 @ 13:19:

[...]





Ik zou hem in het Engels doen, met de vraag hoe ze zo goed Nederlands spreekt.

(Zelf had ik ook een Nederlandstalig kaartje+brief uit Frankrijk, van een Nederlands meisje dat in Frankrijk woont)



hai, leuk dat je langskomt



Ik heb 'm in het Nederlands én Engels gedaan. Zag later op haar profiel dat ze alleen Russisch spreekt/leest, dus heb eigenlijk m'n antwoord al Wel leuk dat ze die moeite doet, in elk geval.



Ik heb wel vaker Nederlanders of Nederlandssprekenden in het buitenland gehad, maar die zetten er ook altijd heel blij bij hoe het komt dat ze Nederlands kunnen



Hier verder geen postcrossingsactiviteiten. Wel even werkontwijkend gedrag. Ik ben met zulk saai werk bezig op het werk, codes vervangen voor het nieuwe jaar.. pff. Heb speciaal geen andere sites geopend, om niet teveel afgeleid te worden, maar heb het nu even helemaal gehad. En loop voor op schema, dus mocht even.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuke hurray Snorhaar!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou, wat een rust hier!



Ik hoop morgen tijd te hebben voor het sturen van wat kaartjes. En ik moet nog een aantal kerstkaarten sturen. De familie heeft gehad, toch jammer dat ik de rest dan weer zo laat versloffen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn brievenbus heeft het ook iets te rustig. De hurrays lopen gelukkig wel lekker :-)



Zojuist kreeg ik een leuke lange hurray uit Duitsland. Ze schrijft dat ze de kaarten van deze (N-Duitse) kunstenaar kent en er al een aantal van verstuurd heeft omdat ze zelf zo mooi vindt. Maar dit is de eerste kaart van hem die ze zelf heeft gekregen!

Wat leuk!
Leuke Hurrays Snorhaar!



Ik had net nog een Hurray uit Belarus. Van diegene met een leeg profiel. Haar Hurray was niét leeg maar wel bíjna leeg: Thank you.



Ik had ook een kaartje in de brievenbus. Uit Polen, van wederom een man. -> niet met de afbeelding van een man hoor, maar de afzender is een man. De afbeelding is van een kittentje met daarbij tekst van een beroemde Poolse dichter.
Alle reacties Link kopieren
Al een paar keer stond ik met de Flow for paperlovers in mijn hand, maar ik vind 'm behoorlijk prijzig (als Flow-abonnee kan ik korting krijgen, maar alleen bij de Bruna en ik ben de bon kwijt omdat de Bruna hier vrij ver vandaan is.) dus bedacht ik vandaag dat ik éérst eens ging kijken wat ik vorig jaar met deze Flow deed. Eh.. nou.. niks dus Dus vandaag heb ik daar 'pop-up' landschapjes uitgehaald, nog wat mooi glimmend papier en ik heb het allemaal in een grote enveloppe naar Kenia gestuurd. Ik hoop dat ze er wat aan hebben



Daarnaast 6 adressen aangevraagd. Een vrouw in Australie vraagt saaie kaarten.. die heb ik niet
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tijdens het uitzoeken van de kaartjes kwam er een blije hurray binnen uit Taiwan, dus vroeg ik nog maar een adres aan.

Er gaat nu rauwe haring naar de Oekraïne. Een Australische wilde een saai kaartje en krijgt er een met ZZzzzZZ. erop. Hoe saai wil je het hebben

De Vismarkt met Korenbeurs gaat naar Duitsland, weilanden met schapen naar Amerika (hij is gék op gewone post en dat is z'n profiel, geen favorieten) een kerstkaartje naar Tsjechië, een geschilderd kerkje van Oostrum (door Johan Dijkstra, de Ploeg) naar Finland en een vintage portret uit Flow naar Letland. Nu m'n kamer weer opruimen, de kaartjes liggen helemaal over de vloer
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Labellei, wat een gedaanteverandering! En Dreamer, lekker bezig op deze regenachtige dag!



Ik kreeg een snelle en blije hurray van de twee kleine zwitserse meisjes. Die maakte mij dubbel blij, gewoon omdat ik wist dat ik ze blij zou maken met deze kaart en ze dat ook waren, maar ook om het volgende:



Een tijdje terug had ik superleuke kleurige kaarten gevonden in een winkel. Probleem is, ze zijn vierkant en 2 cm te breed om nog onder het standaard portotarief te vallen. De verkoopster wees me daarop. Doordat de kaarten iets te groot zijn springt de porto voor naar het buitenland in een keer omhoog van 0,75 naar 3,45!!! Echt belachelijk, dus ik had ze maar even opzij gelegd. Een tijdje later zag ik op postcrossing dat iemand anders uit Duitsland ook deze kaarten had verstuurd. Ik heb haar een berichtje verstuurd met de vraag hoe ze dat deed en ze antwoordde dat de kaarten in W-Europa gewoon aankomen als je er 75 cent op plakt. Voor Rusland en co deed ze wel de volle porto. Deze kaart was dus mijn experiment, ik heb hem met 75 cent verstuurd en zie daar, aangekomen in 2 dagen

Ik ben blij dat ik deze leuke kaarten dus toch nog kan versturen!
Alle reacties Link kopieren
Het moet nu echt niet gekker worden!

Ik kom thuis en er ligt een kaartje in de bus...



mijn eerste kaartje uit Zwiterland...



...van een Nederlandse!



Even dacht ik dat het zelfs vlak uit mijn oude buurt kwam, maar er blijken meerdere kastelen met dezelfde naam te zijn.
Ben ik niet hip?



Wat goed bezig Dreamer!

En jij ook al zo druk Snorhaar. En wat een toeval van die Nederlandse Zwitserse! Begrijp ik nu goed dat je daar niet in een volksbuurt of villabuurt maar in een kastelenbuurt hebt gewoond?



Ik had vandaag 4 Postcrossing kaarten in de bus!!! 2 wat kerstig, een hele coole zwarte kat en nog een hele leuke illustratie. Ben dus superverwend! Ik moet ze nog registreren, maar de kat ligt nu op schoot en heb de kaartjes niet bij de hand.

Ik heb toch het idee dat ik extra kaarten krijg vanwege mijn vinkje "meer adressen van 1 land". Maar dat kan ook mijn verbeelding zijn. Ik ben te weinig nerd om dat uit te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zeg, een kaartje van een Nederlandse in Zwitserland



Ik heb gisteren de kaartjes nog op tijd gepost, dus hoop volgende week toch weer wat hurray's te krijgen. Ik bedacht me dat Snorhaars nerdkant helemaal niets heeft aan de kaarten, die zij ziet dat ik ontvangen en verstuurd heb, want ze kan niet zien welke wanneer expired waren. (volgen we het nog? jaaaa.. toch?) Jammer hoor.

Misschien eens een mailtje naar postcrossing sturen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je zal toch postbode zijn met dit weer. Even een voor hun goede werk!







Nou, vooruit, en omdat ik het zelf ook wel kan gebruiken..



Wij krijgen vandaag zonnepanelen op het dak. Voelt heel nuttig, met dit weer (en je zal ze moeten plaatsen!)
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 19 december 2014 @ 09:27:

Je zal toch postbode zijn met dit weer. Even een voor hun goede werk!







Nou, vooruit, en omdat ik het zelf ook wel kan gebruiken..



Wij krijgen vandaag zonnepanelen op het dak. Voelt heel nuttig, met dit weer (en je zal ze moeten plaatsen!)

Oooh Dreamer bedankt voor de . Die kan ik even heel goed gebruiken!



Moet wel lachen dat je juist deze donker dan donkerste dagen zonnepanelen op je huis krijgt.



Hopelijk zal de ooit weer tevoorschijn komen.

Ik wens ook iedereen (jullie, alle postbodes ter wereld dus ook die op de Russische toendra en in het donkere noorden van Finland , de mannetjes op het dak bij de Dreamer, en mijzelf!!!) ook heel veel sun sun sun!

Alle reacties Link kopieren
Nou, het lijkt er op dat het buiten wat lichter wordt. Eindelijk. Ik zie zelfs een spoortje blauwe lucht.



Jeej..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh echt Dreamer? Komt het mijn kant uit?

Je zonnepanelen zijn wel meteen goed schoon zo.



(ben nog even aan het thuiswerken, want ik ben niet van plan om nog een keer zo nat te regenen als gisteravond)
Het wordt idd iets lichter.

Misschien kan ik zo het licht wel uit doen in huis!
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan wel weer heel optimistisch Labellei



Ik denk wel dat het jouw kant op komt, Snorhaar. Maar volgens buienradar komt er wel gelijk weer een bui achteraan. Soms wilde ik wel dat ik thuis kon werken. Vandaag niet, met die werklui over de vloer. Dat is nou niet bepaald echt rustig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik reed zojuist bij jou door de straat, Labellei. Heb m'n man afgezet bij een sportzaaltje bij het spoor.



Geen postcrossingsactiviteiten hier. Wel gisteren de rest van de kerstkaartjes verstuurd. Hopelijk komen ze op tijd aan. Ik hoorde van m'n moeder dat niet iedereen de andere kaartjes al had gehad, beetje raar. Jammer ook.
Later is nu
En heb je mijn kerstboom ook gezien Dreamer? ....die ene mooie in mijn wijkje!



Ik heb nog wat Hurrays gehad. Zojuist eentje uit Rusland, geschreven vanaf de meeting. De Russin schreef dat er in haar regio niet echt meetings werden georganiseerd, maar dat ze wel eens naar Duitsland is geweest voor een internationale meeting.

Ik heb de afgelopen week ook nog een adres aangevraagd: was dit keer naar een vrouw(!), een studente in de USA.



De afgelopen week heb ik verstuurd:

Duitsland: Een tijger, een hele mooie Siberische tijger in de sneeuw. Heb erg mijn best gedaan voor mijn Duitser om deze kaart te vinden. (Uiteindelijk een mooie grote dus ook wat duurdere kaart gevonden)

Engeland: dé toren van Stad. Heb voor hem ook weer een mooie postzegels van Nelson opgeofferd. Ik hoop dus op een blije Hurray.

USA, Colorado: leuke kattenkaart.



Ook mijn kerstkaarten zijn nog niet aangekomen. Maar bij jou duurt het nu toch wel heel erg lang Dreamer.



Ik heb zojuist ook weer een nieuw adres aangevraagd: Nederland! (Van iemand die hier meeleest? ) Ik vrees dat het wel minimaal 1 week gaat duren voordat ie aan zal komen.... waarschijnlijk nog langer.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een paar dagen voor ze expired gaan :( Vind het zo jammer. Zijn nu allebei 57 dagen onderweg...
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je boom niet gezien Labellei, sorry. iets met fietsen alom en aandacht voor verkeer



Jammer Dahlia. Gisteren kwam er een hurray van een kaartje dat 36 dagen onderweg geweest was. En ze was blij!



Raar genoeg kreeg ik vandaag 2 kerstkaarten en nu gelooft mijn man mij niet meer dat er op maandag geen post komt
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Joeeehoeeeee



Is hier nog iemand?



Ik kreeg nog een hurray van een kaartje, dat 39 dagen onderweg was.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven