Welke dingen mis jij? "oude" producten

13-01-2014 21:22 702 berichten
Ik to, mis zelf de kaasknaks van Unox, die vond ik zo lekker!



En de coca cola glazen flesjes!

En Fanta pomelo, die is er nu alleen in light:(



Welke dingen missen jullie van vroeger?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 14 december 2014 @ 11:15:

[...]



Had je daar ook pindasoep van?

Die vond ik zo lekker.Ik weet het niet meer, ik herinner me nog dat je Thaise kokossoep had en een Chinese kippensoep met rijstwijn erdoor.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het ergste hiervan vind ik nog dat áls je vindt wat je zoekt vqn vroeger, het inmiddels totaal anders smaakt. Ik vond na jaren weer eens Punica. Maar dat smaakt volledig anders dan vroeger. Logisch ook, er is aan gesleuteld én je smaak veranderd als volwassene, maar het is zo'n teleurstelling dan :(



Net als zo'n winkeltje met oud Hollands snoep, zogenaamd. Zodra je het proeft merk je dat het nep is, en niet hetzelfde als vroeger. Gewoon fabrieksspulvvoor het grootste deel.



Ik had het ook met manna..... Van die gepofte rijst met chemische kleurtjes. Daar kocht ik dan voor een euro een enorme zak van, want dat spul woog niets bij de snoepwinkel

Ze verkopen het nu nog wel, maar het lijkt niet meer op die van vroeger, ze zijn harder, feller gekleurd, smaken anders.... Echt stóm.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had mijn oma van die flesjes mocca/koffiesaus. Volgens mij vanwat nu Tova/Hero heet. Nu kan ik alleen de aardbeien en rode bessensmaak vinden maar ik vind de mocca/koffie lekkerder.



Hmm, ik heb nu wat oude plaatjes van die Tovaflesjes opgezocht maar daar lijkt het toch niet op. Zou het een ander merk zijn?



Weet iemand wat ik bedoel?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik mosterd, maar ik heb geen zin om 40 pagina's te lezen.

Kalfssoep uit een pakje van honig.... Zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
De échte volle melk van vroeger, waar een laagje room bovenop dreef. Wat nu als "volle melk" wordt verkocht, is in feite gewoon afgeroomde melk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 16 december 2014 @ 09:27:

Vroeger had mijn oma van die flesjes mocca/koffiesaus. Volgens mij vanwat nu Tova/Hero heet. Nu kan ik alleen de aardbeien en rode bessensmaak vinden maar ik vind de mocca/koffie lekkerder.



Hmm, ik heb nu wat oude plaatjes van die Tovaflesjes opgezocht maar daar lijkt het toch niet op. Zou het een ander merk zijn?



Weet iemand wat ik bedoel?



Dit een alternatief?



Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Of deze koffiesiroop



Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de alternatieven Nouschi. Ik zal eens kijken in de grote AH bij ons in de buurt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
AH verkoopt over het algemeen geen monin-siroop, daarvoor moet je bij speciaalhandels zijn...



Ik mis:

- AH Puur & Eerlijk Bosvruchtenthee

- AH Puur & Eerlijk Maaltijdsalade Kaas & Noten

- Die knisperchocoladebolletjes voor op brood

- Rob's Visjes (dropjes, mijn moeder vond die zo lekker)

- Kindernet met Kino

- Het Pluk van de Petteflat Hoorspel

- Pickwick Perzikthee die je los kon kopen

- Sowieso Pickwick doosjes thee-met-smaakje voor een hele pot

- Simon Levelt Rozenthee (uit de handel!! Mijn favoriete thee! )
Alle reacties Link kopieren
De oude pickwick Lentethee. Nu is het groene thee, maar vroeger was het gewone, zwarte thee met citroen en pepermunt. Zo lekker!
Ik heb er geen idee van hoe ze heten en kan er dus ook geen foto van opzoeken, maar het waren van die kleine chocoladekoekjes in een krul, een 'twist' zeg maar, ongeveer een centimeter of 4 in mijn herinnering. Chocolade langs buiten, maar lekker knapperig. Ze zaten in een zeshoekige, lange doos geloof ik. Echt zoiets dat met kerst op tafel kan. En lékker.

En ik weet echt niet meer hoe het heette.
quote:aspirientje schreef op 18 december 2014 @ 14:56:

Ik heb er geen idee van hoe ze heten en kan er dus ook geen foto van opzoeken, maar het waren van die kleine chocoladekoekjes in een krul, een 'twist' zeg maar, ongeveer een centimeter of 4 in mijn herinnering. Chocolade langs buiten, maar lekker knapperig. Ze zaten in een zeshoekige, lange doos geloof ik. Echt zoiets dat met kerst op tafel kan. En lékker.

En ik weet echt niet meer hoe het heette.Dat zijn nestle choclait chips, die koop je nog overal

http://www.chocolate-bran ... roduct&product_id=702



De witte variant is het lekkerst die neem ik altijd in de bios!
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had honig (volgens mij) ook een soort van cup-a-soup.

Tomatencreme en dan als vermicelli van die ringetjes erin.

Heerlijk vond ik die op een koude middag.
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 december 2014 @ 14:58:

[...]



Dat zijn nestle choclait chips, die koop je nog overal

http://www.chocolate-bran ... roduct&product_id=702



De witte variant is het lekkerst die neem ik altijd in de bios!Oh-My-God! Dankjewel!
quote:aspirientje schreef op 18 december 2014 @ 15:05:

[...]





Oh-My-God! Dankjewel! vind het echt grappig dat je die nooit mee bent tegen gekomen! De appie heeft ze gewoon, net zoals zoveel supermarkten. En volgens mij zijn ze ook vaak bij xenos te koop eet ze!
Jah, in België zijn ze dus niet meer zo algemeen aanwezig jammer genoeg

Nu ga ik mijn ogen extra openhouden! Of toch eens langs één van die nieuwe AH's hier passeren... Dat wordt omrijden voor koekjes dan :p
quote:hondenmens schreef op 02 december 2014 @ 16:43:

[...]





Waren dat toevallig Snackstars met paprikasmaak van Duyvis?

Ik was daar ook dol op en er zijn nu "Scoolers" (letterchips) bij Jumbo te koop en ik vind ze daar erg op lijken qua smaak.

Oh, hebben ze die ook bij Jumbo? Ik heb ze wel gezien bij Dirk, en die vond ik toen ook op Snackstars lijken, mmmm.



Wat ik ook mis is een siroop die een paar jaar geleden te koop was. Ik weet het merk niet meer, maar het was iets met peer en kaneel en het was heerlijk om aan te lengen met warm water.
Ik weet in duitsland dat de lidl ze altijd wel heeft en de aldi volgens mij ook. Misschien in belgie ook zo? En volgens mij heb ik ze laatst in Wijnegem bij de carrefour zien staan.
In de Aldi in elk geval niet, Delhaize hier ook nog niet gezien. Carrefour kom ik nooit, toch maar eens passeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 09 april 2014 @ 15:33:

[...]

waar in duitsland heb je de dropvoetjes gekocht?



Dropvoetjes van Katja waren dat! Ze verkochten ze vaak ook los (o.a. bij Jamin/Drop-inn en ook toen de Hema nog een dropbar had) en heb ze daarna nooit meer gezien. Tijdje geleden trouwens nog wel in Duitsland! Meteen gekocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 28 oktober 2014 @ 21:23:

Oh jee. We hebben nog een fles Cactus in huis. Maar ik zie dat ze op marktplaats gezocht worden. Misschien tóch van de markt gehaald.



http://m.marktplaats.nl/a ... am-mexicaanse-cactus.html





Heb ik ook lang gemist, maar is weer terug Echter alleen in de mini to-go flesjes. Het heet nu cactus-lime maar smaakt hetzelfde.



Ik mis nu de Energie-thee van Zonnatura.
.
Alle reacties Link kopieren
Marathons van Verkade. Uit de jaren '70. Twee flinke volkoren biscuits met een laagje pittige kaas ertussen.

De variant van Wasa is niet half zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Cup-a-soup broccoli-crème kan ik nergens meer vinden.

Evenals de Unox soep-in-een-zak extra gevulde linzensoep.
Alle reacties Link kopieren
Cruesli (Quaker) Zomerzin met aardbei en kwark. In de nieuwe variant zitten ook frambozen en geen kwarksnippers.

Lasagnette Verdi van Knorr

Pastalini van Iglo met spinazie en tomatensaus. Is maar heel kort in de handel geweest.

Caramel-toffee ijs van Eismann. Nooit meer zulke lekkere caramel ijs gegegeten.

Snack stars van Duyvis

De oude Kip Madras. Recept is vernieuwd.

Kip tandoori van Petsing.

Siciliaanse pastaschotel van Knorr (fusili)

Bamihappen van Beckers

Likkoekjes van vroeger (roze, wit, geel glazuur). Niet de huidige oranje en roze.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis:



-Sesam beschuitjes van bolletje

-Watermeloen kauwgom

- Kip tandoori uncle benz chicken tonight

-Van die dunne stengeltjes, lijkt op dunne mini soepstengels met een laagje melkchocolade eroverheen.

( ik kan ze alleen in puur vinden)
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven