Podcast Tips?

18-12-2014 14:02 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooi!



Ik ben me de laatste tijd meer aan het verdiepen in luisteren naar m'n vermaak ipv te lezen. Tijdgebrek enzo, kennen we vast allemaal wel... Heeft er iemand misschien podcast tips? Of dingen die jullie zelf luisteren op het moment?



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik luister momenteel naar

- Serial (Amerikaans), diept een moordzaak uit, vandaag toevallig de laatste aflevering van het eerste seizoen.

- This American Life (Amerikaans), verhalen rondom een specifiek thema

- International Waters (Amerikaans), quiz met 2 Engels en 2 Amerikaanse comedians

- Radio Doc (Nederlands), elke week een nieuwe Nederlandstalige radiodocumentaire.



Verder ben ik zelf ook nog zoekende, dus lees graag mee :-)
www.echtgebeurd.net of direct naar de podcast-link



Dat zijn podcasts van vertelde, echt gebeurde verhalen. Ook heel leuk om naar zo'n vertelmiddag te gaan, elke maand in Toomler. Wordt georganiseerd door o.a. Paulien Cornelisse en Micha Wertheim. Komende zondag ga ik er weer naartoe!
En verder zit ik regelmatig lange stukken in de auto. Tegenwoordig heb ik dan een luisterboek aanstaan. Ook erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik <3 podcasts! Ik luister zoal naar:

Serial

This American Life

The moth

Reply all

99% invisible

TLDR

Criminal

Savage Love

Planet Money

Risk

Freakonomics

Snap Judgement

Ted radio hour

Radialab



En nog een paar die over mijn studie/vakgebied gaan. Heerlijk!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet luisterboeken op mijn telefoon. Uit de bieb, of ik download ze.

Ook heerlijk in de auto (daar gaat lezen een beetje lastig).

En met sporten zet ik ze ook op, lekker op de loopband. En in bed, relaxed met de oogjes dicht.



(oh dat zei Splinter ook al. Nou ja, deze tip is het herhalen wel waard )
.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel (ik druk steeds op quote ipv edit)
.
Alle reacties Link kopieren
TVP ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een goed idee! Zijn deze dingen alleen als stream te luisteren (dus met verbinding) of kun je ze ook downloaden?
Alle reacties Link kopieren
Woord.nl is dé site voor alles wat ooit op de radio is geweest, ze hebben ook een wekelijkse podcast van vijf uur!

Die ik trouwens meestal wel helemaal beluister.



Plots is de Nederlandse This American life, helaas is de serie gestopt maar je kan ze gelukkig nog gewoon allemaal terug luisteren, echt een aanrader.



Studio Idzerda is helaas ook gestopt maar ook leuk te luisteren, afwissende reportages.



RadioLab, populair wetenschappelijk, ook erg leuk, kort maar leuk.



Het is eigenlijk maar net wat je leuk vind natuurlijk, wetenschap, verhalen, geschiedenis?
Alle reacties Link kopieren
@Sassafras

Je kan ze vaak online beluisteren maar het makkelijkste vind ik om een speciaal podcast programma op je telefoon te hebben.

Ik gebruik nu Pocket casts voor mijn android telefoon en op de iPad, die synchroniseren met elkaar zodat ik thuis gewoon verder kan luisteren waar ik gebleven was (met airplay over mijn speakers).

Het programma download automatisch nieuwe afleveringen, net hoe je het insteld.
quote:rontonde schreef op 18 december 2014 @ 17:11:

Woord.nl is dé site voor alles wat ooit op de radio is geweest, ze hebben ook een wekelijkse podcast van vijf uur!

Die ik trouwens meestal wel helemaal beluister.



Plots is de Nederlandse This American life, helaas is de serie gestopt maar je kan ze gelukkig nog gewoon allemaal terug luisteren, echt een aanrader.



Studio Idzerda is helaas ook gestopt maar ook leuk te luisteren, afwissende reportages.



RadioLab, populair wetenschappelijk, ook erg leuk, kort maar leuk.



Het is eigenlijk maar net wat je leuk vind natuurlijk, wetenschap, verhalen, geschiedenis?



Wat leuk dat er meer mensen zijn die dit kennen en leuk vinden!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben helemaal gek op de radio, luister mijn hele leven al, vanaf toen ik nog lekker met de lego aan het spelen was zeg maar.

OVT, Borát ( http://weblogs.vpro.nl/ra ... -status-de-familie-borat/ ), Het gebouw, enz.



Er zijn ook erg veel mooie en spannende hoorspellen trouwens, science fiction (matt meldon).

En audioboeken zijn ook heerlijk.
Rontonde, ben jij mijn man soms? Je noemt precies wat hij ook altijd luistert. (en ik zijdelings ook meeluister). Ken jij dan ook Meisje Meis , Radio Bergeijk, de Nachtzusters? Heerlijke radio!

Als je van hoorspelen houdt, moet je ook eens hier kijken: www.hoorspelweb.com . Daar staat heeeeel veel op, van heel oud tot nieuwe hoorspelen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, de nachtzusters, helemaal geweldig!

Maar ik wist eigenlijk niet dat ze een eigen radioprogramma hadden, ze kwamen ook altijd langs bij Borát.



Ja, en ik heb echt nachten naar hoorspellen geluisterd.

De tunnel der duisternis en zo, duurde echt 20 uur of meer of zo, in afleveringen van 20 minuten.

Ach nog ééntje dan was het steeds, zo spannend.



Nou, jij/jullie zijn dan ook vrij uniek dan hoor, ik ken voor de rest maar één persoon die wel eens radio luisterd.

Zo zonde want er is zoveel leuks te luisteren.



Oja, nog zo'n herinnering Martin Simek! Simek 's nachts en Kleur bekennen, af en toe best emotioneel vond ik altijd.
Ja, ook prachtig! Niet altijd, maar vaak wel.

De Nachtzusters hebben inderdaad een eigen programma gehad, maar dat is alweer jaren geleden. Ook leuk: de marathoninterviews van de VPRO en recenter: Adeline van Lier met De Nacht van het Goede Leven. Maar die is nu ook van de radio af, ik geloof dat ze online doorgaat.



Grappig inderdaad, zo vaak hoor je niet dat iemand ook radio-fanaat is.
Alle reacties Link kopieren
billburr.com



MMPODCAST



Monday Morning podcast van standup Bill Burr.

1 van m'n favoriete standups, elke week een nieuwe.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven