Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 18 december 2014 @ 19:09:

[...]



Mwoah...je hebt uiteraard gelijk maar ik vind dit wel heel erg overkomen. 'Mensen die op bezoek komen merken ze het vanzelf wel?'

En als je geen kopje koffie kan betalen houd je een besloten dienst. Dit verhaal getuigt niet echt van decorum van de weduwe.Nee, stijlvol is anders :-)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:noa schreef op 18 december 2014 @ 16:54:

Ik heb ook geen koffiemelk in huis, drink zelf altijd gewone melk in de koffie. Suiker gebruiken we ook nooit, maar meestal haal ik een pak suikerklontjes, daar kun je lang mee doen.



Ja, ik had hier dus ook een pak suikerklontjes speciaal gehaald. Rietsuikerklontjes zelfs.

Losse witte suiker in zakjes heb ik ook. Toevallig ook een pijpje met zoetjes meegenomen.

Die neem ik dan mee om te proberen.

Nee, gast hoefde geen klontjes maar een zoetje. Had ik gelukkig wel.

Voor de rest heb ik geen gasten die het een probleem vinden om verse melk te nemen i.p.v. koffiemelk.

Voor bouwvakkers (klussers) heb ik dus wel zakjes in huis. Die vinden dat prima als de koffie maar vers is.

En water gekoeld als het heet weer is. Daar scoor je ook mee.
quote:minnimouse schreef op 18 december 2014 @ 17:46:

[...]

is dit echt?



Ja, ik heb ook een aantal van zulke buren gehad.

Ik heb er nog eentje en die is gelukkig tijdelijk. Ik hoop tenminste dat ze deze keer wél voorgoed bij haar moeder blijft.



Zulke mensen bestaan. Ik ken ze ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2014 @ 18:48:

[...]





Ik denk dat ook niemand wist of en hoe ze zich verzekerd hadden tegen dit soort dingen..... Misschien was er wel heel weinig geld voor de uitvaart.Hij had verteld dat hij niet wilde dat er op zijn uitvaart beknibbeld zou worden. Hij had al meer dan genoeg geld apart liggen toen hij voor de eerste keer ziek werd. Omdat hij zo voorzichtig was had hij dat potje ook niet meer aangeraakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:blije-bij schreef op 18 december 2014 @ 21:49:

[...]





Hij had verteld dat hij niet wilde dat er op zijn uitvaart beknibbeld zou worden. Hij had al meer dan genoeg geld apart liggen toen hij voor de eerste keer ziek werd. Omdat hij zo voorzichtig was had hij dat potje ook niet meer aangeraakt.

WoW...dat maakt het echt heel erg dan! Hoop dat ie niet mee heeft gekeken.

Geen kinderen of familie die er wat van hadden kunnen zeggen? Zo bewijs je iemand toch geen laatste eer...



Hopelijk was het wel een mooie dienst
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een gierige actie van mijn tante, de zus van mijn moeder. (één van de vele, maar deze vond ik toch wel heel erg):

Mijn oma is vanwege oorlog in haar land gevlucht naar Nederland, en woonde toen een tijdje bij mijn tante. (mijn moeder is lang geleden overleden en vanwege een familieruzie had ik geen contact met tante, ik was toen trouwens nog een puber)

Oma werd ziek en overleed. (ik wist dit niet omdat we dus geen contact hadden, en tante vond dit blijkbaar dan ook niet nodig om aan te geven)

Een ander familielid hoorde van het overlijden van oma en belde mijn tante dat ze graag op de crematie zou komen, en of het geen goed idee was om mijn broer en mij toch op de hoogte te stellen zodat we ook op de crematie konden komen.

Nee zei tante, 'ze (oma) heeft ons al genoeg gekost'. (geen geldgebrek bij deze mensen hoor!)



O ja, en nog één van tante:

Toen mijn oma nog in eigen land woonde, kwam ze in de winter vaak een paar maanden naar Nederland, dan bleef ze eerst bij ons (mijn vader en moeder, broer en ik), en daarna (vaak maar een weekje) bij tante.

Oma belde ons vanuit tante's huis, dat oom en tante op visite waren en zij het erg koud had, maar niet wist hoe de verwarming aanmoest. (mijn oma had geen verwarming thuis maar een kachel/soort oven, dus wist niet hoe de thermostaat werkte) Dit soort dingen deed tante expres, en vandaar dat oma daar nooit lang bleef.
Alle reacties Link kopieren
@Glitglam oh wat sneu dat die oude dame in de kou moest zitten, echt heel verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de straat woont een stelletje dat sinds ze bij ons een keer hebben gegeten tijdens een verjaardag ze regelmatig de opmerking maken "wanneer ik weer eens voor ze ga koken". Een aantal keer zijn ze op de koffie/thee geweest en elke keer heb ik een uitgebreide high tea ervan gemaakt en de rest van het eten meegegeven omdat ze het zo lekker vonden (waar ze heel erg blij mee zijn).Waren we een keer in de stad hier kwamen we ze tegen zeggen ze: "oh, weet je wat wij zijn nu zovaak bij jullie geweest. Laten we ook eens een kopje koffie bij ons doen. Weet je wat we doen het wel nu". Dus ik zei, nu kan ik niet, maar een ander keertje lijkt me erg leuk. Nee nee nee.. ze stonden erop, we moesten gezellig even koffie doen. Ze stelden voor om dan bij de Hema koffie doen want dan kon je voor 1 euro p.p. kopje koffie en gebak krijgen. Nou, even snel dan. Betalen de buren 2 kopjes en wij mochten onze eigen kopjes koffie betalen...



Met dezelfde buren: Ik had een verjaardag en had wat extra gemaakt zodat ik ook aan wat buren (o.a. dat stel) wat van de luxe hapjes kon geven, het zijn hapjes die zij niet zo snel zelf kunnen maken en wat in de winkel per stuk een euro of meer kost. Enfin, een groot bord per stel meegegeven en mijn kleutertje heeft het bezorgd bij ze.

Een paar dagen later kom ik de buurman tegen op straat terwijl ik onderweg ben naar school om mijn kind op te halen... dus snel snel snel... zegt hij terwijl ik doorloop "ooooh wat was dat lekker zeg! Maar ik zag wel dat je kind op straat eentje had laten vallen". Ik denk, nou hij maakt een grapje en loop snel door. Gaat een dag later de deurbel. Buurvrouw van hetzelfde stel "Ja, ik weet niet of je het al had gehoord. Maar ik wilde je even bedanken voor de hapjes ze waren erg lekker, maar ik zag dat je kind er een op straat had laten vallen" Dus ik zeg: "oh?" Zegt ze: "Ja, niet om het een of het ander... maar wij hebben nu wel 1 hapje minder gekregen hierdoor he, misschien moet je even zeggen dat je kind voortaan beter moet kijken zodat wij dat hapje niet op de grond hoeven te vinden" Ik:"Oh, zal ik het even opruimen, het is dus op jullie pad laten vallen?" Zegt ze: "Nee, het lag bij jou voor de deur maar ik denk ik meld het even want nu hebben wij 1 minder" Ik probeerde me in te houden en zei "oh, maar die was speciaal door mij voor de vogeltjes daar achter gelaten" als grapje. Want mijn kleutertje zat erbij... maar toen ze een 10 minuten later mijn kleutertje er ook nog eens op aansprak op een zeer strenge en verwijtende toon was voor mij de maat vol en heb ik buurvrouw gezegd dat ik zeker wist dat het echt niet meer zou gebeuren omdat mijn kleutertje nooit maar dan ook nooit meer hapjes bij hun zal brengen. Na het Hema-incident en deze was de maat vol... Sindsdien krijgen ze ook niks meer (gratis) van me. Ze hebben nog gevraagd recentelijk of ik weer wat voor ze ging maken. Ja hoor dat kost je 1,50 euro per stuk en je kan het op bestelling bij me kopen en afhalen. Ik bezorg niet.... nog geen bestelling ontvangen overigens
Alle reacties Link kopieren
Sjemig latulipe, echt...hoe komen mensen zo...schaamteloos, lomp onbehoorlijk met beton voor hun kop. Say what? Alsof ze catering bij je hebben besteld. Ongelooflijk...
Alle reacties Link kopieren
Wat een onbeschofte mensen Latulipe zeg!!! Dan ben jij zo aardig om wat te doen en dan krijg je dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 19 december 2014 @ 11:41:

Hier in de straat woont een stelletje dat sinds ze bij ons een keer hebben gegeten tijdens een verjaardag ze regelmatig de opmerking maken "wanneer ik weer eens voor ze ga koken". Een aantal keer zijn ze op de koffie/thee geweest en elke keer heb ik een uitgebreide high tea ervan gemaakt en de rest van het eten meegegeven omdat ze het zo lekker vonden (waar ze heel erg blij mee zijn).Waren we een keer in de stad hier kwamen we ze tegen zeggen ze: "oh, weet je wat wij zijn nu zovaak bij jullie geweest. Laten we ook eens een kopje koffie bij ons doen. Weet je wat we doen het wel nu". Dus ik zei, nu kan ik niet, maar een ander keertje lijkt me erg leuk. Nee nee nee.. ze stonden erop, we moesten gezellig even koffie doen. Ze stelden voor om dan bij de Hema koffie doen want dan kon je voor 1 euro p.p. kopje koffie en gebak krijgen. Nou, even snel dan. Betalen de buren 2 kopjes en wij mochten onze eigen kopjes koffie betalen...



Met dezelfde buren: Ik had een verjaardag en had wat extra gemaakt zodat ik ook aan wat buren (o.a. dat stel) wat van de luxe hapjes kon geven, het zijn hapjes die zij niet zo snel zelf kunnen maken en wat in de winkel per stuk een euro of meer kost. Enfin, een groot bord per stel meegegeven en mijn kleutertje heeft het bezorgd bij ze.

Een paar dagen later kom ik de buurman tegen op straat terwijl ik onderweg ben naar school om mijn kind op te halen... dus snel snel snel... zegt hij terwijl ik doorloop "ooooh wat was dat lekker zeg! Maar ik zag wel dat je kind op straat eentje had laten vallen". Ik denk, nou hij maakt een grapje en loop snel door. Gaat een dag later de deurbel. Buurvrouw van hetzelfde stel "Ja, ik weet niet of je het al had gehoord. Maar ik wilde je even bedanken voor de hapjes ze waren erg lekker, maar ik zag dat je kind er een op straat had laten vallen" Dus ik zeg: "oh?" Zegt ze: "Ja, niet om het een of het ander... maar wij hebben nu wel 1 hapje minder gekregen hierdoor he, misschien moet je even zeggen dat je kind voortaan beter moet kijken zodat wij dat hapje niet op de grond hoeven te vinden" Ik:"Oh, zal ik het even opruimen, het is dus op jullie pad laten vallen?" Zegt ze: "Nee, het lag bij jou voor de deur maar ik denk ik meld het even want nu hebben wij 1 minder" Ik probeerde me in te houden en zei "oh, maar die was speciaal door mij voor de vogeltjes daar achter gelaten" als grapje. Want mijn kleutertje zat erbij... maar toen ze een 10 minuten later mijn kleutertje er ook nog eens op aansprak op een zeer strenge en verwijtende toon was voor mij de maat vol en heb ik buurvrouw gezegd dat ik zeker wist dat het echt niet meer zou gebeuren omdat mijn kleutertje nooit maar dan ook nooit meer hapjes bij hun zal brengen. Na het Hema-incident en deze was de maat vol... Sindsdien krijgen ze ook niks meer (gratis) van me. Ze hebben nog gevraagd recentelijk of ik weer wat voor ze ging maken. Ja hoor dat kost je 1,50 euro per stuk en je kan het op bestelling bij me kopen en afhalen. Ik bezorg niet.... nog geen bestelling ontvangen overigens
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 19 december 2014 @ 11:36:

@Glitglam oh wat sneu dat die oude dame in de kou moest zitten, echt heel verdrietig.Ja, vond ik ook, expres de verwarming uitdoen omdat je zelf op visite gaat, en wat maakt het nou uit dat je oude moeder zit te verkleumen. Ze wisten namelijk best dat ze de verwarming alleen niet aankreeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 19 december 2014 @ 12:14:

[...]





Ja, vond ik ook, expres de verwarming uitdoen omdat je zelf op visite gaat, en wat maakt het nou uit dat je oude moeder zit te verkleumen. Ze wisten namelijk best dat ze de verwarming alleen niet aankreeg.Dat is niet gierig, dat is oudermishandeling
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 19 december 2014 @ 12:15:

[...]



Dat is niet gierig, dat is oudermishandeling



Had ik nog niet aan gedacht, maar nu je het zegt...

Zielig ook dat oma dus vanwege de oorlog bij tante moest wonen. (omdat mijn moeder dus allang niet meer leefde, ik niet eens wist dat ze in NL was, plus ik was een puber, dus had ze niet bij mij kunnen wonen)\

Daar heb ik achteraf nog lang last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 19 december 2014 @ 11:41:





Enfin, een groot bord per stel meegegeven en mijn kleutertje heeft het bezorgd bij ze.





Overduidelijk onbeschoft van je buren. Zeker zoals ze je kind toespraken.



Maar wat lief dat jij allemaal extra hapjes maakt en je kleuter het laat bezorgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n fijne schoonvader.

Vriendlief en ik waren vaak bij hem thuis, schoonvader bood aan dat ik daar wel mocht inwonen. Moest wel maandelijks 400 euro huur betalen, natuurlijk niet erg om wat kosten te moeten betalen, maar dit was 3/4 van zijn huur, wat hij ook doodleuk mededeelde (dit betaalde mijn vriend en zijn zus ook maandelijks, de beste man verdiende dus best wel aan zijn Kids +mij), ons eigen eten/drinken, eigen wasmiddel(als dit merk hem beviel pakte hij dit uiteraard ook) mocht je eens wat van hem pakken dan werd dit uiteraard aan het eind van de maand aan je gepresenteerd op een blaadje.

dit een halfjaar volgehouden en hebben toen onze eigen woning gekocht.



Nu heeft hij ons vorig jaar naar het vliegveld gebracht, maar wilde natuurlijk wel de benzine voor de heen en terugrit vergoed krijgen.

Morgen moet mijn vriend hem naar het vliegveld brengen, uiteraard zal hij ook de benzine terug vragen, nadeel is wel dat hij met onze zuip auto gaat rijden dit zal vast niet gewaardeerd worden..



Hij heeft overigens geld zat hoor.
@Kenzin, waarom rijdt je vriend 'm dan niet met zijn vaders eigen auto naar het vliegveld?



Als mijn schoonvader ons bv naar Schiphol brengt, dan rijdt hij naar ons toe, en dan rijdt hij heen en weer met mans auto, niet met zijn eigen auto.



De laatste keren dat wij lang weggingen, gingen wij zelf met de auto naar het treinstation en reisden vanaf daar verder. Ik gaf de reservesleutels aan mijn zus en zij zorgde ervoor dat onze auto weer voor het huis kwam te staan.
quote:vivavo97 schreef op 18 december 2014 @ 18:19:

Hehehe, ik heb een gierige actie: mijn schoonmoeder heeft van de afgelopen 10 jaar alle kerstkaarten van mij aan hun bewaard, zodat ik die nog een keer kan gebruiken, voor bijvoorbeeld naar de buren ........





Die daaronder van die overleden meneer is echt erg trouwens...
Alle reacties Link kopieren
@ pumpsitaliaans



"Dat was een groepje waarbij er een paar steeds het duurste van de kaart bestelden. De rest had daar de balen van en bestelde ook hetzelfde."



Dat is toch dom van de rest dan??

Ik bedoel zelfs als er een stel iets duurs besteld steeds maar de rest gewoon (wat is gewoon eigenlijk;)

besteld dan heb je aan het einde van de week toch in totaal een veel lager bedrag wat verdeeld hoeft te worden?? Je kunt dus wel degelijk dmv je bestelling invloed uitoefenen op de totale kosten ook als die verdeeld worden!
Alle reacties Link kopieren
Met gegrinnik een aantal pagina's terug gelezen.

Ik had zelf ook laatst een leuke. Had gegeten bij kennissen (ik ken ze niet zo goed). Ze zijn nogal van de aardappel, vlees, groente pot. Prima, maar ik ben vegetariër. Hadden ze heel lief vegaburgers voor me gekocht. Tot zover prima en helemaal niet gierig.

Maar aan het eind van de avond werd me verzocht de tweede burger uit de verpakking mee naar huis te nemen omdat zij die toch niet aten. En of ik dan even 1,50 wilde betalen want het pakje had 3 euro gekost. Dat laatste vond ik toch wel een beetje raar. Eet 'm zelf op, of geef 'm gratis mee als het je om voedselverspilling gaat.

Of ligt dit aan mij en vinden jullie het wel normaal?
Ik hoorde van een collega dat zij altijd een eenpersoonskamer boekte, als ze een weekendje wegging met 1 of 2 vriendinnen.



Lekker goedkoop, slaapzakken mee en van die slaapmatjes.

Wel daarna met z'n tweeën of drieën ontbijten, wel zorgen dat je zo laat mogelijk gaat, want dan zijn ze toch al aan het afruimen en letten ze niet zo op wie bij welke kamer hoort. En natuurlijk ook het ontbijt voor maar 1 persoon betalen. Gewoon zorgen dat de andere persoon ( of twee personen) naar het toilet gaan en uit het oog zijn bij betaling.



Ik heb met mijn mond vol tanden het verhaal aangehoord.. Ten eerste, het lef wat je al moet hebben om naar boven te sneaken met je slaapzak en matje, en ten tweede, wel in een hotel willen slapen met 3 personen, maar er niet voor willen betalen. En oh, wat was ze trots, want goedkoper overnachten was gewoon niet mogelijk en ze was nog nooit betrapt.

Kon ik ook wel eens doen.. Euhh, nee?! Ik betaal gewoon of ik blijf thuis.



Of ben ik nu zo netjes dat ik dit soort dingen echt niet ken?
Alle reacties Link kopieren
Jemig latulipe! Wat een stel onbeschofte gieriggaards.

En hoe durven ze ook nog je kind zo aan te spreken. Bah. Groot gelijk dat die niks meer krijgen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantilly21 schreef op 22 december 2014 @ 12:29:





Ik heb met mijn mond vol tanden het verhaal aangehoord.. Ten eerste, het lef wat je al moet hebben om naar boven te sneaken met je slaapzak en matje, en ten tweede, wel in een hotel willen slapen met 3 personen, maar er niet voor willen betalen. En oh, wat was ze trots, want goedkoper overnachten was gewoon niet mogelijk en ze was nog nooit betrapt.

Kon ik ook wel eens doen.. Euhh, nee?! Ik betaal gewoon of ik blijf thuis.



Of ben ik nu zo netjes dat ik dit soort dingen echt niet ken?



Pffffffff herkenbaar, ik heb ook een collega, die huren bij CP een 4 persoons-huisje en daar kruipen ze met een man of 6 / 7 in zwemmen betekend dus over het hekje klimmen, je moet er maar zijn in hebben.

Zijn begin 40 met kinderen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 22 december 2014 @ 12:51:

[...]





Pffffffff herkenbaar, ik heb ook een collega, die huren bij CP een 4 persoons-huisje en daar kruipen ze met een man of 6 / 7 in zwemmen betekend dus over het hekje klimmen, je moet er maar zijn in hebben.

Zijn begin 40 met kinderen.



Vreselijk. Ook leuk voor de kinderen om zo vakantie te moeten vieren.

En nog gevaarlijk ook want bij brand gaan ze uit van max 4 personen in het huisje.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Het enige gierige wat ik kan bedenken is dat we als pubers s'avonds laat over het dak van het openluchtzwembad klommen en dan gingen naaktzwemmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven