Na meer dan half jaar op kraamvisite

17-12-2014 10:23 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie daarvan, na meer dan een half jaar op kraamvisite gaan?

Dit jaar hebben we een kindje gekregen en er is een stel vrienden die nog niet langs zijn geweest. Na een paar maanden (vooruit, ze wonen niet in de buurt en hadden het ook druk) vroegen ze wat data om af te spreken, heb ik doorgegeven, komt geen reactie op, en vervolgens wordt er gezegd komt volgend jaar wel. Ik snap best dat er mensen zijn die niks met kinderen hebben, maar je kan toch wel voor een uurtje je fatsoen tonen, of denk ik raar?

Zit er nu aan te denken, mochten ze laten weten te willen komen, om maar te zeggen dat ze dat niet hoeven te doen. Heb de neiging om het maar bot te zeggen maar misschien is een andere aanpak handiger?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2014 @ 16:22:

[...]





Maar daar heb je het dus weer: wel er zijn als er iets naars is ( zieke kleuter ) maar iets leuks delen is kennelijk een stuk minder waardevol voor veel mensen. Ik snap dat oprecht niet.Dat is te kort door de bocht. Ik vind deze vrienden wel waardevol. Ik ben iemand die meteen op de stoep staat als er paniek in de tent is en iemand hulp nodig heeft. Maar ik heb ook een eigen leven, waardoor de leuke dingen van de vele mensen om me heen er bij in kunnen schieten. Naar een heleboel kraamvisites ga ik wel hoor (babyboom in mijn familie en vriendenkring), en ik vind dat reuze leuk. Maar ik kan er niet altijd voor iedereen zijn helaas. Tenminste, niet altijd op de manier die de ander misschien verwacht. Ik vind het spijtig als mensen daar van wakker liggen. Want ik denk wel aan ze, en vind ze niet minder waardevol.
Alle reacties Link kopieren
Kraamvisite na een half jaar? Dat is nog niks. Ik zit al 21 jaar te wachten op een paar kennissen die langs zouden komen.

Maar ja, het lag ook wel gevoelig bij hun... de één wilde graag kinderen, de andere beslist niet en ze zijn daarom uiteindelijk zelfs uit elkaar gegaan.



Afgezien daarvan, hoe je kraamvisite na een half jaar ook noemen wil, leuk dat ze in ieder geval toch nog komen kennismaken met je baby. Het glas zien als halfvol ipv half leeg, dat is veel leuker leven.
Ouwe postduif
Alle reacties Link kopieren
quote:ar2192 schreef op 18 december 2014 @ 16:46:

Het glas zien als halfvol ipv half leeg, dat is veel leuker leven.Dat is een manier. Een andere manier is om niet - meer - iedereen te zien als goede vrienden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zelf het liefst na een paar maanden op kraamvisite. De eerste periode hebben de ouders het toch druk genoeg lijkt me. Ik stuur wel direct een kaartje.

Nu ik zelf zwanger ben vind ik het ook prima als de visite verspreid over een jaar langskomt, of niet. Ik til er niet zo zwaar aan.



Eigenlijk ben ik (nu al) eerder mensen aan het afhouden die aankondigen dat ze meteen in de eerste of tweede week langs willen komen. Laat me even herstellen en aan elkaar wennen denk ik dan, dat kind loopt voorlopig niet weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven