Gezondheid alle pijlers

Opnieuw een hersentumor gekregen, maar nu kwaadaardiger

19-10-2014 10:47 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben op zoek naar mensen die zich herkennen in mijn verhaal.

Ik ben twee en een half jaar geleden op mijn 26ste geopereerd aan een hersentumor. Die was toen nog goedaardig. De verwachting was dan ook dat het zo'n tien jaar weg zou blijven.



Hersenkanker komt altijd weer terug. Daar kan je niet van genezen helaas. In ieder geval, nu nog niet.

De eerste scan na een jaar was in orde, niets op te zien, maar de scan na twee jaar liet toch weer groei zien. Het waren drie puntjes van alle drie zo'n drie millimeter. Maar ze wilden toch opereren.



Dus 28 augustus ben ik geopereerd. Een week later kreeg ik de uitslag. Het was van een graad twee, naar een graad drie tumor gegroeid. Dat hadden ze al een beetje verwacht.



Omdat mijn gevoel zei dat ik een second opinion moest laten doen, heb ik dat gedaan bij het Erasmus in Rotterdam. Hier kwam uit dat het een graad vier tumor was.



Dus de meest snelst groeiende van de tumoren.

Best kut, want daar wordt je, hoe de zaken er nu voor staan , niet heel oud mee.



En aangezien ik nog maar 29 jaar ben, wil ik graag nog wel aardig wat jaartjes mee. Maar goed.



Graad vier dus. Gelukkig dat ze het in Rotterdam goed zagen, want anders was de nabehandeling niet voldoende geweest . In Zwolle wilde ze alleen bestralen. En nu krijg ik dus chemo erbij. In tabletvorm. Dat gelukkig wel. Dat schijnt dan weer effectiever te zijn bij hersentumoren.



Dus ze proberen het zo goed mogelijk tegen te houden en af te remmen. Zodat er hopelijk in de toekomst een middel komt die het wel kan genezen.



Graag nare verhalen achterwege houden. Ik weet zelf ook wel hoe de vork in de steel zit..
Fief, hoe is het nu met je?
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk komt er gauw een geneesmiddel waarmee jij je geholpen kunt worden.



Sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met je?



Sterkte. Knuffel!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet hoe je voelt in deze onzekere tijd. Ze dachten na mijn operatie ook aan een hoogradige glioom. Bleek gelukkig graad 2 te zijn loop nu al 3 jaar zonder klachten. Zelf was ik 17 toen ze het ontdekte nu 22 pas geworden sterkte!
Everything happends with a reason
Alle reacties Link kopieren
Even een



Hoe gaat het inmiddels met je?



Het verschil van ziekenhuizen is soms enorm...een familielid van mij was opgegeven in Enschede en in A'dam is degene geopereerd, genezen! Ik bedoel maar....ziekenhuis shoppen lijkt te moeten helaas.
Leef nu! Maar hoe.....
Alle reacties Link kopieren
Fief ook ik ben benieuwd hoe het met je gaat!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-01-2017 09:09
Reden: Spam
% gewijzigd
Sorry, oud topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven