Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
quote:juliet64 schreef op 16 december 2014 @ 22:41:

En van een heel andere orde; ik erger me er aan dat bijna ALLE kerstspullen bij de Action al uitverkocht zijn. Hele rijen met lege schappen trof ik vandaag aan. En toen dacht ik nog, naja, Action, ja, dat gaat hard natuurlijk, met zulke lage prijzen. Maar ook bij de Blokker gewoon geen kerstverlichting meer te vinden

Nu had ik al mijn kerstboom noodgedwongen de dag na Sinterklaas al gekocht, uit angst dat alle mooie bomen al ruim voor half december op zouden zijn, maar blijkbaar moet je tegenwoordig ook je kerstversiering al in november aanschaffen. Waar is de tijd gebleven dat iedereen zijn boom pas de week voor Kerstmis opzette?Ik heb wel kerstspulletjes bij de Action gehaald, leuk, die linten met kerstknijpers. Mijn vingers waren helemaal grijs, die stomme verf van de knijpers geeft af! Meteen medelijden met de mensen die die dingen in elkaar hebben gezet, in China. Leuk, zo'n schuldgevoel omdat je ook eens wil meedoen met de kerstgezelligheid.
Alle reacties Link kopieren
De webwinkel waar ik het kerstcadeautje voor mijn vriend besteld hebt zet op de doos wat erin zin. Knurften!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen met wie ik samenwerk die binnen 5 minuten een antwoord verwachten via de mail (met rode uitroeptekentjes, rspv snel, in de mail benadrukken dat ze over 3 minuten een vergadering ingaan en dat ze daarvoor antwoord willen) maar die, als ík snelle actie nodig heb, een halve dag op zich laten wachten met een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 18 december 2014 @ 12:13:

De webwinkel waar ik het kerstcadeautje voor mijn vriend besteld hebt zet op de doos wat erin zin. Knurften!Lullig!
quote:lionlily schreef op 18 december 2014 @ 12:34:

Ik erger me aan mensen met wie ik samenwerk die binnen 5 minuten een antwoord verwachten via de mail (met rode uitroeptekentjes, rspv snel, in de mail benadrukken dat ze over 3 minuten een vergadering ingaan en dat ze daarvoor antwoord willen) maar die, als ík snelle actie nodig heb, een halve dag op zich laten wachten met een antwoord. Hun leven is veel belangrijker, jwt! Ik ken het wel. En als je dan niet reageert, gaan ze bellen. Vandaag tijdens mijn pauze heb ik de telefoon lekker laten gaan. Het lukt steeds beter!
quote:lionlily schreef op 18 december 2014 @ 12:34:

Ik erger me aan mensen met wie ik samenwerk die binnen 5 minuten een antwoord verwachten via de mail (met rode uitroeptekentjes, rspv snel, in de mail benadrukken dat ze over 3 minuten een vergadering ingaan en dat ze daarvoor antwoord willen) maar die, als ík snelle actie nodig heb, een halve dag op zich laten wachten met een antwoord. Wat stom. Laat ze bellen als het haast heeft.
mijn irritatie is op het moment, dat als ik aan het typen ben, ik of letters vergeet te typen of als ik de shift knop wil gebruiken maar per ongeluk de capslock indruk, of ik schrijf de woorden verkeerd er dan met de spellingscontrole overheen moet.

en net een paar keer, wou een bericht plaatsen komt er te staan,, er is een foutmelding, kan ik het hele stuk weer opnieuw typen, maar nu wat op gevonden, tekst even kopiëren.( je bent nooit te oud om te leren.)
Alle reacties Link kopieren
Mijn Hema maatbeker die aan de onderkant een randje heeft, zodat er altijd een randje water blijft staan in de vaatwasser. Dat ik dan natuurlijk altijd opnieuw vergeet en zo de hele vaat en keuken onder het water gooi bij het uitladen....
lezen is ook een kunst. was net zowat een half uur bezig om uit te zoeken of ik de nieuwste versie van internet explorer heb, kom er later achter dat ik op de website van Microsoft de nieuwste versie kan downloaden. normaal gesproken dan. staat precies beschreven hoe je kunt zien of je de nieuwste versie hebt, probeer steeds, maar staat niet bij wat ik moet hebben. kom ik net achter dat ik op de pagina van Microsoft dat ik al de nieuwste versie heb. dat zie je als je een account hebt van Microsoft. duh, de boel begint te vergrijzen. dan denk ik: ben je nou zo stom of doe je nou zo stom?
Mijn ergernis van vandaag: beperkte houdbaarheid van cadeaukaarten van winkels.



Ik dacht dat die cadeaukaarten van winkels (van die pasjes waar een geldbedrag op staat) onbeperkt te gebruiken zijn. Bij bijna alle winkels is dat ook zo, maar niet bij allemaal dus, ik heb er nog eentje in mijn portemonnee zitten waarvan ik net bij het saldo checken via het internet de melding kreeg dat hij sinds 07-12 verlopen is. Er stond gelukkig niet heel veel geld meer op, maar het is toch een beetje jammer (en ook mijn eigen schuld, had ik maar beter op moeten letten, vandaar dat het een onbenullige ergernis is, maar het is wel een ergernis)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn kerstpakket opgehaald, me ervoor gehaast,maar er was niks voor mij bij.Koekjes, kaasstengels, nootjes, knoflookpasta, brood, handgebakken chips ik geef er niks om.Zelfs nog een joekel van een snijplank, die kan je niet eens fatsoenlijk afwassen.Eenderde gaat naar mijn moeder en de rest ligt bij het wijkcentrum in de gratis meenemen hoek.

Misschien beetje ondankbaar, maar denk dat ik het kerstpakket volgend jaar niet ga ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Miedo: waarom haal je je kerstpakket volgend jaar niet juist op om weg te geven? Bijvoorbeeld aan de voedselbank?
quote:chinchilla schreef op 18 december 2014 @ 15:03:

mijn irritatie is op het moment, dat als ik aan het typen ben, ik of letters vergeet te typen of als ik de shift knop wil gebruiken maar per ongeluk de capslock indruk, of ik schrijf de woorden verkeerd er dan met de spellingscontrole overheen moet.

en net een paar keer, wou een bericht plaatsen komt er te staan,, er is een foutmelding, kan ik het hele stuk weer opnieuw typen, maar nu wat op gevonden, tekst even kopiëren.( je bent nooit te oud om te leren.)Als je bij een foutmelding terug naar de vorige pagina gaat staat al je tekst er nog. Met chrome dan, ik weet niet of het met andere browsers ook zo is.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mijn beste vriendin op dit moment. Het is een onbenullige ergernis omdat ik weet dat ze zo is, maar voor de rest wel super leuk en lief is en echt een schat van een vriendin.



Maar ze klaagt veel. Enorm veel. Als we afspreken weet ik dat ik eerst een half uur moet uittrekken voor haar klaagzang en dat het daarna pas écht gezellig is. Nu klaagt ze over haar werk. Ze krijgt beter betaald dan ik in vast salaris, krijgt overuren uitbetaald én krijgt betere tips dan ik. Dus ik buffel 60 uur per week in deze drukke periode, en krijg maar 40 uitbetaald. Dat is ok, dat weet ik en ik vind m'n werk leuk (ik zeur er ook niet over, als het me echt stoorde zocht ik wat anders). Maar om dan sympathie te kunnen opbrengen voor haar lange dagen (net zo lang als die van mij, fysiek minder zwaar, en betaald) is heel lastig.



Ander voorbeeld; ik ben absoluut niet arm, maar Londen is een dure stad, dus echt super ruim heb ik het ook niet. Vriendin klaagt dat haar rooster nog niet duidelijk is en dat ze onverwacht vier dagen op een rij vrij heeft. Ik zeg: heerlijk een mini vakantie! Zij: ja zou leuk zijn maar ik heb geen geld... Ik: jij geen geld? Wow! Jij hebt toch genoeg (wat ook echt zo is) Zij: ja maar ik heb de fooien van deze week nog niet gehad en wil m'n pinpas niet gebruiken, wat op m'n rekening komt is spaargeld, ik geef alleen cash uit. Ik ben niet jaloers, voordat iemand het denkt, zou haar baan niet willen doen ondanks de inkomsten. Maar dat ze zo ondankbaar is voor haar minivakantie.... Daar erger ik me dus aan.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Als er een nieuwe kassa opengaat de mensen die achter in de rij staan daar meteen naar toe rennen.

In nederland wordt er tenminste nog gezegd, de eerst volgende mag hier komen afrekenen.

Hier is gewoon de snelste.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Als ik een verhaal aan het vertellen ben en iemand anders net voor het einde de clou ' onthult' , daar kan ik me zo aan ergeren. Heb een vriendin die dat erg vaak doet. Zo het leukste gedeelte net voor mijn voeten wegmaaien.



Verder kan ik me behoorlijk ergeren aan mondgeluiden, smakken, rochelen, borrelnoten/wortels/appels etende mensen, gesprekken die nergens over gaan, mijn baas die geen besluiten durft te nemen, mensen die te lang van stof zijn, wanneer iemand eerst in een schaaltje chips/nootjes/whatever gaat 'roeren' alvorens er een uit te vissen.



Gelukkig besef ik dat het mijn probleem is en lukt het me aardig mijn irritatie binnen te houden (over het algemeen).
Alle reacties Link kopieren
Als je iets afrekent bij de kassa: die maar doen?



Alsof je iets moest kopen en er niets beters was. Kijk dan toch net anders naar wat er op de toonbank ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetmadness schreef op 19 december 2014 @ 13:54:

Als er een nieuwe kassa opengaat de mensen die achter in de rij staan daar meteen naar toe rennen.

In nederland wordt er tenminste nog gezegd, de eerst volgende mag hier komen afrekenen.

Hier is gewoon de snelste.Ik vond dat ook altijd irritant. Tegenwoordig wacht ik rustig af als het heel druk is, totdat er een nieuwe kassa opengaat. Dan is het een kwestie van toekijken hoe iedereen naar die kassa gaat rennen en ik blijf op mijn gemakje staan. Vaak schuif ik meteen 2 of 3 plekjes op naar voren
quote:Dollycat schreef op 19 december 2014 @ 17:20:

[...]





Ik vond dat ook altijd irritant. Tegenwoordig wacht ik rustig af als het heel druk is, totdat er een nieuwe kassa opengaat. Dan is het een kwestie van toekijken hoe iedereen naar die kassa gaat rennen en ik blijf op mijn gemakje staan. Vaak schuif ik meteen 2 of 3 plekjes op naar voren De manager bij de aldi waar ik kom staat niet toe dat mensen voordringen. Je gaat in volgorde naar de nieuw geopende kassa of je haalt je boodschappen elders. Dat zijn je opties. Ik vind zijn daadkrachtige optreden heel fijn.
Ik heb nieuwe laarzen nodig. Een prachtpaar op internet gevonden.....kan ik in die webshop alleen met creditcard betalen!!!!!

Het merk wordt wel ook in andere webshops verkocht, maar die hebben allemaal dat ene model niet (en die wil ik ).

Fysieke winkels die het merk verkopen zijn niet hier in de buurt....



Grrr, ik wil alleen dat ene paar en geen andere laarzen
quote:-Bladora- schreef op 18 december 2014 @ 21:36:

Ik erger me aan mijn beste vriendin op dit moment. Het is een onbenullige ergernis omdat ik weet dat ze zo is, maar voor de rest wel super leuk en lief is en echt een schat van een vriendin.



Maar ze klaagt veel. Enorm veel. Als we afspreken weet ik dat ik eerst een half uur moet uittrekken voor haar klaagzang en dat het daarna pas écht gezellig is. Nu klaagt ze over haar werk. Ze krijgt beter betaald dan ik in vast salaris, krijgt overuren uitbetaald én krijgt betere tips dan ik. Dus ik buffel 60 uur per week in deze drukke periode, en krijg maar 40 uitbetaald. Dat is ok, dat weet ik en ik vind m'n werk leuk (ik zeur er ook niet over, als het me echt stoorde zocht ik wat anders). Maar om dan sympathie te kunnen opbrengen voor haar lange dagen (net zo lang als die van mij, fysiek minder zwaar, en betaald) is heel lastig.



Ander voorbeeld; ik ben absoluut niet arm, maar Londen is een dure stad, dus echt super ruim heb ik het ook niet. Vriendin klaagt dat haar rooster nog niet duidelijk is en dat ze onverwacht vier dagen op een rij vrij heeft. Ik zeg: heerlijk een mini vakantie! Zij: ja zou leuk zijn maar ik heb geen geld... Ik: jij geen geld? Wow! Jij hebt toch genoeg (wat ook echt zo is) Zij: ja maar ik heb de fooien van deze week nog niet gehad en wil m'n pinpas niet gebruiken, wat op m'n rekening komt is spaargeld, ik geef alleen cash uit. Ik ben niet jaloers, voordat iemand het denkt, zou haar baan niet willen doen ondanks de inkomsten. Maar dat ze zo ondankbaar is voor haar minivakantie.... Daar erger ik me dus aan.Ik ken ook zo iemand. Haar verklaring was dat ze klaagt over haar leven zodat mensen niet zo jaloers op haar worden en ze er meer bijhoort (want iedereen klaagt, vindt ze). Ze doet hetzelfde als je haar een compliment geeft, dan is het volgens haar helemaal niet zo knap van haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 19 december 2014 @ 17:29:

[...]



De manager bij de aldi waar ik kom staat niet toe dat mensen voordringen. Je gaat in volgorde naar de nieuw geopende kassa of je haalt je boodschappen elders. Dat zijn je opties. Ik vind zijn daadkrachtige optreden heel fijn.



Ja, dat is fijn en ook de goede aanpak. Helaas doen ze dat niet overal. Merk het wel steeds vaker in winkels dat er duidelijk wordt gezegd dat de eerstvolgende in de rij mag komen.



Vorige week stond ik al heel lang in de rij bij de Hema en er gaat een nieuwe kassa open en degene achter mij (die bovendien net aan kwam lopen) rende er meteen naartoe. Toen gaf het meisje heel duidelijk aan dat ze moest wachten en dat ik de eerstvolgende was Moest toen wel een beetje lachen, want dat mens keek me toch kwaad naar me en diep zuchtend zette ze een stap achteruit... Pfff.... echt mensen, waar maken ze zich zo druk om, kun je echt die 5 minuten niet wachten?
Ze bedoelt het allemaal goed, maar ik begin mijn moeder een beetje irritant te vinden.

Ze komt 1e kerstdag met nog wat andere mensen bij mij eten en ze komt

al van alles brengen. Praktische dingen (fonduepan, wijn enz) maar ze komt

ook steeds aanzetten met allerlei irritante kerstversieringen.

Een beetje kerst vind ik wel leuk, maar ik weet toch op een gegeven moment niet

meer waar ik het laten moet.



Mam, kappen nou !!



Dollycat: mensen bij kassa's zijn inderdaad bloedirritant! Ik heb nooit zin om me er druk

om te maken en laat het vaak maar gaan, maar als er kassa's open gaan dan lopen inderdaad

vaak de laatste er heen....

En das niet helemaal eerlijk...
Ik erger me aan mensen die bijvoorbeeld op Facebook de term 'Whoop whoop' gebruiken. Het staat zo dom.



En mensen die tijdens het eten van iets lekkers 'nomnomnomnom' zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 20 december 2014 @ 09:42:

Ik erger me aan mensen die bijvoorbeeld op Facebook de term 'Whoop whoop' gebruiken. Het staat zo dom.



En mensen die tijdens het eten van iets lekkers 'nomnomnomnom' zeggen.



Schuldig!

Maar ik whoop whoop ook buiten facebook. Dus ik mag dat
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven