Hij gaat op vakantie met een andere vrouw

18-11-2014 16:31 1274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft zonder overleg een vakantie geboekt met zijn beste vriendin, een knappe vrouw met wie hij erg veel optrekt. Dit is ten koste van onze vakantie, en bovendien tijdens Oud&Nieuw. En nu?
Goed dat je voor jezelf hebt gekozen meid. Je verdient zoveel beter dan zo een zak hooi die maar weinig inlevingsvermogen heeft. Je bent al afscheid van hem aan het nemen. Een gevoel kun je niet vasthouden. Gevoelens slijten. Ook jouw verdrietige gevoel zal slijten.
Alle reacties Link kopieren
Jij, sterke vrouw. Jij bent een voorbeeld voor menig ander.
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Jij bent een voorbeeld, echt waar.



Een vriendin van mij zit in een gelijkaardige 'relatie' en ik probeer haar dingen te laten inzien, maar ze geeft zelf aan er nog niet aan toe te zijn een en ander onder ogen te zien.



Ik ga haar dit topic en vooral jouw posts laten lezen, ik geloof oprecht dat ze dan gaat zien dat er ook nog een leven na die idioot van haar is, dat het verbreken van die relatie niet het het einde van alles is...



De manier waarop je ermee omgaat en de manier waarop je het beschrijft, je moed om je eigen verdriet in te voelen... petje af
Alle reacties Link kopieren
Dingen vallen pas op hun plaats als het voorbij is. Als je er niet langer middenin zit. Dan pas ga je beseffen dat er meer niet deugde en dat er tekenen aan de wand waren...



En gelukkig maar. Voor de verwerking is een heldere blik heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond een serie foto's van begin september. Voor een bruiloft van vrienden hadden we een nieuw pak voor hem gekocht en 's avonds paste hij het nog even aan. Hij was zo knap, en ik was zo trots op hem, ik bleef maar foto's maken. Nu ik ze weer zag voelde ik wat ik voelde toen ik de foto's maakte. Hij was mijn absolute nummer 1. Hij was de knapste, slimste, liefste man op aarde, voor mij op eenzame hoogte de allerleukste en de enige. Het zou nooit in me opgekomen zijn om 2,5 week met een andere man op vakantie te gaan. Ik zou mijn vriend veel teveel missen en wat zou ik in godsnaam doen zonder hem?!



Dat gevoel was dus niet wederzijds.
Alle reacties Link kopieren
quote:CrumbCake schreef op 17 december 2014 @ 16:10:

De meningen zijn trouwens nogal verdeeld over liefdesverdrietverwerking. Sommige experts zeggen dat je alle emoties juist allemaal heel open moet doorleven voordat je je beter kunt voelen en anderen zeggen juist dat je zo min mogelijk aan je ex moet denken en zoveel mogelijk afleiding moet zoeken. Welke is het eigenlijk?



In mijn ervaring is het het beste om hem niet meer te zien, zo weinig mogelijk aan hem te denken en afleiding te zoeken. Doe dingen waarvan je gaat lachen, zoals grappige filmpjes kijken, of gewoon hier op het forum blijven posten, je schrijft namelijk erg leuk en grappig.



En zeker het eerste jaar niets meer met hem afspreken, ook niet als vrienden. Dat kan daarna misschien weer, maar zolang je hem nog ziet kom je niet over hem heen.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Ik had eigenlijk gehoopt dat je op die mini vakantie helemaal los was gegaan met een wildvreemde kerel, even al die frustratie eruit wippen en dan hier in de voor jouw typerende chikclit stijl een column schrijven over hoe je alle opgeklopte emoties in die nachten had gegooid. Er terloops nog bij vermelden - omdat je weet dat hij meeleest - dat je al die dingen hebt gedaan die je bij je vriend nooit deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:tobe2014 schreef op 17 december 2014 @ 17:16:

Ik had eigenlijk gehoopt dat je op die mini vakantie helemaal los was gegaan met een wildvreemde kerel, even al die frustratie eruit wippen en dan hier in de voor jouw typerende chikclit stijl een column schrijven over hoe je alle opgeklopte emoties in die nachten had gegooid. Er terloops nog bij vermelden - omdat je weet dat hij meeleest - dat je al die dingen hebt gedaan die je bij je vriend nooit deed.







De vakantie is toch nog niet voorbij, Crumb?;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een stille lezer vanaf het begin want er zou toch niet veel zinnigs uit mij zijn gekomen maar ik wou toch dit eigenaardige nieuwsbericht met jullie delen en Crumb, ik wil je toch heel veel sterkte wensen bij deze! Toen ik dit las moest ik namelijk aan dit topic denken:



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... -haar-op-wereldreis.dhtml
Alle reacties Link kopieren
quote:iloveyouthemost schreef op 17 december 2014 @ 21:43:

Ik ben een stille lezer vanaf het begin want er zou toch niet veel zinnigs uit mij zijn gekomen maar ik wou toch dit eigenaardige nieuwsbericht met jullie delen en Crumb, ik wil je toch heel veel sterkte wensen bij deze! Toen ik dit las moest ik namelijk aan dit topic denken:



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... -haar-op-wereldreis.dhtmlHej, dank je Hmmmm, dus 'vriend staat niet te springen dat zijn vriendin een maand lang met een andere man op wereldreis gaat,'? Dat klinkt nogal logisch. Op een reis ben je ontspannen, vaak is het lekker warm en spannend en beleef je allemaal mooie nieuwe dingen... Het zijn ideale omstandigheden om verliefd te worden. 'Maar we hebben een puppy samen!' Oh please.
Wat goed dat je in je eentje op pad bent!



Ik denk dat een balans tussen afleiding en stilstaan bij je verdriet het beste is. Alleen maar zwelgen of alleen maar afleiding kan nooit goed zijn. Je moet nu eenmaal je verdriet verwerken en dat doe je door erover na te denken. Maar je hebt het ook nodig om af en toe eens heel ergens anders aan te denken en weer keihard te lachen. Je zult merken dat afleiding je iedere dag beter af gaat, de momenten dat je niet aan hem denkt zullen steeds langer worden. En de momenten dat je aan hem denkt worden minder verdrietig. Maar als je soms weer een baal dag/moment whatever hebt, geef daar dan ook gewoon aan toe.



Maar volgens mij doe je dat heel goed. Ik heb het idee dat je je tussen je verdriet door stiekem best een beetje aan het genieten bent. Dat heb je dubbel en dwars verdiend.
Alle reacties Link kopieren
quote:CrumbCake schreef op 18 december 2014 @ 08:26:



Hahahaha, dat mocht ik willen! In werkelijkheid slaap ik zo slecht dat er diepe blauwe kringen in mijn hoofd ge-etst staan en zijn mijn ogen semi-permanent puffy van het huilen. Ik voel me echt niet aantrekkelijk op dit moment.



Ik snap dat en op dit moment ben je vast ook niet toe aan meer dan alleen die kleine flirt met een barman, maar je bent vast juist aantrekkelijk nu. Niet zozeer die puffy ogen, maar gewoon doordat je muurtje is afgebroken en je relatief kwetsbaar bent, tegelijk ook puur bent. Iemand die nu rustig met jou praat, ziet misschien veel meer van jou, wie je bent, dan wanneer je helemaal in je element, vol zelfvertrouwen, niemand-doet-me-iets, opgedirkt en opgemaakt uit zou gaan in de stad.



Je hebt te maken met allerlei emoties en zoals je zegt is een date of one night stand vast niet echt een handige combinatie. Maar je bent ongetwijfeld aantrekkelijk, gewoon om wie je bent. In jouw plaats zou ik daar nog wat aan twijfelen, niet in de laatste plaats door je ex die hoog opgaf over dikke-tiet en hoe prachtig die voorgevel wel niet was en hoe geweldig ze verder is. Prima. Ze verdienen elkaar.

Jij verdient iets dat echt en puur is. Dat is blijvend. Je hoeft er niet naar op zoek te gaan, zolang jij jezelf blijft kom je het vanzelf tegen.
Alle reacties Link kopieren
Alleen maar afleiding zoeken lijkt me ook niet goed hoor. Je moet toch ook je verdriet verwerken? Dus sta je pijnlijke emoties toe, voel ze, ze gaan vanzelf weer weg. Als je steeds je gevoel wegdrukt komt het alleen maar harder terug denk ik. Geef jezelf even een paar maanden om je kut te voelen! Je kan echt niet verwachten dat je je nu goed voelt. Dus doe je ook niet beter voor dan je je voelt, praat erover, etc. Het gaat vanzelf weer beter worden...

Heb je nog iets van hem gehoord? Heeft ie nog contact met Haar? En zou hij nu ineens wel naar het exotische oord gaan?
Alle reacties Link kopieren
Allemaal zo pijnlijk herkenbaar dit... ik stuur je een dikke knuffel. Laat je vakantie niet bederven en gun jezelf ook de tijd voor je verdriet. De combinatie van verwerking en afleiding werkt het best.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 18 december 2014 @ 21:48:

Alleen maar afleiding zoeken lijkt me ook niet goed hoor. Je moet toch ook je verdriet verwerken? Dus sta je pijnlijke emoties toe, voel ze, ze gaan vanzelf weer weg. Als je steeds je gevoel wegdrukt komt het alleen maar harder terug denk ik. Geef jezelf even een paar maanden om je kut te voelen! Je kan echt niet verwachten dat je je nu goed voelt. Dus doe je ook niet beter voor dan je je voelt, praat erover, etc. Het gaat vanzelf weer beter worden...

Heb je nog iets van hem gehoord? Heeft ie nog contact met Haar? En zou hij nu ineens wel naar het exotische oord gaan?



Helemaal mee eens. Emoties moet je laten komen. Afleiding is goed, geen contact is goed maar emoties mag je laten komen. Het is net als een bal die je onder water wilt drukken. Is best moeilijk om hem onder water te houden. Even ontsnapt je aandacht en de bal schiet weer krachtig omhoog. Laat maar komen die emoties. En voel maar. Des te eerder verwerk je, ook al is het verdomd pijnlijk. Op een dag zul je merken ´he...ik heb vanochtend nog niet aan hem gedacht´ en na een tijdje zul je opmerken bij jezelf dat je de hele dag nog niet aan hem hebt gedacht. Echt...het gaat steeds beter.

Geniet van je mini-vakantie....
Alle reacties Link kopieren
Ik vond trouwens vandaag een selfie van BFF met hem... De foto is door haar zelf gemaakt afgelopen juni/juli en we zijn op dat moment in zijn huis, net voor we naar de stad vertrekken om een café in te duiken. We hebben al wat drankjes op en het is gezellig. Er is 1 foto gemaakt van een paar meiden als zij blijkbaar besluit dat het tijd is voor een sexy selfie... met mijn vriendje. Ze leunt achterover tegen zijn borst aan en ze heeft haar wang tegen zijn gezicht gelegd. Haar roodgestifte lippen vormen een luchtkus terwijl ze gelukkig in de camera kijkt. Hij trekt in de foto een beetje een gekke bek.



Het ziet eruit alsof zij zijn vriendin is in dat shot.
Alle reacties Link kopieren
Whoehaaaa! En zo is het maar net..... Boos zijn kan soms zooooooo lekker zijn. Ik schreeuw er graag bij.
Alle reacties Link kopieren
Heb enkel je laatste post gelezen. Inderdaad, een partner die met een andere vrouw/man (alleen!) op reis wil (tenzij het natuurlijk op zakelijk vlak is of zo), dat zegt toch genoeg. Hoe respectloos ben je dan naar je partner.



Waarschijnlijk heb je hier nu niets aan, maar ik weet zeker dat de man die niet valt voor de eerste de beste hartbrekende snol ook ergens rondloopt.
Alle reacties Link kopieren
Boos zijn is goed, maar hou het een beetje bij jezelf
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Je hebt inmiddels een aardig overzicht over wat er fout zat in de relatie, je blik wordt helder. En het heftigste verdriet heb je gehad, want je ziet nu dat je niet jouw ideale man kwijt bent, maar jouw ideale idee van deze relatie.

Ik denk trouwens niet dat zij een relatie krijgen die lang stand houdt. Als ze al een relatie in alle openheid gaan krijgen, stappen ze er met zoveel foute gevoelens in, dat het ombouwen naar een oprechte liefdevolle, eerlijke relatie nog een hele klus zal zijn. Best kans dat ze liever doorgaan op de oude manier, met een vriendin voor hem erbij, die zelf alle vertrouwen heeft in zijn oprechtheid.
Je gaat het nieuwjaar véél gelukkiger in dan je dit jaar ooit gedacht had.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik zo kwaad dat ik het even niet voor elkaar krijg me te schamen- probeert u het later vandaag (of misschien morgen) nog eens.
Alle reacties Link kopieren




Gooi het er maar uit. Je hebt de gave van het woord. Vrij zeldzaam dat the fury of a woman scorned prettig leesvoer oplevert, een parel in mijn actieve topics.
Alle reacties Link kopieren
quote:CrumbCake schreef op 20 december 2014 @ 11:18:

[...]





Ja, maar, ik zou op dit moment zo graag haar gezicht door een diepe poel modder sleuren. Ja, ik ben zelf ook niet heel bekend met dit gevoel, maar ik kan niet helemaal ontkennen dat het me énig lijkt om een keer te doen. Kijk, dat doen we natuurlijk niet, dat is onaardig en onbeschaafd. En we zijn tegenwoordig niet onaardig en onbeschaafd. Maar 3000 jaar geleden? Ik weeg vermoedelijk 20kg meer dan dat papiergewicht, en dat had ik hypothetisch gezien 3000 jaar geleden waarschijnlijk heel handig gevonden.



Voor nu ben ik bang dat je het zult moeten doen met het feit dat ik zelfs geen scheldwoorden gebruik om haar te omschrijven. En geloof me, dat is niet omdat ik niet een paar uiterst creatieve benamingen voor haar kan verzinnen. Ik vind het al een hele prestatie dat ik niet all out achterbuurt takkenwijf ga hier. (Dat gezegd hebbende: misschien is het beter als vandaag niemand voordringt in de supermarkt.)



Dus op dit moment krijg ik het even niet voor elkaar me te schamen- probeert u het later vandaag (of misschien morgen) nog eens.Word nou eens boos op hem
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 20 december 2014 @ 12:54:

[...]





Word nou eens boos op hem



+1.



Hij heeft het zo ver laten komen, die 'tamme kaasvlinder', weet je nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven