10e in reactierij huurhuis

13-12-2014 20:33 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op een woning via woningstichting gereageerd een direct te huur model en sta 10e in reactierij.

Maak ik een kans denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 13 december 2014 @ 22:33:

[...]





Dat is bij ons tegenwoordig ook zo. In "mijn" tijd gelukkig nog niet, dan mocht je de sleutel ophalen, had je 1 weekend de tijd om na te denken en moest je 's maandags zeggen of je het huis wilde of niet.Ik had ook een bezichtiging met de top 10. Ik was 7e oid en de één na de ander zag er vanaf en vertrok (want geen zin in klussen...). Dus toen stond ik ineens bovenaan en moest ik op dat moment (terwijl je dus net 5 minuten binnen bent) zeggen of ik het wilde of niet. Vond dat heel gek, had liever nog een extra keer willen kijken of er in elk geval nog een dag over na willen denken. Toch ja gezegd en huis bevalt gelukkig prima.
Ik heb juist het tegenovergestelde gehad! Ik ben weken aan een stuk 1 tm 5 geweest, maar omdat er veel herstructurering aan de gang is hier genoten die mensen als eerste de voorkeur?! Deze mensen hebben een huis boven het hoofd alleen werden deze huizen na 2 jaar! Pas afgebroken en zelfs daar was nog geen beschikkingsplan voor... Ook statushouders (asielzoekers) mochten voor mij, dat terwijl ik al vanaf februari "rond zwierf" (2 dagen bij ouders 1 dag bij oma 2 dagen bij een vriendin en 2 dagen bij mijn nicht) met twee jonge kinderen! Let: 1 huis staat momenteel al 4 maanden leeg omdat er geen statushouders hebben gereageerd. Pas toen ik het zo beu werd en dreigde met naar de krant stappen en de geschillencommissie werd er mij "ineens" verteld dat ik 1e stond voor een huis... Wat een maanden zijn dat geweest! 11 slopende maanden!



Ik hoop voor je dat je snel reactie krijg! Maar gezien mijn persoonlijke ervaring ben ik heel huiverig geworden voor een woningstichting



We duimen voor je!
Wat spannend, ik hoop het voor je! Hier is het meerdere malen voorgekomen dat ik van 10e de 1e werd, maar die woningen waren het nét niet. Uiteindelijk begon ik ergens op de 4e plaats en daar wonen we nu.
Spannend! Doet me denken aan de tijd dat ik zeer dringend op zoek was naar woonruimte. Het is goed gekomen



Ja, als 10e heb je echt wel een kans. Hoe groot die kans is weet ik niet. Ik ben verschillende keren als 2e geëindigd en het net niet geworden. Superfrustrerend, herinner ik me nog steeds. En opeens kreeg ik toch dat huis waar ik aanvankelijk veel lager voor stond! Het was in prima staat, ook dat nog :D



De mensen boven je kunnen het weigeren vanwege de staat waar het in verkeert. Maar ze kunnen ook door de woningbouwvereniging afgewezen worden. Bijvoorbeeld omdat ze teveel verdienen, omdat ze huurschulden hebben, omdat ze niet op tijd bepaalde papieren ingeleverd hebben, omdat ze niets meer van zich laten horen (ja, echt, dat komt voor, mensen reageren op een woning en hullen zich vervolgens in stilzwijgen)... Alles is mogelijk.



Het scheelt ook per woningbouwvereniging. Schrijf je je in op een vrijkomende woning, zoals op Woningnet gebeurt? Of sta je op een wachtlijst voor een aantal woningen en hoef je niet actief te handelen, tot je op een dag een brief krijgt van de woningbouwvereniging (kan soms jaren duren)? En hanteert de woningbouwvereniging alleen "eerst komt, eerst maalt" of doen ze ook aan loten, waardoor iemand die net ingeschreven staat met wat geluk al meteen aan de beurt kan zijn terwijl een ander al jaren net de boot mist? Hoe is het urgentiebeleid? Allemaal factoren die meespelen met je "kans".



Kortom: er is licht aan het eind van de tunnel, al kan niemand zeggen hoe lang het nog duurt. Het kan als je pech hebt nog maanden of langer duren, en als je geluk hebt zit je rond de kerst al in een nieuwe woning. Het is net Russische roulette



Sterkte met wachten en ik hoop dat je snel iets hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hij is vandaag aangeboden aan kandidaat 1, wachten en hopen dat veel zullen afwijzen of niet reageren ppffffff
Alle reacties Link kopieren
Kandidaat 1 heeft interesse staat r.

dus afwachten als ze gaan bezichtigen...
Alle reacties Link kopieren
Ja Claudia het is elke keer een emotionele achtbaan waar je doorheen gaat.



En ja Theamuts daar hou ook me dan ook maar aan vast de gedachte dat het volgende vast beter is :-) In mijn geval wie weet groter maar daar kom ik de eerste jaren niet aan te pas en zit met 2 kids en moeilijke ex waar ik uit nood nog woon nu erom te springen...



En Spieker ; met 2 kinderen iemand laten zwerven kan je toch ook met de pet niet bij. En schokkend dat je eigen familie en vrienden je niet langer dan 1-2 dagen opvingen... Ging misschien niet...? Dat hoop je dan ergens anders is het helemaal zo zuur voor je. Hoe dan ook erg nare situatie. En dat pas na dreigen met krant er woonruimte was...



Wie weet werkt dat zo... Mijn oom was hoe verkeerd ook ook eens heel boos geworden voor hij na wel 25 jaar ingeschreven ofzo in mega krap flatje zonder ouderlijke slaapkamer (gordijntje) een fatsoenlijke eensgezins woning kreeg.



Ik vond het nu ook raar dat er zo moeilijk werd gedaan over die papieren die er immers toch aankwamen met vooruit aangetoond via mijn toeslagen de juiste cijfers terwijl ze wisten dat ik ook met 2 kinderen in een moeilijke situatie zit en dit voor ons direct een veilige rustige haven had betekend....



Ze zeiden echt mee te leven maar mogen kennelijk nooit flexibel zijn geen enkele uitzondering maken. Ja bij urgentie maar die krijg je niet als je al een x aantal jaar hebt.



Maar ik zit door omstandigheden aan dit wijkje vast maar hier komt niet snel iets vrij, en men springt er massaal op zeker als het ruim is, daarom kneep ik in mijn handen met op 1 staan klein huisje.



Ben er nu kapot van dat ik in "mijn huis" waar ik op 1 stond maar niet binnen 24 u de goede papieren door fout woningbouw paraat hele blije nieuwe bewoners zie zonder kinderen, niet in nood... Maar goed gun het ze.



Hou ons op de hoogte TO duim voor je.
Oh Unuance, wat superfrustrerend! Zeker als het hún fout is! Daar zou ik ze zeker op aanspreken, ik heb dit ook een paar keer bij bekenden meegemaakt en hen werd beloofd dat de eerstkomende woning voor hen zou zijn. Want de impact is zo ontzettend groot als je, zeker met kinderen, geen woning hebt.
Alle reacties Link kopieren
Doet me goed je medeleven Cumulus. Nogmaals ben gelukkig niet dakloos zoals Spieker was maar zit dus noodgedwongen tot ik of hij wat heeft nog bij moeilijke ex.



Woningbouw geeft fout toe, balie dame hoopte op uitzondering daardoor maar van hogerhand zeggen ze uiteindelijk toch geen mogelijkheden te hebben.



Zit niets anders op dan het hier zo goed mogelijk uitzingen met ex tot ik opnieuw eerste sta bij een geschikte woning. Zal hooguit nog 1-3 jaar duren denk ik voor ik het echt voor het kiezen heb. Lijkt nu lang maar eerdaags is die tijd

dus aangebroken :-D
Super spannend Claudia!! Ik zal voor je duimen, al klinkt het niet echt hoopvol als nummer 1 interesse heeft. Maar je weet maar nooit!



Hier ook op huizenjacht en nu helemaal verliefd op een nieuwbouw maisonnette in een dorpje zo'n 10 km van waar ik nu woon (stad). Het is echt prachtig! Heb een paar dagen op 1 gestaan. Sta nu op 2. Hij sluit woensdag. Ik hoop en duim dat ik op 2 blijf staan want dan maak ik misschien nog wel kans, vooral omdat het pas in juni opgeleverd wordt wat voor mij niet echt uitmaakt (heb een woning maar niet meer tevreden). Ik kan er gewoon slecht van slapen, vind her vreselijk spannend!
En Claudia? Is het nog wat geworden?



Ik ben op 2 van de nieuwbouwwoningen 4e geworden en op 1 (begane grond..) 13e. Dat zal dus wel niks worden maar voor die maisonnettes heb ik nog hoop. Ik hoop en duim!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook voor jou dat het gauw lukt Skyler. Mijn wens voor jou voor het nieuwe jaar :-D
Dank je Unuance. Inmiddels zijn er weer 2 op de website gekomen en sta ik weer 1 op allebei. Sluit maandag om 9 uur dus ik ben benieuwd. Bij die al gesloten zijn sta ik inmiddels 4, 3 en 10e. Zo spannend! Maar ook leuk om alvast te speuren naar laminaat, verf en behang haha. Er staat een plattegrond bij dus ik kan al veel afmetingen zien ;).
Jouw situatie is trouwens knap waardeloos. Idioot dat je geen urgentie krijgt. Ik duim voor je dat er snel licht komt aan het eind van de tunnel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven