De drankkast moet leeg...

18-12-2014 20:11 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig mijn keukenkasten leeg te ruimen, aiaiai, wat een bende....

Ik heb ook nog een drankkast.

Flessen sterke drank blijven ook geopend vast nog wel goed.



Maar dan de wijnflessen, alle ongeopend en in een donkere kast bewaard.



Mede-honingdrank uit het guldentijdperk. 12,5%

Comté Tolosan moulleux uit 2003. 11%

Glühwein, ongedateerd. 9,8%

Gran Reserva 2004 Valdepeñas. 13%

Samos, ongedateerd. 15%



Kunnen die naar de inzamelboxen voor de voedselbank ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nee zou ik niet doen. Is nogal een teleurstellung als je denkt een lekker flesje wijn te krijgen en het blijkt niet meer te drinken te zijn. Niet alle wijn wordtbeter metde jaren.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt een feestje met mysterydrank.
Gewoon open maken en elke avond 'n goeie neut nemen (als het uberhaupt nog te zuipen is)
Wijn kan goed blijven, maar dan is een voorwaarde dat je ze liggend hebt bewaard. Als ze rechtop stonden, kun je ze meteen weggooien. Als ze lagen, dan zal de ene prima zijn en de andere niet. Weggeven is dus geen optie.
In een doos bij de glasbak zetten, zeker in een grote stad wordt dat wel gevonden door zwervers.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 december 2014 @ 20:26:

Gewoon open maken en elke avond 'n goeie neut nemen (als het uberhaupt nog te zuipen is)



Cadeauflesjes....

Tig jaren geleden lustte ik ze ook niet, anders waren ze wel leeg.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Leg ze bij je schoonmoeder onder de kerstboom!
quote:elninjoo schreef op 18 december 2014 @ 20:32:

Leg ze bij je schoonmoeder onder de kerstboom!
Misschien is de Samos nog goed, dat is dessertwijn heb ik begrepen. Moet mierzoet zijn! Zo niet, dan weg kieperen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 18 december 2014 @ 20:28:

In een doos bij de glasbak zetten, zeker in een grote stad wordt dat wel gevonden door zwervers.

Maar hoe moet dat dan met legitimeren?



Ik zou hier niet voor kiezen...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel eens dessertwijn gedronken die jaren (ongeopend) in de kast heeft gestaan. Het was niet te drinken. Net azijn geworden.



Ik zou het er niet op wagen en gewoon leeggieten in de gootsteen. Je wilt ook niet het risico lopen dat je mensen inderdaad blij maakt met een dode mus...
Alle reacties Link kopieren
Nodig Hennie uit!
Alle reacties Link kopieren
Doe mij die Gran Reserva maar, die kan het nog weleens heel lekker geworden zijn van 10 jaar liggen
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 18 december 2014 @ 20:27:

Wijn kan goed blijven, maar dan is een voorwaarde dat je ze liggend hebt bewaard. Als ze rechtop stonden, kun je ze meteen weggooien. Als ze lagen, dan zal de ene prima zijn en de andere niet. Weggeven is dus geen optie.Met schroefdoppen hoef je ze niet liggend te bewaren. Of die met een plastic "kurk".
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
*Heeft net de laatste rum in de cola gegooid*



Daarna over op toffeelikeur in de warme chocolademelk.

Misschien verstandiger om dat morgen te doen, ik weet niet hoe dat met de rum combineert.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 december 2014 @ 20:32:

Leg ze bij je schoonmoeder onder de kerstboom! Helaas drinkt ze niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Een drank uit het guldentijdperk is minimaal 12 jaar oud, hoogstwaarschijnlijk nog ouder. Als je het al 12 jaar lang niet hebt willen openmaken, is de kans groot dat je daar in de komende 12 jaar ook geen interesse in hebt. Weg doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Wie drinkt een fles samos nou niet leeg?

Wat heb je toch rare mensen op de wereld.
...
Alle reacties Link kopieren
Geen van deze wijnen zijn bewaar wijnen, ik zou ze dus weg doen. Kans is heel groot dat het azijn is geworden.
Alle reacties Link kopieren
De voedselbank doneert geen wijn dus daar inleveren zou ik niet doen. Zit er geen wijntje bij om stoofpeertjes in rode wijn te maken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Zonde van mijn stoofpeertjes.

Die gaan met suiker, kaneel, laurier en steranijs.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 19 december 2014 @ 09:34:

Zonde van mijn stoofpeertjes.

Die gaan met suiker, kaneel, laurier en steranijs.Oww. De helft ken ik niet maar zijn het nog wijntjes om anders kado te geven aan een collectant van hoe heet het blad, die bij ingangen staan van supermarkten? Ik heb geen idee qua naam of het wat is wat je te bieden hebt
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Die oostbloksiaanse trekzakmishandelaars/straatkrantverkopers bedoel je ?



Ik denk dat ik ze maar gewoon door de gootsteen spoel, ik lees hier teveel reacties dat het niet lekker meer zou zijn.

Vergif is het dan misschien nog niet, maar om andere mensen te mishandelen gaat me te ver.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 19 december 2014 @ 09:44:

Die oostbloksiaanse trekzakmishandelaars/straatkrantverkopers bedoel je ?



Ik denk dat ik ze maar gewoon door de gootsteen spoel, ik lees hier teveel reacties dat het niet lekker meer zou zijn.

Vergif is het dan misschien nog niet, maar om andere mensen te mishandelen gaat me te ver.

Zonde
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven