1e keer een rondreis door West-Amerika: tips gevraagd :)

05-12-2014 14:49 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij willen volgend jaar een autoreis maken: voor het eerst samen op rondreis! Na Mexico en New York leek ons dit weer een geweldige en nog spannendere uitdaging.



Heb inmiddels begrepen dat je het beste, in plaats van via een reisbureau, zelf je route bepaalt & zelf hotels boekt. Nu willen wij eerst de route in beeld hebben. Wij denken dat we meer tijd willen besteden aan de steden en echte Amerikaanse villages en iets minder aan de natuurparken. Ook pakken we de laatste dagen een paar stranden mee.



Ik dacht de volgende route:



Route West Amerika

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles

Dag 2 Los Angeles

Dag 3 Los Angeles – Palm Springs

Dag 4 Palm Springs – Sedona

Dag 5 Sedona – Grand Canyon

Dag 6 Grand Canyon

Dag 7 Grand Canyon – Zion

Dag 8 Zion – Las Vegas

Dag 9 Las Vegas

Dag 10 Las Vegas

Dag 11 Las Vegas – Death Valley – Yosemite

Dag 12 Yosemite

Dag 13 Yosemite – San Fransisco

Dag 14 San Fransisco

Dag 15 San Fransisco

Dag 16 San Fransisco – Morro Bay

Dag 17 Morro Bay – Santa Barbara

Dag 18 Santa Barbara

Dag 19 Santa Barbara – Los Angeles



Ik wil in totaal maximaal 21 dagen dus tussendoor zouden we nog langs een paar echte villages willen rijden. Of kom je daar toch wel langs en is dat voldoende? Hoe weet je uberhaupt wat de leukste route is? En op welke plek je het beste een hotel kan boeken?



Wat denken jullie hier van? Ik ben een leek wat dit betreft en kan me er nog weinig bij voorstellen! Alle tips zijn dus welkom, ook als je denkt dit is niks!



Alvast super bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou LA skippen. Is weinig sfeervol en vooral erg druk, overal waar je heen wil moet je over 6-baans snelwegen die heel de dag vol staan met file. Venice Beach was leuk om te zien (omdat je het kent uit films e.d.) maar verder, nee.



2 dagen Vegas zou ik ook teveel vinden. Wij waren er 1 middag en avond en dat was echt genoeg. Ik zou echt niet weten wat ik daar nog 2 dagen zou moeten doen. Tenzij je graag een show wil zien ofzo, dan is een extra avond misschien wel handig. Wij hebben trouwens gegeten bij het buffet in The Wynn, dat was echt erg goed!



Zorg ervoor dat je van Palm Springs naar Sedona door Joshua Tree National Park rijdt. Of rij door naar Flagstaff, dat was een erg gezellig dorpje, je kan daar ook mooi wandelen en fietsen. We vonden het jammer dat we daar maar 1 nacht waren. Verder zou ik een extra nacht doen bij Zion, tenzij je totaal niet van wandelen houdt.



Verder zijn er overal motels te vinden (Motel 6, Best Western, Holiday Inn, Ramada etc.). De motels liggen vaak net buiten de dorpen en allemaal bij elkaar. Als er 1 vol is, dan heeft 1 van de andere 10 vast wel plek.
Alle reacties Link kopieren
Bryce canyon inderdaad niet overslaan!!



En kijk op het alles Amerika forum, echt zoveel kennis en ervaring daar!
Een standaard motel is er vaak wel te vinden, maar neem aan dat je ook wel 'n beleving wil op sommige plaatsen ipv alleen een schoon bed? Bij Monument Valley vindt je dat bijv. in The View hotel met het prachtigste uitzicht. Als je in de natuurparken 'n hotel wil met mooi uitzicht en sfeer, dan moet je vroeg boeken, want anders zit 't vol.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook van death valley naar lee vining gereden, daar overnacht en daarna naar yosemite.

je moet vooral kijken wat je zelf leuk vindt!

ik zou LA echt niet overslaan. Santa monica, malibu, venice beach vond ik super, leuk om door beverly hills en hollywood te rijden, echt heel erg leuk. Las vegas 2 dagen vond ik juist weer genoeg, het is zo over de top, maar je moet het gewoon gezien hebben vind ik.

Neem vooral de tijd om ook lekker te wandelen in de parken, dan beleef je het een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Je gaat een superleuke reis maken!



Ik zelf ben 1,5 dag in LA geweest. 2 volle dagen is echt meer dan genoeg hier! Tenzij je natuurlijk de parken af wil gaan, (universal studio en sea world liggen daar in de buurt dacht ik).



Vegas is geweldig! Trek er idd een paar dagen voor uit. Ik mis in je programma daar de Hooverdam. Geen interesse in?



San Francisco vond ik ook leuk. Lekker een dagje naar Alcatraz, wat winkelen, de pier met de robben bezoeken en natuurlijk niet een ritje met de Cable car vergeten te maken! Dat moet je daar echt doen! Zo leuk!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Leuke route! Bijna dezelfde als die ik deze zomer met man en kinderen ga maken en in 1996 hebben wij hem met z'n tweeen al een keer gemaakt, alleen iets uitgebreider. Wij gaan ook niet naar LA, vond ik niet zo interessant, wel naar San Francisco, Monterey, Seqouia Park, Death Valley (favoriet van man), Las Vegas, Zion, Bryce Canyon, Grand Canyon, Page, Sedona, Palm Springs (puur als tussenstop) en een aantal dagen afsluiten in San Diego.



Tips die ik kan geven:

- Ik had van tevoren mijn hele route uitgezocht plus de hotels die mij aanspraken (Tripadvisor), en uitgerekend wat een reis mij zou kosten als ik de vluchten, hotels en autohuur allemaal zelf zou boeken. Met die prijs in mijn hoofd heb ik de route uitgezet bij diverse reisorganisaties. Meeste veel te duur (b.v. Jan Doets), maar Tioga Tours kon mij dezelfde reis met de hotels die ik wilde voor honderden euro's goedkoper aanbieden! Dus die hebben we alles laten boeken. Dat zou ik dus zeker eens uit laten rekenen, kost niets. En nee.... ik werk daar echt niet!



- Wij hebben alles dus wel van tevoren geboekt, inderdaad omdat ik het, zeker met de kinderen, wel zo prettig vind, om niet meer elke dag tijd kwijt te zijn om een hotel te regelen, de tijd daar is toch al zo kort.



- Website voor uitgebreide (persoonlijke) beschrijvingen van alle Nationale Parken en vele bezienswaardigheden: www.ontdek-amerika.nl



- Hotel bij Zion: Cliffrose Lodge: een pareltje!



- Hotel in Las Vegas: hebben wij expres niet OP de Strip, maar in een zijstraatje, ongeveer een kilometer van de Strip af. Prachtig hotel (Tuscany, echt waar voor je geld) en dan kun je je na een dagje drukte terugtrekken in de rust van je hotel).



- Website voor Las Vegas: www.vegas4visitors.com Tjokvol bezienswaardigheden, restaurants, shows, allemaal kritisch beschreven met de nodige dosis humor.



- Ik zou liever wat minder tijd in Grand Canyon besteden en meer in Zion en/of Bryce. Bryce sowieso zeker niet overslaan!



- Page: ook een aanrader met Antilope Canyon! Wel boeken van tevoren, anders kom je er niet meer tussen!



- Ik vond Arches ook erg mooi vorige keer (maar dat gaan we deze keer niet doen, dat wordt een te grote ronde met de kinderen)



Dat waren zo even de dingen waar ik nu zo snel aan denk......



Veel plezier met de voorbereidingen! Ik ben nu zelf bezig een soort "dagboekje" voor de kinderen te maken, waar ze in kunnen lezen en zien wat we elke dag gaan doen en waar ze hun ervaringen in kunnen schrijven en souvenirs in kunnen plakken straks. En dan krijg ik er steeds zó'n zin in!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een goede tips lees ik hier allemaal!



Komende zomer ga ik met vriend en dochter (dan 21 / 22 maanden) 4 weken rondreizen. Eenmaal h geboekt vind ik het nu ineens allemaal erg spannend hoe het allemaal zal gaan. Jullie ervaringen lezen helpt me een beeld te krijgen!

Wij waren ivm de kleine al van plan om campings vtv te boeken en ik ook voor mijn gemoedsrust is dat wel goed ;)

Wij vliegen op Seattle, halen camper op in Portland em rijden dan via Yellowstone en Yosemite naar San Francisco vanwaar we terug vliegen.



Is er iemand die deze route ook gedaan heeft? En wat zijn dan verder nog mooie locatiesin aan te doen: is Salt Lake City iets? En wat is reëel om per dag te rijden met een camper?



Van het reisbureau waar wij de camper geboekt hebben kreeg ik nog de tip voor de roadtrippers app (roadtrippers.com )

Supermooi en handig!
Alle reacties Link kopieren
Mooie reis heb je gepland Maaanon! Afgelopen zomer hebben wij een vergelijkbare trip gemaakt, hier mijn snelle tips:



- Ga naar het AllesAmerika forum: Zéér gedetailleerde tips van echte Amerika liefhebbers.

- Zion National Park: zoek even online op de Narrows wandeling. Hebben wij niet gedaan want we hadden geen waterschoenen / stok bij ons, maar had me erg gaaf geleken. Je hebt hier nu geen volle dag, die heb je wel echt nodig om hier alles uit te halen. Anders ben je vooral heen en weer aan het rijden naar het park zonder dat je iets ziet.

- Probeer ruimte te maken voor de Antelope Canyon in Page, AZ. Voor mij echt een hoogtepunt!

- Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met villages. West VS is toch vooral grote steden en natuurparken, en veel minder schattige kleine plaatsjes dan bv in het Noordoosten.

- LA: Ik had het echt niet verwacht maar voor ons was dit een hele positieve ervaring. Geslapen vlakbij Venice beach, fietsen gehuurd en heerlijk twee volle dagen doorgebracht met fietsen langs Venice Beach, op het strand liggen, en fietsen naar Santa Monica (erg leuke fietsroute langs het strand!).

- Sedona ken ik niet maar ik zou even kijken of je hiervoor om wilt rijden.

- Verder zijn de reisafstanden altijd langer dan je denkt, google maps is vaak te positief. Dit vind ik een realistischer website: http://maps.randmcnally.com/mileage_calculator



Heel veel plezier met de voorpret!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Maaaaanon, laat je even weten wat je vindt van alle tips die je al hebt gekregen sinds je het topic hebt geopend?
Alle reacties Link kopieren
Manon voor Yosemite zou ik zo snel mogelijk reserveren ,als je in het park wil overnachten.

Tussen Death valley en Yosemite zou ik nog een overnachting in Mammoth lake nemen.Er is onderweg best veel te zien en een mooie rit.Bodie en mono lake kan je op deze manier nog bezichtigen.

Verder is het moeilijk om een keuze te maken er is zoveel te zien en het een is nog mooier dan het ander.

Beter overal wat langer en wat minder dan dat van alles een beetje kan zien.

We zijn ondertussen al 13 keer in Amerika geweest waarvan drie keer in het westen.Dit keer San Diego en Lake tahoe ook prachtig maar nogal uit de route en al snel teveel als je drie weken hebt.

Afstanden zijn enorm en alleen maar in de auto gaat ook vervelen.

Zelf ben ik gek op afwisseling grote stad en natuur.

Las Vegas zijn we vorig jaar vijf dagen geweest en dit was voor ons echt niet te lang.

Ken je het facebookspel van Myvegas?Mocht je dit nog gaan spelen kan je overnachtingen,buffets en shows van cirque du soleil gratis verdienen.

Bryce ligt heel dicht bij Zion en zou ik dus absoluut niet overslaan.Bryce heeft minder tijd nodig en is weer heel anders dan Zion.

Voor Zion zou ik in Springdale overnachten.Kan je vanuit je hotel een bus nemen naar Zion.Daar mag je niet met je eigen auto in.

Los Angeles vinden wij een leuke stadt.We zijn er alle drie keer weer terug geweest.Maar dit is heel persoonlijk.Iedereen ervaart dat anders.Laatste keer hadden we een hotel in Huntington beach en vanuit daar een hotel in Valencia (Six flag mountains).Beide net 20 min vanaf La.En hebben we heel kort in La doorgebracht deze keer.

Zelf leg ik altijd de hotels vast.Bij een Np moet dit heel ruim van te voren.

De andere leg ik zo vast dat ze nog tot 24 uur van te voren zijn te cancellen.

Mocht er nog iets onderweg veranderd worden.

Zelf heb ik geen zin om naar een dag autorijden en bezichtigen nog op zoek te gaan naar een hotel.Springdale zou ik ook ruim van te voren vastleggen.Hier zit je het dichts bij Zion en kan ook snel vol zijn.

Veel plezier met voorbereiden dit vondt ik altijd erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Fantine ben wel in Seattle en Oregon geweest maar in een reis van drie weken door deze staten in combinatie Vancouver en Vancouver Island.

Wat ga je precies bezichtigen onderweg naar Yellowstone?

Daar zijn we ook twee keer geweest maar dan in combinatie rondje Denver.

Vorig jaar in een vijf weken trip maar zijn we begonnen in Utah,,Nevada,Californie,Nevada,Idaho,Wyoming ,South dakota,Colorado.

Salt lake city zijn we de eerste keer geweest en vondt het zelf geen succes.

Tempels van mormonen waren mooi om te zien.Maar een halve dag was meer dan genoeg.Ga je door Oregon ,Nevada en Idaho naar Yellowstone?Vergeet Bend niet in Oregon dit is prachtig.en Craters of the moon in Idaho.Laatse is een stukje om maar moeite waard.Mocht je daar heen gaan dan kan ik je de koa in Arco aanbevelen.Met een camper doe je langer over de afstanden dan met een auto.
Alle reacties Link kopieren
Je kan beter een ticket nemen waarbij je in La of Las vegas aankomt en San francisco vertrekt.Dit geeft je meer tijd en meer mogelijkheden.In het begin van je reis ga je naar Palm springs en dan door naar Sedona.Ga je onderweg naar Joshua trees waardoor je in Palm springs wilt overnachten?Anders zou ik er niet verblijven wij zijn er geweest en stadje is niks bijzonders.Sedona is ook overbodig beter verblijf je in de Grand canyon zelf.Duurder maar zoveel leuker.

Voor Grand canyon trek je inderdaad veel dagen uit.Wil je een trail gaan doen?

Zoniet is een overnachting genoeg.

En wat bedoel je met villages?Cowboy stadjes zijn wel erg leuk in het westen.

Zoals Kanab,Moab.Maar voor Moab heb je zeker drie dagen nodig.Hier is zoveel te bezichtigen en te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:switchfoot schreef op 13 december 2014 @ 23:33:

Leuke route! etcHi switchfoot! Bedankt voor deze zeer zinvolle tips, ik zou graag wat aanvullende vragen willen stellen, zou ik wellicht je e-mailadres mogen? Thnx Laura
Alle reacties Link kopieren
wat ook heel bizar is om te zien is Mono Lake.

dat ligt oostelijk van Yosemite.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ga je? Ik zou niet zoveel van te voren vastleggen maar kijken waar je het leuk vindt. Op de bonnefooi is prima te doen, er zijn doorgaans genoeg hotels.



Als het even mogelijk is zou ik een open jaw ticket nemen. Wij vlogen van Amsterdam naar LA en dan van SFO weer terug naar Amsterdam. Dan hoef je niet zo'n lang eind terug te rijden. Hou wel rekening met een drop off fee voor de huurauto.



Ohh als ik deze tips zo lees zou ik zo weer gaan! Wat een mooie reis ga je tegemoet!
Alle reacties Link kopieren
Als je op verschillende steden vliegt, mis je wel Highway 1 (SF-LA of omgekeerd). Dat vonden wij juist wel een heel mooie route (met zeeleeuwen, zeehonden, zeeolifanten, otters en walvissen).
Alle reacties Link kopieren
quote:kerstklok schreef op 11 januari 2015 @ 12:52:

Als je op verschillende steden vliegt, mis je wel Highway 1 (SF-LA of omgekeerd). Dat vonden wij juist wel een heel mooie route (met zeeleeuwen, zeehonden, zeeolifanten, otters en walvissen).Wij hebben highway 1 ook gedaan, en hoewel die beesten heel leuk zijn, viel het ons toch een beetje tegen. Het was grauw en grijs, beetje killig, terwijl we eigenlijk "beach boys" in ons hoofd hadden (Californië, kust). We reden van LA naar Pismo Beach, daar overnachting en de volgende dag van Pismo naar Monterey. De dag erna naar SF, waar we ook begonnen waren, om weer naar huis te vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt wel ja, het 2e stuk, richting LA (voor jullie dan het 1e stuk) was meer echt Californië, met Santa Barbara, Malibu etc. Wij hadden wel mooi en zonnig weer dus ik vond het wel een mooie route.
Alle reacties Link kopieren
De kustroute van SF naar LA is schitterend, met leuke plaatsjes onderweg. Neem je tijd daarvoor.



LA is lelijk en saai. Wij hebben van ellende maar een sportwedstrijd geboekt, en dat was fantastisch. Aanrader!



In Monterey hebben we een whale watching tour gedaan.



Las Vegas is ook genieten van een luxe hotel en heerlijk zwembad.



Wij hebben (tevreden) via Tioga geboekt. Slechts 1 nacht was ik ontevreden: motel langs de snelweg, 45 minuten uit de richting van onze 'bezoek'plaats, met bewaking en receptie achter dubbelglas, op een verlaten industrieterrein waar de gangpolice rondreed... Check dus even waar ze je laten overnachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven