Bloedigste aanval van taliban tot nu toe. Maar die beelden!?

17-12-2014 20:13 60 berichten
Kinderen for crying out loud!!!

Stelletje achterlijke gladiolen!



Maar moeten die beelden vol bloed nou echt?

Het raakte me net zo diep, dat ik ben weggezapt. Puur omdat ik al dat bloed van die kinderen niet trek, maar verdorie ook niet nodig vind.

Ik vond het schokkend!
Ik kan jou niet beletten te interpreteren wat ik niet schrijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best lastig om te volgen wat je schrijft Geve, of wat je precies bedoelt. Ik moet je zinnen een paar keer lezen voor ik ze begrijp. En dat zal heus aan mij liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 19 december 2014 @ 11:39:

Laat ook maar.Ik ben blij dat ik 't nog even gezien had. Dit was wel heel erg raar zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op 19 december 2014 @ 13:18:

Ik kan jou niet beletten te interpreteren wat ik niet schrijf. Snap je 't zelf nog wel? Ik vind je postings bij elkaar genomen nogal een warrig verhaal.
quote:fairy1 schreef op 19 december 2014 @ 13:49:

Ik vind het best lastig om te volgen wat je schrijft Geve, of wat je precies bedoelt. Ik moet je zinnen een paar keer lezen voor ik ze begrijp. En dat zal heus aan mij liggen.



Klopt

Geve schrijft prachtig en nog wijs ook. Fijn hem weer terug te zien
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op 19 december 2014 @ 10:46:



we kunnen hun land veroveren, niet hun geloof, niet hun cultuur, niet hun denkwereld.

"Hun"?

"Veroveren"?



Je beschouwt 'hun' land, cultuur en geloof als exclusief domein van IS?



Ten eerste:

Zoals je weet vecht er ook een hele colonne Pakistaanse en westerse jihadisten voor IS (waaronder Nederlanders en ander Europeanen), die geen enkele historische binding met het land en de cultuur hebben.

Tot de doelstellingen van ISIS behoren:

* sympathiserende moslims van over de hele wereld aanmoedigen naar hun vers opgerichte IS kalifaat te verhuizen. Dit gebeurt al.

(Over 'veroveren' gesproken...)

* Dit kalifaat uitbreiden via de omringende landen naar de rest van het Midden-Oosten, Europa en de wereld. Terwijl de veroverde gebieden etnisch gezuiverd worden.

(Alweer over 'veroveren' gesproken...)



Ten tweede verbaast het me dat je de lokale Sjiietische moslims, de Koerden, de Yezidi's, de Syrische en Iraakse christenen enz., níet tot 'hun' land, cultuur en denkwereld rekent, terwijl deze bevolkingsgroepen er dus wél al eeuwenlang deel van uitmaken.

Je vindt het logisch dat deze volkeren afgeslacht worden, ook o.a. door al die westerse moslims.

Je schreef daarover: "So what?"

(Daar antwoordde ik eerder al op. Ga je niet op in.)



Ten derde:

Het militaire ingrijpen tegen ISIS, is volgens jou bedoeld om 'hun' (?) land te veroveren?

Werkelijk Geve??

En waar zijn de Peshmerga dan mee bezig?
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 19 december 2014 @ 22:06:

.Jammer. Vond 't wel een goeie vraag.
Mijn hart bloed elke keer weer als ik zie wat mensen elkaar kunnen aandoen. Religie,waardes,normen, er is geen enkel excuus om een ander van het leven te beroven.



Ik raak er niet door afgestompt, ik zou dat ook vreselijk vinden als dat gebeurd, het maakt wel dat ik meer begrip en empathie heb voor iedereen die in angst heeft geleefd en zo dankbaar ben dat ik dit zelf nooit heb hoeven ervaren.



Ik zie de beelden trouwens liever niet omdat ik er zo lang mee blijf zitten dus ik geef toe, ook ik steek liever mijn kop in het zand zodat mijn easy-going leventje niet te veel verstoord raakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven