Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.



Dus maar een nieuwe.



Dingen die je pas heel laat begreep :



Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.



ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie



... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor



.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 04 december 2014 @ 22:43:

[...]



Dat geloof ik ook niet zo hoor. Als je niet weet waar het Oosten is; staat er op het kaartje op je navigatiesysteem niet een pijltje dat altijd naar het Noorden wijst?Ik ken echt veel mensen, die ook met een noordpijl niet zouden weten waar dan het oosten is. Gelukkig staat er op elk navigatiesysteem gewoon een rode pijl, die de richting aangeeft, die je dient te volgen. Overigens ken ik alleen maar navigatiesystemen die het hebben over 'linksaf slaan' of 'rechtsaf slaan' en natuurlijk 'rechtdoor over de rotonde'. Ze hebben nog nooit een windrichting genoemd, bij mijn weten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 15 december 2014 @ 14:14:

[...]



Dit idd! Die 2theloo is nog lang niet zo oud als het woord zelf

http://www.woorden.org/woord/toedeloe





In het Engels is een Loo een toilet. Dus 2theloo zou daar best uit afgeleid kunnen zijn, denk ik dan.

Volgens mij komt het daar ook vandaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Berend Botje is voor mij ook een beer



Wat klopt er niet aan extrovert?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Het is extravert en introvert.
Alle reacties Link kopieren
Berend Botje is gewoon een beer, klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja Berend Botje is in mijn beleving ook altijd een beer geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 19 december 2014 @ 10:16:

[...]





In het Engels is een Loo een toilet. Dus 2theloo zou daar best uit afgeleid kunnen zijn, denk ik dan.

Volgens mij komt het daar ook vandaan.



Dat weet ik wel zeker.

Ons toedeloe (als afscheidsgroet) komt volgens mij ook van ToTheLoo (ben ff weg/ga er even tussenuit).

Ik zie nl dat de herkomst Engels is. En dat is is iets wat ik nu pas begrijp
.
Alle reacties Link kopieren
quote:fairy1 schreef op 19 december 2014 @ 10:54:

Het is extravert en introvert.Volgens mij kan t allebei http://taaladvies.net/taa ... /281/extrovert_extravert/
Zeg maar Spijker.
Over dezelfde acteurs die meerdere rollen spelen... ik kwam er pas heel laat achter dat Mike Myers niet alleen de rol van Austin Powers speelt, maar ook van Dr. Evil.



Was me serieus nooit opgevallen...
Alle reacties Link kopieren
En hij speelt ook Fat Bastard en die Nederlandse man.
Alle reacties Link kopieren
Berend Botje géén beer? Het moet niet gekker worden zeg...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt in kinderliedjesboeken Berend Botje ook altijd uitgebeeld als een beer. Daar komt ons idee natuurlijk gedaan.. we zijn verkeerd voorgelicht.



In Zuidlaren weten ze kennelijk wel beter



Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 19 december 2014 @ 15:08:

Volgens mij wordt in kinderliedjesboeken Berend Botje ook altijd uitgebeeld als een beer. Daar komt ons idee natuurlijk gedaan.. we zijn verkeerd voorgelicht.



In Zuidlaren weten ze kennelijk wel beter



[img=250]http://static.panoramio.com/photos/orig ... 277862.jpg[/img]tis een aangeklede aap?!
Alle reacties Link kopieren
Toen was ik toch halverwege de 20 en half jaar in engeland gewoond:

Seat only. Dacht dat dit aanbiedingen waren voor Seat-rijders...
quote:juubje schreef op 19 december 2014 @ 07:27:

[...]

En de hele ex schoonfamilie: extrovert.





Berend Botje blijft voor mij een beer. Misschien komt dat doir de Berenboot.http://taaladvies.net/taa ... /281/extrovert_extravert/



MOSTERD. Sorry



Mag allebei blijkbaar :-/ .. En ja, Berend Botje is gewóón een beer!
quote:Dreamer schreef op 19 december 2014 @ 09:44:

[...]





Ik ken echt veel mensen, die ook met een noordpijl niet zouden weten waar dan het oosten is. Gelukkig staat er op elk navigatiesysteem gewoon een rode pijl, die de richting aangeeft, die je dient te volgen. Overigens ken ik alleen maar navigatiesystemen die het hebben over 'linksaf slaan' of 'rechtsaf slaan' en natuurlijk 'rechtdoor over de rotonde'. Ze hebben nog nooit een windrichting genoemd, bij mijn weten.Aan het begin! "Vertrek in Oostenlijke richting en sla Linksaf op de VivaSanomaweg".
Voor mij is dit gewoon de echte Berend Botje:



Alle reacties Link kopieren
Ik heb Berend B dus nooit met een beer geassocieerd, maar met een jongetje

Grappig
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 19 december 2014 @ 16:22:

Ik heb Berend B dus nooit met een beer geassocieerd, maar met een jongetje

Grappig

Ik heb hem ook nooit met een beer geassocieerd, hij was als oudere man getekend in het liederenboek dat we hadden.



Ik kwam er pas op mijn 15de of zo achter dat in het liedje met de boterham smerende beren de tekst "ik stond erbij en ik keek er naar" is, en niet "ik stond erbij en ik cake er naar". Ik snapte ook niet waar die cake opeens vandaan kwam, maar cake is lekker dus het zou wel goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 19 december 2014 @ 16:09:

[...]





http://taaladvies.net/taa ... /281/extrovert_extravert/



MOSTERD. Sorry



Mag allebei blijkbaar :-/ .. En ja, Berend Botje is gewóón een beer!Extrovert is wel de verbasterde vorm. Zij zijn de enigen bij wie ik het tot nu toe gehoord heb.
quote:Annelaure schreef op 19 december 2014 @ 16:29:

[...] liedje met de boterham smerende beren de tekst "ik stond erbij en ik keek er naar" is, en niet "ik stond erbij en ik cake er naar". Ik snapte ook niet waar die cake opeens vandaan kwam, maar cake is lekker dus het zou wel goed zijn.Ik dacht vroeger dat het was "ik stond erbij en de cake erna". Logisch, eerst brood eten, dan pas cake
Alle reacties Link kopieren
Annelaure om 16.29 uur:

Ik kwam er pas op mijn 15de of zo achter dat in het liedje met de boterham smerende beren de tekst "ik stond erbij en ik keek er naar" is, en niet "ik stond erbij en ik cake er naar". Ik snapte ook niet waar die cake opeens vandaan kwam, maar cake is lekker dus het zou wel goed zijn.



en



Ginevra om 16.51:

Ik dacht vroeger dat het was "ik stond erbij en de cake erna". Logisch, eerst brood eten, dan pas cake



Prachtig, die conclusies.
quote:Dreamer schreef op 19 december 2014 @ 10:16:

[...]





In het Engels is een Loo een toilet. Dus 2theloo zou daar best uit afgeleid kunnen zijn, denk ik dan.

Volgens mij komt het daar ook vandaan.Ja loo, is de plee in het engels. Dat komt trouwens weer uit het Frans. Van l'eau (water)
Per seconde wijzer, die titel wil zeggen: per seconde slimmer.

En heeft niks te maken met de secondewijzer op de klok.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMystique schreef op 24 december 2014 @ 13:57:

Per seconde wijzer, die titel wil zeggen: per seconde slimmer.

En heeft niks te maken met de secondewijzer op de klok.



De grap is toch juist de dubbele betekenis?

Want het is óók een race tegen de klok, tegen de wijzer die de secondes aftikt.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven