Ervaringen Airbnb?

08-07-2014 14:51 81 berichten
Ik kan me niet voorstellen dat hier niet eerder over is geschreven, maar met de zoekfunctie vind ik geen enkel topic over airbnb op Viva (met Google wel eentje, met een paar reacties).



Maar wat ik me dus afvraag: heeft hier iemand ervaring met Airbnb? Is het wel eens grondig misgegaan of niet? Ik vind het een beetje eng om zo bij iemand zelf te boeken maar het ziet er allemaal wel leuk uit. En een stuk goedkoper + betere voorwaarden dan via een reisbureau.



En heeft iemand wel eens contact met Airbnb moeten opnemen omdat het misging en zoja, hoe reageerden ze toen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 09 juli 2014 @ 16:57:

Mp is geen intermediair met betalingen, airbnb wel dus je vergelijking gaat maar ten dele op.Huh?
Alle reacties Link kopieren
quote:strike schreef op 12 september 2014 @ 00:54:

[...]





En terecht dat ze slecht reageren. Airbnb is namelijk geen reisbureau en heeft de facto niets te maken mat de transacties die gesloten worden.



Verder: het basisprincipe van Airbnb is vertrouwen. Als jij zo slecht van vertrouwen bent, is het niets voor jou.



Verder kan het zeker misgaan, maar dat geldt net zozeer (zo niet meer) voor reisbureaus.



Waarom? Ik vergelijk Airbnb niet met marktplaats, maar met ebay. Als ik iets koop op ebay kijk ik naar eerdere ervaringen van mensen. Bij een 100% score van zeer tevreden andere gebruikers is dat net zo betrouwbaar als welke site met goede recensies erop dan ook over reisbureaus en hotels.

Een gastheer met alleen maar goede recensies heeft dat echt niet zomaar gekregen en wil zijn goede naam ook niet kwijt.



Ik heb alleen maar zeer goede ervaringen met Airbnb. Met hotels etc heb ik slechtere ervaringen.

En wat kan een groot reisbureau of hotel jouw klacht uiteindelijk schelen? Mensen blijven toch wel komen.

Voor een kleine speler als een verhuurder komen wanklanken veel harder aan. Ik denk dat het daarom veel betrouwbaarder is.



Ik snap echt het wantrouwen niet zo eigenlijk. Je kunt de juiste betrouwbare verhuurder zelf selecteren. Airbnb als organisatie/bedrijf staat daar helemaal los van.



Pfioew, eindelijk iemand anders die het ook begrijpt!

Het is blijkbaar erg moeilijk allemaal. :-) Mensen blijven maar vragen naar 'ervaringen met airbnb', alsof je daar wat aan hebt (zonder reviews te lezen over een verhuurder).



Dus alsof mijn ervaringen met Airbnb in Porto en Tilburg ook maar IETS kunnen zeggen over die nieuwe boeking in New York van MissyM2, hahahahahahahaha
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:MissyM2 schreef op 11 september 2014 @ 22:15:

Via AirBNB zojuist een appartementje geboekt in NY. Ben erg benieuwd!!





P.s..... leuk leesvoer voor de vakantie (ik ga er voor het gemak even vanuit dat je het over de stad New York hebt, niet de staat)



http://nypost.com/2014/04 ... illegal-apartments-state/



http://www.nytimes.com/20 ... -often-unlawful.html?_r=0



http://www.huffingtonpost ... gal-in-nyc_n_3314155.html
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Vraagje,ik was aan het kijken.nu wou ik boeken,ingelogd en nu is de prijs ineens hoger.vind dat zo raar.hebben jullie dat ook??
Alle reacties Link kopieren
quote:mikkie8 schreef op 14 september 2014 @ 14:16:

Vraagje,ik was aan het kijken.nu wou ik boeken,ingelogd en nu is de prijs ineens hoger.vind dat zo raar.hebben jullie dat ook??



Kijk je wel naar dezelfde data? Prijzen verschillen per maand, week of dag.

Of misschien is het dat bedrag dat er bovenop komt dat naar AirBnB gaat?
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Zet je cookies eens uit, dat wil soms weleens helpen dan opnieuw opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard zelfde datums.ja dat servicebedrag is dan hoger

Ehm cookies uitzetten hoe doe je dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:mikkie8 schreef op 15 september 2014 @ 21:23:

Uiteraard zelfde datums.ja dat servicebedrag is dan hoger





Ik bedoel: als je zonder inloggen kijkt, zit dat servicebedrag er dan überhaupt wel bij, of zie je alleen de kosten voor die nachten?

En dan als je inlogt komen de extra kosten pas in beeld?



Of bedoel jij dat het nachttarief ook hoger is per nacht? (Bijvoorbeeld ¤43 is opeens ¤50 per nacht, plus nog die kosten?)
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:strike schreef op 12 september 2014 @ 00:54:

[...]



Ik snap echt het wantrouwen niet zo eigenlijk. Je kunt de juiste betrouwbare verhuurder zelf selecteren. Airbnb als organisatie/bedrijf staat daar helemaal los van.



Ja je kunt ze selecteren op goeie recensies van huurders, maar die weten ook niet alles (bijv of de "eigenaar" wel de eigenaar is). Ik had een appartement verhuurd (gewoon als woonhuis) aan iemand en die heeft het vele keren onderverhuurd via AirBnb. Allemaal lovende recencies, zo'n aardige betrouwbare host etc. Nou ik zie het even anders, een ordinaire oplichter is het. Helaas kwam ik er pas achteraf achter, maar had eerder 1 van de buren bij mij geklaagd dan had ik de onderhuurders er gelijk ter plekke zonder pardon uit gezet.



Air Bnb checkt op geen enkele wijze wie de eigenaar van het appartement is en of die gerechtigd is om het aan te bieden. Jij zou bij wijze van spreke gewoon het huis van je buren kunnen verhuren als ze op vakantie zijn en jij de sleutel hebt om op de plantjes te passen.
Alle reacties Link kopieren
In 2012 een prachtig appartement gehuurd in een klein dorp in Noorwegen. Fan-tas-tisch!!! Goed contact met de eigenaar, helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:cloudy9 schreef op 24 september 2014 @ 15:21:

In 2012 een prachtig appartement gehuurd in een klein dorp in Noorwegen. Fan-tas-tisch!!! Goed contact met de eigenaar, helemaal goed!Dat zegt dus alleen wat over die ene accommodatie. Niet over Airbnb.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Ik zit nu in Canada dmv airbnb. 2 dagen geleden werd een booking geannuleerd en ik kreeg een mail van airbnb dat het bedrag wat ik had betaald, kon laten terugstorten of een nieuwe locatie boeken met 50 euro te goed. In die zelfde mail werden al een paar suggesties gedaan en daar heb ik gebruik van gemaakt.



Dus mijn ervaring met deze site is goed.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



ik ben nieuw hier! Maar ik zou graag een duit in het zakje doen. Ik ben zelf sinds kort host en gebruik Airbnb al jaren als 'gast' zeg maar. Ik heb nog geen slechte ervaringen gehad, zowel als host en als guest niet en vind het interessant hoe mensen op zo'n grote schaal hun privésfeer delen met andere mensen. Dat heeft niet alleen met geld te maken, maar vooral hoe we met z'n allen naar de wereld en naar elkaar kijken en dat doet me goed! Sterker nog, ik ben het effect daarvan op de ruimte van de stad gaan onderzoeken voor mijn master thesis en ben interviews aan het houden met zowel hotelgasten als Airbnb gasten in hoe zij de de stad 'gebruiken'. Worden er inderdaad niet-toeristische delen van de stad 'unlocked' door Airbnb? Hoe verloopt de informatievoorziening? Lang verhaal verder, maar ik vind het zelf heel interessant haha.



Mocht iemand dit nou ook interessant vinden en toevallig zelf binnenkort naar Amsterdam komen (in een Airbnb of hotel) of haar huisje verhuren: ik zou je graag wat vragen willen stellen! Ik hoop dat dit niet tegen de forumregels ingaat, dat is namelijk helemaal niet de bedoeling en ik heb ook verder niks met airbnb, hotels of gemeente of wat dan ook te maken. Maar goed, jullie weten me dus te vinden!
Alle reacties Link kopieren
quote:fox23 schreef op 08 juli 2014 @ 18:59:

Half jaar geleden via airbnb een appartement gehuurd in New York. De bewoners zelf waren ook thuis, we moesten de badkamer en keuken met hun delen. In het begin wel raar, maar het wad een heel aardig stel, tips gehad en zeker in New York ga je toch niet de hele dag op je kamer zitten, wij sliepen er alleen en verder de hele dag weg. 5 dagen kostte 350 euro voor een appartement in hartje Manhattan. Lees idd alle reviews, bij ons stonden er alleen maar positieve reacties dus zijn daar op af gegaan.



Ik vond het juist heel leuk, net of je er zelf even woont!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fox 23,





wij zijn op zoek naar een appartement in New York. Blijkbaar is het bij jullie goed meegevallen ? Zou ik de gegevens van deze mensen op airbnb mogen hebben? ( dan kan ik het op de site terugvinden en eens informeren) Dan wil ik het wel eens bekijken. Onze 2 kinderen van 4 en 6 zijn ook mee dus ik wil iets hebben dat erg veilig en leuk is...



Alvast bedankt.



Wie interesse heeft, ik ben pas via airbnb naar Lissabon geweest. SUper leuk adresje!!!
quote:zumbalucia schreef op 28 december 2014 @ 19:48:

Hoi Fox 23,





wij zijn op zoek naar een appartement in New York. Blijkbaar is het bij jullie goed meegevallen ? Zou ik de gegevens van deze mensen op airbnb mogen hebben? ( dan kan ik het op de site terugvinden en eens informeren) Dan wil ik het wel eens bekijken. Onze 2 kinderen van 4 en 6 zijn ook mee dus ik wil iets hebben dat erg veilig en leuk is...



Alvast bedankt.



Wie interesse heeft, ik ben pas via airbnb naar Lissabon geweest. SUper leuk adresje!!!Jaaa, ik heb interesse! Ben aan het zoeken naar iets in Lissabon, voor 4 personen (volwassenen) en 2 slaapkamers.
Alle reacties Link kopieren
quote:zumbalucia schreef op 28 december 2014 @ 19:46:

[...]

Sorry ik kijk niet zo vaak meer op het forum. Wij sliepen hier: https://www.airbnb.nl/rooms/832005



Appartement heeft 2 slaapkamers en een badkamer, en twee kleine huiskamertjes. Toen wij er waren, waren de eigenaresse en haar man er ook en dus een slaapkamer vrij. Volgens mij verhuurden ze ook wel eens het hele appartement maar dat zou je moeten navragen. Ons is het goed bevallen in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Op zich heb ik qua het huren van een kamer goede ervaringen met AirBNB edoch tijdens mijn laatste reis moest ik een scan van een Identiteitsbewijs maken wilde ik naar mijn volgende appartement kunnen doorreizen. In de hectiek van het moment ben ik in Spanje naar een internetwinkel gegaan en hebben ze een zeer scherpe scan van mijn rijbewijs gemaakt...inclusief mijn Burger Service nummer. daarna werd ik bang voor Identiteitsfraude. Zonet kreeg ik een mail van Paypall dat er is geprobeerd door derden gebruik te maken van mijn Paypall rekening....(je Paypall rekening is verbonden met je AirBNB account en boekt na invoeren van een reservering automatisch geld van je bankrekening)

Dus heb ik zonet mijn bankrekening bij PayPall en mijn account bij AirBNB geanuleerd. Gelukkig is er nog geen geld afgeboekt van mijn rekening. Morgen even bellen met paypall en horen wat dit bericht inhoudt.

Je moet er toch niet aan denken dat je zoiets overkomt. Veel mensen zijn op zoek naar een mogelijkheid tot identiteitsfraude, want velen zijn arm helaas.
Alle reacties Link kopieren
We zijn net terug van een geweldige airbnb ervaring op Curacao. Een prachtig appartement, ruim en zo goed als een zwembad voor ons alleen.

Eigenaren maken er nauwelijks gebruik van.

Super.

Mijn vriendin en ik maken al een 4tal jaren gebruik van airbnb. We zijn er enthousiast over.
Alle reacties Link kopieren
Twee goeie ervaringen met AirBnb in België en Duitsland.

Vond het de eerste keer best spannend (hoe gaat dat allemaal met betalingen en privacy en betrouwbaarheid), maar het is allemaal goed gekomen.

Communicatie met één verhuurder verliep, in het voortraject, wat moeizaam maar we hebben het er maar op aan laten komen en eenmaal gearriveerd, was alles tip top in orde.

Ik ga het zeker vaker doen, maar zoals al gezegd hier: Airbnb is geen reisbureau dus kijk goed uit en beoordeel zorgvuldig voordat je een boeking doet!
Alle reacties Link kopieren
Zelf net een vakantie in Spanje achter de rug met 4 fantastische appartementen via Airbnb en 1 wat middelmatige (de foto's waren frisser en helderder dan het oubollige, beetje groezelige appartement in het echt). Maar dat zegt allemaal meer over de verhuurders dan over de website Airbnb.

Ik heb ook in 3 verschillende hotels gezeten.



In vrijwel alle gevallen waren die appartementen groter dan de grootste hotelkamer die ik had.

En ook goedkoper dan hotels in diezelfde steden als waar ik de appartementen huurde.

Die 3 hotels die ik heb geboekt, waren op plekken waar geen Airbnb appartementen waren, of pas een nacht later die ene die ik wilde.



Als het om Airbnb zelf gaat: ik vind het wel handiger zoeken naar appartementen dan met VRBO.com of met wimdu.com of andere appartementensites die ik wel eens ben tegengekomen (bv. voor de Waddeneilanden heb je ook een heel onhandige). In VRBO en Wimdu kun je toch minder filters toepassen, minder goed zien in welke wijk het ligt, staan vaak minder foto's, en zitten minder veiligheidsdingen ingebouwd. (Zoals bij Airbnb dat je geld pas naar de verhuurder gaat NADAT je succesvol bent ingecheckt.)



Maarja je komt ook dit soort drama's tegen dus het is wel echt een kwestie van goed de recensies lezen, en NOOIT buiten Airbnb om betalen! http://www.parool.nl/paro ... ging-echt-alles-mis.dhtml
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 08 oktober 2015 @ 20:44:



Maarja je komt ook dit soort drama's tegen dus het is wel echt een kwestie van goed de recensies lezen, en NOOIT buiten Airbnb om betalen! http://www.parool.nl/paro ... ging-echt-alles-mis.dhtmlNiet alleen de betaling maar de hele communicatie via Airbnb laten verlopen!
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik inbreekt. Heeft er iemand een tip voor een airbnb in Amsterdam?
Alle reacties Link kopieren
... Dubbel ...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:damas schreef op 08 oktober 2015 @ 22:59:

Sorry dat ik inbreekt. Heeft er iemand een tip voor een airbnb in Amsterdam?



Hahaha in ieder geval niet die muts in de Javastraat die ¤200 per nacht vraagt (!?!?!?!) en dan moet je ook nog haar kat verzorgen! Lekker dan, zoveel geld betalen voor een appartement buiten het centrum en ook nog een kattenbak moeten verschonen



WHAHAHAHA eigenlijk wel een bak dat ze het durft te vragen:

https://www.airbnb.nl/rooms/1909359
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven