Welke keukenboer?

18-12-2014 22:28 44 berichten
Ik krijg over een paar weken de sleutel van ons nieuwe huis. En de keuken moet eruit. Vind ik dan. Ik was een paar weken geleden ter oriëntatie bij Bruynzeel binnen gelopen, waar een zeer vriendelijke man ons te woord stond. Eigenlijk dacht ik nou ik ga daar wel heen als ik zo ver ben om een keus te maken... maar toen ging ik online kijken naar recensies en daar komt Bruynzeel over het algemeen niet zo goed uit...



Dus mijn vraag is, wie van jullie heeft er recent een nieuwe keuken besteld en waar was dit? Hoe tevreden was je met de kwaliteit, service en levering hiervan? Waar was je tevreden over en waar over niet?
Alle reacties Link kopieren
En leg je je erbij neer dat je altijd te veel betaalt/een oor wordt aangenaaid .

Heb je al aan ikea gedacht?
Alle reacties Link kopieren
In regio Breda kun je bij Wildhagen keukens terecht.
Ik heb onze keuken gekocht bij een lokaal klein bedrijf met één vestiging, namelijk die hier in het dorp. Ik ben erg simpel in dat soort dingen: ik koop mijn spullen graag bij bedrijven waar ik klant ben, en geen nummer. En ik vind het prettig dat ik de mensen ook gewoon tegenkom bij tennissen, in het café en in de rij bij de bakker. Dan weet ik zeker dat ze me niet naaien en ze hun best doen voor me.



Maar dat is een behoorlijk dorpse mentaliteit. En die past wel bij me.



Ik zou inderdaad alle ketenzaken en de Mandemakers groep al helemaal vermijden als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Laatst heeft het tv-programma De Rekenkamer een uitzending gemaakt over de prijzen van keukens: http://www.npo.nl/de-rekenkamer/06-11-2014/KN_1663948

Wel interessant om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorige week onze nieuwe keuken gekregen en zijn super tevreden! Wij wilden ook geen Mandemakers-keuken, dat gedoe met kortingen geeft toch het gevoel genaaid te zijn. We zijn bij Keukenloods geweest, waar ik goed geholpen werd qua wensen maar toen de prijs kwam en ik vroeg naar een specificatie in plaats van totaalprijs kreeg ik als antwoord 'we houden de prijs bewust wat schimmig'



Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij een keukenbedrijf in Hoofddorp dat Duitse keukens levert. Geen 10000 m2 aan showroom, maar wel verkopers die weten waar ze het over hebben, die meedenken en een prijs neerleggen zonder onderhandelen en gedoe. Als ik over 15 jaar weer een keuken moet, ga ik daar weer heen.
Alle reacties Link kopieren
Als je direct een prijs wilt en geen onderhandelingen, kun je ook bij Kvik gaan kijken.

Naar mijn mening betaal je dan wel teveel, maar je weet van tevoren wat de vaste prijzen zijn en wat de acties zijn (bijvoorbeeld een gratis vaatwasser oid).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een keuken dit jaar gekocht bij de keuken kampioen. Prima geregeld allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar een keuken gekocht bij Keukenexpo in Nieuwegein. Prima geholpen, er werd heel goed meegedacht en mooie prijs voor de keuken. Zeker geen onderhandelingen. Wel kunnen we een aantal showroommodellen kopen, dat scheelde in de prijs.

We zijn ook in Duitsland gaan kijken, ook daar werd goed meegedacht. Verder ook tevreden over

We zijn begonnen bij Mandemakers, wat een slechte zaak is dat! Steeds weer prijzen verlagen en je dwingen om direct te tekenen, zodat je altijd het gevoel krijgt te veel te betalen.....
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Bruynzeel is geen onderdeel van de mandemakersgroep. De keukenkampioen wel dacht ik.



Op zich kun je bij de mandemakersgroep ook prima keukens kopen.

Je moet je alleen bewust zijn van het feit dat als je bijvoorbeeld bij nieuwenhuis keukens je een offerte hebt laten maken dat ze dan bij de keukenkampioen precies kunnen zien wat voor offerte jij hebt gekregen terwijl je denkt met een geheel andere winkel te maken te hebben.



Laat je niet onder druk zetten en ding af.



Bij de kleine zelfstandigen hoeft dat niet maar die zijn vaak ook duur.



Onze keuken komt van Riga keukens. Goede ervaringen mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 18 december 2014 @ 22:52:



Doorslaggevend was voor ons dat ze een offerte maakten met de opmerking: "dit is de prijs die het kost, en het is niet zo dat we daarna zogenaamd nog een potje gaan onderhandelen".Ik vind het eigenlijk wel schattig dat je dit gelooft.
Waarom?

We wisten al wat een reële prijs was. Als die reële prijs dan gevraagd wordt vind ik het prima om die te betalen.
quote:Ginevra schreef op 19 december 2014 @ 00:18:

Zie mijn eerste reactie vpk

Owja... ik zag hem niet omdat hij op 'laatste' stond, daardoor vielen de eerste posts eraf.



Vandaag bij 3 keukenboeren geweest, o.a. kvik. Maar ik vond weinig mooi in die showroom. De dame zei wel dat er meer keus was, maar de keus an sich is beperkt bij kvik vertelde ze. Het trok me niet zo. Nog andere boer die gunde ons geen blik waardig en zat alleen maar te bellen terwijl wij een vraag hadden, ja dan niet, doei...





Uiteindelijk vind ik de meneer het aardigst en keukens het mooist bij Bruynzeel. Heb mijn keus nog niet gemaakt. Maar super fijn om al jullie reacties te lezen! Ik denk trouwens ook niet dat Bruynzeel onder Mandemakers valt, dat kan ik echt nergens terugvinden.



Zag vandaag trouwens dat mijn nieuwe bank 4 weken eerder verwacht word, namelijk 2 weken na de sleuteloverdracht. Dat zo wel top zijn zeg!

quote:bollinger schreef op 19 december 2014 @ 01:09:

In regio Breda kun je bij Wildhagen keukens terecht.Ik zit even op de site van Wildhagen te kijken. Heb jij ervaring met dat bedrijf? Het ziet er prijzig uit...
Alle reacties Link kopieren
quote:vpktje schreef op 19 december 2014 @ 23:56:

[...]



Ik zit even op de site van Wildhagen te kijken. Heb jij ervaring met dat bedrijf? Het ziet er prijzig uit...Ja, goedkoop zijn ze niet. Wel prima service. Tip is om hun FB pagina in de gaten te houden, daar etaleren ze regelmatig hun showroomkeukens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keuken van Kvik. Qua prijs scheelde het erg weinig met Brugman (volgens mij ook eentje van de Mandemakersgroep, vreselijke manier van werken daar).

Kvik heeft mooie keukens, voor duidelijke, vaste prijs. Heel grondig en goed geholpen. dachten goed mee. Alles in 1x goed geleverd.
WTF?
Bruynzeel is wel onderdeel van DMG
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=17319328,noline]Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij een keukenbedrijf in Hoofddorp dat Duitse keukens levert. Geen 10000 m2 aan showroom, maar wel verkopers die weten waar ze het over hebben, die meedenken en een prijs neerleggen zonder onderhandelen en gedoe. Als ik over 15 jaar weer een keuken moet, ga ik daar weer heen.

Welk bedrijf was dat?



Ik ben zelf ook op zoek naar een keukenbedrijf (verschrikkelijk, een keuken uitzoeken, alleen al omdat je weet dat je teveel betaalt en de keukenverkopers over het algemeen niet echt mijn types zijn), ben bij 3 winkels geweest en ook bij IKEA gekeken. Als ik kijk naar wat ik wil, scheelt het zo'n 2000-3000 euro.

Ik vraag me af of de prijzen bij de gewone keukenwinkels reeel zijn, ten opzichte van de IKEA prijzen. Er zal gerust iets verschil in kwaliteit zijn, maar is dit 3000 euro waard? En zou je bij een gewoon keukenbedrijf (wat van te voren aangeeft een totaal prijs te geven, waar niet over te onderhandelen is) niet toch wat meer richting IKEA prijs kunnen komen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze keuken bij de ikea vandaan, wij zijn er tevreden over.

Qua prijs scheelde dit zeker. Dus dat was mooi meegenomen.

En de kwaliteit is gewoon goed, nu nog na 5 jaar elke dag gebruikt te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saraatje schreef op 20 december 2014 @ 21:21:

[...]



Welk bedrijf was dat?



Ik ben zelf ook op zoek naar een keukenbedrijf (verschrikkelijk, een keuken uitzoeken, alleen al omdat je weet dat je teveel betaalt en de keukenverkopers over het algemeen niet echt mijn types zijn), ben bij 3 winkels geweest en ook bij IKEA gekeken. Als ik kijk naar wat ik wil, scheelt het zo'n 2000-3000 euro.

Ik vraag me af of de prijzen bij de gewone keukenwinkels reeel zijn, ten opzichte van de IKEA prijzen. Er zal gerust iets verschil in kwaliteit zijn, maar is dit 3000 euro waard? En zou je bij een gewoon keukenbedrijf (wat van te voren aangeeft een totaal prijs te geven, waar niet over te onderhandelen is) niet toch wat meer richting IKEA prijs kunnen komen?Duitse Keukens Hoofddorp. We hebben ook bij Ikea gekeken maar daar kun je alleen standaard maten kastjes krijgen. Ik wilde kastjes met lades van 90 cm, en dat kan daar niet. Bovendien kregen we goede adviezen, ervaring en deskundigheid is top.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven