Extreem jaloerse acties

18-12-2014 16:42 195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet altijd erg van de verhalen op het extreem gierige acties topic, maar er gebeurde me laatst iets waardoor ik me besefte dat wij mensen naast de niet zo fraaie gierigheid soms nog een naar trekje kunnen bezitten: jaloezie.

Ik kreeg een facebookvriendschapsverzoek van een jongen die sinds kort stage loopt waar ik ook werk. Raar, dacht ik, want dat verzoekje had hij een tijdje geleden toch ook al gestuurd en ik had toch al op bevestigen geklikt? Dus later vroeg ik hem hoe dat nou eigenlijk zat. Wat bleek: hij had ingelogd op facebook bij zijn vriendin thuis en was vergeten uit te loggen. Zij is extreem jaloers dus was alles na gaan pluizen, en had vervolgens alle vrouwen ontvriend die zij niet kende En daar was ik er natuurlijk een van; zij wist niet hoe hij mij kende en dus vond zij het maar niets dat we facebookvriendjes waren

Nu is dit meisje in kwestie nog maar net 18 dus er is nog hoop, wie weet groeit ze er overheen.



Wie kent er nog meer mooie verhalen van extreem jaloerse acties?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 19 december 2014 @ 12:43:

Waar zou het vandaan komen? Die jaloezie bedoel ik. Ik heb mijn ex nooit bedrogen...

Volgens mij ook vrij standaard, juist de vrouwen (en mannen) die het niet in hun hoofd zouden halen, die eerlijk en integer zijn en dús dit gedrag niet begrijpen gaan harder lopen om zichzelf vrij te pleiten als het ware, zonder te beseffen dat het nooit genoeg is, dat het niet blijft bij één keertje het uitgaan afzeggen, hun telefoon laten inzien, melden waar ze zijn met wie.



Andere mensen doorzien het sneller en werken er gewoon niet aan mee als er onevenredig veel wordt geëist van één kant. Het valt me namelijk ook vaak op dat de "regels" alleen gelden voor de ander. De jaloerse partner zelf mag wel uit, chatten, vrouwelijke vrienden hebben en de deur uit met wie hij maar wil. Die ongelijkheid is voor veel mensen een dealbreaker. De mensen die zichzelf extra hard gaan proberen te bewijzen en meegaan in de waanzin blijven hangen met zo'n figuur omdat ze dit gedrag niet kunnen plaatsen juist omdat ze het niet in zich hebben zoiets te doen denk ik.



Nog een hele erge van mijn ex:

Hij zat al een hele tijd zonder klus (zelfstandig ondernemer) en vond eindelijk weer eens iets. Een stel ging verhuizen naar heel ver weg randje Nederland en wilde hun huis laten opknappen voordat ze erin zouden trekken. Dat kon dus alleen als hij er zou blijven logeren een week of misschien twee want elke dag 8 uur reistijd wordt te gortig. Dat betekende dus dat ik die tijd alleen zou zitten. Maak je geen zorgen, zei ik, ik vermaak me wel (en ik verheugde me stiekem op al die tijd zonder zijn aasgierenblik).



De eerste avond had ik mijn zusje en broertje plus aanhang en kinderen uitgenodigd om te komen eten. Had ik hem ook gezegd trouwens, lijkt me redelijk normaal. Nou ja, vroeg in de avond belde hij natuurlijk om te checken wat ik aan het doen was met wie, op de achtergrond hoorde hij kinderstemmetjes, Sesamstraat en geluiden van bestek. Dat was dus duidelijk: er was een andere man bij mij en als dat niet zo was dan kwam dat nog wel.



Uiteindelijk heeft hij dat stel laten zitten door te zeggen dat hij door zijn rug was gegaan, is weggegaan terwijl hun huis nog een puinhoop was en was de ochtend erop thuis (reeds op miraculeuze wijze genezen van zijn rugklachten). Ik had immers bewezen dat ik niet te vertrouwen was. Je kunt het dus nooit goed doen bij zo'n zieke geest...
Alle reacties Link kopieren
Jaloerse acties van de ex van mijn nu ook ex vriend in oplopende volgorde:



- Hem zwart maken bij mij, met dingen als, hij heeft geen baan meer, hij is elke avond dronken, hij heeft gedansd met die en die.

- Bellen met een onbekend nummer: Je vriend ziet andere vrouwen (toen waren we net 2 maanden samen, dus dat werd wel crisis)

- Bellen en zeggen dat ze verloofd was met hem.

- Midden in de nacht een bericht sturen dat de sex die ze net had met mijn vriend zo goed was (hij lag notabene naast me)

- Zwangerschap faken.

- Dreigbericht sturen dat ze me zou afmaken met een mes... (Jaja lekker tokkie)



Ze had mijn telefoon nummer gekregen van zijn broertje van 10 bleek later, die het uit zijn telefoon had gehaald.

Overigens heb ik nooit geantwoord, mijn exvriend werd in het begin boos op haar, maar dat hielp natuurlijk niets. We woonden toen 300 km verderop dus we hebben dr lekker laten razen over de telefoon en soms heel hard gelachen.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 december 2014 @ 12:56:

[...]





(Maar het is natuurlijk leuker om vrouwen als heiligen te beschouwen en de mannen als hufters/klootzakken) huillie
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 19 december 2014 @ 13:33:

[...]





huillie Hier heb ik maar èèn reactie op:
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Oke ik ga ff een jaloerse actie opbiechten, waar ik achteraf heel erg om moet lachen. Ik ben nooit jaloers geweest, maar bij mijn ex was ik extreem jaloers. Achteraf bleek terecht, maar dat wist ik op dat moment niet.



Hij ging op een vrijdagavond stappen in een discotheek met vrienden en ik mocht niet mee. Ben ik stiekem naar dezelfde discotheek gegaan (alleen) en heb hem bijna de hele avond lopen begluren zonder dat hij mij zag en toen hij thuis kwam, lag ik netjes in bed. Echt heel erg als ik er nu aan terug denk, maar ben er zo wel achter gekomen dat hij dus echt niet te vertrouwen was. Niet lang daarna ook mijn spullen gepakt en bij hem weggegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heavylifting schreef op 18 december 2014 @ 20:27:

Ik heb een keer gehad dat de vriend van een vriendin van mij (die één straat verderop woont) vroeg of hij misschien mee kon rijden naar huis na het stappen. Zijn vriendin (en dus ook een goede vriendin van mij was niet in de stad). Dus wij stapten na het stappen de auto in, bijna thuis, belt vriendin op "of we haar lekker aan het bedriegen waren". Ze had gehoord dat hij met mij mee zou rijden, was ze (lees 03:30) naar de stad gereden en ons achtervolgd.. Dit is toch wel het toppunt van wantrouwen.Begrijpelijk dat je wantrouwig bent als je niet mee MAG..
Alle reacties Link kopieren
quote:lotus77 schreef op 19 december 2014 @ 10:34:

Ik kan er nu trouwens best om lachen (met een naar gevoel in mijn achterhoofd, dat wel) omdat het in het hoofd van zulke mensen echt zó bizar werkt:



Neemt telefoon niet op -> heeft nu seks met een anderWil iets ondernemen met een ander -> seksMoet lachen om grapje van een ander -> seksEet banaan -> seksStrikt veters -> wil kont laten zienVraagt de weg aan jongen van 12 -> seksIs ziek -> moe van seks met anderenWil in etalage kijken -> wil iemand met wie ze seks heeft gehad onopvallend voor jou ontlopenWil leren autorijden -> want wil seks heel ver weg buiten bereikPraat met vrouwelijke collega -> doet alsof, want wil eigenlijk seks met de mannelijke collega ernaastHeeft seks met je -> maar denkt natuurlijk aan een ander (die ook nog een grotere piemel heeft!)Kun je nagaan hoe beperkt en obsessief dat doorwerkt in je leven, zo'n verstoord beeld van de andere sekse. De optie "neemt niet op want zit op toilet" bestaat niet, alleen "neemt niet op want wordt genomen op toilet". Het zegt vooral heel veel over hoe zo iemand zélf in elkaar steekt. Zoals de waard is...

Hahaha!



Hier gelukkig geen ervaring met zulke mafketels. Smullen, zulke verhalen. Wel erg dat die mensen zo lang wegkomen met dat gedrag.
What a nuanced anxiety
wat een vreselijke verhalen, en waarom blijven sommigen nog zo lang bij een partner die zo doet, ik sta echt versteld...
Alle reacties Link kopieren
Hilarisch X-D!

Er schiet me er net nog een te binnen. Deze heb ik gehoord van een vriend.



Een jongen die hij kende had een extreem jaloerse vriendin en was dan ook altijd op zoek naar HET bewijs dat hij vreemd ging. Toen de jongen op een avond zijn autodeur dicht gooide sprong zijn vriendin ineens uit de bosjes. Ze had daar een behoorlijke tijd op hem gewacht (notabene voor het huis van zijn ouders). Hij schrok zich kapot maar helemaal toen ze van hem eiste dat ze aan zijn piemel mocht ruiken, want ja die geur moest er nog aan zitten natuurlijk. Idioot genoeg heeft ze het nog echt gedaan ook maar nee, dan had hij zich vast al gedoucht bij zijn seks buddy thuis.
---
Alle reacties Link kopieren
Een ex van mij wilde niet dat ik ging hardlopen, die was er van overtuigd dat ik snel naar iemand toe liep om vreemd mee te gaan en dan weer terug naar huis holde. Ik heb dat nooit begrepen, dan zou ik dus zwetend, stinkend en gekleed in hardloopkleren iemand ontmoeten voor alleen maar vluggertjes? Maar zo werkt het kennelijk in het jaloerse brein.



Verder mocht ik niet alleen weg, het gebeurde dat mijn ex me dan belde of sms-te met de dreiging om zelfmoord te plegen als ik niet direct terug zou komen.
Spreuken 18:2
Oeh oeh ik heb er ook 1:



Ik had een relatie (pril) met een jongen die heel bang was dat ik er weer vandoor ging. Op een dag kwam ik bij hem thuis en hij was zoooo boos, hij sloeg zelfs een gat in de deur. Dus toen ik vroeg waarom hij zo boos was zei hij: "ja je bent uitgegaan (stappen) terwijl ik daar niks van wist en bla bla jongens dit jongens dat". Dus ik vraag: "Joh hoe kom je daar bij?" (los van het feit dat ik zelf wel bepaal of ik ga stappen en of ik daar iets van laat weten), hij: "ja kijk maar, ik heb deze foto op de FB van een kroeg gezien". Ik dus kijken naar die foto, was het een foto die genomen was toen wij samen gingen stappen.. sterker nog hij stond zelf ook voor de helft op de foto had hij even niet gezien..



No need to say dat het vrij snel over was toch?
quote:Satchel schreef op 19 december 2014 @ 14:46:

Een ex van mij wilde niet dat ik ging hardlopen, die was er van overtuigd dat ik snel naar iemand toe liep om vreemd mee te gaan en dan weer terug naar huis holde. Ik heb dat nooit begrepen, dan zou ik dus zwetend, stinkend en gekleed in hardloopkleren iemand ontmoeten voor alleen maar vluggertjes? Maar zo werkt het kennelijk in het jaloerse brein.



Verder mocht ik niet alleen weg, het gebeurde dat mijn ex me dan belde of sms-te met de dreiging om zelfmoord te plegen als ik niet direct terug zou komen.brrr ook niet lang mee geweest toch??
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 19 december 2014 @ 16:01:

[...]



brrr ook niet lang mee geweest toch??Uiteindelijk toch nog te lang, maar het belangrijkste is dat het over is
Spreuken 18:2
quote:marana schreef op 19 december 2014 @ 14:09:

wat een vreselijke verhalen, en waarom blijven sommigen nog zo lang bij een partner die zo doet, ik sta echt versteld...Dit dus, ben blij dat ik dit soort dingen en mensen altijd heb gemeden. Het enige nadeel daarvan is dat ik niet mee kan vertellen hier, ik had ook graag horrorverhalen gedeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elineeeee13 schreef op 19 december 2014 @ 13:46:

[...]





Begrijpelijk dat je wantrouwig bent als je niet mee MAG..Waar heb jij het over?
Alle reacties Link kopieren
quote:Heavylifting schreef op 19 december 2014 @ 17:11:

[...]





Waar heb jij het over?Oeps haha sorry, ik heb het verkeerde bericht geciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Het denkvermogen van mijn ex:

Als ik het als eerste zie, is het van mij.

Als ik het als eerste aanraak, is het van mij.

Als ik er als eerste in/op/aan zit, is het van mij.

Als het van jou is, maar ik wil het, is het van mij.

Als jij het wil, is het al van mij.

Als het kapot is, dan is het van jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elineeeee13 schreef op 19 december 2014 @ 17:33:

[...]





Oeps haha sorry, ik heb het verkeerde bericht geciteerd!Ik dacht al huhhhh, haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:Joycemm schreef op 19 december 2014 @ 14:32:

Hilarisch X-D!

... Hij schrok zich kapot maar helemaal toen ze van hem eiste dat ze aan zijn piemel mocht ruiken...



We have a winner!

Ongelooflijk dat zo iemand dat uit haar strot krijgt zonder zelf iets te hebben van: "Oh, zei ik dat echt hardop?"
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik waren op ons 15e heel jaloers. We moesten elkaar zo ongeveer voor alles toestemming vragen! Nu, 45 jaar later, zijn we nog steeds heel leuk samen, maar zijn we op dat vlak veel relaxter en zelfverzekerder geworden! Als we erop terugkijken, vinden we het wel grappig. Het was echt een stukje vertrouwen in onze relatie dat we in onze tienertijd nog moesten ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de mijne toch 1 van de ergste, hoe gestoord ben je dan,

Mijn ex heeft een voetenfetish en werd niet goed als ik open schoenen met hoge hakken aanhad. Op een warme zomerdag werd mijn vader begraven en ik droeg wat moois om hem te eren. Toen mijn ex aankwam begon hij me dus uit te schelden omdat ik open schoentjes met hoge hakken aanhad... Ik kon en kan echt niet begrijpen hoe je op z'on moment zo achterlijk kan doen. Ontzettend pijnlijk vond ik dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:lotus77 schreef op 19 december 2014 @ 20:50:

[...]





We have a winner!

Ongelooflijk dat zo iemand dat uit haar strot krijgt zonder zelf iets te hebben van: "Oh, zei ik dat echt hardop?"Hahaha nou inderdaad.. Je zou toch op z'n minst verwachten dat ze de ogen uit haar kop schaamde toen ze besefte wat ze zei, maar nee
---
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 19 december 2014 @ 21:15:

Ik vind de mijne toch 1 van de ergste, hoe gestoord ben je dan,

Mijn ex heeft een voetenfetish en werd niet goed als ik open schoenen met hoge hakken aanhad. Op een warme zomerdag werd mijn vader begraven en ik droeg wat moois om hem te eren. Toen mijn ex aankwam begon hij me dus uit te schelden omdat ik open schoentjes met hoge hakken aanhad... Ik kon en kan echt niet begrijpen hoe je op z'on moment zo achterlijk kan doen. Ontzettend pijnlijk vond ik dat.Dat is gewoon enorm naar, ook qua plaatsvervangende schaamte denk ik...dat zo iemand zijn eigen perceptie zo opdringt op een ongepast moment, triest!
Alle reacties Link kopieren
ohh, ik heb er ook eentje.



Ik heb een ex-vriend die heel jaloers was, maar niet perse op mij gericht. Hij was er van overtuigd dart alle mannen mij van hem wilde afpakken en hij daarom hun in de gaten moest houden. Zo heeft hij een keer de pols gebroken van een studiegenoot van ons beide. We waren in de kroeg met een groep van school en de betreffend studiegenoot stond een beetje met mij te kletsen. op een gegeven moment staat hij ineens een partij te schreeuwen en de hele groep staat om ons heen. Had mijn ex hem bij zijn hand gepakt en hem zover naar achter geduwd dat hij dus zijn pols brak. Volgens ex omdat deze jongen zijn hand op mijn kont had gelegd. Ik heb niet gevoelt, de jongen ontkent en alleen ex heeft het gezien... tja.

Ziekenhuis erbij, verzekeringen, dat heeft nog weken voor ongemakelijkheden gezorgd. Ik hoef er dan ook niet bij te zeggen dat het op een ramp in uitgedraaid met deze jongen en het niet erg gemakkelijk was om van hem af te komen. (iets waarvan de eerste pogingen na dit voorval trouwens in gang zijn gezet)
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog piepjong was, heb ik een tijdje samengewoond met een knakker die er ook wat van kon (eerste serieuze relatie, dus ik dacht met mijn low self esteem dat het allemaal heel normaal was). Ik werkte toentertijd in een sportzaak op ongeveer een half uur fietsen van ons appartementje. Hier volgt een van de vele voorbeelden.



Af en toe fietste ik een eindje op met een mannelijke collega die in dezelfde richting woonde als dat toevallig zo uitkwam. Het viel me een aantal keer op dat, onderweg van mijn werk naar huis, een auto van precies dezelfde maak en hetzelfde model dat mijn vriend had, langs me heen zoefde. Dan vroeg ik bij thuiskomst weleens of hij toevallig ook pas net thuis was, maar dat was nooit het geval. Ik zocht daar niks achter. Tot de relatie op zijn einde liep en ik het (eindelijk ècht) uitmaakte. Toen kwam er ineens het verwijt dat ik dan wel een ander zou hebben. En hij wist natuurlijk ook wie dat was: die jongen waar ik af en toe een stukje mee op fietste! Hoe hij dat wist? Uhh.. Jaa hij stond wel eens 'toevallig' met zijn auto bij mijn werk als ik afgewerkt was..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven