Kleding 16 jarige.

19-12-2014 11:37 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ken je dat?



Mijn zoon is een "inbetweenetje", te klein voor herkenkleding, te groot voor kinderkleding. Herenshirts maat S past hij maar in mijn buurt is geen kledingzaak waar ik shirts met een leuke print kan kopen, effen shirts vind ik saai. Maat 176 past hij soms wel, soms niet.

Spijkerbroeken maat 176 past hij gelukkig nog wel.



Hij is vrij klein voor zijn leeftijd, ik denk een cm of 170.



Waar kopen jullie de kleding voor je inbetweenetjes?
...
Gaat het dan alleen om shirts met prints? Omdat jij effen saai vindt? Wat vindt hij ervan dan?
Waarom laat je het hem zelf niet kopen?

Dat kleding hem niets interesseerd betekend mag ik hopen toch niet dat hij anders gewoon geen kleding aantrekt?



Gewoon een stapel dezelfde soorten t-shirts en een stapel de zelfde soort broeken.
Alle reacties Link kopieren
Jack&Jones is volgens mij ook leuk voor deze leeftijd. Of Scotch Shrunk (grootste maat)
Alle reacties Link kopieren
Jij vindt effen shirts saai, hij vindt shirts met een print waarschijnlijk kinderachtig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is ongeveer 1.72 m groot en slaagt altijd goed bij de WE.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik een net 14 jarige van 1,76. Shirts koop ik bij C&A op de afdeling Clockhouse. Daar hebben ze leuke shirts met en zonder print en ook leuke sweaters en vesten. Omdat hij een lang bovenlijf heeft en korte benen past hij nog in broeken 170 of 176. Koop ik bij de WE of ook bij C&A. Zowel C&A als We hebben de mogelijkheid om online te bestellen.



Succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 19 december 2014 @ 11:51:

[...]



Heb je voorbeelden van webwinkels?Ik vind kleding van henm ruim vallen. En meestal wel leuk. Misschien daar proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 19 december 2014 @ 13:00:

Gaat het dan alleen om shirts met prints? Omdat jij effen saai vindt? Wat vindt hij ervan dan?Ze zegt toch dat hij Asperger heeft? Als hij een mening erover had gehad, dan had hij ws ook zelf zijn kleding uitgezocht.
Wauw, mijn 11 jarige draagt broeken maat 176 (allemaal te wijd, maar de lengte goed).
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 19 december 2014 @ 12:05:

[...]





Ik ken het, ben zelf 1,67 en alleen mijn jongste kind is me nog niet voorbij. Elf jaar en 1,55 in groep 8. Die twee oudsten gingen mij in groep 8 voorbij, deze zal pas in de brugklas over me heen groeien. En dan ben ik definitief de kleinste thuis. Halloo... ik ben maar 1.59cm. Oudste is ook klein. Ik hoop toch echt dat ze mij wel voorbij groeien.
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 19 december 2014 @ 13:35:

[...]





Ze zegt toch dat hij Asperger heeft? Als hij een mening erover had gehad, dan had hij ws ook zelf zijn kleding uitgezocht.Iemand met asperger is niet gek.
verba volant, scripta manent.
quote:muurbloempje66 schreef op 19 december 2014 @ 13:35:

[...]





Ze zegt toch dat hij Asperger heeft? Als hij een mening erover had gehad, dan had hij ws ook zelf zijn kleding uitgezocht.



Ergens geen mening over hebben heeft niet echt iets met asperger hebben te maken volgens mij.

Daarnaast het is niet nodig een mening over kleding te hebben om kleding te kunnen aanschaffen.

Voorbeeldje van iemand uit mijn omgeving: Die heeft een kast vol met dezelfde zwarte broeken en dezelfde zwarte shirts, en dan nog wat zwarte vesten en zwarte sokken, zijn ondergoed zal vermoedelijk ook wel zwart zijn denk ik. Kleding interesseert hem niet en kleur ook niet, vandaar alles hetzelfde en alles zwart. (die persoon heeft trouwens geen asperger)
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet gek, hij is juist idioot intelligent. Het interesseert hem niet, hij trekt rustig een shirt van mij aan mocht het in zijn kast liggen. En nee, hij hoeft geen prints maar het is mijn pokkejong en ik wil wat leuks om naar te kijken. Hij heeft inspraak, soms en vaak ook niet.

(auw, niet slaan!)



Pubermoeder, ik slaagde ook altijd bij C&A maar de ellende is nu dat sommige 176 wel passen en veel niet. Vandaar mijn zoektocht.

Maar als het goed is krijg ik morgen 3 shirts binnen die ik in elk geval helemaal leuk vind!

En wat hij ervan vindt zien we morgen wel.
...
Ik vind het nogal meevallen met 170cm en maat S.



De vriend van mijn dochter, een schat van een knul echt (19), is ook zoiets en het lukt hem altijd om leuke kleding te kopen hoor. Soms even zoeken, laatst met mijn dochter mee geweest want ze zou voor hem een t-shirt kopen aangezien wij in het centrum wonen en hij niet. Echt wel keus hoor, gewoon in de herenwinkels.
Ik denk dat je het meer moet loslaten.

Je wilt toch niet over 10 jaar nog zijn kleding moeten kopen toch?
Sjonge, wat heeft dat dat nou toch met loslaten te maken?! Je mag toch tips vragen, hier op Viva is altijd wel iemand die een ervaring deelt. In dit geval op kleinere mannenmode.
Alle reacties Link kopieren
http://jackjones.nl/shop/ ... ,sc.html?productsperrow=3



Jack and Jones valt bij de oudere puber/jonge jongere ook nog wel s in de smaak.
Alle reacties Link kopieren
En BLEND, oa bij de Otto en bij de V&D, ook maatje s:



http://www.otto.nl/zoeken ... nnel=sea&ns_source=google
quote:Dubbus schreef op 19 december 2014 @ 14:21:

Sjonge, wat heeft dat dat nou toch met loslaten te maken?! Je mag toch tips vragen, hier op Viva is altijd wel iemand die een ervaring deelt. In dit geval op kleinere mannenmode.



Het heeft zeker met loslaten te maken.

En tips magen mag, en reageren mag ook.

Mijn advies is om kind het zelf te laten doen.
quote:_Flower_85 schreef op 19 december 2014 @ 14:10:

Ik denk dat je het meer moet loslaten.

Je wilt toch niet over 10 jaar nog zijn kleding moeten kopen toch?



Welnee, dat komt vanzelf! Kinderen hier kunnen niet gemakkelijk zelf in een stad komen. Uur fietsen of met de (in hun ogen) dure bus. In ons dorp koop je niet zo veel voor die jongens, tenzij je een heel dikke portemonnee hebt. Dus ik ga ook nog met zoon van bijna 15. Hij heeft ook vaak geen idee, wat hij nodig zou hebben. Zo wilde hij in oktober geen winterjas passen, want hij had toch zijn softshelljack. Ik ga in de stad geen drama maken met een puberT, dus zonder jas naar huis! Veertien dagen geleden, vroeg hij toch om een winterjas! En was er al opruiming, winterjas van 89 voor 69, heeft hij het één dag te koud voor gehad!



Dochter, bijna 17, zit nu in de stad op school, en die koopt veel zelf, sinds september. Komt vanzelf!
quote:_Flower_85 schreef op 19 december 2014 @ 14:31:

[...]





Het heeft zeker met loslaten te maken.

En tips magen mag, en reageren mag ook.

Mijn advies is om kind het zelf te laten doen.Heb je zelf pubers?
Komt vanzelf, klopt vast, maar wanneer.

Voorbeeldje van mijn broer die koopt pas sinds 1 jaar al zijn kleding zelf. Hij is 28.

Hij is het pas zelf gaan kopen sinds het niet meer voor hem gekocht wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Mijn zoon van 13, iets kleiner dan 170 zit er ook net tussenin. Broeken zijn haast niet te krijgen en shirts...heul moeizaam. S, jes zijn idd vaak net niet in leuke "kinder" prints te krijgen of al uitverkocht.

Ik heb nu 2 broeken en 3 truien. Tshirts ging nog wel maar warmer dingen... Soms is S te groot en soms is 176 te klein. Hij begint nu wat breder te worden, hopelijk genoeg om in reguliere s jes te passen.

Degene die denken dat het makkelijk is.. post maar links aub!
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 19 december 2014 @ 11:46:

Webwinkels genoeg met leuke shirts maat s die prima voor een 16 jarige kunnen.Geef maar een link dan.
Alle reacties Link kopieren
loslaten!

Ja sorry, ik snap je post echt wel maar volgens mijn omgeving ben ik zo'n beetje de meest ontaarde loslaatmoeder die op 2 benen rondloopt.

Ik koop zijn kleren en ik laat dit nog even niet los joh. Hij reist dagelijks samen met zijn broertje 3 uur heen en weer naar school, smeert zijn eigenste boterham en doet de afwas keurig voor me.

Laat mij nou lekker even.



Het komt wel goed, echt wel.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven