Van vriend naar maatje

18-12-2014 16:14 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had nooit gedacht dat ik mij hier zo druk om zou kunnen maken totdat ik het zelf heb ervaart ( en nog ervaar). Het is iets wat nu naar mijn inschatting, al 1 jaar speelt( en met de tijd erger is geworden) van de bijna 2 jaar relatie. De leeftijd van beiden ligt bij begin twintig waar je in mijn ogen eigenlijk niet met dit probleem te maken zou moeten krijgen.



Zoals al eerder gezegd loop ik nu bijna 2 jaar met mijn vriendin en is ze op alle vlakken perfect voor mij behalve op 1. Dit heb ik haar ook meerdere keren verteld, beide onderdelen.

Ik heb haar echt vaak laten weten dat ik haar knap ,geweldig, slim en lief vind. Naar mijn mening geef ik haar ook wat ze wil met knuffelen, massages en spontane acties. Dat laatste is nu onderhand verminderd omdat ik zelf het nut er niet van inzie als ik niks van haar kant krijg, ik ben bereid meer te geven dan te nemen maar er is een grens.

Het probleem wat ik haar meerdere keren heb laten weten is het aantal keer dat we seks hebben en ook de spanning en passie daarom heen. Momenteel zien we elkaar gemiddeld 4 keer in de week en hebben we gemiddeld 2 keer in de 3 weken seks en dat is dan vooral in het weekend. Als het er niet tijd voor is, is er ook echt 0,0 spanning en hoop ik al niet eens meer als jongen zijnde, op iets spontaans. Wanneer het wel tijd ervoor is ( soms zelf op aandringen van mij) geeft ze mij vaak het idee dat het dan even moet "omdat hij het wil" . Het moment duurt dan ook niet lang als het aan haar ligt en daardoor wordt het idee alleen maar sterker.

Ik heb het haar voorzichtig, geïrriteerd, emotioneel en direct laten weten, niks had effect. Vaak was haar antwoord dat ze van mijn woorden alleen onzekerder werd of dat ze haar best ervoor zou willen doen zonder ook maar enige verandering.



Ik ben er wel redelijk zeker van dat het niet aan ligt aan hoe ik ben. Het zou kunnen liggen aan wat ik doe of dus aan haar... Misschien dat het een fout van mij is geweest om tegen haar zeggen dat dit probleem nooit groot genoeg zou zijn om het uit te maken?

We hebben momenteel al voorzichtige plannen om samen te gaan wonen maar om deze reden twijfel ik er wel aan, wat als het nou niet verandert en ik op dit gebied ongelukkig blijf?

En ben ik veeleisend als ik zo nu en dan op seksueel gebied iets spontaans verwacht? wat is de norm hiervoor?



Ik hoor graag hoe andere mensen hierover denken want het is niet iets wat je makkelijk onder vrienden bespreekt.



Alvast bedankt,

Patee



P.s. Als ik iets vergeten ben/ onduidelijk ben, vul ik het graag aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe geef je trouwens seks?

Als een cadeautje?

Met een strik om jezelf of zo?

En dan?

Ga je dan liggen en klimt hij er dan op?

Dan oe en ah je een beetje en dan trek je je Snoopy pyjama weer aan?



Oprechte vraag, hoe geef je seks?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Laten we maar gewoon een beetje bij het onderwerp blijven he?

En niet zo overdreven actief reageren, lijkt me nergens voor nodig, zo heftig is het[onderwerp] nou ook weer niet.

.

Althans niet voor mij.

Mij gaat het erom dat TO er wat aan heeft, en daar hoop en gok ik op.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:Summerdance schreef op 18 december 2014 @ 22:36:

Hoe geef je trouwens seks?

Als een cadeautje?

Met een strik om jezelf of zo?

En dan?

Ga je dan liggen en klimt hij er dan op?

Dan oe en ah je een beetje en dan trek je je Snoopy pyjama weer aan?



Oprechte vraag, hoe geef je seks?Door er geen geld of dienst voor te vragen. Duh.
quote:Summerdance schreef op 18 december 2014 @ 22:36:

Hoe geef je trouwens seks?

Als een cadeautje?

Met een strik om jezelf of zo?

En dan?

Ga je dan liggen en klimt hij er dan op?

Dan oe en ah je een beetje en dan trek je je Snoopy pyjama weer aan?



Oprechte vraag, hoe geef je seks?

Trek jij je snoopypyjama uit?



Slét.
quote:Thordis2.0 schreef op 18 december 2014 @ 22:37:

[...]



Trek jij je snoopypyjama uit?



Slét.Jij hebt een open kruis? tsss
quote:Istar_ schreef op 18 december 2014 @ 22:38:

[...]



Jij hebt een open kruis? tsssPaar knoopjes van mijn koala onesie open
Alle reacties Link kopieren
We blijven prima bij het onderwerp hoor

We hebben het over seks, al dan niet in een relatie

En of het belangrijk is dat dat een beetje klopt

Dat de beleving van seks voor beide partijen een beetje hetzelfde is

Omdat als dat niet zo is, je relatie scheef gaat groeien, en je 2 gefrustreerde mensen krijgt binnen die relatie.

En dat seks niet beter wordt van praten...

Soms soms klikt het gewoon niet in bed



Ooit eens gehoord, ik meen Youp van 't Hek: Van praten wordt je niet geil hoor

En dat geloof ik ook wel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Thordis2.0 schreef op 18 december 2014 @ 22:40:

[...]



Paar knoopjes van mijn koala onesie openAha. Zo kan het dus ook. Je hoeft niet vaak te geven zeker?
quote:elle5460 schreef op 18 december 2014 @ 22:24:

Nou..ik heb nogal wat te weeg gebracht he?

Merk ik..geeft niet hoor, maar het heeft nogal wat inpackt op jullie allen...

Hoe zou dat nou komen?Grappig net iemand wijzen op tik/taalfouten... inpackt? En waarom tik je zoveel puntjes? 1 is voldoende aan het einde van de zin.
quote:Istar_ schreef op 18 december 2014 @ 22:42:

[...]



Aha. Zo kan het dus ook. Je hoeft niet vaak te geven zeker?Gelukkig steeds minder. Hij werkt ook vaker over, dus dat scheelt. En ik veins een vervroegde overgang, ik ben per slot van rekening al 31
quote:Thordis2.0 schreef op 18 december 2014 @ 22:48:

[...]



Gelukkig steeds minder. Hij werkt ook vaker over, dus dat scheelt. En ik veins een vervroegde overgang, ik ben per slot van rekening al 31Hij doet toch niet romanties hè? Om je in de "stemming" te brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 18 december 2014 @ 22:50:

[...]



Hij doet toch niet romanties hè? Om je in de "stemming" te brengen.

Dat ligt er ook altijd zooooo dik bovenop met dat soort types

Kom je thuis na een horror dag op het werk

Eerst struikel je over die kut waxine lichtjes op de trap

Dan breek je je nek over de poef die ineens verplaatst is zodat je je voetjes kan neerleggen

Vervolgens krijg je een glas witte wijn in je handen gedrukt die net niet koud genoeg is, en dan kruipt hij "gezellig" tegen je aan....want hij is toch romanties bezig.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
En met ene beetje pech ga je met je reet in een bos rozen zitten.



Ik ken dat.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht belangrijk om op te merken dat je ,zeker in een relatie, sex wil omdat je de ander (nog steeds) leuk/lief/lekker vind. Wellicht eens praten daarover, en niet over de sex. En plak jij wel eens een band voor haar, want dat blijkt volgens sommige hier heel opwindend door te werken, wat ik heel goed snap. Het gaat om je daden, en wat je voor haar doet. En of je in haar ogen nog steeds leuk bent. Of ze heeft gewoon niks met sex dat kan natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Ieder mens verschilt op verschillende vlakken van een ander en ik denk dat jouw vriendin seks gewoon wat minder 'nodig' heeft dan jou. Ik snap wel dat uit maken niet de oplossing is die je graag wilt, maar ik zou het liever uitmaken dan vreemdgaan. Ik denk ook niet dat het met de jaren beter gaat worden. Als zij in haar twintigerjaren al genoeg heeft aan die 2x in de 3 weken kan je al nagaan hoe dat is als zij de 50 bereikt en er al 3 kinderen verwekt zijn.

Het klikt gewoon niet op dat gebied en iedere keer seks hebben met iemand die de seks in een relatie ziet als een verplichting is in mijn ogen niet echt liefdevol laat staan aantrekkelijk te noemen.



Just my two cents
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
TO als jij veel van haar houd, dan moet je door zetten.

iedereen kent problemen, in zijn of haar relatie, en ik weet ook...dat als jullie veel bij elkaar vinden, dit ook komt.

Vertrouw daar op.

Geloof daarin.

.

Sex is belangrijk,..maar niet het belangrijkste, je woord maatje wel.

Vraag maar eens aan de mensen die al wat langer in een relatie staan.

En echte maatjes vinden elkaar, zo gaan die dingen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt blij dat ik toch dit topic ben begonnen, dank aan allen! Heb er eerst lang over getwijfeld omdat ik bang was mijzelf te betrappen dat ik het zo serieus zou nemen maar nu achteraf lucht het op om er met anderen over te praten, andere meningen te horen.

Ik heb alle reacties doorgelezen en ik kan jullie wel verzekeren dat ze nergens mee zit.. behalve onzekerheid maar ik ben bang dat bij meer meisjes het geval is over haar uiterlijk. Persoonlijk zou ik dan juist denken: "Eens testen hoe aantrekkelijk hij mij vindt als ik eens gek/spontaan doe op het seksuele vlak" maar goed zo denk ik dan als jongen.



Ik wil het niet opgeven om alleen dit maar ik zit er wel mee, meer dan mij lief is. Ik ben namelijk zo bang dat het nooit bijdraait maar alleen maar verergerd als wij ouder worden.



Ik vind het fijn meningen te horen van jullie
Alle reacties Link kopieren
quote:PrivatePatee schreef op 19 december 2014 @ 13:27:

Ik ben echt blij dat ik toch dit topic ben begonnen, dank aan allen! Heb er eerst lang over getwijfeld omdat ik bang was mijzelf te betrappen dat ik het zo serieus zou nemen maar nu achteraf lucht het op om er met anderen over te praten, andere meningen te horen.

Ik heb alle reacties doorgelezen en ik kan jullie wel verzekeren dat ze nergens mee zit.. behalve onzekerheid maar ik ben bang dat bij meer meisjes het geval is over haar uiterlijk. Persoonlijk zou ik dan juist denken: "Eens testen hoe aantrekkelijk hij mij vindt als ik eens gek/spontaan doe op het seksuele vlak" maar goed zo denk ik dan als jongen.



Ik wil het niet opgeven om alleen dit maar ik zit er wel mee, meer dan mij lief is. Ik ben namelijk zo bang dat het nooit bijdraait maar alleen maar verergerd als wij ouder worden.



Ik vind het fijn meningen te horen van jullie





Ik kan natuurlijk niet voor je vriendin spreken, maar ik weet dat toen ik heel erg onzeker was me amper meer durfde uit te kleden voor mijn vriend.

En een tijd dat het gewoon teveel pijn deed om sex te hebben, dat het teveel schuurde. Heeft ze daar ook geen last van?



Enfin, bij mij is het allemaal weer goed gekomen, ik hoop voor jou ook!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik zou haar vragen wat ze van jullie relatie vind. Haar duidelijk aangegeven wat jij ervan vind. Jullie moeten beiden rekening houden met elkaar gevoelens. Beiden is het geven en nemen! Je bént nog jong. Zij dient ook voor jou te gaan!

En ze Moet ook zelf willen!



Ze weet pas wat ze mist als ze het niet meer heeft! Kies voor je eigen gevoel. Je eerste liefde hoeft niet per se de liefde van je leven te zijn.



Succes!
Pluk de dag
quote:PrivatePatee schreef op 19 december 2014 @ 13:27:

Ik ben echt blij dat ik toch dit topic ben begonnen, dank aan allen! Heb er eerst lang over getwijfeld omdat ik bang was mijzelf te betrappen dat ik het zo serieus zou nemen maar nu achteraf lucht het op om er met anderen over te praten, andere meningen te horen.

Ik heb alle reacties doorgelezen en ik kan jullie wel verzekeren dat ze nergens mee zit.. behalve onzekerheid maar ik ben bang dat bij meer meisjes het geval is over haar uiterlijk. Persoonlijk zou ik dan juist denken: "Eens testen hoe aantrekkelijk hij mij vindt als ik eens gek/spontaan doe op het seksuele vlak" maar goed zo denk ik dan als jongen.



Ik wil het niet opgeven om alleen dit maar ik zit er wel mee, meer dan mij lief is. Ik ben namelijk zo bang dat het nooit bijdraait maar alleen maar verergerd als wij ouder worden.



Ik vind het fijn meningen te horen van jullie Zoiets doet iemand met zelfvertrouwen. Zij is onzeker en zal zich dus niet in een positie zetten waarbij ze een slechte indruk kan achterlaten. Initiatief nemen doe je ook niet als je onzeker bent want ook dat is een kwetsbare positie. Sterker nou, het kan zomaar zijn dat zij initiatief nam en jij niet juist reageerde waardoor zij onzekerder werd. Een vriendin vertelde ooit het volgende. Een vriedje haar ooit vertelde dat ze nooit initiatief nam, dat was niet waar, hij had het alleen niet Door. Een hand op een been zag zij als initiatief en dus als kwetsbaar opstellen. Hij herkende niet wat zij met die hand bedoelde en reageerde daar dus niet op. Zij werd dus afgewezen en gesterkt in haar onzekerheid. En kreeg achteraf dus het verwijt geen initiatief te tonen. Onzekerheid is bijna niet te bevatten voor zekere mensen, ik snap er in ieder geval de ballen niet van. Maar onzekerheid kan dus heel ver doorwerken en je kunt mensen onzekerder maken zonder dat je het Door hebt. Als je dan hoort dat je vriend het anders zou willen terwijl je al ontzettend je best doet en hij ziet dat niet dan is de kans groot dat je helemaal dichtklapt. En dan ga je dus juist niet spontaan kijken hoe leuk hij je vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven