Zwanger (worden) van 2e, 3e, 4e of .... kindje

03-01-2014 21:07 1099 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdAndere kinderenBezig voorBezig sindsZwanger/

NOD/uitg.Bijz.Kruidnootje

7736meisje 6 en 43e kindjenov 2013Zoon geboren!...Miekie8035jongen 5 en 33e kindjeaug.2013zoon geboren!!jongenDebouwer35Meisje 8, jongen 7 en 5, meisje *5e kindjeNov 2013 13-10-154e kindje geboren met 20+6Phon38Phonmini 42e kindjejan.2013 aug 2015 fingers crossed!!! ????Warsk34Jongens 10, 8 en 5, jongen*5e kindjedec.201310-01-20154e kindje geboren met 16 wknStefanie34jongen 3,

meisje 1,53e kindjedec.201316-09-2014??...Riekje8232meisje 6 en 43e kindjeapr.201326 febr 2015 meisje



Zwanger zijn of worden van 2e, 3e, 4e of misschien wel meer kindje is toch wat anders dan bij de eerste.



Wie schrijft er mee?
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
DeBouwer, wat een mooi motto!

Lekkere drukke maand voor de boeg dus. Ik denk ook altijd vooruit. Moet ook proberen meer van het nu te genieten.



Ondertussen duurt hier de tijd inderdaad laaaaaaaang!! Vooral vandaag. Al 2x op het punt gestaan te testen. Maar ik durf niet. De kramp komt en gaat dus ik heb geen idee. Verder totaal niet de 'kwaaltjes' die ik de vorige keren had, dus durf niet te hopen. Ik denk voor mijn eigen gemoedsrust morgen testen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend phon!! Fingers crossed!!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Eh tja, ik weet niet. Bij de ene test zo goed als niks. Bij de kruid*vat test een heel licht streepje. Binnen de tijd maar duurde wel even. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Het voelt super onzeker. Maar ik denk wel dat ik op dit moment zwanger ben.



Dan wil ik er gelijk een ingooien. Want ik weet wat dit nieuws van een ander met je kan doen.



Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Durf niet verder te denken.
Alle reacties Link kopieren
Blijft spannend.... maar geeft HOOP!!



Bedankt voor de knuffel. Hoop je snel te volgen idd!!

Maar sommige mensen gun je een zwschap toch wat meer
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
De tabel maar aangepast.... Even wat mensen eruit die niet meer geschreven hebben en een voorzichtig maar zo gewenst hartje erin!! En nu blijft ie erin Phon!!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
schatje ben je.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me weer na een onzekere en zware periode.

Vorige maand leek het al weer raak te zijn.

Ik had een extra vroege test gedaan en die was positief.

Helaas begon ik diezelfde dag (dag 24 van mijn cyclus???) na heel veel buikkrampen met bloedverlies.

Het bloedverlies was niet als een menstruatie, want het varieerde constant qua hoeveelheid en kleur.

Had alleen bloedverlies bij naar het wc gaan en tussendoor niets.

Dit bloedverlies heeft twee weken aangehouden met constant veel buikpijn.

Uiteindelijk heb ik de poli gynaecologie gebeld en een afspraak gemaakt.

Tijdens de echo bleek mijn baarmoeder nog steeds vergroot, rommelig (bloedresten) en ook nog een verdikt slijmvlies.

In mijn bloed was geen Hcg hormoon aantoonbaar meer.



Vanochtend weer controle echo gehad.

Was net afgelopen zaterdag heftig ongesteld geworden.

Had 26 november voetreflextherapie laten doen om de baarmoeder te stimuleren.

En............. baarmoeder ziet er weer normaal uit, dus groen licht gekregen om weer opnieuw zwanger te mogen worden.

Dit alles was toch wel een terugslag, merkte dat ik er even helemaal doorheen zat.

Maar nu........... positief vooruit kijken samen met DeBouwer!



NOD voor in de tabel (uitgaande van normale cyclus) 10 januari.



En Phon gefeliciteerd meid, dikke knuffel -X-
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Warsk, houdt het dan nooit op...... Heftige tijden dus weer. Blegh



Dus jij ook op voor een positief 2015!!!! De duimen draaien en die houden de rest van het jaar en volgend jaar niet meer op..... Op naar allemaal GEZONDE 2015 kindjes.
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Warsk ook ik geloofde mijn ogen niet toen ik je stukje las. Wat naar en heftig allemaal. Op naar een heel mooi 2015.

Voor ons allemaal overigens.



Hier nog steeds geen knalstreep. Sterker nog misschien wel lichter. Wil me er niet door laten ontmoedigen maar tuurlijk vraag ik me af wat het betekent. En lig ik nu met een wat zenuwachtig gevoel weer in mijn bed. Iemand hier ervaring mee dat een test licht blijft?
Alle reacties Link kopieren
Pffff nooit gedacht dat ik in dit onzekere persoon kon veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Phon, wat een onzekerheid. Heel irritant. Begrijp helemaal dat je je zo onzeker voelt. Niks zo irritant als wachten op een positieve test. Of afwachten of alles goed gaat daarbinnen.....
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Nou de test is wel positief maar wordt niet echt donkerder. Ja nadat hij al even is gedaan. Maar goed een lieve vriendin heeft me al een beetje gerustgesteld (ik had haar een foto gestuurd , plaatjes hier plaatsen kan ik niet) en ik mag niet meer testen van haar.

Dat doe ik ook maar niet. Word er toch maar gek van.

Dus deze muts kruipt weer in de (af)wachtstand.
Alle reacties Link kopieren
Phon hoe is het nu??
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Ja Phon! Ben ook benieuwd. en ik duim heel hard voor een goede zwangerschap. Het is je zo gegund!



Warsk, wat een ellende! Alsof er nog niet genoeg gebeurd is....... Gelukkig nu wel alles schoon, dus ik hoop dat er vanaf nu alleen nog maar ged nieuws komt.



Debouwer, he jakkie weer ongesteld. En inderdaad verdriet tegenhouden werkt vaak maar even. het moet er toch een keer uit.

Kennen jullie trouwens de site http://www.lieve-engeltje ... m_content&task=view&id=51 ? Een vriendin van mij heeft hier veel steun aan gehad toen zij haar dochter verloor.



Hier alles goed met mij en met de baby. De zwangerschap verloopt wat raar. De placenta ligt niet goed en de baby ligt voor zover ze nu kunnen zien in stuit. Ik ben dus 'overgedragen' aan de gyneacoloog. Het is niet heel ernstig gelukkig, maar ik moet mijn doel van bevallen (in geboortehuis) laten varen. Het wordt sowieso een ziekenhuisbevalling.



Meiden, ondanks alles wens ik jullie mooi feestdagen (ook al zal het soms moeilijk zijn) en 2015 wordt ons jaar; allemaal een gezonde zwangerschap en een wolk van een baby!!
Alle reacties Link kopieren
Lief dat jullie naar mij vragen.



Ik heb niet meer getest. Daar werd ik toch maar gestresst van en zo'n test zegt niks over het verloop.

De standaard symptomen zijn er nog niet echt. Maar ik merk wel zeker dat er iets gebeurd in mijn buik. Het is heel moeilijk om er niet de hele dag mee bezig te zijn. Dat vind ik wel vermoeiend. De onzekerheid en ergens ook wel angst kosten toch best veel energie.



Miekie wat bedoel je met placenta ligt niet goed? Fijn dat met de baby alles goed gaat. En stuitkinderen zijn heel leuk.

Jij ook mooie feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
Daar ging mijn reactie...... Geen idee wat er mis ging.



Phon hoe gaat het?

Miekie, wat is er met je placenta??



Hier denk ik dat ik weer in de wachtweken zit. Gisteren eerste ovutest gedaan en die werd gelijk donker. Vandaag weer 1 gedaan en die was een stuk lichter. Dus denk dat ergens gisteren of vandaag mn ei was. Nu maar hopen op een echt positief begin van 2015!!

kan me van vorig jaar de discussie over wel/niet drinken met oud en nieuw nog herinneren. Gaan we toch maar aan de kinderchampie uit voorzorg.
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Rose wensballonnen besteld voor oudennieuw. Gaan we oplaten voor onze kleine meid.
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Mooie gedachte DeBouwer. Wees voorzichtig want volgens mij mogen de echte officieel niet in Nederland. Hoe gaat het met je wachtweken?

Ik had jouw reactie van de 23e niet eens eerder gezien.



Hier nog steeds super onzeker. Wel wat symptomen maar het wisselt enorm. En de afgelopen dagen zeurende pijn in buik en rug. Niet heel erg maar wel storend en onzeker makend.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Phon,



Irritant die zeurende pijn in je buik, hopen dat je baarmoeder goed aan het groeien is. Wanneer krijg je een echo???



Had donderdag toch opens een knalovulatietest en de dag erna buikpijn. Dus toch wat later een gesprongen ei. Nu dus nog 10 dgn wachten. Wat duurt dat weer lang.....



Die wensballonnen waren idd een paar jaar geleden verboden. Nu zijn er weer veel eisen aan gesteld en deze voldoen (volgens de fabricant) aan de eisen van de VWA. Dus dan moet het goed zijn. We zullen ze wel bij een wat meer open plek oplaten. En het is vrij windstil woensdag, dus dan durf ik het wel aan. Heb wel goede gekocht. Niet van die hele goedkope dingen.

Dochter weet al wat ze erop gaat zetten. Dat ze heel graag een levend zusje wil en dat ze hoopt dat Eva het leuk heeft op de ster samen met opa (vorig jaar overleden). Dat gaf weer de nodige tranen......
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Ach debouwer wat mooi. Krijg er zelf helemaal een brok van in mijn keel. Fijn dat je je in ieder geval geen zorgen hoeft te maken over een boete.



Ik heb nog geen stappen ondernomen voor afspraken oid. Durfde niet. En ik wil sowieso geen vroege echo meer.
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen allemaal! Nog leuke dingen grdaan met oudennieuw??



Was n mooi emotioneel oudennieuw bij ons. De wensballonnen deden het ontzettend goed. We hadden er 12. Hele grote. En zelfs de 'stoere mannen' vonden het leuk!! Was ook perfect weer ervoor. Was fijn om te doen. Om een verdrietig jaar met ook veel mooie momenten af te sluiten. Er stondrn een hoop mooie wensen op de ballonnen. Wel weer emotioneel ook. Maar besef me ook heel goed wat ik wel heb. En dat is ook fijn om te realiseren. (Al mag natuurlijk niemand anders dat zeggen 😉).



Verder nog in de wachtweken. Zal ws volgende week ergens ongesteld worden (of niet please....).

Buik zit behoorlijk te rommelen. Borsten wat voller. Maar ja we weten allemaal dat dat echt helemaal niks zegt. Pos of neg.

We zullen zien. Ben nu nog aardig rustig in mijn hoofd. Na n paar slechte dagen. Ws zal t volgende week weer stress worden mezelf kennende.



Phon begtijp dat je geen vroege echo wilt hebben.

Ik wil juist graag zo snel mogelijk een echo mocht t gelukt zijn. Heb daarover ook al afspraken gemaakt met de gyn. Kan sowieso ieere 2 wkn een echo krijgen als ik dat wil. Vind dat wel een fijn idee...
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,



Lees wel mee hoor, maar probeer ook een beetje afstand te houden.

Gevoel wegstoppen denk ik........

Maar deBouwer wat een mooi gebaar met Oud & Nieuw.

Geweldig om er op zo'n manier weer bij stil te staan.

Heb jij ook dat je elke dag wel aan Eva denkt, ik wel aan Maarten.

En dat is niet verdrietig, maar ook fijn.



Phon heb je al een afspraak gemaakt?

Hoe voel je je?



DeBouwer, al stiekem getest?



Ik heb gisteren en vandaag een extra gevoelige test gedaan en die geven positief aan.

Dus voorzichtig ben ik hier hééééél BLIJ!!!

Vrijdag nog een keer testen met een extra gevoelige en als die ook nog positief is zaterdag of zondag met een gewone test.

Hopelijk kan ik me dan ook weer "officieel zwanger" noemen.

Fingers crossed.......
Alle reacties Link kopieren
Oeh spannend Warsk. Hopelijk kan ik je dan feliciteren. Hoewel ik wil dat juist nog niet. Ben zooooo onzeker.



DeBouwer hoe is het met jou?



Mijn afspraken staan. Vind het heel spannend. Volgende week weet ik hopelijk meer. En dan houd ik jullie uiteraard op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Sorry maar trok het echt effe niet meer. Ik ben inmiddels weer ongesteld geweest. Had ook niet anders verwacht eigenlijk.



Warsk, werd ergens een beetje boos en geirriteerd dat je de hele tijd niet reageert en dan opeens zwanger terugkomt. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend blij voor je en gun het je zo verschrikkelijk erg. Maar ik trok het even niet meer. Dus graag blijf schrijven en hoop op een boel leuke verhalen van jullie. Maar het spookt al een paar dagen in mijn hoofd, dat ik de afwezigheid en het dan weer terugkomen niet helemaal begrijp.



Phon, hoe is het bij jou?? Hoop toch dat je snel een mooie geode echo hebt!!



Hier dus boos, verdrietig en jaloers op iedereen die nu met een vreselijk dikke buik loopt. Ik zou nu ook hoogzwanger zijn en merk dat ik dat erg ingewikkeld vind.
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Ben n beetje onredelijk.....
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven