Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Hey allemaal,



Sorry een tijdje niet actief meegelezen door drukte.. nu net verhuisd dus we kunnen weer ;)



Vraagje heeft er iemand een katten ren voor buiten?

Ik zit er echt aan te denken om er een te maken. Niet zo groot als deze:

http://www.cuckoo4design.com/2012/05/cu ... -cats.html

Maar wil wel zoiets.

Mijn nieuwe buren hebben namelijk vogeltjes en ik zou het niet leuk vinden als mijn dieren daar de tuin gaan terroriseren. Dus dacht misschien is dit dan de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sun.lover schreef op 26 november 2014 @ 13:53:

[...]





Mijn kater wil ook vaak midden in de nacht aandacht. Ik sluit ze dan maar op in de woonkamer met bak en uiteraard staat daar dan ook water en voer.

Maar wat de dondersteen de laatste tijd doet is dat hij precies onder de rand van de deur luid gaat mauwen, blijven we nog steeds wakker. Nu sluit ik de kier af met een fleecedeken (geluidsdemper).Dat gebeurde bij ons ook vaak, wat heeft geholpen is een tijdschift tegen de deur gooien. Ze schrikken van het geluid daar van en doen het nooit meer
Dames, katten-opvoed-technisch-vraagje...



Het komt voor dat Juffrouw 's ochtends heel vroeg heel erg hard en heel erg lang aan het mauwen gaat. Ik negeer haar dan, maar soms moet ik ook wel eens de slaapkamer uit. Je weet wel, voor rare menselijke dingen als plassen. Hoe zorg ik ervoor dat Juffrouw dan niet denkt dat haar schreeuw om aandacht beloond wordt? Ze zit dan doorgaans ook op de drempel van de slaapkamerdeur...
Door haar toch te negeren en gewoon langs / over haar heen te stappen… Lijkt me lastig!
Zucht, vannacht was het weer feest...



Ik ben op donderdagavond altijd weg, voor hobby. Overdag ben ik gewoon thuis, op een boodschap bij de supermarkt na. Als ik terugkom van hobby, neem ik altijd nog een half uur tot 3 kwartier de tijd om met Juffrouw te spelen en te knuffelen. Gisteravond was ze kennelijk hyper, en wou ze niet spelen of knuffelen.



En vannacht om half 5 wel, vertelde ze luid mauwend. Zij wou aandacht, kreeg ze niet. Ik wou slaap, kreeg ik ook niet.



Hoe leer ik haar: kom als ik er ben, want anders wordt je 's nachts verdrietig? Of is dat gewoon niet te leren? ;-)\



Verder zag ik bij zooplus van die uit-zichzelf-bewegende-insecten. Iemand daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:bacon schreef op 01 december 2014 @ 13:47:

Hey allemaal,



Sorry een tijdje niet actief meegelezen door drukte.. nu net verhuisd dus we kunnen weer ;)



Vraagje heeft er iemand een katten ren voor buiten?

Ik zit er echt aan te denken om er een te maken. Niet zo groot als deze:

http://www.cuckoo4design.com/2012/05/cu ... -cats.html

Maar wil wel zoiets.

Mijn nieuwe buren hebben namelijk vogeltjes en ik zou het niet leuk vinden als mijn dieren daar de tuin gaan terroriseren. Dus dacht misschien is dit dan de oplossing.Geweldige oplossing! Zo jammer dat ik geen tuin heb. Gelukkig is mijn oude mutsje (15 jaar) een blije binnenpoes.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Zijn er hier trouwens meer katten die graag boeken opeten als daarin gelezen wordt? Juffrouw is dol op boeken die gelezen worden...



En dit weekeinde heeft ze gepresteerd om een zakje snoepjes van de tafel te jatten en mee te nemen onder de bank. Ze had het halve zakje al leeg voor ik het door had...
Alle reacties Link kopieren
Willy heeft iets raars. Ze wil ineens niet meer in de keuken eten. Ze komt wel aanrennen met etenstijd maar als ik haar bordje neerzet, rent ze weg. Ik heb een theorie over waarom ze dat doet en mijn vriend een andere dus ben benieuwd wat jullie denken. We hebben vier katten in totaal, die in vrede samenleven, op een kleine ruzie af en toe na.



Willy had een maand geleden een abces in haar poot. Dat is leeggemaakt en ze kreeg medicatie. Alleen wilde ze na het dierenartsbezoek niks van ons weten en verstopte zich waardoor ik haar een hele dag kwijt was. Bleek ze zich in de bank te hebben verstopt. We hebben haar toen een dag in een bench gedaan en daarna in de woonkamer gehouden. Mocht ze dus niet naar buiten. Toen de kuur af was, mocht ze weer overal komen. Toen at ze nog gewoon in de keuken.



Nu hadden we laatst een aanloopkat en Willy heeft een nachtje op dezelfde slaapkamer bij hem gelogeerd. Een grote kamer maar de deur moest wel dicht. Ze wilde kijken en toen ze binnen was, wilde ze niet meer weg. Ik ben 's nachts nog gaan kijken en toen wilde ze weer niet mee. Toch denk ik dat het zou kunnen dat ze zich toch opgesloten voelde. En denkt ze nu misschien dat ik haar kom lokken met eten om haar op te sluiten. Want toen ze ziek was en zich verstopte, probeerde ik haar te lokken met eten. Beetje verlate reactie misschien maar mogelijk. Ik dacht echt dat ze het prima vond op die slaapkamer, heb een uur bij de deur gestaan, kom dan, kom dan. Bleef ze me suf aankijken. Maar nu ben ik de Opsluitmevrouw, zucht. Ik vrees dat ik prinses Willy tegen de zijdezachte haartjes in heb gestreken.



Mijn vriend zegt echter heel nuchter dat het komt omdat we de laatste tijd krap hebben gezeten en wat vaker goedkoop voer hebben gekocht ipv blikjes gourmet. Ze is wel een heel kieskeurige eter idd. Met sommige merken hoef ik niet aan te komen. Maar ik dacht dat ze deze wel lustte.



We zetten haar bordje nu maar boven op de krabpaal, op zo'n breed tussenstuk. En daar eet ze wel, alleen veel later en ze laat wel wat staan, wat ze normaal niet doet. En ze komt wel op mijn buik liggen om op de punt van mijn vlecht te sabbelen. Echt, ik snap die tuttebel niet! Ik zal eens een foto van haar maken, je kunt nl aan haar zien hoe ze is. Een tuttebel prinsesje.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
@blueeyes, Willy eet graag draadjes wol/katoen, touwtjes van theezakjes en tandenstokers, haha, dus ik herken er wel wat in. Gelukkig slikt ze het niet door. Je hebt katten die dat wel doen en dat kan gevaarlijk zijn omdat ze een verstopping kunnen veroorzaken. Papier lijkt me niet zo'n probleem. Tenzij ze de tekst wegeet natuurlijk. Ik kauwde als kind wel op stukjes papier die ik van de rand van bladzijdes scheurde. Misschien brn ik een kat geweest in een vorig levrn, haha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ha, de touwtjes/sprietjes van mijn kussen eet ze idd ook ja! En een loszittend draadje van de bank... Ze vliegt trouwens iedere dag wel minstens een keer alle kanten op, om de bank heen, onderdoor, overheen, achterlangs... Helemaal hyper, alsof ze door iets of iemand achterna gezeten wordt ofzo. Ze taalt er overigens niet naar om naar buiten te gaan, het is zelfs eng als de deur naar buiten open gaat!



Ze vindt theezakjes (en vooral gebruikte) ook razend interessant, en jat ze graag van het theetipje als ik even niet oplet. En gister heeft ze de Action-hengel van 69 cent gesloopt. Voor dat bedrag vind ik het dan toch een stuk minder erg .



Verstoppen jullie trouwens ook speeltjes die herrie maken? Dat ze daar 's nachts even niet bij kunnen? (ze houdt dan genoeg andere speeltjes over hoor)
Gladioortje, ik ben geneigd om met jouw verklaring mee te gaan... Misschien verklaring van vriend testen door 1 blikje gourmet te kopen en dat op de oude plek te geven? Als dat niet werkt, weet je dat jij gelijk hebt
Alle reacties Link kopieren
Blueeyes, je vraag over het eten van boeken herken ik. De kater vindt het vreselijk als ik aan het lezen ben en claimt dan de aandacht op alle mogelijke manieren. Zijn beste idee was om aan de hoekjes van het boek te gaan knabbelen. Wat een aandachtsliefhebbers zijn het toch haha. De poes vindt het trouwens wel prima, die gaat dan lekker op mijn benen liggen spinnen.
Alle reacties Link kopieren
@blueeyes, we hebben gisteren idd maar eens een blikje gourmet gekocht en wat denk je? Mevroi eet nu weer in de keuken. Het draaide gewoon om de kwaliteit van het diner, zucht. Ik heb nog nooit een kat gehad die zo kieskeurig eet. Mijn vriend had dus gelijk. Wat een dramaqueen, ze rende echt weg alsof er iets engs gebeurde. Ze is een heel knap poesje en dat weet ze volgens mij gewoon. Ik hoop maar dat niemand in de buurt erachter komt wat ze lust want dan gaat ze vast daar wonen, hahaha.



Mijn oude lieverd Sam leek gisteravond ziek te zijn maar die loopt nu weer rond en maakt geen zieke indruk meer. Ik denk dat het niet zo lang meer gaat duren voor we afscheid moeten nemen. Maar hij veert toch elke keer weer op. Dieis echt niet kapot te krijgen. Hij heeft pancreatitis en diabetes maar heeft nog veel meer gemankeerd. Hij is vaak ziek geweest maar hij is heel goed in genezen. Hij is nu 16,5, ik hoop echt dat hij nog even mee kan. Hij had last van zijn oor en heeft toen een beetje te dichtbij zijn oog gekrabt. Het was een beetje rood. En nu is dat weer weg. Katten kunnen zo taai zijn! En hij is nog steeds makkelijk te behandelen. Hij protesteert alleen bij pillen in de bek. Toen ie jonger was, at hij het voer om het pilletje heen weg maar nu eet ie het gewoon op gelukkig. Hij is gewoon perfect, zo lief en tevreden. Hij wast de jongste katten en zij hem. Dus hij moet nog zeker tien jaar mee, haha, ik weet niet of dat nog gaat lukken.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ik heb een nieuw onmisbaar speeltje ontdekt!



Ik heb zo'n insect dat kan wandelen besteld bij zooplus. Juffrouw vindt het helemaal geweldig, en kan er uren mee spelen/zoet zijn. Top, want dat ik de afgelopen dagen te ziek was om veel met haar te spelen vond ze niet leuk... Ze besloot dus maar om dan de bank aan te gaan vallen en te slopen. Vond ik weer niet zo'n goed plan. Maar met dank aan Bij zijn we weer dikke maatjes hier! Prima vredesbijtje dus
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, volgens mij ook bij zooplus een speeltje gekocht, een muis die je met een zuignap op de grond kunt plakken en als je hem aanzet, gaat ie met zijn staart heen en weer zwiepen. Is hier populair. Alhoewel ze hier het liefst spelen met een elastiekje of melkflesdop. Zelfs Beertje van 16 speelt daar nog heel fanatiek mee. En ook van zooplus, van die zakjes kruiden die heel erg stinken. Geen catnip maar kruiden. Ruikt echt naar rottend vlees. Daar worden ze helemaal wild van. Volgens mij verkopen ze per drie stuks. Ze duwen die kussentjes wel heel hard tegen hun snuit dus ze ruiken er wel naar na het spelen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Krijgen jullie poezels trouwens iets extra's met de kerst? Ik heb een klein flesje kattenmelk gekocht voor Juffrouw.



En er heeft zich hier een mirakel voorgedaan! Juffrouw kruipt uit zichzelf in haar draagmandje. Sterker nog, ze slaapt erin!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi kattenliefhebbers!



Aangezien er hier een paar bij elkaar zitten en ik net kom kijken, wilde ik graag hier een vraag stellen.



Wij hebben een super lief kitten van ongeveer 15 weken. Gaat helemaal goed met ons andere katje, grootste vrienden. Gaat ook gewoon op de kattenbak. Alleen, laat ik mijn handtas open, vriend z'n sporttas oid liggen, kruipt ze er gegarandeerd in en plast ze erop/erin. Ik snap er niets van! Heeft er dus niets mee te maken dat ze het niet op kan houden ofzo, ze kiest echt bewust onze tassen uit. En oh ja, toen we ze laatst even "proef lieten draaien" op onze slaapkamer heeft ze het ook op het dekbed gedaan. Iemand enig idee? Je zou ons erg helpen!
Slaapkamer: Daar mag Juffrouw helemaal niet komen.



Verder: Juffrouw hier valt mijn sporttas ook aan, de rest van de tassen niet. Zelf leer ik ongewenst gedrag af door te negeren. Juffrouw houdt namelijk nogal van aandacht, dus negeren is een stevige straf voor haar. De tijd laat ik een beetje van het vergrijp afhangen .



Citrus kan ook helpen tegen ongewenst kattengedrag.
Juffrouw is meegeweest in haar mandje! Ze ging mee naar mijn ouders. Ze vond het daar erg leuk. Heen en weer reizen was geen enkel probleem, maar ze wilde niet meer terug in haar mandje bij mijn ouders... Maar zodra ze er in zit, is er dan weer geen enkel probleem. En afgezien van het feit dat ze wat moe was, heeft ze er verder niets aan over gehouden.



Geslaagde missie dus!
Mag ik hier heel even opscheppen over hoe geweldig Juffrouw Oud & Nieuw doorstaan heeft?



De knallen waren eigenlijk maar saai, zo vond Juffrouw. Knuffelen was veel boeiender, net als slapen. Om 12 uur vond ze het wel even raar en eng, maar dat was vooral omdat vriendin en ik besloten om op en neer te gaan lopen en elkaar te knuffelen en een gelukkig nieuwjaar te wensen. Toen is ze maar even onder de bank gekropen. Zodra wij weer rustig waren kwam zij ook weer tevoorschijn!



Voor een kitten uit het asiel, eerste Oud & Nieuw vind ik dat best goed! Geen feliway of pilletjes nodig gehad, helemaal niets!
Alle reacties Link kopieren
Haha blueeyes, ik wilde hier ook even komen vertellen over onze eerste oud&nieuw ervaring.

Toen ik thuis kwam na het werk leken ze wel een beetje zenuwachtig, liepen constant achter me aan, zielig miauwend en wijkten nog geen 10cm van me af.

Toen vriend thuis kwam en we gingen gourmetten hadden ze een beetje rust gevonden, maar bleven nog steeds heel graag heel kort in de buurt (lagen op de stoelen naast ons).

Daarna gingen we tv kijken en bankhangen en kwamen ze lekker knuffelen en slapen, toen het twaalf uur was waren ze net als ons nieuwsgierig door het raam aan het kijken naar al het vuurwerk haha.



Ik was echt verbaasd want ik hoorde van iedereen maar dat oud&nieuw meestal drama is enzovoort. Maar gelukkig is ons dat bespaard gebleven.
Juffrouw is krols. Ik help haar door af en toe haar achterste te vegen/bewerken met een doekje, haar afleiding te bieden en haar te knuffelen. Om mezelf wat nachtrust te gunnen hou ik haar 's avonds wakker, zodat we 's nachts allebei een paar uur slapen . Iemand hier nog aanvullende tips?



Sterilisatie ben ik aan het plannen, maar de dierenarts wil dat pas doen als ze 10 maanden is.
Alle reacties Link kopieren
Andere dierenarts zoeken. Mijn dames zijn met 7 maanden geholpen en dat was niet te vroeg.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Dierenarts wordt door het asiel betaald... Maar ik ga het er nog eens in gooien!
Alle reacties Link kopieren
Beetje aandikken daar. Zeg dat zij probeert te ontsnappen en dat je als de dood bent dat zij zwanger thuis komt. Met een wanhopige blik...

Google maar eens, vanaf zes maanden oud is geen probleem.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven