weekendje weg oid voor ouders

19-12-2014 08:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn heel lief, en omdat ik ze erg dankbaar ben (en recentelijk een financiële meevaller had ) wil ik ze graag iets cadeau doen. Ik weet dat ze dat enorm onnodig vinden, en zich ook bezwaard gaan voelen, want ze willen helemaal geen cadeaus aannemen van hun kinderen, maar ik wil ze toch erg graag iets geven waar ze van kunnen genieten. Ze gaan nooit naar de sauna of naar een wellness resort, vinden het wel leuk om een weekendje weg te gaan en gaan ook graag uit eten, maar niet enorm luxueus. De Griek, de Indiër, de Italiaan, dat soort restaurants. Ik weet niet of ik ze een plezier zou doen met een sterrenrestaurant.



Een weekendje weg lijkt dus de meest geschikte keuze, maar ik wil ze graag echt een compleet cadeau geven, en geen tegoedbon of iets. Ik wil eigenlijk gewoon graag de zekerheid hebben dat ik ze een mooie, leuke ervaring cadeau doe, iets bijzonders. Een hotel waarvan ik zeker weet dat het mooi is, of misschien een stad waar een restaurant is dat enorrrrm goed en lekker is, waar ik alvast voor hen kan reserveren op de zaterdagavond ofzo. Ik ben gewoon op zoek naar iets leuks en bijzonders (maar niet té bijzonder) om mijn ouders mee te verwennen. Mijn budget is ongeveer 350 euro, maar ik vind het geen probleem om daar iets overheen te gaan.



Is er iemand in de zaal die zegt "nou, dát is echt leuk, daar moet je ze heen sturen!", want daar zou ik heul blij van worden! En m'n ouders uiteindelijk hopelijk ook
That's a fine looking high horse
Alle reacties Link kopieren
Een weekendje Maastricht met overnachting in kruisherenhotel, dat is een voormalige kerk omgebouwd tot hotel.



Lief dat je dat wil doen!
Wij hebben een keer een verrassingsweekend geregeld voor mijn ouders. 's Ochtends op de trein gezet met een doosje met envelopjes, met tijden erop waarop ze die mochten openmaken.

Hadden een etentje, musical en hotelovernachting geregeld. Ze vonden het super.
Mijn ouders hebben we een keer een weekendje Brugge cadeau gedaan. Met hotel en twee restaurants waar ze zelf niet moesten betalen voor het eten, dat hadden wij al geregeld. We hadden ze ook een envelop met geld meegegeven voor lunch, museum etc.

De namen van de restaurants weet ik niet meer, maar het hotel was hotel Patritius. Dat vonden ze een fijn hotel, ligt ook goed.



http://www.hotelpatritius.be/
Wat zijn je ouders verder voor types? Houden ze van winkelen en terrasjes of juist van wandelen in de natuur?

Zelf hou ik altijd erg van een weekendje weg naar een Landal-park, omdat mijn man niet zo'n winkeltype is en de meeste Nederlandse steden nou niet zooo veel te bezichtigen hebben (geen kunstliefhebbers). In een wat luxer huisje (met vernieuwde inrichting) met een open haard en eventueel een sauna/bubbelbad, waar je tussen de bomen staat (bv. de parken op de Veluwe). Je kunt dan als je wilt bepaalde pakketten bestellen waardoor er al boodschappen in het huisje staan, of ze ontbijt krijgen etc. en er is in de omgeving vaak zat te doen (wandelen op Park de Hoge Veluwe, naar een nabijgelegen stad, musea, etc.). Je moet er natuurlijk wel het type voor zijn, maar ik vind het altijd heerlijk!

Verder vind ik leuke steden in NL (vooral omdat er veel 'ouds' bewaard is gebleven en ik het een gezellige sfeer vind): Groningen, Utrecht, Maastricht, Dordrecht (maar daar zijn dan niet echt veel leuke hotels vind ik), Amsterdam, Haarlem, Den Bosch, Leiden, Delft en Leeuwarden. Ik ben zelf geen fan van Den Haag, maar daar is wel ook veel te zien en te doen. Ik kan wel wat hotels/B&Bs opzoeken, maar die weet ik niet uit m'n hoofd. Misschien kun je aangeven wat je voorkeuren zijn? Dan hoef ik ze niet allemaal op te zoeken :D

Hopelijk kun je er zo iets mee
Alle reacties Link kopieren
Hotel Van der Valk in Middlburg vonden wij érg mooi. Groot en modern ingericht. Ik geloof dat wij de comfortkamer hadden. Die badkmer was zeer ruim met een grote inloopdouche en heerlijk ruim bad. De kamer is ook erg prettig, met minibar etc.

En dat ontbijtbuffet.....zalig, erg uitgebreid.

En pluspunt is dat je leuke stadjes hebt en lekker naar zee kunt.



Of een heel bijzonder hotel? Heb eens iets gelezen over slapen in een vliegtuig? Lijkt me ook wel aparte ervaring, maar is wel duur geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:*Ginger* schreef op 19 december 2014 @ 08:47:

Wij hebben een keer een verrassingsweekend geregeld voor mijn ouders. 's Ochtends op de trein gezet met een doosje met envelopjes, met tijden erop waarop ze die mochten openmaken.

Hadden een etentje, musical en hotelovernachting geregeld. Ze vonden het super.Ben jij mijn schoonzus? Hebben wij ook gedaan voor schoonouders, was echt top!
Alle reacties Link kopieren
En weekendje naar het strand in een bijzonder hotel, is dat wat? Dit is een schattig en apart hotel in Wijk aan Zee: http://www.hoteldeklughte.nl/en/rooms

Allemaal verschillend gedecoreerde kamers (een paar met jacuzzi) in een mooie oude villa, en op 5 minuutjes lopen van het strand. Je kunt er ook dineren.
Ik zit volgende week voor 65 euro met twee personen in t Hilton. Ik zou voor geen goud in een van der valk gaan zitten....bookings.com heeft hotdeals. Kijk daar eens naar. Elke stad heeft wel een mooi hotel en in elke stad zijn wel leuke restaurants. Het is maar net wat jouw ouders trekt en dat weet jij zelf het beste
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jaren geleden een weekend naar kasteel daelenbroeck geweest vlak bij Roermond. Onwijs luxe, heerlijk eten.

Wat een mooie website is om te kijken naar echt mooie locaties met goed eten is http://www.chateaux.nl
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben mijn ouders onlangs getrakteerd op een nacht in de bruidssuite van van der Valk in Voorschoten. Niet omdat we van der Valk fans zijn, maar omdat in die van der Valk echt een ge-wel-dig restaurant zit. (Upstairs). De suite namen we om er zeker van te zijn dat ze een mooie kamer hadden met wat leuke extra's. Ze hebben heerlijk gegeten en gedronken en erg lekker geslapen. Ze vonden het erg leuk. Misschien is dat iets. Als het in de buurt is kun je ze natuurlijk ook zonder overnachting langs sturen, of met zijn 3tjes uit eten gaan.

http://www.restaurantupstairs.nl/nl/
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke reacties al, heel erg bedankt! Het idee van het verrassingsweekend vind ik heel leuk, maar daar doe ik mijn ouders helaas echt geen plezier mee. Veel suggesties bevinden zich in het zuiden des lands, en dat is voor mijn ouders nog wel een eindje rijden. Over het algemeen hebben ze geen problemen met auto rijden, maar ik voel me toch een beetje bezwaard als ik ze een weekendje weg cadeau doe naar Roermond, en ze aan het einde van de rit nog 100 euro zelf moeten betalen aan benzine.



Lekker luxe uit eten vind ik ook een heel goed idee, maar dan is Upstairs wel weer enorm uit de buurt voor een hapje eten Mijn ouders zijn nou niet enorme liefhebbers van gecaramelliseerde witlof en dat soort toestanden, en de menukaarten die ik bekeken heb van sterrenrestaurants omhelzen wel vrijwel altijd dat soort gerechten.



Het is nogal lastig, want ik wil mijn ouders graag een bijzondere ervaring cadeau doen, maar het zijn eigenlijk heel gewone, degelijke mensen, die houden van een pizza en goede spareribs, een fietstochtje over de veluwe, een kop koffie op een terrasje, een rondje langs de winkels en op vrijdagavond The Voice kijken. Ik vind het zelf lastig om iets bijzonders-maar-niet-té te bedenken (vandaar dat ik het hier nu ook vraag), want met een sauna bezoek, wellness resort, massagebehandeling, superdeluxe uit eten, champagneontbijtjes etc doe ik ze echt geen plezier. Ik ben bovendien ook een beetje bang dat als ik ze iets heel duurs cadeau doe, ze dat achteraf terug willen betalen. En dat wil ik natuurlijk niet; ze moeten zich gewaardeerd voelen, niet bezwaard.



Ik zit er nu aan te denken om uit eten te gaan bij een luxe-maar-niet-té restaurant in provincie Groningen of Drenthe. Iemand daar nog tips voor? Ik ben hoe dan ook blij met al jullie tips, want die kasteeltjes komen vast ooit nog eens goed van pas als mijn vriend mij radeloos en wanhopig vraagt wat ik voor mijn verjaardag wil
That's a fine looking high horse
Alle reacties Link kopieren
In Harderwijk zit een geweldig mooi van der Valk hotel. Leuk restaurant erbij met vooral nononsens eten.

Harderwijk zelf is een grappig stadje om doorheen te lopen, eventueel nog naar het Dolfinarium.
Ik heb zelf een keer een Bongobon Logeren&Dineren XL kado gehad. Kost 250 euro en is goed voor 2 overnachtingen met ontbijt en 1 diner in een goed restaurant. Je hebt dan de keuze uit verschillende steden in NL en Belgie. Wij zijn ermee naar Brugge geweest, was een heel knus charmante B&B met erbij een fantastisch restaurant, ik meen dat het Parkrestaurant heette. Maar je kan dus genoeg andere steden kiezen. De bonnen zijn online en bij ANWB winkels te koop.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan geef je toch precies dat? een weekendje naar een stad, waar je ook leuk kan fietsen en je reserveert bij een lekker restaurant.

Of je doet een weekendje waddeneiland!

Als je weet wat ze leuk vinden zou ik dat gewoon doen.

In welke regio zoek je iets?
Ik doe mijn ouders 'n weekendje in 'n Slot met moorddiner kado. Morgen gaan we, dus ben heel benieuwd hoe 't gaat worden! Eten is vrij eenvoudig (buffet) maar het gaat natuurlijk om het moordmysterie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven