Laag zelfbeeld

19-12-2014 20:46 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,

Ook al is gezeur m.i. Het is toch iets wat ik heel slecht kan loslaten..

Ik heb 7 jaar met mijn vriend en ben echt super onzeker over mezelf. Ik vind mezelf niet mooi, dik en het lijkt alsof ik de positieve kant van mezelf niet in (wil?) kan zien. Nu snap ik wel dat iedereen bij zichzelf wat op/aan te merken heeft , maar ik vind dat het bij mezelf doorgeslagen is wat betreft mijn relatie.



Ik stel idiote eisen aan mijn relatie. Ik weet dat er veel vrouwen mooier zijn dan dat ik ben en dat mijn vriend daar ook naar kijkt, maar daardoor voel ik me soms heel erg k*t. We hebben een superrelatie, zou voor geen goud een ander willen! Dan kan ik bijv bij Facebook zien op welke pagina's hij heeft gekeken als hij een naam intypt en dan zie ik daar een meisje staan (ze hebben gemeenschappelijke vrienden), maar dan maak ik mezelf helemaal gek. Als ik t terug lees, vind ik het te idioot voor woorden.. Echt. Ik vertrouw hem volledig, maar ik denk zelf zo verstoord.



Daarnaast als ik bijv met vriendinnen ga stappen, durf ik mannen ook slecht aan te kijken ivm mijn uiterlijk..



Ik weet dat mijn vriend gek op mij is en ik wil ook echt niet zeuren, maar ik snap niet wat er mis is met mijn gedachtegang en waar dit vandaan komt.. Ik ben wel eens wat geplaagd om mijn grote neus (die ik zelf ook erg lelijk vind) , maar ben er soms nog steeds bang voor dat mensen hierover kletsen. Ik heb dat wel eens met uitgaan gehad dat twee meiden mij vroegen of mijn neus echt van mijzelf was waarna ze moesten lachen. Blijkbaar sla ik dat toch op.



Ook wat betreft seks, vind ik bovenop bijv naar, vind het gevoel fijn, maar dan zie ik mijn buik etc en dan voel ik me ongelukkig.



Sorry voor het gezanik, maar hoop op tips waar ik iets mee kan..
Carpediem
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat je je lage zelfbeeld beschrijft in termen van hoe mannen naar je kijken. Nu ken ik je natuurlijk helemaal niet, maar ik heb wel een beetje een beeld gekregen van hoe mannen vrouwen beoordelen en over het algemeen zijn die lang niet zo kritisch als we onszelf soms wijsmaken.



Heb je dat lage zelfbeeld ook in andere sociale situaties of werk?

Ik heb de oplossing niet voorhanden, maar het helpt wel als je wat mensen om je heen verzamelt met wie je gewoon op een prettige manier omgaat en waarbij je elkaar respecteert en waardeert voor wie je bent.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
Ik stel idiote eisen aan mijn relatie.



Zoals?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.psycho-consult.nl/laag_zelfbeeld.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ook met werk inderdaad. Ik ben met heel veel dingen wel relaxed, maar ook in mijn werk/sociale omgeving heb ik weleens dat ik mij onzeker voel.



Idiote eisen doel ik meer op het feit dat ik niet de mooiste bijv ben qua uiterlijk voor hem, ook al is dat reëel. Ik doe mezelf zeer met die gedachten , terwijl dat helemaal niet hoeft.
Carpediem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven