Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
Met vriend en die wil dan wel tussen 12.00 en 14.00 uur in mijn huis gaan zitten. Dus ik haar dat gemaild, zij helemaal blij.

Krijg ik vanmiddag om 10 voor 2 een berichtje : Sorry, ik zie er vanaf.



@#%&&**//-&&%%** en bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:ismijnnaam schreef op 18 december 2014 @ 17:30:

Met vriend en die wil dan wel tussen 12.00 en 14.00 uur in mijn huis gaan zitten. Dus ik haar dat gemaild, zij helemaal blij.

Krijg ik vanmiddag om 10 voor 2 een berichtje : Sorry, ik zie er vanaf.



@#%&&**//-&&%%** en bedankt!





Ah.. Dat is heel lullig inderdaad...

Ik denk gelijk: ' gelukkig kreeg je nog een berichtje.'
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Tis toch eigenlijk te erg dat je dan nog ´blij´ zou moeten zijn met een berichtje.



Ik heb trouwens zelf ook wel eens aan de verkeerde kant van het MP publiek gestaan hoor . Ik ben iemand tot twee keer toe echt zo ontzettend straal vergeten (had een afspraak bij mij aan de deur en ik was vrolijk boodschappen aan het doen) en die persoon was terecht heel boos op mij. Duizendmaal excuses aangeboden en nog gevraagd of ik het product dan zelf zou komen brengen, maar deze had (terecht) geen interesse meer. Echt super lullig!

En ik ben ook eens iemand vergeten het beloofde geld over te maken. Na een maandje kreeg ik een mailtje dat het er nog steeds niet opstond (oeps) en of ik nog wel geinteresseerd was. Gelukkig kon ik het toen alsnog snel overmaken. Maar ik maak dus ook wel eens die hele vervelende marktplaats fouten helaas.
Ik voeg nog een tweetal pareltjes toe: Er biedt iemand op mijn advertentie, en binnen twee (!) minuten reageer ik dat ik akkoord ga. Maar de vrouw heeft blijkbaar al een andere deal gesloten. Dan een andere jongen, die mijn adres en telefoonnummer wilde hebben. Als ik dan een omschrijving geef van de wijk waar ik woon en vraag wat zijn naam is, aangezien ik niet geloofde dat "Apple Apple" zijn echte naam was, krijg ik een "sorry zo kunnen we geen zaken doen". Wtf?
Alle reacties Link kopieren
quote:Saracenen schreef op 18 december 2014 @ 19:52:

Ik voeg nog een tweetal pareltjes toe: Er biedt iemand op mijn advertentie, en binnen twee (!) minuten reageer ik dat ik akkoord ga. Maar de vrouw heeft blijkbaar al een andere deal gesloten. Dan een andere jongen, die mijn adres en telefoonnummer wilde hebben. Als ik dan een omschrijving geef van de wijk waar ik woon en vraag wat zijn naam is, aangezien ik niet geloofde dat "Apple Apple" zijn echte naam was, krijg ik een "sorry zo kunnen we geen zaken doen". Wtf?Huh? Vond hij dat je in een achterbuurt woont ofzo?
Integendeel, een nieuwbouwwijk met onder andere dure eco/kklimaatneutrale huurhuizen
Na nog enkele berichten heb ik afgesproken met een vrouw die de telefoon voor haar (middelbare schoolleeftijd) dochter wil kopen. Ben benieuwd!
Einde van de episode: heb er zelfs nog iets meer voor gekregen (100) dan ik wilde en de vrouw was er heel blij mee! Eindelijk!
Alle reacties Link kopieren
Wow, die zag ik inmiddels niet meer aankomen!
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:Saracenen schreef op 18 december 2014 @ 19:52:

Ik voeg nog een tweetal pareltjes toe: Er biedt iemand op mijn advertentie, en binnen twee (!) minuten reageer ik dat ik akkoord ga. Maar de vrouw heeft blijkbaar al een andere deal gesloten. Dan een andere jongen, die mijn adres en telefoonnummer wilde hebben. Als ik dan een omschrijving geef van de wijk waar ik woon en vraag wat zijn naam is, aangezien ik niet geloofde dat "Apple Apple" zijn echte naam was, krijg ik een "sorry zo kunnen we geen zaken doen". Wtf?Toevallig vorige week op 2 dezelfde items geboden, 1 reageerde binnen de minuut en daarmee heb ik heel snel een deal gesloten, andere dame reageerde met 2 minuten, deze heb ik netjes laten weten dat ik al in voorzien was. En dat terwijl ik met de 2e nog iets voordeliger uit had kunnen zijn, maar hédeal is deal. Toevallig een dvd?
2 jaar terug kon ik een baby-badje ophalen voor een tientje. Ik was al hoogzwanger. Afgesproken tijdstip stond ik voor de deur aan te bellen. Er werd niet open gedaan! Ik heb 10 minuten gewacht maar ik moest ook heeeel nodig plassen, aangezien ik hoogzwanger was en sowieso elk halfuur naar de wc moest. Ik ben maar weer naar huis gegaan en thuis gemaild dat ik voor een dichte deur stond.

Kreeg een snauwerige mail terug dat ze even een boodschap moest doen en een kwartier na afgesproken tijdstip thuis was. Maar ze had nog genoeg gegadigden dus gaf het badje aan een ander.



Nou stikt het van de babybadjes op marktplaats en had zo een ander, maar de manier waarop...
quote:feelsogood schreef op 19 december 2014 @ 21:48:

[...]





Toevallig vorige week op 2 dezelfde items geboden, 1 reageerde binnen de minuut en daarmee heb ik heel snel een deal gesloten, andere dame reageerde met 2 minuten, deze heb ik netjes laten weten dat ik al in voorzien was. En dat terwijl ik met de 2e nog iets voordeliger uit had kunnen zijn, maar hédeal is deal. Toevallig een dvd?Nee, een oude iPhone. Kreeg vandaag nog van dat meisje waarmee ik al had afgesproken en die haar oude Huawei wilde verkopen, dat ze vandaag opnieuw haar telefoon wilde 'proberen te verkopen'. Heb haar meteen gemaild dat hij al weg is. Jammerdebammer.
Alle reacties Link kopieren
Mail je gegeven om 1  ........... te bestellen.

Gr.



Dat is alles wat erin stond.

Dat ik denk: Woef!!



Het gaat om iets wat bijna niks kost.



Ik krijg de neiging om te mailen: Beste, ik wil je best mijn gegevens mailen maar ik wens niet op deze toon toegesproken te worden.

Daarom gaat de koop niet door.



Dit zijn altijd de mensen waar je na opsturen gezeik mee krijgt.

Het is wel met mijn bedrijfsnaam ( begin officieel 1 januari). Heb wat spullen op mp gezet voor wat bekendheid tot mijn webshop klaar is. Gellukig is dat half januari, weg met mp.



Kan zo'n reactie dan wel? Kijk de klant is koning, maar de klant is geen dictator.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja vergeetmijnietje. Wat aso.

Die doet net of het jouw schuld is terwijl zij er niet was.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saracenen schreef op 18 december 2014 @ 19:52:

Ik voeg nog een tweetal pareltjes toe: Er biedt iemand op mijn advertentie, en binnen twee (!) minuten reageer ik dat ik akkoord ga. Maar de vrouw heeft blijkbaar al een andere deal gesloten. Dan een andere jongen, die mijn adres en telefoonnummer wilde hebben. Als ik dan een omschrijving geef van de wijk waar ik woon en vraag wat zijn naam is, aangezien ik niet geloofde dat "Apple Apple" zijn echte naam was, krijg ik een "sorry zo kunnen we geen zaken doen". Wtf?

Een neef van mijn man heeft de zelfde achternaam als een bedrijf hier ook heet, nu is het een verhuurbedrijf waarvan er maar 1 in de wijde omgeving staat.

Neef had iets nodig om te huren en bij elke keer als hij zijn achternaam opnoemde werd de telefoon opgehangen........,uiteindelijk is hij naar dat bedrijf toe gegaan om datgene wat hij echt nodig had te huren.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 21 december 2014 @ 14:13:

Mail je gegeven om 1  ........... te bestellen.

Gr.



Dat is alles wat erin stond.

Dat ik denk: Woef!!



Het gaat om iets wat bijna niks kost.



Ik krijg de neiging om te mailen: Beste, ik wil je best mijn gegevens mailen maar ik wens niet op deze toon toegesproken te worden.

Daarom gaat de koop niet door.



Dit zijn altijd de mensen waar je na opsturen gezeik mee krijgt.

Het is wel met mijn bedrijfsnaam ( begin officieel 1 januari). Heb wat spullen op mp gezet voor wat bekendheid tot mijn webshop klaar is. Gellukig is dat half januari, weg met mp.



Kan zo'n reactie dan wel? Kijk de klant is koning, maar de klant is geen dictator.Vanuit PR-oogpunt zou ik dat niet doen. Er zijn best veel mensen die heel veel bestellen en die schrijven korte berichten. Ik vind het niet zo onbeschoft vanwege die 'gr'. Bij webshops stel ik ook wel eens korte vragen (alhoewel ik dan wel begin met een 'Geachte' of informeel 'Hallo/Goedendag" en afsluit met een 'vriendelijke groet' met naam).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Saracenen schreef op 18 december 2014 @ 19:52:

Als ik dan een omschrijving geef van de wijk waar ik woon en vraag wat zijn naam is, aangezien ik niet geloofde dat "Apple Apple" zijn echte naam was, krijg ik een "sorry zo kunnen we geen zaken doen". Wtf?Ik snap ook eigenlijk niet waarom je zijn naam wilde weten. Er komen hier zo vaak mensen iets afhalen van wie ik niets weet behalve hun marktplaatsnaam. Als ze contant betalen doet dat er toch ook helemaal niet toe?
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 21 december 2014 @ 15:14:

[...]





Vanuit PR-oogpunt zou ik dat niet doen. Er zijn best veel mensen die heel veel bestellen en die schrijven korte berichten. Ik vind het niet zo onbeschoft vanwege die 'gr'. Bij webshops stel ik ook wel eens korte vragen (alhoewel ik dan wel begin met een 'Geachte' of informeel 'Hallo/Goedendag" en afsluit met een 'vriendelijke groet' met naam).



Daarom twijfel ik idd ook.

Ik heb er geen goed gevoel bij. Hou er niet van me te laten bevelen. Het kan ook gewoon netjes. Ik denk dat ik anders in de mail terug nog maar een keer goed zet dat verzenden voor eigen risico is.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Dilemma leuke jas op marktplaats gezien, door de sale scheelt het echter 2 euro met de winkelprijs, marktplaats 2 euro goedkoper, wat te doen mailen aan de verkoper dat ik het voor twee euro meer kan kopen in de sale?
Alle reacties Link kopieren
quote:jumper1 schreef op 21 december 2014 @ 20:18:

Dilemma leuke jas op marktplaats gezien, door de sale scheelt het echter 2 euro met de winkelprijs, marktplaats 2 euro goedkoper, wat te doen mailen aan de verkoper dat ik het voor twee euro meer kan kopen in de sale?

Serieus?

Voor 2 euro verschil zou ik het gewoon in de sale kopen, heb je een nieuw exemplaar.
quote:jumper1 schreef op 21 december 2014 @ 20:18:

Dilemma leuke jas op marktplaats gezien, door de sale scheelt het echter 2 euro met de winkelprijs, marktplaats 2 euro goedkoper, wat te doen mailen aan de verkoper dat ik het voor twee euro meer kan kopen in de sale?

Die ging ik fijn in de winkel halen.

Weet je zeker dattie nieuw is en als er wat mee is kun je er mee terug.
Alle reacties Link kopieren
Kun je bij de hm ook de webwinkelprijs afdingen in de stenen winkel?mocht dit het geval zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 21 december 2014 @ 16:49:

[...]





Daarom twijfel ik idd ook.

Ik heb er geen goed gevoel bij. Hou er niet van me te laten bevelen. Het kan ook gewoon netjes. Ik denk dat ik anders in de mail terug nog maar een keer goed zet dat verzenden voor eigen risico is.Zoiets zou ik dan ook doen. Wellicht nog vragen om een extra mail (bijvoorbeeld: laat mij aub even weten of jij/u akkoord gaat met deze voorwaarden). Dan heb je al een beetje extra ondervanging (als die ene mail teveel moeite is haken ze bij voorbaat al af).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Thnx lemoos. Goed idee.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:jumper1 schreef op 21 december 2014 @ 20:18:

Dilemma leuke jas op marktplaats gezien, door de sale scheelt het echter 2 euro met de winkelprijs, marktplaats 2 euro goedkoper, wat te doen mailen aan de verkoper dat ik het voor twee euro meer kan kopen in de sale? Dat is geen dilemma, dan haal je gewoon een nieuwe jas ipv een tweedehands Marktplaatsgokje.
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven