Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
Systeemkast, dat ligt eraan..... hoe concreet was jouw voorstel en was dat haar exacte antwoord van dat seintje? Als jij 2 data genoemd hebt, kan het best zijn dat zij niet kan en nog moet kijken wanneer ze wel kan. Misschien kun je haar gewoon vragen of ze wel zin heeft om af te spreken of dat ze het te vroeg vindt. Dan kun je daarna zelf beslissen of je evt. wilt wachten. Je kunt ook nog even doorchatten en dan vragen of ze al een gaatje gevonden heeft. Zij heeft geen kinderen neem ik aan? Niemand heeft nooit tijd.... dus ik zou erachter komen of ze niet wil, druk is of gewoon nog meer tijd nodig hebt want dat kan ook he. Jij zegt een paar dagen op Tinder, ik vind dat soms ook snel maar geef dat dan wel aan.



Dana, volgens mij onderneemt Sybreed nog geen dingen met nmlk, maar dat is ooit geopperd, omdat je wel sociale contacten opdoet. Ik hoor er goede berichten over, maar of het echt iets is weet ik niet uit ervaring.



@Draaizon, dat ligt er maar net aan hoe goed jij daar in bent. Ik heb het geprobeerd maar kan het niet, er is er namelijk altijd wel eentje die je leuker vindt en in mijn geval betekent dat dat de aandacht voor de ander verslapt. Ik denk dat je na een paar dates wel keuzes moet maken, want anders wordt het met niemand wat, maar dat is mijn mening.



@Amy, klinkt goed, heel veel plezier vast!!
Alle reacties Link kopieren
@famkej,

Ik had gevraagd of ze in één van de komende weekenden tijd had. Maar die

had ze al vol. Na weer een paar dagen chatten, voorgesteld dat ik ook best

wel even een avondje naar haar stad wil komen voor een drankje, gewoon

doordeweek. En de vraag wanneer haar dat eventueel zou passen. Met het

antwoord dat ze me wel dat seintje zou geven.

Verder wel wat doorgechat na dat. Maar m'n interesse begint om eerlijk

te zijn een beetje te wankelen.

Ze heeft geen kinderen of iets anders vast voor zover ik weet.

Misschien was het voorstel een beetje snel, moet je minimaal 2 weken

online contact hebben voordat "de man" een voorstel doet?



@nadine_j,

Hou wel van die 'nu jij' mentaliteit. Alleen ging ik dus wel verder met

kletsen nadat ze had geantwoord met 'ik laat het je wel weten'.

Maar als er een nieuwe interessante dame op de radar komt ga ik daar gewoon

mee kletsen en wat afspreken. Voor alleen chatten zit ik om eerlijk te

zijn niet op tinder.



@verzekerd,

Zoals al vermeld, Okcupid is wel leuk. Ook even gedaan. Zitten wel veel

mensen op die nogal vluchtig zijn. Beter volk dan badoo, zeker weten :-)

Knuz is ook gratis, maar daar zitten heel weinig mensen op, laatste keer

dat ik erop zat.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Mij klinkt het een beetje in de oren alsof ze je aan het lijntje houd.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Systeemkast, alle weekenden vol ok maar dan niet ingaan op je andere voorstel veroorzaakt bij mij ook twijfels. Waarom vraag je haar niet gewoon of ze überhaupt wil daten, dan weet je waar je aan toe bent en je kunt ook aangeven dat je meer van het zien bent dan van wekenlang chatten.
Alle reacties Link kopieren
@ Re_ske,

Denk dat het wel heel eerlijk van hem is om zo'n foto te plaatsen.

Ik heb ook niet een bodyshot van mezelf met meetlat ernaast, want ik ben

niet zo'n held

Krijg ook een beetje het gevoel van 't lijntje.



@famkej,

Creëert dat niet meteen een nare sfeer? Vragen of ze wel zin heeft om

af te spreken? Ik denk dat het hele spontane er dan direct vanaf is.

Het is wel een directere aanpak dan dat ik van plan was.

Namelijk radiostilte en als ze nog iets stuurt van: "Ik hoor niets meer van je"

Dat ik dan antwoord met: "Ik wacht op het seintje ;-)"



Lekker flauw passief agressief. ... bij tweede gedachte, ik denk dat ik

jouw advies tot hart ga nemen. Wie weet, apprecieert ze dat wel.

Zelf houd ik van duidelijkheid alleen is m'n ego nog niet zo groot om

dat makkelijk tot uitvoering te brengen. Wordt aan gewerkt, er is vooruitgang.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
@Reske: waarschijnlijk omdat hij denkt dat die opmerking een band creeert En op zich vind ik het niet zo vreemd dat je dan vooral mensen met beperking aantrekt.. Niet lullig bedoeld maar ik zou ook niet snel op iemand in een rolstoel reageren omdat (en dit is mijn wellicht foutieve gedachtegang maar ook die van veel mensen) "dat alles toch een stuk lastiger maakt". Als ik de keuze heb, en die heb je via internet, reageren de meeste mensen vooral op iemand als alles is zoals ze voor ogen hebben op het eerste gezicht. In het echt leert iemand eerst die leuke spontane Reske kennen en hoort die rolstoel nu eenmaal bij jou. Dat maakt het anders.



@Systeemkast: Ik denk dat je je ego even snel een boost moet geven, en niet in de afwachtende houding moet schieten. Zij wil niet, prima, ze weet niet wat ze misloopt. Je gaat niet als een hondje zitten wachten of denken wat je moet doen/moet sturen. Je bent meer waard dan dat. Punt. En next.
Wat schrijven jullie veel.



@ systeemkast, ik zou haar voor het blok zetten. Zeker als het klinkt alsof het antwoord toch nee is, weet je waar je aan toe bent. Bovendien waarderen mensen een beetje brutaliteit altijd.



@ Dana, ik ben idd van plan nmlk een draai te geven. Maar ik ben nog even aan het rondneuzen tot ik een leuke activiteit tegenkom die niet vol is.



@ verzekerd, okcupid idd, al zal die ook lijden aan alle euvels die datingsites hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zo, berichtje gestuurd. Dat als ze dit jaar nog wilt afspreken dat ze dan niet te lang met het seintje moet wachten.



Lijkt me redelijk duidelijk. Als ze ontwijkt is het radiostilte of gewoon verwijderen als contact persoon.



@sybreed,

Ik check ook soms nmlk, zijn wel een paar leuke activiteiten in midden NL
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor de tips mensen! Heb een accountje aangemaakt ;) Erg tof concept inderdaad met die vragen!
'Never give up on a dream just because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.' Earl Nightingale —
Rustig hier, weinig op de rol? Famke vandaag date twee he? Spannend!



Ikzelf zit een beetje op te hikken tegen het plannen van date twee. Hij is heel enthousiast. Daar ook wel relaxed in, maar het benauwt me wel. Ben bang dat het straks weer uitdraait op iemand die alleen maar wil zitten zoenen en kleffen. Nou zal dat wel meevallen, want hij waardeerde juist ook de gesprekken, wil zelfs 'alles' van me weten, ook weer een beetje too much. Hij vraagt bijv ook naar dingen die me raken en verwijst dan zelf naar muziek die hij associeert mer een moeilijke periode in zijn jeugd (oke, dat is nog wel herkenbaar) of naar een heftige song die staat voor pijnlijke herinnering aan een oude liefde. En dan ben ik alert. Hij lijkt me in staat dat ook vooral als herinnering te zien hoor, maar ik vind het eigenlijk nogal intiem om dat nog voor een tweede date plaatsgevonden heeft te weten. Ik denk dan meteen aan iemand die moeilijke vrouwen gaat redden en dan gedumpt wordt na allerlei (borderline)gedoe. En ik hoef niet gered, daar krijg ik het ook Spaans benauwd van. Sorry, lang verhaal over mijn aarzeling. Ik ben sowieso niet op mijn best deze tijd en heb - m.n. qua werk - een best zwaar jaar gehad, dus iets in mij schakelt ook even uit... Op dit moment was ik zoveel liever iemand in het echt tegengekomen... Enerzijds denk ik: Maar even stoppen met internetdategedoe, anderzijds.. Tja, het verlangen naar verliefd zijn haha. Maar ja, dat komt bepaald niet op afroep.

Zo, lekker om hier even te zeuren 😉
Alle reacties Link kopieren
@Coolpack: Je zeurt niet. Je voelt dat iets je tegenstaat. Ik denk dat je mag vertrouwen op wat je aanvoelt.

Wat je beschrijft, is waarop ik bij de eerste mails soms afhaak of niet. Hoe reageert iemand, waar vraagt iemand naar. Voel ik me er beter door, of kost het me energie?



Heb je al geprobeerd iets hierover naar hem uit te spreken? Dan kan je zien of hij het oppikt, of dat hij opnieuw de diepste diepte in wilt. ;)

Als je suggesties wilt: Je zou iets naar hem kunnen uitspreken (toevallig deed een man dat gisteren bij mij, toen ik iets persoonlijks (uit het verleden) noemde en vroeg of hij dat ook kende. Hij grapte dat hij daar wel uren over kon praten, maar we elkaar te kort kenden. Switchte daarna naar een luchtiger onderwerp. Dat was heel helder).

Of dat je tussendoor grapt, dat je het rustig aan doet.

Of dat je expres wat tijd neemt (niet de eerstvolgende vrije datum die je hebt) voor je de volgende date plant.
Alle reacties Link kopieren
@Systeemkast: Ja, klinkt goed dat je een bericht hebt gestuurd. Als je niet zou mogen vragen wat iemand wilt/van een voorstel vindt... dan beland je uiteindelijk bij iedereen aan een lijntje...
@Qian: Ja dat kan ik wel doen, en zal ook wel gaan. Ik zit gewoon ook zelf even niet geweldig in mijn vel en krijg daar alrijd enigszins kluizenaarneigingen van. Helpt niet echt, haha.
Alle reacties Link kopieren
Herken ik ;) Me afsluiten als ik me niet goedvoel. Is echt `n probleem bij mij. En vooral zelf zitten puzzelen naar oplossingen..



Soms helpt het wel globaal wat over m`n gevoel te zeggen. Denk de laatste tijd dat als een man daar echt niks mee kan, we toch niks zullen krijgen.

Ik had donderdag een afspraak/date staan. Vinden van een datum was al lastig geweest. Voelde er die dag echt geen ruimte voor. Dacht toen meteen, ojeee, ik kan het toch niet maken om de afspraak te verzetten? Poeh...

Besloot toen gewoon te mailen wat er aan de hand was. in staccato: 'Oef, Ben erg druk geweest. Eigenlijk even tijd nodig om bij te komen. Wil best afspreken maar alleen even eten dan. Weekend ben ik weer uitgerust, dus dat zou handiger zijn.'

Antwoord: Ok. Goed dat je het aangeeft. Zorg goed voor jezelf. Weekend is ook goed.



Was verbaasd dat dat zo goed werd ontvangen, want ik sloeg mezelf al voor m`n kop..
Alle reacties Link kopieren
Let op: ego post! Overslaan mag! ;)



Meeeeh, latter is zich serieus aan het terugtrekken, hij heeft me time nodig. Het goede nieuws is wel dat ie dagelijks incheckt via de wapp en we dan wel even chatten, maar hij wil niet bellen. Maar hij rent ook niet weg en dat is de afgelopen twee keer (vorig jaar) wel gebeurd. We zagen elkaar vorig weekend en nu as dinsdag weer. Heb al gevraagd of ie dat niet liever wil cancellen, maar dat wil ie ook niet. Ik hou van hem en ik gun hem alle ruimte maar af en toe vraag ik me wel eens af waarom ik nou juist op hem val. Soms weer zin om te gaan daten, geeneens om een ander te vinden, maar gewoon weer even fijne mannelijke aandacht... Want ik geef toe, ben kapot na eerste week, heb de kids erbij die elkaar de kop inslaan, en een hond, en mijn eerste salaris komt pas in januari dus het is kerst maar ik heb geen geld.. Dus ik werk hard, meteen de eerste week zelfs al overwerk, maar gene geld. Maar de huur moet je wel vooraf betalen. Pfffff. Dan zou een brede schouder wel fijn zijn, en iemand die af en toe eens zegt dat je fantastisch bent....



... Ego post over.



Coolpack, go with the flow. Niet zoveel nadenken. Het voelt goed f2f of niet. Je moet je niet gaan druk maken over een toekomst die er wellicht niet eens is. De goede man kan mss goed over zijn emoties praten (dat zijn er niet veel) en dan zoek jij er wat achter. Geniet van de aandacht en geef je grens aan. Belief me, ik weet hoe het voelt: zwaar jaar. In vele opzichten was 2014 een mooi jaar maar ook een kut jaar. Vele dalen gezien. Mss heb ik makkelijk praten want alhoewel er not available op zn deurtje staat latter er wel voor me als ik m echt nodig heb. Het zou alleen ook fijn zijn dat ie er voor me is als ik het niet echtvnodig heb, maar wel ene beetje, zoals nu. Maar ja, iets is beter dan niets denk ik dan maar en ik wist waar ik mee begon. Tssss zit ik weer te ego-en ik zit er kennelijk mee omhoog



Reske ik ben het eens met nadine, heb ik ook wel eens eerder gezegd: op internet selecteer je op een aantal zaken, omdat dat wel moet (veel aanbod) en als ik vooraf zou moeten kiezen tussen iemand met of zonder rolstoel kies ik natuurlijk zonder. Terwijl als ik irl moest kiezen tussen iemand waarvan ik hou met rolstoel tov een leuke vent waar alles goed aan is behalve het gevoel (zeg maar DU) dan kies ik voor die rolstoel. In dat opzicht heeft latter met zn bijzondere opstelling en problemen ook een soort handicap, waar ik van te voren nooit voor zou kiezen, maar nu ik van hem hou wel. (Tssss heb ik het WEER over hem, hoezo obsessief... )



En verzekerd, vele plezier op okc, mss ga ik er ook wel weer op, niet om te daten maar beetje chatten met wat buitenlanders die ik toch nooit tegenkom...
@ Qian en Coolpack, herken die afsluiting eigenlijk ook erg bij mijzelf, vooral vroeger.



Het ligt eraan waarvoor je je afsluit. Nieuwe contacten zoals dates, kunnen in een dergelijke fase moeilijk tot bloei komen, (Qian, ) maar het is juist zaak om wel te kijken wat jouw echt waardevolle contacten zijn en daar juist meer mee te gaan doen. Vaak zijn zijn staat om beter te kunnen doorzien waar voor jou het probleem zit en wat je eraan kan doen. Ook al heeft het vaak een hoog makkelijk gezegd-gehalte, inmiddels besef ik dat ik vaak een tijd in kringetjes draaide doordat ik alleen uit ging van mijn eigen oplossingen en wegen. Terwijl anderen al een tijd gezegd hadden wat later een doorbraak bleek.



Na de laatste week veel met vrienden gesproken te hebben, heb ik wel iets meer helderheid op mijn situatie. Heeft mij ook weer geleerd dat je aan het einde van de rit vrienden duurzamer en geschikter zijn als bron van geluk dan die relatie. Een geliefde is vaak echt high risks, high rewards en vanwege de rewards begrijp ik wel waarom mensen zich daar op richten met hun levensgeluk, maar de risico's maken het gewoon een frustrerende bezigheid tot je de juiste te pakken hebt.



Ja, ik denk de laatste weken veel na, maar niet meer in mijn eentje.
@ Imogen, jammer dat de laatste loodjes wat betreft geldgebrek zo zwaar wegen. Loopt latter trouwens in therapie? Want mits hij daar open voor staat, kan dat hem misschien meer inzicht geven waarom hij doet wat hij doet en wat de gevolgen voor hem en anderen kunnen zijn. Dat kan hem weleens echt wakker maken en handvaten geven.



Als ik zie hoe ik als persoon gegroeid ben wat betreft mijn fobie in een half jaar, heb ik waarschijnlijk binnen een jaar geen echt probleem meer.
Alle reacties Link kopieren
Imo: Ik weet niet zo goed wat ik nou van jou post moet vinden. Absoluut niet vervelend bedoelt, maar dat je gelukkig bent met Latter lijken toch maar fases. Jullie lijken elkaar aan te trekken en af te stoten. Wat ik wil zeggen is: in the end lijk je toch niet zo gelukkig. Het komt op mij over als een: "Ik doe het er maar mee, want ik hou nou eenmaal van hem en hij is nu eenmaal zo" gevoel. De vraag is: is dat voor jou genoeg? Je schrijft dat hij er voor je is als je hem nodig hebt maar dat blijkt niet zo uit je post. Het klinkt alsof je met een heel groot bord voor zijn gezicht moet staan met de tekst: "IK HEB STEUN NODIG erop. ( Nu overdrijf ik een beetje, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel).

Jij worstelt steeds met de vraag of je "een prinses " bent. Ik denk dat je helemaal geen prinses bent, maar je wil graag een man waar je soms, als het ff zwaar is, op kan bouwen. En news flash: volgens mij wil uiteindelijk iedereen dat. Ook al ben je stoer en onafhankelijk. Volgens mij is dat één van de meerwaardes van het hebben van een relatie. En oké, jullie hebben geen "relatie, relatie." Maar nu had je toch op wat meer steun gehoopt. Ik weet zelf ook niet zo goed waar ik nu heen wil. Ik denk gewoon dat je moet nagaan of je hier nu echt happy van wordt.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@coolpack; bij mij zouden ook alarmbellen afgaan hoor.



@Imogen; He wat vervelend, je geld situatie! Dan duurt de maand lang... wat betreft je latter; ik vind het heel knap hoe je erin staat. Weet niet of ik dat zo had gekund.



@Qian; een man die het begrijpt! Ze bestaan nog Wel een nieuwe date gepland?



Mijn date van gisteravond was oke. Slimme vent, veel te vertellen en z'n zaakjes goed voor elkaar. Qua uiterlijk tikte hij ook alle boxjes af; hipster baardje, undercut, maar toch was ik er niet weg van. Hij had iets slungeligs, en was face to face niet zo assertief als ik dacht. Dus mwah. Gezellige avond gehad, maar denk dat het daarbij blijft.
En alsof de duivel ermee speelt; ik hoor net van die hele leuke man van de uitgestelde vlucht.

Kort gesprekje over de verhuizing waar hij middenin zit met wat foto's. Vrij nietszeggend, maar merk dat ik het wel leuk vind om van hem te horen. En die smiley het hartjesogen... die tel ik maar niet mee
Alle reacties Link kopieren
@Systeemkast, heb je al antwoord terug?



@Amy, wel een prima avond gehad to te lezen. En assertief, sommigen moeten loskomen misschien? Maar geen twijfel om nog een keer te kijken? Ach vaak weet je direct wel of het ja of nee is. Maar goed van je dat je weer afleiding zoekt, trots op je



@Renske, dat hoeft toch niet veel te betekenen. Ik zou meer vallen over het feit dat het kort geleden is (als hij verliefd was) dan over de situatie. Die dingen gebeuren en niet goed, maar wel meer de verantwoordelijkheid van de getrouwde vrouw in kwestie. Wat zijn die andere minpunten? Gewoon gaan en ervaren? Of zegt je onderbuikgevoel echt nee?



@Imogen, eerst . Ik herken dat geworstel wat jij nu doormaakt uit de periode met die laatste van mij. Ik denk dat je een zelfstandige vrouw bent en geen prinses. Ik ben wel van mening dat iedereen graag liefde, aandacht en bevestiging wil in een relatie. Naar mijn mening rationaliseer je de situatie: zo van hij is er nu niet aan toe en ik ben toch druk met kinderen, baan, sociale leven etc. dus dit is prima want we geven om elkaar en af en toe zien/heerlijk/seks avondje. Meer kan ik er nu toch niet bij hebben en onder dat mom pas je je aan aan hem en neem je genoegen met de manier waarop. Probleem is alleen dat gevoelsmatig dat heel anders werkt. Je wilt merken dat hij bij je wil zijn, je mist en moeite doet om tijd te creëren. En dat breekt weer op op het moment dat hij zich terugtrekt en het dus duidelijk wordt tegen welke situatie je 'ja' hebt gezegd. Misschien zit ik er naast hoor en put ik teveel uit eigen ervaring, maar het feit dat je graag weer zou daten (bij wijze van) om je weer vrouw te voelen geeft wel aan dat hij te weinig moeite voor je doet. Geen advies, tis gewoon k**.



Hier zin in vanavond. Hebben veel contact, maar niet de hele dag door. Voelt ook nog steeds prima en heb alle andere contacten afgekapt. morgen update!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik een domme vraag stellen?



Hoe moet je bij OKC een account aanmaken? Hij zegt steeds: ZIPcode klopt niet. Nu weet ik natuurlijk zelf ook wel dat ik geen Amerikaanse postcode heb, maar hoe omzeil je dat dan? Wat doe ik verkeerd?
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Berichtje gestuurd, en geen tegenvoorstel maar ze gaf wel spontaan haar 06, whatsapp typt schijnbaar beter.

M'n signaal was wel een beetje overgekomen.

Niet genoeg voor een afspraakje, maar ook niet genoeg om maar te laten gaan.



Rare onduidelijke types schijn ik maar tegen te komen.

Maarja, al die ladies hebben pech zodra ik een echt leuke meid tegen kom die ook wat assertief is.

Dan ben ik weer van de markt



@Re_ske,

Geen idee, misschien eerst land kiezen.

Ik heb me een tijd terug erop gezet, ging heel makkelijk.

Die vragen zijn wel leuk, maar vergeet niet toelichting te geven.

Er zitten wel leuke wat 'andere' soorten mensen op. Alleen is

mijn vijvertje helaas daar een beetje klein. Wel twee leuke dates

gehad.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Systeemkast: het land heb ik al ingegeven...



Imogen: Wat Famke zegt, daar sluit ik me bij aan. Dat bedoelde ik ook.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Nou ja, ik zou ook niet zo goed begrijpen waarom hij het nodig acht te melden, dat hij het met een getrouwde vrouw deed.



Imo, ben het eens met Res_ke. En ik moet ergens ook een beetje grinniken dat je dan direct daarna tegen mij zegt: Go with the flow. 😉 (snap 't wel hoor). Ik spreek ook wel weer af, maar ik vind het gewoon maar gedoe en kwam dat hier even spuien. Ik heb overigens na date een al een beetje voorzichtigheid uitgesproken hoor.



Waarschijnlijk komende week een drankje met iemand doen. Hij komt niet heel serieus op me over, maar misschien is dat meer zijn manier van doen online. Ik heb geen concrete reden verder voor dat gevoel.



Ik denk dat de tijd van het jaar nu ook gewoon even een lastige is. En tja, ik zie af en toe mensen die me doen denken aan iemand met wie ik een leuke klik ja (irl ontmoet) maar die gebonden is, waardoor we nu helemaal geen contact meer hebben. Kennelijk nog niet helemaal 'overheen' voor zover je daarvan kan spreken. Dat contact is al een aantal maanden over hoor, maar dan komt zoiets als een leuke date die zo lullig eindigt eroverheen. Dan heb ik wel weer gegeten en gedronken. Maar toch dorgaan he 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven