Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
quote:Krullevaer schreef op 14 december 2014 @ 23:33:





Nog een vraag trouwens: Hoe hebben jullie het geregeld, of gaan jullie het regelen, met de catering? Ik dacht het zelf te doen, maar er zijn weinig locaties waar dat kan, en hoe doe je het, naast het eten, dan met koffie en thee tijdens de receptie, en drank en versnaperingen tijdens het feest? Dat moet je dan ook allemaal zelf regelen en drank wellicht zelfs zelf inkopen en wie schenkt de koffie/thee/drank dan? Dat lijkt mij wel veel gedoe.



Wat komt er ongelofelijk veel kijken bij een trouwdag! Dat worden slapeloze nachten.

Krul, als je de catering zelf wilt doen kun je beter zoeken naar een niet zo bekende trouwlocatie bij jullie in de buurt.



En je moet je idd afvragen of je het wel wilt, want dan komt het er op neer dat je of alsnog personeel in moet gaan huren, of familie en vrienden moet vragen om het te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Matroesjka. Betekend dit dat jullie weer lekker met de bruiloft bezig zijn? Grote zorgen opgelost:)?



Over de catering: Dit nemen we bij de locatie af. Personeel die dat schenkt en serveert zit er dan bij in. Eigenlijk een logisch principe: als je uit eten gaat of een terrasje pakt, is dat ook zo. Je betaald dan ook niet nog eens extra voor personeel. Dit betekend wel dat we horeca prijzen betalen (met groepskorting). Ik weet niet of dat ook zo is als je apart voor personeel betaald. Nouja, als je alles zelf inkoopt is dat natuurlijk toch al anders.

Alleen moet je dan ook nagaan: Mag je de koelkast gebruiken, de tap, de glazen? Moet je dat los huren etc...

Ik wil wel zelf de taart regelen/maken. Dan betalen we bestekgeld. Ik moet nog vragen of ze het dan nog wel snijden...

Oehw Mental note to self: Vragen of glazen die kapot vallen, betaald moeten worden.



BTW: hebben jullie een bruiloftsverzekering? Ik niet. The show must go on:)
Grote zorgen nog niet opgelost en dit is ook het enige wat we gedaan hebben maar je moet IETS doen
Hier ook geen bruiloftsverzekering hoor. Wat kost zoiets dan?
Even snel een berichtje vanuit Duitsland Vriend heeft gisteren een soort van huwelijksaanzoek gedaan Geen standaard aanzoek met ring, maar een heel lief verwoorde liefdesverklaring, waarin hij zegt mij te kiezen, van mij te houden, met me oud te willen worden en dat 27 november de dag is dat we onze liefde gaan vieren. Nou echt, ik had het niet meer! Ik janken, hij deed net niet met me mee. Lekker gegeten en (vooral) gedronken. En nu is het genieten! Geen ring, wel een hele mooie armband, waar ik heel erg gelukkig mee ben. Oh en een theepot :p. Maar dat mocht ik niet tegen familieleden zeggen, dat dat mijn cadeau was :p. Dus dan blijft het bij de armband de ring komt dan op 27 november.
Wij hebben zondag een bezichtiging!



Jullie nog tips waar ik aan moet denken, op moet letten en naar moet vragen?
Alle reacties Link kopieren
Leuk Chantilly! En straks lekker heel de familie inlichten! Wordt een mooie kerst voor jullie:)!



Spannend Matroesjka_. Ik heb een keer een bezichtiging gehad, dus weinig tips. Schijnt te kunnen vragen of er nog ergens garantie op zit? En ik vind zelf buren belangrijk ivm slechte ervaring. Misschien vragen wie de buren zijn, wat voor mensen in de straat wonen: Gezinnen, alleenstaanden, studenten?
quote:japin schreef op 19 december 2014 @ 15:54:

Leuk Chantilly! En straks lekker heel de familie inlichten! Wordt een mooie kerst voor jullie:)!



Spannend Matroesjka_. Ik heb een keer een bezichtiging gehad, dus weinig tips. Schijnt te kunnen vragen of er nog ergens garantie op zit? En ik vind zelf buren belangrijk ivm slechte ervaring. Misschien vragen wie de buren zijn, wat voor mensen in de straat wonen: Gezinnen, alleenstaanden, studenten?Loatiebezichtiging voor de bruiloft
Alle reacties Link kopieren
Mogge.

Ik leef nog, min of meer.



Ik ben zaterdag verhuisd, dus nu bijna een week geleden, ik leef tussen de dozen en mijn benedenverdieping moet nog verder verbouwd worden

Dus grof gezegd, ik heb een slaapkamer die in principe klaar is, en dat is het zo ongeveer.



Andere slaapkamer staat een kast waar nog een nieuwe achterwand in moet pontificaal overdwars, en een hoop rommel, en in het kleine slaapkamertje staan vooral veel dozen.

Mijn inboedel staat verdeeld over de vliering en de schuur.



We hebben een open keuken gemaakt dus keuken is in principe oké maar daar moet nog een nieuwe vloer in. Die wordt dinsdag geleverd maar de oude vloer moet eerst uitgebroken worden enzo, tis een feest



Dus ik ben even met vanalles bezig, behalve de bruilof

Het zal wel een keer goed komen, maar tis nu even hectisch.



Ik heb overigens wel alles meegelezen hoor dus weet wel ongeveer waar het over gaat



Wat is dat voor bullshit, een bruiloftsverzekering?

En ik had mijn locatie al snel goedgekeurd Weinig dingen hoeven vragen enzo.
668, the neighbour of the Beast
Als je bruiloft 20.000 kost snap ik zo'n verzekering wel. Maar of dat ook zinvol is bij 5000?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 19 december 2014 @ 18:18:

[...]



Loatiebezichtiging voor de bruiloft Owh... hahaha. Hoe was het? Al gekozen?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 19 december 2014 @ 23:15:

Als je bruiloft 20.000 kost snap ik zo'n verzekering wel. Maar of dat ook zinvol is bij 5000?Ja precies. Ik doe het ook niet hoor. Volgens mij kost het zo'n 130Euro.
Alle reacties Link kopieren
De bruiloftsverzekering werd ons ook aangeraden door een weddingplanner(die moet ook betaald worden, dus die ziet graag haar inkomen verzekerd natuurlijk!). Misschien dat we de bedragen die 'datumgebonden' zijn wel verzekeren. Maar dat is dan meer in geval van overlijden van naaste familieleden ofzo. Dergelijke dingen hebben zich al voorgedaan in de familie dus daar gok ik niet meer op.



Ik heb gisteren mijn jurk uitgezocht! Het is model sweetheart 6066. Met google kom je dan een heel eind. Kosten vielen me nog erg mee! En dat zag ik pas nadat de jurk definitief was. Het vergezellend comite was unaniem onder de indruk van deze jurk. Wel fijn om mensen mee te hebben bij zoiets. Op een gegeven moment zie je het zelf niet meer.

Moet nu alleen nog schoenen en lingerie uitzoeken. Met name dat laatste vond ik wel een prive dingetje .
Alle reacties Link kopieren
Yesss, de jurk miss_musica! Gefeliciteerd. Heel mooi:)!!!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel japin! Twijfelde de ochtend erna wel gelijk weer . Maar er zijn foto's van, dus ik kon mezelf weer snel overtuigen :-). Er zit bij mij dan nog zo'n strass/kralenriem bij de taille. Dat vond ik zo mooi bij een hoop jurken. Maar dat soort dingen kun je dus vaak zelf nog verknutselen!
Mooie jurk miss_musica! En ik ben ook dol op riemen met kraaltjes en steentjes!



Bruiloftverzekering, als dat 130 euro is is het eigenlijk wel het overwegen waard. Ik had eerder begrepen dat het 10% van de bruiloftkosten was.
Ohja locatie was oké, we wachten nu nog de offerte af. We zijn er nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Mooie jurk miss musica.



Wij zijn inmiddels ook op bijde potentiële locaties geweest. De goedkope locatie is echter moeilijk te bereiken en toch aan de kleine kant. De duurdere locatie is goedkoper als verwacht en bied zo veel mogelijkheden dat we daar binnenkort een tweede gesprek mee aan gaan en waarschijnlijk toch daar voor gaan. De goedkope optie is in ieder geval afgekeurd door mijn verloofde. Het voordeel van de duurdere is dat we er echt een droombruiloft van kunnen maken tegen een betaalbare prijs. Nu verheug ik me nog meer op de voorbereidingen
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Leuk he suus, nu wij bij een locatie zijn gaan kijken zijn bij beide de trouwkriebels echt toegeslagen. En ik vind het ook wel een beetje "eng" nu
offerte is trouwens binnen en viel redelijk mee. Alleen met de rest erbij gaan we toch niet binnen budget blijven ben ik bang. Ach, we hebben een heel lang weekend om er over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om al de vorderingen te lezen. Hele mooie jurk miss musica! En fijn dat de prijs ook mee viel.



Ook leuk in te horen dat het bij veel zo goed gaat met de locatie zoektocht. Wel herkenbaar dat het niet altijd lukt om binnen budget te blijven...

Wij zijn vandaag geslaagd voor de ringen en zijn over budget gegaan (het dubbele van wat we gebudgetteerd hadden voor de ringen). Van tevoren wisten we ook niet goed wat we wilden, dus een budget bepalen was ook lastig. Ik ben wel echt heel blij met onze keuze. We hebben nu mat palladium ringen uitgezocht, mijn vriend een egale en ik met één diamant erin.



Nu staat offertes opvragen bij de notaris op de planning. Waarschijnlijk gaan we dat ergens volgende week doen.
Alle reacties Link kopieren
Dankje wiewatwaarenhoe! Wat leuk dat jullie geslaagd zijn voor de ringen! Ik kan me heel goed voorstellen dat je over budget gegaan bent met de ringen. We hebben hier helaas ook een dure smaak. Maar je draagt ze als het goed is nog lang en gelukkig, dus dan is het ook wel de moeite waard. Palladium vind ik ook erg mooi. Vriend is er helaas niet zo van, die gaat voor goud. Compromis is bicolor, maar daar zijn we nog niet over uit.



Ik ben helemaal blij! We hebben gisteren van mijn oom een oude zegelring van opa (zijn vader dus )gekregen om te laten verwerken in onze trouwringen. Tante kwam ook nog met een gouden hangertje van oma. Dus we kunnen ringen met eigen goud laten maken bij een smid. Mijn grootouders waren/zijn erg belangrijk voor me, dus het is erg speciaal voor me dat we hun sieraden daarvoor mogen gebruiken.
Wiewatwaarenhoe, leuk van jullie ringen!



En wat bijzonder miss_musica, dat jullie sierraden van geliefden verwerken in jullie ringen!



Net even met vriend de offerte besproken, maar hij is er nog niet zeker van en wil nog andere offertes aanvragen. Ik ben ongeduldig en wil aan de slag
Alle reacties Link kopieren
Spannend matroesjka! Het is heel leuk om locaties te bekijken. Vond het heel bijzonder om te weten waar we uiteindelijk ons jawoord gaan geven. Succes met vergelijken. Ik hoop dat jullie iets passends vinden!
Oh ik vind het eigenlijk helemaal niet zo leuk. Het is nogal tijdrovend, en geld speelt er een hele grote rol in waardoor je steeds zakelijk moet blijven. Ik heb bijvoorbeeld veel meer zin om bezig te gaan met de muziek oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven