Meisjesnamen

13-12-2014 00:59 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden.
Alle reacties Link kopieren
@ henkelien

misschien

Jula

Jinthe

Jolijn

Veerle

Fenna

Rosalie

Feline

Milou

Mirthe

Merel

Suze

Linde

Jonne

Jente

Flore

Annemijn

Aniek

Ella
Alle reacties Link kopieren
Cejo, bedankt voor je reactie. Jente/Jinthe ga ik over nadenken. Annemijn en Flore hebben wel iets, maar misschien te tuttig. Jula had ik hier ook ergens gelezen, maar er was veel discussie over de uitspraak. De andere vind ik niet zo mooi of vallen af vanwege omgeving.
Alle reacties Link kopieren
nog een rijtje voor Henkelien



Febe

Lauren

Lise

Lieke

Marit

Meline

Nina

Marin

Vera

Mila

Lena

Leanne

Dionne
Alle reacties Link kopieren
Leuk, die nieuwe invalshoeken! Ik zat een beetje op een dood spoor geloof ik. Marit is al een paar keer op en weer van het lijstje gegaan. Lauren was ik niet opgekomen, maar komt erbij. Over Vera ga ik eens nadenken, heeft wel wat. Febe ook, even kijken wat dat betekent. Vind ik niet doorslaggevend, maar wel leuk om te weten. Lise en Meline zijn wel de goede richting, maar niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Meiden ik heb een tip nodig! Wij zijn opzoek naar een meisjesnaam en mijn partner en ik hebben niet echt dezfde smaak nou is er 1 naam waar we allebei steeds op terug komen! Maar ik twijfel wel heel erg of dit wel bij ons past, snappen jullie wat ik bedoel? Wat denken jullie bij twijfel niet doen? Of gewoon ervoor gaan!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Henkelien, is Fere nog een optie? Ik ken 2 Jula's. Beide zeg je Juula. Ik vind het een prachtige naam. Nora(h) iets voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:dance01 schreef op 19 december 2014 @ 23:13:

Meiden ik heb een tip nodig! Wij zijn opzoek naar een meisjesnaam en mijn partner en ik hebben niet echt dezfde smaak nou is er 1 naam waar we allebei steeds op terug komen! Maar ik twijfel wel heel erg of dit wel bij ons past, snappen jullie wat ik bedoel? Wat denken jullie bij twijfel niet doen? Of gewoon ervoor gaan!



Hoe ver ben je? Dat probleem hadden wij ook. Ik kon me niet neer leggen bij een twijfel naam. Man ook niet en daarom begrijpen we elkaar gelukkig goed. Nu is er voor ons na 11 weken brein breken toch dé naam

Ik wilde mijn succes ervaring met je delen, hoop dat het voor jou ook zo uitpakt.

Ik zou de naam laten staan voor het geval jullie echt niks anders tegen komen...

succes!
Alle reacties Link kopieren
@ dance....soms moet een naam ook "groeien"als je begrijpt wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is allang 1, maar soms vind ik het nog raar dat we haar haar naam hebben gegeven.

Hij past heel goed, ik vind het een prachtige naam, maar toch blijf ik het af en toe vreemd vinden dat wij die naam aan haar gegeven hebben.



Ik denk dat ik dat bij elke willekeurige naam gehad had. Gewoon, omdat ik het gek vind dat wij een naam mochten kiezen. Wij, zelf, besloten. Dat ze niet geboren is met een briefje erbij waarop stond hoe ze heette.
Alle reacties Link kopieren
@sjoekeh ik ben 27 wkn en heb nu echt zon gevoel van kom op we moeten een naam hebben! Diezelfde naam? Of toch een andere geworden?



@hertje grappig dat je dat zegt ik vind het ook een verantwoording! Grappig dat je dat nu nog steeds heb! Eig bleven jullie ook beetje twijfelen dus?



Het is ook meer vinden andere het wel bij ons passen! En had het aan mijn moeder verteld en wist eig al dat ze het geen leuke naam vond omdat het niet haar smaak is maar daardoor ben ik toch nog meer gaan twijfelen....
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ook ik zou graag jullie mening/advies willen: over tien weken verwachten we ons tweede meisje. We hebben een dochter Fien, we zijn echt super blij met deze naam, past ook helemaal, het is een stoere maar ook lieve meid en naam. Nu twijfelen we tussen de volgende namen voor haar zusje: 1) Kato 2) Keet 3) Kaat. Alle zo geschreven andere varianten zijn al afgevallen. Welke vinden jullie het mooiste (en waarom?) alvast bedankt voor de reactie(s)
Alle reacties Link kopieren
Kato! (Al zou ik het met een C schrijven...)
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna_80 schreef op 20 december 2014 @ 08:46:

Kato! (Al zou ik het met een C schrijven...)+1 ik zou ook voor kato gaan, maar vind cato chiquer en ook gewoon logischer
Alle reacties Link kopieren
Ja vrouwelijker met een C ook...
Alle reacties Link kopieren
@fruitella: kato! Ik vind het leuk dat de namen niet precies hetzelfde format hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.

@dance: heel herkenbaar van onze eerste. Een naam kiezen maakt je kwetsbaar, vind ik, je kiest de allermooiste naam voor wie jij het liefste hebt en er zullen altijd mensen zijn die jouw keuze niet begrijpen. Wij hebben dus ook lang getwijfeld, maar toch de naam gekozen die steeds terug kwam en geen moment spijt. Doen dus!

@Sjoekeh. Hmmm... ja misschien is Jula zo'n naam die bij mij moet groeien. Fere vind ik niet mooi, sorry. Nora is al wel door mijn hoofd geschoten. Ik ga eens een nieuw lijstje aan mijn man voorleggen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja dance, ik zou me niet druk maken of anderen de naam wel vinden passen bij jullie. Het is jullie kind, je gaat de naam honderd keer per dag gebruiken, dat gaat vanzelf passen.
Kato is leuk. Keet en Kaat vind ik hard klinken en niet zo. Fien is ook super.
Cato!
Alle reacties Link kopieren
Dance, het is niet echt twijfelen, maar het is een soort vreemde gewaarwording. Ik heb nog nooit gedacht: 'hadden we je maar .... genoemd'.

Als ik daar nu over nadenk, zou geen van de andere namen op het lijstje beter passen.



We hebben bijna alleen maar positieve reacties gehad op de naam. Maar één keer gehoord dat iemand het niet bij ons vond passen.

Dat steekt wel een beetje.



Fruitella. Kaat en Kato (of Cato) vind ik beiden leuk!

Keet doet mij aan rommel denken, en ik heb geen positief beeld bij iemand die Keet heet.



Als je kiest voor Kato, dan kan je de naam altijd nog afkorten naar Kaat. Evt als officiële naam Kato en als roepnaam Kaat.
Alle reacties Link kopieren
Cato! Ik vind het een super naam (stond op mijn lijstje, maar mijn vriend vind het niets en ik heb geen dochter :-) ) maar geschreven met een K echt niet mooi. Ik vind het met een K ook onlogisch, het hoort toch met een C geschreven te worden? Kaat en Keet vind ik niet zo mooi, Kate wel.
Alle reacties Link kopieren
Fruitella, ook ik vind Cato mooier dan Kato. Kaat en Keet vind ik beide niet leuk. Maar het gaat natuurlijk om jullie gevoel erbij! Succes.



Herthertje, het lijkt mij geen fijn gevoel... Ik dacht bij de eerste juist vaak:wat ontzettend gaaf dat wij jouw naam hebben bedacht en dat jij deze je hele leven zult dragen. Zo'n trots gevoel.



Dat mensen hardop uitspreken dat ze de naam niet vinden passen vind ik best pijnlijk en begrijp ook niet waarom mensen dat hardop willen zeggen. Zeg dan niks uit respect nor de kersverse ouders die met veel liefde de mooiste naam hebben gekozen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dance01 schreef op 20 december 2014 @ 05:48:

@sjoekeh ik ben 27 wkn en heb nu echt zon gevoel van kom op we moeten een naam hebben! Diezelfde naam? Of toch een andere geworden?



@hertje grappig dat je dat zegt ik vind het ook een verantwoording! Grappig dat je dat nu nog steeds heb! Eig bleven jullie ook beetje twijfelen dus?



Het is ook meer vinden andere het wel bij ons passen! En had het aan mijn moeder verteld en wist eig al dat ze het geen leuke naam vond omdat het niet haar smaak is maar daardoor ben ik toch nog meer gaan twijfelen....



Ik ben nu 25 weken en ben zo blij dat we er nu uit zijn. Ik herken het gevoel dat je de naam wilt hebben. Dat geeft rust.

Bij ons is het een andere naam geworden. Ik wilde wel het gevoel hebben dat het dé naam is en niet en naam waarbij ik daaraan twijfelde.

Lastig hè. Wil je suggesties of dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Keet zou ik zeker niet doen, soort bouwhok op deze manier geschreven. Ik ben het met de rest eens: Cato de mooiste optie.
Cato



Wel met een c.

Grappig fruittella, de naamvan je oudste lijkt ook op de naam van mijn oudste.
1) Cato

2) Kato

3) Kaat

4) Keet



En eigenlijk vind ik Kate nog leuker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven