De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!



Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje



Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)



Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!



Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Boannan ik heb echt veel bloed verloren en hoe die testen zaten weet ik niet. Wel had ik maar een dag/dagdeel bloed en dan weer even niet. Ik bij beide zwangerschappen maar een keer zelf getest en een de vrouw van mvm. Ik ben niet zo'n tester.



Het kan bij jouw ook nog zo zijn dat jij bloed om er maar een heeft aangeslagen. Ik heb wel vaker gelezen bij tp van meerdere embryo's dat men soms bloed om dat er een wordt verloren.



Ik hoop dat het blijft zitten.
Ik brand een kaarsje voor je Boanan!
Alle reacties Link kopieren
quote:madredefamilia schreef op 20 december 2014 @ 12:17:

Ik brand een kaarsje voor je Boanan!



En ik voor jou!! Ik vind het bewonderenswaardig hoe lief en zorgzaam je bent naar alle vrouwen hier. Ondanks je eigen verdriet om onvervuld verlangen ben je denk ik meer dan je zelf denkt een steun voor anderen. Dat je ondanks je eigen pijn blij kan zijn voor anderen, maakt je een mooi mens.

Je bent - for what it is worth - regelmatig in mijn gedachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 20 december 2014 @ 22:52:

[...]





En ik voor jou!! Ik vind het bewonderenswaardig hoe lief en zorgzaam je bent naar alle vrouwen hier. Ondanks je eigen verdriet om onvervuld verlangen ben je denk ik meer dan je zelf denkt een steun voor anderen. Dat je ondanks je eigen pijn blij kan zijn voor anderen, maakt je een mooi mens.

Je bent - for what it is worth - regelmatig in mijn gedachten.



Dat vind ik nou ook! Je bent een topper, madre!



Hier overigens geen hoop meer dat het goed zit. Flink wat bloed verloren en testen worden nu echt lichter. Ben er ook wel klaar mee nu.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Dikke voor Boannan, Madre en alle andere bitches hier die wel een extra knuffel kunnen gebruiken tijdens deze laatste dagen van het jaar.

Ik wens iedereen hoe dan ook een fijne Kerst toe en een hoopvol nieuwjaar vol liefde, geluk en gezondheid!
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 21 december 2014 @ 10:08:

[...]

Dat vind ik nou ook! Je bent een topper, madre!



Hier overigens geen hoop meer dat het goed zit. Flink wat bloed verloren en testen worden nu echt lichter. Ben er ook wel klaar mee nu.Veel sterkte vrouw! Ik hoop op een wonder voor je
Alle reacties Link kopieren
voor jou Boannan!



En ook voor alle andere superprikbitches! Fijne Kerst en in 2015 op volle kracht er weer tegenaan!
Alle reacties Link kopieren
Zo aan het einde van het jaar.. een dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft.



Leoni heeft het in een eerdere post zo goed verwoord. Ik denk ook vaak aan de meiden / vrouwen die ik hier heb leren kennen, en hoe verschillende onze wegen zijn gelopen.

Het was fijn om hier een tijdje met elkaar mee te lopen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.me-to-we.nl/7- ... baby-verlangt-te-steunen/





En hier een link die voor de meeste Prikbitches wel herkenbaar is..

Je kunt 'm liken op FB om zo je vrienden wat te leren ;)
Alle reacties Link kopieren
@pop77 ik heb hem op Facebook gedeeld, en meteen een domme reactie te pakken. Dus ik denk dat ik hem zo maar weghaal.



"Ga voor adoptie! Niets dankbaarders dan dat lijkt me..." Lekkere tactische reactie van een zogenaamde vriend van me.



Hier nog een update van mijn kant; ik heb deze week weer een negatieve test te pakken. Ik heb inmiddels mijn derde negatieve kid poging gehad. Hoewel ik heel positief gezind was, begint nu echt de moed in de schoenen te zakken. Het zal de maand wel zijn. Inmiddels een jaar geleden dat ik een miskraam gehad heb.
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden dat ik hier op het forum ben geweest, het resultaat van de vele spuiten, echo's, puncties en terugplaatsingen houdt me zeer goed bezig . Ik wil alle Prikbitches een geweldig en succesvol nieuw jaar wensen. Ik hoop dat voor iedereen hier haar wens uit komt en dat jullie allemaal dit jaar zwanger worden of zelfs bevallen.

Dit topic is momenteel rustig zie ik maar ik hoop dat het door blijft lopen en iedereen hier steun kan blijven vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,



Hoe gaat het met iedereen? Bedankt voor je nieuwjaarswensen pioenrooske! & alle anderen die extra hebben stilgestaan bij de meiden van dit forum zo rond de feestdagen.



Emma08 Hoe voel je je op dit moment? De maand is voorbij en ik hoop dat je weer vol positiviteit zit!



Ik twijfel over mijn start van de menstruatie. Gisterenavond klein beetje helderrood bloedverlies maar dit zet niet door.. ik moet eigenlijk ook pas over paar dagen ongesteld worden.. Spannend ik moet de 5e dag beginnen met injecties voor de 1e keer. Prikken jullie zelf?



Liefs Someone86
Alle reacties Link kopieren
@Someone86: ja, ik prik zelf. Ik zou niet weten wie dat anders zou moeten doen (vriend zou flauwvallen).

Ik prik nu Gonal-f en dat is heel eenvoudig met zo'n prikpen (en kan ook makkelijker als je niet thuis bent). Pregnyl is lastiger, omdat je dan zelf de spuit klaar moet maken, daar helpt vriend dus bij (gelukkig hoeft dat maar 1 keer per cyclus).
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, ik wil jullie even het allerbeste voor het nieuwe jaar wensen (mag toch nog?). Dat jullie geduld uiteindelijk beloond mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Menstruatie is toch doorgezet.



Ik mag aankomende zondag beginnen met Gonal F en vanaf maandag komt daar ook Cetrotide bij. Die laatste moet ook zelf klaar gemaakt worden. Ik ga denk ook zelf prikken dat lijkt me het makkelijkst. & als ik nie durf dan heb ik een partner die dat maar al te graag zou willen haha.



Volgende week woensdag 1e echo.
Ik heb ook altijd zelf geprikt. Nu was ik ook wel eens s avonds weg zonder mijn vriend, dus dan moet je wel.

Hier altijd ovitrelle gehad ipv pregnyl dus geen last van mengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik liet vriend prikken, ik ben niet zo'n held. Van de Gonal-F had ik niet zoveel last, maar Pregnyl was dikkere vloeistof dus die voelde ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook altijd zelf geprikt. Eerst wel altijd met man erbij. Voor de zekerheid een extra paar ogen om te kijken of ik alle handelingen wel goed deed. Later deed ik het ook wel alleen.

Succes ermee, someone!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Wat een boel verschillende injecties heb je toch ook eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Hoe gaat het met iedereen? Het is momenteel erg rustig op het forum..



Gisteren mijn allereerste injectie gezet. Vond dit toch wel even spannend om te doen.



Ik vraag me ook af of al die hormonen invloed gaan hebben op mijn gewicht. Ik heb al overgewicht en ben nu ook vanaf 1-1 gestopt met roken dus ben benieuwd wat dit allemaal met mij gaat doen. Ik sport nu al wel 2 maanden 2x in de week in de sportschool. Hoop dit vol te kunnen houden!
Ik kwam niet blijvend aan van de hormonen. Aan het eindje van de cyclus woog ik wel even meer maar dat kwam doordat je dan wat meer vocht vasthoudt.
Ik ben de eerst keer wel aangekomen, maar toe heb ik verschillende cyclussen hormonen gebruikt en ik had schildklier schommelingen. Ik ben toen 4-5 kg aangekomen in de 2 jaar mmm. Over het geheel valt het dus wel mee. Nu moet ik wel zeggen dat al die kilo's er na de zwangerschap weer af waren en nog wat meer ook.



De tweede keer heb ik maar 11 dagen hormonen gebruikt en ben ik niets aangekomen. Wel ben ik alweer afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik kom op advies van Kuuk even bij jullie binnenvallen. Ik had al een eigen topic geopend, maar volgens mij zijn er niet veel mensen met hetzelfde.

Ik begin een beetje moedeloos te worden en hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. ( nou ja dat hoop ik eigenlijk niet.....)



Al meerdere jaren zwangerschapswens en sinds 2014 in de medische molen.

Ik heb een normale cyclus ( ik heb overgewicht) wel altijd een zware menstruatie.

In het ziekenhuis is een cyclus gevolgd en daar bleek dat ik meerdere ( ongeveer 7) grote cystes per eierstok heb van 2-4 cm in doorsnede. Dit zit dus in beide eierstokken. Volgens de gyn was dit niet erg. Heb 2 maal een HSG gehad en dit was ook goed. Nu zouden we starten met iui met gonal f 75 eenheden. Nu bij de eerste echo en meting heb ik weer veel grote cystes in beide eierstokken. Poging is meteen afgeblazen en volgens echoscopiste had ik nooit gonal f mogen spuiten. Is iemand bekend met zoveel grote cystes en een zwangerschapswens? Ik heb geen pcos. Bedankt voor het reageren!
Alle reacties Link kopieren
Dag Mosaur,



Ik heb meerdere cyclussen (ongeveer een jaar lang) grote cystes gehad. Ik geloof (sorry, geheugen als een zeef) dat mijn pogingen met Puregon wel doorgingen als de cystes kleiner waren dan 2,5 cm. Per maand kan de grootte verschillen en per maand werd er dus bij mij een echo gemaakt om te kijken hoe groot ze waren.

Na een jaar ben ik overgestapt naar een ander ziekenhuis en ben ik met Gonal-F gestart voor IVF. En een maand geleden ben ik bevallen van mijn eerste kindje! Mijn lijf reageerde beter op de Gonal-F dan op de Puregon (minder grote cystes). Als je met Gonal-F grote cystes blijft houden, misschien vragen of je iets anders mag proberen?



Ik hoop dat je hier wat aan hebt... Met cystes moet je geduld hebben



In ieder geval hoop ik dat je wens snel in vervulling mag gaan!



Liefs,

Kirsi
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kirsi,

Bedankt voor je reactie. Hoopgevend dat jouw wens in vervulling is gegaan.

Had jij ook cystes zonder dat je hormonen gebruikte?

Ik ga nu eerst het gesprek met de gynacoloog afwachten, maar eventueel overstappen op een andere hormonen zou dus ook een optie zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven