Mijn hond is niet uit te houden

16-12-2014 12:43 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken maar ik wil in ieder geval even lekker van mij af schrijven.



Onze 9 maanden oude hond is niet uit te houden. Ze zit ontzettend in haar puberteit. Ze is lekker dol en wil heel de dag door spelen. Door de zwangerschap ben ik makkelijker geworden met haar en nu kan ik de consequenties daarvan uitzitten. Ik ben namelijk makkelijker geworden. Als ze mij uitdaagde door te grommen dan pakte ik het speeltje en speelde ik... echter bijt ze nu zelfs in je broek om je uit te dagen. We straffen dit nu af omdat negeren niet werkt. 5 januari gaan we naar een pubercursus en gaan we opnieuw leren om met de hond om te gaan. Dat wil zeggen weer leren om geduld te hebben, belonen en negeren en vooral ook de juiste aandacht geven (snap best dat 100 keer hetzelfde balletje gooien niet meer leuk is na een tijd).



Maar voor nu zit ik er diep doorheen. Ze wil aan de bank knagen, ze blaft als een malle als er iemand voorbij loopt voor het raam.... het is gewoon niet de hond die ik herken van een maand of twee terug. En dat ligt aan ons dat is het erge, we hebben het er zelf van gemaakt. Ik had eerst heel veel energie en deed veel meer met haar, nu lopen we achter de feiten aan. Ze kent ook geen nee dus dat kan heel de avond doorgaan.



Mijn vriend en ik zijn wel eens huilend in bed gaan liggen (ja zelfs hij) omdat onze hond liep te klieren en wij door mijn zware zwangerschap (loop ziekenhuizen af nu) gewoon zo moe zijn. En dan komt ze bij ons op bed en spelen we daar met haar omdat we dan tegelijk wat rust krijgen. En zo leert ze dus weer aan dat ze op bed mag wanneer zij wil..... mijn schuld dikke bult. Wilde het even kwijt.
quote:iones schreef op 19 december 2014 @ 18:18:

[...]



Man man wat lees ik hier toch weer een hoop onzin. Ranghoogste omdat hij op bed mag... Dus al mijn honden stonden boven aan de rang omdat ze op mijn bed mochten slapen. Ik dacht dat jij wel meer wist van honden maar dit valt even tegen.



De baby ís trouwens straks lager in rang dan de hond hoor, in de ogen van de hond. Laat ik je ook even uit die droom helpen.

De hond zal echter weten dat de baby bij het vrouwtje hoort en respecteert het vrouwtje en daarom de baby. Maar zodra het vrouwtje weg is, staat de baby weer onder de hond.



Ik ben nooit opgegroeid met honden met heel die rangbullshit, en het is bij ons prima gegaan. En ook nu hou ik me niet bezig met rangordes. Mijn honden zijn mijn maatjes, en alleen ik heb de leiding.



Precies. Mijn oma wist dat ik zou bevallen binnen enkele dagen aan het gedrag van de honden.

Eenmaal thuis met eerste kind grote likken van hee kind is thuis eindelijk :-)

En nee mijn huis is niet vies. Ben een poetsert en er zijn mensen die hier voor het eerst binnenkomen en oprecht verbaasd zijn dat mijn huis zo schoon is

Wij doen overigens wel aan rangorde of althans mijn honden doen daar aan. Ik zie het als een rolverdeling en die hebben wij mensen eigenlijk ook.



To ik vind ook echt niet dat je je hoeft te verdedigen betreft hond op bed. Zie hier echt geen dominante agressieve hond, totaal niet zelfs.

Het bijten kan ook ondanks voldoende beweging gewoon een fase zijn he zeker in deze leeftijd. Wat dat betreft is het beter correctie en speeltje aanbieden. De badkamer enkel gebruiken als vaste Rust momenten. Overigens zou ik voor de vaste Rust momenten eerder de hal kiezen oid als dat mogelijk is. Het moet iig een vast en vertrouwd plekje worden waar zij zich, eenmaal wat ouder, ook zelf gaat terugtrekken.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog een tip voor de de duur van de time out? In mijn vorige bericht staat de volledige vraag daar loop ik nu vandaag weer tegenaan.



Ze heeft een mand in de badkamer. Hiervoor had ze geen mand. Als ze geen time out heeft staat deze in de woonkamer en ze gaat er steeds vaker even in. Ze moet nog leren dat het haar plekje is. Ik heb haar namelijk nooit een eigen plek gegeven nadat ze van de slaapkamermand op bed kwam slapen. Ze begint het wel door te krijgen.



Ontwormen vlooien teken.... ik controleer haar nu voor onze gezondheid al goed zat. Niet zo dramatisch doen hoor.



Helaas heeft ze weer last van jeuk achter. Ik hoop niet dat haar infectie terug is. Maandag moeten we naar de arts. Het zouden haar anaalklieren kunnen zijn deze zitten echter nooit vol. Vind het zo zielig.
Heb je geen ruimte in de hal?

Wat sommige honden ook fijn vinden is een bench gewoon open en eroverheen een grote deken zodat zijkanten en achterkant deken over hangt. En die op 1 plek houden in hal of rustig plekje in de kamer. Zo krijgt ze een vaste plek waar ze zich zelf kan terugtrekken. Plus als straks de kleine er is kan jij kindje ook aanleren dat dat de plek vd hond is en voor kind verboden terrein.
Ik zou het bij die time-out ook niet accepteren dat ze gaat krabben.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamajobsa schreef op 16 december 2014 @ 13:20:

Als je niet lang kunt lopen kun je wellicht de auto pakken en naar een bos rijden.

Pup hier loopt minstens 10 keer de afstand die ik loop.

En streng zijn, wij hebben wel een heel ander ras, een friese stabij.

Maar no way dat er bij ons uberhaupt een hond boven komt.

Hij slaapt in de bench in de bijkeuken en als ie strondvervelend is, of ik heb even geen zin of tijd om op hem te letten gaat ie daar ook in ( al is het maar voor een half uurtje).



Mijn pup van 4 maanden slaapt ook in de bench, maar als ze strontvervelend is krijg ik haar er niet in, of ze zit erin en aanhoudend te blaffen, zie dat maar es vol te houden in een flat.

Wij laten onze pup 's morgens spelen in het park met andere honden, en 's middags ook weer, neemt niet weg dat ze soms toch de kolder in de kop krijgt, net als je wil gaan eten of zo en dan best lastig kan zijn. We hebben al van alles geprobeerd, kluifje mee in de bench of een gevulde kong, maar dat interesseert haar op dat moment niet, ze wil dan gewoon klieren.

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Even vooropgesteld dat ik geen hondentrainer ben en uitsluitend vanuit eigen ervaring spreek:

Ik heb mijn hondje door middel van time-out graven in de tuin afgeleerd.

Ik hield de time-out kort, ook al zat ze te piepen en aan de deur te krabben dat ze weer naar buiten wilde. Als ze dan meteen weer begon te graven, dan zette ik haar meteen weer binnen. Het gaat erom dat ze de link legt: als ik dit doe, dan volgt deze vervelende consequentie. Honden hebben niet echt besef van tijd, ik weet niet of het veel zin heeft om haar daar lang te laten zitten.

Ik heb een hondje met een pittig, eigenwijs karakter, maar na een paar keer snapte ze het wel. In het begin gebeurde het nog wel eens dat ze na een tijdje weer in de fout verviel, maar dan gaf ik haar meteen weer een time-out.

het is wel belangrijk dat het een "heterdaadje" is. Dus niet dat ze intussen weer met iets anders bezig is, want dan werkt het niet.

En ik zou niet haar mand in de time-out plek zetten. Ten eerste zit ze daar maar kort, ten tweede moet de mand geen "strafplek" zijn, maar haar veilige plekje.

Het is even volhouden in het begin (kan me voorstellen dat het met een zwangere buik niet meevalt), maar het is een investering die loont!
Alle reacties Link kopieren
Meivogel, goed advies, ik zie er ook wel wat in. Het is dat zoveel mensen zeggen, de bench moet geen strafplek zijn, maar voor een time-out zoals jij bedoelt zal het idd wel kunnen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel meivogel we gaan er weer mee aan de slag. Klinkt ook logisch. Bij ons krijgt ze ook vaak een time out omdat zr graaft en bijt in de bank. Verder gaat het luisteren al een stuk beter. Ik heb net afgesproken met mijn vriend dat we de time out verkorten naar twee minuten en dan vaker consequent zijn en wat meer lopen. Ik denk ook dat ze het zo beter gaat begrijpen waarom ze in de badkamer moet.



In de hal zoals iemand vroeg is geen goed idee. Onze slaapkamer sluit namelijk niet goed af en ze duwt de deur open. Bij ons is de woonkamer dan ook altijd gesloten. Ze krijgt wel altijd een kleed mee in de badkamer dus op een kale koude vloer hoeft ze niet te zitten. In de gang gaat ze toch weer rommelen en we willen juist dat ze even rust houdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven