Zolderslaapkamer

19-12-2014 21:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn druk aan het klussen in ons nieuwe huis en nu is eindelijk onze nieuwe slaapkamer aan de beurt: de zolder. De kamer is vrij groot maar nogal onhandig van vorm. Hethuisheeftzeg maar een extra puntje vergeleken met andere rijtjeshuizen, waardoor we een nok met een raam hebben aan de voorkant.

Nu wilde ik het allemaal lekker licht houden en ruimtelijk. Dus ik zat aan wit en grijs te denken.

Van de week zag ik ergens een behangetje voorbijkomen dat wit was met een wit kantenpatroon erop. Een soort ronde kanten kleedjes. Maar ik kan het natuurlijk nergens vinden, dus ik dacht: misschien weten jullie waar dit verkocht wordt?



Verder willen we lekker zacht tapijt op de vloer en wit en of grijs op de muur. We hebben balken aan het plafond die ik het liefst weer zou schoonmaken en beitsen, maar helaas zijn ze te ver heen. Zou het leuk zijn om deze grijs te verven? Of gewoon wit net als het plafond?



Verdere tips en inspiratie zijn welkom!

Alvast dank voor het meedenken 😊
Mijn balken tegen 'n plafond heb ik lichtgrijs en de rest wit. Staat prima en lekker licht.

Behang vind ik persoonlijk lelijk. Ik hou liever van gestucte muren. Wederom wit. Kleur kun je in je huis brengen met de accessoires. Die zijn immers 'n stuk eenvoudiger te vervangen als je ergens op uitgekeken bent.
Alle reacties Link kopieren
Eijfinger heeft dit soort behang, google eens afbeeldingen op eijfinger behang kant.



Ik vind het wel mooi als de balken net een andere kleur hebben dan de muren, dus lichtgrijs met wit plafond, zo hebben wij het ook ongeveer.

Nu hebben wij wel een vrij hoog plafond, misschien als het laag is dat je het beter zo rustig en licht mogelijk kan houden, dus gewoon wit.
Alle reacties Link kopieren
Nee het is wel hoog. Er zit niet nog een vliering in ofzo, maar ze lopen wel schuin naar beneden natuurlijk. Lijkt mij inderdaad ook wel mooi. Eijfinger was ik inderdaad al tegen gekomen maar nogniet het goede. We willen 1 muurmet een subtiel behang, omdat die muur toch behangen moet worden ivm de ondergrond. Dus leek het ons wel een keer leuk. De rest is overal geverfd. Maar als we niets kunnen vinden wordt het gewoon een vliesbehang met een likje verf.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt wel als een mooie kamer!



Probeer nog eens te zoeken op noordwand behang, of heb je al gekeken op kleurmijninterieur.nl ?



En anders eens bij een bouwmarkt kijken, praxis of karwei hebben ook wel dit soort behangetjes? Of heb je nu je zinnen gezet op precies die ene ?
Alle reacties Link kopieren
Haha misschien.. Nee we willen gewoon ietswatniet zo standaard of saai is. In onze ogen dan

Ik zal eens kijken. De ruimte is ook echt leuk! Alleen ook wel lastig, door alle hoeken is het puzzelen hoe er een kastin koet en hoe je bed moet staan
Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Of deze?
Alle reacties Link kopieren
Die laatste lijkt er het meest op maar is het ook niet. Het was echt wit op wit.. Lastig lastig de ... Cross stich van pip vonden we ook leuk.. Maar ik vind het ook wel lastig. Het wordt de muur in de nok met het raam. Je loopt binnen en kijkt er tegenaan.



We hebben trouwens nu dat edland ikea hemelbed, maar de palen zijn net iets te hoog aan 1 kant. Dus die gaan we afzagen. Iemand daar ook nog leuke pimp ideeën voor?
ik zou even kijken bij wallpaperdirect.com die hebben heel veel en dan zoeken op lace of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
We zijn trouwens druk bezig met de zolder en zijn geslaagd bij een praxis wit op wit kant achtig behangetje :-)

1 muur heeft een kleurtje en de vloerbedekking is besteld!

De balken houden we toch wit en het wordt echt een paleisje :-D
Alle reacties Link kopieren
en nog bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven