Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Kanon, geen kaarten geschreven vandaag. Misschien woensdag.



EV, wat een mooie kersttakken, kransen en zelfs ... zijn mand versierd.
Alle reacties Link kopieren
Als je goed kijkt naar zijn mand zie je zelfs een palmboompje. Dat staat er altijd
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ja, was even zoeken maar gevonden.

(gisteren een kerstpakket uitgezocht, alles pasta gedaan)
Alle reacties Link kopieren
Alles pasta gedaan?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 17 december 2014 @ 17:15:

Alles pasta gedaan? Ja, voor ongeveer 25 euro!!! Lekker.
Alle reacties Link kopieren
Oh, je mocht kiezen wat er in het pakket moest, en je koos alles pasta?

Ik geloof dat ik het nu eindelijk snap.



Hier straks ook kerstpakket uitpakken, van man. Ja, dat mag ik doen, en de hond kijkt toe.

Zelf al jaren geen meer gehad, helaas. Ik vind het zo leuk!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Vandaag heb ik ook wat extra kerstknutsels gemaakt, sterren gevouwen en zo :-)

Morgen komt mijn blog online erover, en dan kan ik wat plaatjes plakken ...
Alle reacties Link kopieren
Ha leuk, Knuffel. Ben benieuwd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Jammer EV dat je al jaren geen kerstpakket meer krijgt. Je kunt iig wel toekijken van man.



Vandaag nog een mandala afgekleurd. Als het zo doorgaat met de regen nog eentje kleuren of ik ga breien. Mocht het droog worden voor een goed doel de stad in gaan.



Leuk knutsels maken.
Daar gaan we ...



Kerstboompjes





Kerstbal





Kerstster

Alle reacties Link kopieren
Knuffel wat mooi gemaakt zeg.



En dan nu.............. WEEEEKEND én... twee weken vakantie

Lekker knutselen, kleuren, breien ed (oké het huishouden gaat dan wel door).
Alle reacties Link kopieren
Heeee, leuk zeg, vooral die kerstboompjes! Mooi papier wat je hebt gebruikt.



Morgen kerstkrans maken in huiskamer, met boterhamzakjes. Ben benieuwd.

Ik heb trouwens niet toegekeken bij het kerstpakket, nee: ik heb het uitgepakt! En de hond keek toe.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Klinkt avontuurlijk, die kerstkrans met boterhamzakjes. Maar vaak zijn de leukste dingen gemaakt van de ogenschijnlijk vreemdste materialen volgen mij ;) Kerstpakket uitpakken is trouwens leuk he?



Het papier komt uit van die blokjes papier die ik bij de Action gehaald heb. Ik vond ze zo leuk, maar had eerder geen idee wat ik ermee kon doen. Nou ja, dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, die blokjes van de Action ken ik wel. Had je de vouwpatronen van internet?



Ik vind een kerstpakket uitpakken hartstikke leuk. En het grappige is ook: als alles eruit is, krijg ik het nooit meer op dezelfde manier terug erin. Niet dat dat hoeft trouwens..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weekend én vakantie







Geweldig vooruitzicht, twee weken vrij!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Die blokjes bij de Action zijn geweldig. Ik neem ze altijd mee, gebruik ze voor verschillende doeleinden, maar ik maak ze nooit zo snel op als ik ze weer aanschaf



Krans van boterhamzakjes heb ik vorig jaar gemaakt. Makkelijk om te doen en leuk effect. Zal eens zoeken of ik nog een foto heb...

Ja, gevonden:
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Wow, dat is gaaf!



@EV nee, geen patroontjes van internet, maar gewoon wat geprobeerd met wat ik me nog van vroegah de kleuterschool kon herinneren Daarna nog wat geprobeerd, en daar kwamen de kerstboompjes uit. ik heb zoveel van dat soort blokjes liggen, dat het niet erg was geweest als het niet was gelukt zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 19 december 2014 @ 19:57:

Die blokjes bij de Action zijn geweldig. Ik neem ze altijd mee, gebruik ze voor verschillende doeleinden, maar ik maak ze nooit zo snel op als ik ze weer aanschaf



Krans van boterhamzakjes heb ik vorig jaar gemaakt. Makkelijk om te doen en leuk effect. Zal eens zoeken of ik nog een foto heb...

Ja, gevonden: [afbeelding]Die is idd leuk, zie je veel moet ik zeggen. Schoonma heeft er eentje van watten gemaakt (ondergrond is dan stro ring waar ze de watten dubbel op heeft geprikt) Ziet er ook leuk uit.
Alle reacties Link kopieren
[img]ttps://www.pinterest.com/pin/555983516469242273/[/img]
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 20 december 2014 @ 11:59:

[afbeelding]Mislukt. Straks meer zoeken op kerstkrans van wattenschijfjes.
Alle reacties Link kopieren
De meeste dingen van de kleuterschool herinner ik me niet meer, knutseldingen zijn me helemaal niet bijgebleven.



Ja, zo'n kerstkrans is het inderdaad geworden! Het was echt gezellig daar vanmiddag, zo samen zoiets zitten doen. Ik was alleen te lui druk bezig met andere dingen deze week, en heb geen lichtjes gehaald. Nu zonder lichtjes, maar ik heb er thuis nog wel van die kleine kerstballetjes in gedaan. En hij hangt binnen dus. Lichtjes was wél mooier, dat wel.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik zit weer te WOG-gen op het forum hier, terwijl ik nu eigenlijk de foto's op de HK-Facebookpagina moet gaan zetten.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, eerst de foto's op de fb-pagina zetten daarna mag je hier terugkomen.



Vanmiddag eindelijk de kerstdingen van zolder gehaald. Led-lampjes ijspegels, een soort mat van lampjes voor het keukenraam, kerstkransen (een waar een grote kaars in kan) e.a. kerstversieringen. Geen kerstboom, teveel werk en ik moet dat alleen doen. Lampjes in de keuken en bij de ijspegels helpt vriend.

Oja, vanmiddag ook nog mijn vvv-bon opgemaakt aan twee kleurboeken. Tja, als je iets gratis kunt krijgen....
Alle reacties Link kopieren
Ze staan op FB!



IJspegels zijn leuk; hebben ze hier in de buurt ook ergens voor het raam hangen, tenminste als het diezelfde zijn. Met lichtjes die naar beneden lijken te vallen. Succes met het versieren.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, deze lampjes vallen idd naar beneden. Een keer letterlijk (liet een stukje tape los).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven