Kerstassoriment Lidl, wat is écht lekker

19-11-2014 14:42 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar wil ik het mezelf makkelijk maken met de Kerst. Familie komt eten, dus wil ik wel een lekker Kerstdiner op tafel zetten. Nu wil ik alvast het en ander uitproberen, dat scheelt straks een hoop stress.



Gisteren bij de Lidl tournedos (diepvries), aarappelgratintaartjes met emmentaler en softcheese & fruitmouse dessert gehaald.

Bij de tournedos heb ik een rodewijn/bospaddenstoelen gedaan.

Moet zeggen, we hebben gesmuld😃



Wat vinden jullie lekker uit het kerstassoriment van de Lidl.
Alle reacties Link kopieren
de gamba-knoflook, krab- en mozzarella-pestohapjes zijn niet lekker en smaken voor geen meter naar wat er in zou moeten zitten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik de bospaddestoelen truffelgratin geprobeerd. Ik werd er niet warm van.
Speechless
Alle reacties Link kopieren
De chocolademousse met brandewijn daarentegen is geweldig!

Je moet wel van de dranksmaak houden. En dat doe ik
Speechless
Alle reacties Link kopieren
De hertenbiefstukjes waren niet echt mals, heb ze wel beter gehad.
Alle reacties Link kopieren
Janneke, dan heb je net pech gehad met de hertenbiefstukjes want wij vinden die echt super van de Lidl! Daarnaast de pomme duchues (of zoiets) is ook echt lekker, de bonenrolletjes ook super! De eend is ook lekker en de konijnenbout schijnt lekker te zijn maar nog nooit geprobeerd.
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Oh, dus die moet ik nog eens proberen.

Ja, zowel de hele eend, maar vooral de eendenborst is erg lekker.

Ben zelf niet zo gek op konijn, dus die sla ik over
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of ze ook hazerugfilet hebben. Zag ze van de week bij de Duitse lidl wel in de diepvries, maar heb ze hier nog niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Die Banoffee is wel goed, maar heeft geen spannende karakteristieke smaak. Maar het is geen miskoop of zo. Ik geef hem het cijfer 7 of 7,5.



De consistentie is goed; een combinatie van zandkoek met iets vettig/romigs erbovenop, maar er had meer mee gedaan kunnen worden.



Bijvoorbeeld een harde mokka heeft zo'n soort bite, maar die heeft dan nog een lekkere mokkasmaak met een zoetig fondantlaagje erop.



Met die smaak had dus van alles gedaan kunnen worden om het echt een heel lekkere taart te maken. Koffie, chocola, of tiramisu bijvoorbeeld gecombineerd met likeur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gister de kleine banoffee geproefd en ik was er niet bepaald kapot van. Er schijnt banaan in te zitten, maar mijn tafelgenoten en ik hebben hem niet erg terug kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien bestaan die combi's allang hoor, maar je kan niet alles meenemen want dan groei je dicht. Als mijn aandacht niet op iets anders valt zal ik nog die citroentaart kopen. Met de kerst eten we meestal gewoon tiramisú; dat is traditie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wij aten vandaag de zalm met spinaziesaus in bladerdeeg en de pommes duchesse. Erg lekker!

Vorige week hadden we de wilde zalm met provencaalse kruiden. Dat vond ik wat minder, de kruiden overheersten en ik vond de zalm wat droog.
Alle reacties Link kopieren
quote:janneke44 schreef op 04 december 2014 @ 16:56:

Weet iemand of ze ook hazerugfilet hebben. Zag ze van de week bij de Duitse lidl wel in de diepvries, maar heb ze hier nog niet gezien.



Die heb ik een paar (3?) weken geleden alweer gekocht. Vriezer lag er vol mee.



Ik denk dat je inderdaad pech hebt gehad met de hertenbiefstuk. Ik had ze ook (vacuüm, niet bevroren) en ze waren heerlijk zacht.
.
Alle reacties Link kopieren
Die wilde zalm uit de oven hebben wij ook eens op. Ik had hem gemaakt toen ik gasten had, en had er achteraf spijt van. Inderdaad droog.

Maar dat vind ik wilde zalm meestal. Maar het leek me zo leuk, zo'n grote zalmfilet op tafel. Niet voor herhaling vatbaar.
Alle reacties Link kopieren
Na vorige week de heerlijk soft cheese fruit mous, vandaag de strawberry champagne mouse geprobeerd. Vond hem erg tegen vallen. Smaakt als een boterham met aardbeienjam.
Alle reacties Link kopieren
@impala, hoe lang doe jij de hazerugfilet. Ik heb ze vandaag gegeten (bij de sligro gehaald) heb ze 5 minuten rondom gebakken en daarna ongeveer 7 minuten laten rusten onder folie. Ze waren mals, maar toch net iets te gaar.
Alle reacties Link kopieren
De chocolaatjes met citroenvulling
Alle reacties Link kopieren
De gesneden ham met truffel kun je in de winkel laten liggen. Geen idee wat de zwarte stukjes zijn, maar in elk geval zijn ze smaakloos. Zelfs geen truffelgeur......
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Mijn Lidls hebben al een hele tijd geen konijnenbout meer, niet leverbaar ?



Ik koop nu dus de diepvriesversie van de Aldi en daar eten we dan twee dagen van.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:janneke44 schreef op 07 december 2014 @ 19:25:

@impala, hoe lang doe jij de hazerugfilet. Ik heb ze vandaag gegeten (bij de sligro gehaald) heb ze 5 minuten rondom gebakken en daarna ongeveer 7 minuten laten rusten onder folie. Ze waren mals, maar toch net iets te gaar.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:janneke44 schreef op 07 december 2014 @ 19:25:

@impala, hoe lang doe jij de hazerugfilet. Ik heb ze vandaag gegeten (bij de sligro gehaald) heb ze 5 minuten rondom gebakken en daarna ongeveer 7 minuten laten rusten onder folie. Ze waren mals, maar toch net iets te gaar.Oh, ik zie nu pas dat je het over filet hebt. Ik haal bij de Lidl altijd de hele hazerug, met bot dus en die gaat id oven tot ie goed gaar is.
.
Alle reacties Link kopieren
Daarnet Mature Blue Stilton (kaas) opengemaakt en dat is de lekkerste rijpere schimmelkaas die ik tot nu toe heb gegeten. Die geef ik een 9. Ook favoriet bij anderen in huis.



En dan heb ik zeer oude Geitenkaas, daar moet ik aan wennen. Is zeer pikant. Is wel lekker. Geef ik een 7,5 of een 8.



Een toetje in een plastic bekertje, vruchtentoetje met room genaamd Verrine Fruits Rouges. Twee in een kartonnetje. Is een lekker toetje maar eerder voor personen die aan de lijn doen. Voor niet-lijners geef ik hem een 7, voor lijners een 8.



Oh ja, de kransjes (koekjes) zijn ook altijd lekker. Cijfer een 8.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:snoopylynn schreef op 01 december 2014 @ 15:32:

Crème brulee is ook een toppertje. Morgen even zo'n brandertje kopen dan is het echt hemels want in de oven lukt het niet zo goed om een crispy laagje te krijgen.



.Ik zet ze altijd even onder de grill. Zo hoog mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Die ijsbonbons zijn ook heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de aardappelgratintaartjes met broccoli gegeten. Deze vonden we redelijk, maar niet heel bijzonder.

We hadden er rundvlees "worstjes" bij (geen kerstassortiment) die we erg lekker vonden.

Verder heb ik nog de banofee toetjes, arrdappelgratin taartjes met kaas, asperges met spek, zalm met peper, en kaaskroketten in de vriezer liggen. Ik ben benieuwd. We gaan het allemaal proberen komende dagen of het wat is voor kerst :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Aardappelgratin met kaas lekkerder dan die met broccili.

Vorig jaar had ik de kaaskroketten, maar vond ze tegen vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven