Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe, wat en wanneer 5:2/vastenleefwijze

03-11-2014 20:09 1773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw (5:2) vastentopic. Er staat nog veel info in het oude topic:

http://forum.viva.nl/foru ... g/list_messages/199730/70
louise1 wijzigde dit bericht op 03-11-2014 20:12
Reden: Toevoeging link
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je Rasa, dat is ook voor mij de reden dat ik toen voor 5:2 heb gekozen.



Met de AZM gaat het trouwens nog steeds goed. Begin steeds meer een algemeen gevoel van goed in mijn vel zitten te ervaren, maar of dat door de AZM komt of ergens anders door durf ik niet te zeggen. Ik blijf er in ieder geval mee doorgaan. Heb stille hoop dat ook ik er een beter gelijkmatiger humeur door krijg

En als het zo positief blijft doorzetten begin ik binnenkort weer met 5:2 en hoop ik weer wat kilo's kwijt te raken.
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve mensen,



Als ik het zo lees ben ik dit jaar gezegend met een kerst alleen Onee, ik ben op 1e kerstdag uitgenodigd voor een Paleokerst Ieder maakt een gerecht. Ik doe het toetje.



Edje, dank je wel!! Internetverbinding is hier klote, had je al bedankt maar die tekst was weg, volgende dag idem echt waardeloos. Ik kende het al en heb het een tijdje uitgeprobeerd op aanraden van mijn neef. Kan me niet meer herinneren of het iets deed, maar wel dat ik meestal eindigde met tegen mijn voorhoofd tikken en de slappe lach



Lekker alles zelf maken. Suiker is echt troep en graan al helemaal een sluipmoordenaar. Als je het eenmaal weet wat graan met je doet mijd je elke kruimel. Ik wou dat ik het eerder had geweten! Graan is zelfs slecht voor je gebit! Niet van suiker maar van graan krijg je gaatjes. Enfin, komen we weer bij het tandenpoetsen: ik doe dat met Kokosolie, extra virgin met een paar druppeltjes pepermunt er doorheen. Hier is kokosolie altijd vloeibaar. Tenzij hij als zonnebrand mee gaat in de ijsjug. en ik gebruik hem ook als deo. Je kunt zweten wat je wilt, maar ruiken doe je niet In gewone deo zit vaak alluminium en dat is dan weer kankerverwekkend. Liever voorkomen is mijn motto.



Louise, als je het graag wilt weten stuur ik je wel een PB-tje. Ik heb niets te verbergen eigenlijk, maar een beetje anoniem heeft wel iets



Alle nieuwkomers welkom! Gelukkig zijn er vaste leden zoals Mrs Stan, Louise, Ednaloy en nog een aantal forummers die regelmatig posten en onvermoeibaar antwoorden en adviseren. Nu we toch naar het eind van het jaar gaan: iedereen bedankt voor de tips en het aanmoedigen van elkaar. Heerlijk positieve vibe hier. Voor iedereen Fijne Feestdagen en een super 2015 en dat al je dromen uit mogen komen, incluis het bereiken en behouden, op een gezonde manier, van je ideale gewicht



Voor nu duik ik weer de schrijfbunker in. Ciao en succes iedereen!!
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je mooie wensen, sunny. Ik ben ook heel tevreden met kokosolie als tandpasta. Gevoelige tanden en bloedend tandvlees zijn volkomen verleden tijd, zelfs mijn zwangerschapsfibroom is foetsie. Voor mensen die wat meer willen lezen over graan, raad ik Grainbrain aan. Ik denk ook dat graan funest is voor je lijf, in elk geval voor mijn lijf.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:rawfoodje schreef op 19 december 2014 @ 19:47:

Rasa, ik weet wel dat je lijf, door "honger", adrenaline aanmaakt waardoor je moeilijk kunt slapen. Het lichaam blijft dan -als het ware- in een waakzame toestand... Wellicht speelt dit een rol bij jouw slapeloosheid.😔Ik verwacht eigenlijk ook dat het zoiets is.
Alle reacties Link kopieren
Als je een kom havermout met amandelmelk en ook eventueel een banaantje eet, vlak voor het slapengaan, zal je waarschijnlijk heerlijk (door)slapen... 😉

Hier zit veel magnesium in namelijk en dat werkt erg ontspannend.

Dan is dit niet binnen jouw eetraam tijden, als ik het goed begrijp...

Misschien kan je dit dan wel als "laatste" nemen? Of dan ga je ook weer over het aantal calorieën heen😳..? Wellicht een andere maaltijd wat verminderen?

Melatonine wil ook wel eens goed helpen..
Alle reacties Link kopieren
Rasa, sinds ik bulletproffkoffie drink als ontbijt slaap ik stukken beter. (Kokosolie+ een klontje grasboter in je koffie) Het helpt tegen opvliegers, en een hongergevoel maar dat niet alleen. Het helpt je hele systeem beter functioneren.



Lees maar eens deze post van Melchior Meijer:

https://melchiormeijer.wo ... an-de-spar/#comment-30420
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Mrs Stan Het Glutengevaar of Broodbuik kan ook. en straks hopelijk het boek van Melchior.
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
quote:sunny52 schreef op 20 december 2014 @ 23:28:

Mrs Stan Het Glutengevaar of Broodbuik kan ook. en straks hopelijk het boek van Melchior.



Haha, jij zit ook al met smart op zijn boek te wachten?



Broodbuik vond ik vooral heel Amerikaans geschreven, maar de kern van de boodschap is wel juist. Het glutengevaar heb ik niet gelezen. Grainbrain vond ik vooral met mijn neuropsychologische achtergrond heel interessant.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Sunny, dankjewel.



Diegene die kokosolie gebruiken voor tandenpoetsen en deo, gebruiken jullie alleen kokosolie of mengen jullie het nog ergens mee? Ik meng het met BS, maar vraag me af of dit wel nodig is.



Ik ga die boeken die jullie aanraden eens lezen, ben erg nieuwsgierig.



Zal die bulletproofkoffie ook helpen bij pms klachten?! De overgang ben ik, als het goed is, nog lang niet, maar die pms klachten ben ik ook wel eens klaar mee.

Ik drink geen koffie maar doe al wel een schep kokosolie in mijn thee in de ochtend. Misschien dat ik koffie kan leren drinken ;)
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie: de mooie voedselmachine? Geeft een behoorlijk uitgebreide uitleg over de darmen en het effect van gluten en lactose hierop. Ik vond het erg interessant.
Alle reacties Link kopieren
Babel, ik denk dat thee ook prima werkt. Ik doe er wel nog een klontje grasboter bij.

en wat is BS? Ben net wakker.



Mrs Stan, ja ben reuze benieuwd naar Melchior's boek. Want net als je denkt dat je alles nu wel weet, lees je je dezelfde info nogmaals en komt hij anders binnen. Broodbuik heb ik niet gelezen. Interessant je neuropscho achtergrond. Dat wist ik niet. Het mooie is dat alles samen hangt in het brain-gut-verhaal. Het klinkt allemaal zo logisch en voor de hand liggend. Dat vond ik in het Glutengevaar wel goed uitkomen, de uitwerking van bepaalde voedingsmiddelen op het functioneren van het brein. Maar inderdaad, erg Amerikaans. Daar moet je even doorheen lezen en er de pareltjes tussen uitvissen.



Nojo, ken 'De mooie voedselmachine' niet, ook nooit voorbij zien komen. Zal eens googlen:)
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Het glutengevaar is blijkbaar de Nederlandse vertaling van Grain Brain.
You know how I know? Because I reeaally think so!




Inderdaad Louise, ook ik pak een eetraam van 5 a 10 uur en dat bevalt goed, al een dik jaar volgens mij



Ik weet niet wie de mg ging gebruiken om te slapen maar neem de mg echt met grote hoeveelheden in. Je kunt rustig tussen de 600-700 mg pakken. De dosis die voorgeschreven staat zijn domweg te laag.

Ook is het verstandig om naast de mg, selenium in te nemen en dat kan door 2 paranoten per dag te nemen. Selenium en mg werken synergetisch



Je kunt ook zelf mg olie maken. Magnesium wordt het beste via de huid opgenomen.

http://www.devoedzamekeuken.nl/zelf-mag ... lie-maken/



Ik pak een iets andere verhouding dan zij: 300 gram vlokken op 250 ml water. Het is dan net iets sterker.

De olie moet een half uur intrekken voordat je je mag douchen. In het begin kan het prikken en plakken doet het altijd

's Avonds na het tandenpoetsen spoel ik mijn mond nog na met mg-olie. De slijmvliezen nemen het ook makkelijk op.



De mooie voedselmachine is interessant en er staan weetjes in die ik al jaren tevergeefs aan man uitleg en nu zij het schrijft (arts he) gelooft hij het eindelijk

Melchiors boek zal wel even duren, hij kan het niet laten om te reageren ook al zou hij er even mee stoppen
Alle reacties Link kopieren
Hey Aso, long time



Wat is mg?



Ik heb gisterenavond rond 6 uur nog een kop bullet genomen, ik maak het met kokosolie, klontje grasboter, een tl oploskoffie en tl cacao en ik heb me toch vast geslapen!! Ik die altijd licht slaapt en die om de 2 uur wakker was oa van de opvliegers en om te plassen. Nu geen opvliegers meer, maar volgens mij doet het ook iets met mijn slaap.



Ik ben er nog niet precies uit, maar wellicht goed om te weten voor als jouw tip niet werkt. Met zijn allen weten we veel JA, Melchior laat zich nog erg uit de tent lekken door prietpraat en futiliteiten. Maar, ook dat kan ontspannend en inspirerend werken
Walkin on sunshine
Hoi Sunny



MG is de scheikundige afkorting voor magnesium.

Bij mijn zoon, autistisch, helpt de mg zeer goed. Hij slaap makkelijker in en wordt tussendoor minder wakker. Ook ik slaap als een roosje, tenminste het inslapen. Vaak wordt ik wakker van de pijn, draai me om of pak een pijnstiller en ben weer weg en dat was vroeger echt wel anders

Zoon en ik eten beiden 2 a 3 paranoten per dag (tenminste dat zou hij doen ) en zoon ook een vit B complex.
Alle reacties Link kopieren
quote:sunny52 schreef op 20 december 2014 @ 17:22:

Ha lieve mensen,





Edje, dank je wel!! Internetverbinding is hier klote, had je al bedankt maar die tekst was weg, volgende dag idem echt waardeloos. Ik kende het al en heb het een tijdje uitgeprobeerd op aanraden van mijn neef. Kan me niet meer herinneren of het iets deed, maar wel dat ik meestal eindigde met tegen mijn voorhoofd tikken en de slappe lach









Hahahaha....nou dat is toch ook positief je wordt er iig niet chaga van!



Maar ik stuur de link niet meer door hoor. Moet toch echt een bepaald imago ophouden...;-)



Aso!!! Nog bedankt voor je kerstmail. Ik doe niet aan kaarten met kerst. Ben een soort van Scrooge en wat mij betreft kan het niet snel genoeg april worden. Voordeel vanaf vandaag gaan de dagen weer lengen...joepie!!
Alle reacties Link kopieren
quote:sunny52 schreef op 21 december 2014 @ 14:02:

Babel, ik denk dat thee ook prima werkt. Ik doe er wel nog een klontje grasboter bij.

en wat is BS? Ben net wakker.O sorry, met BS bedoelde ik Baking Soda.
Dank voor de tips!



@rawfoodje, met 5:2 zit je inderdaad op de vastendagen aan calorierestrictie vast. En die schaarse 500 kcal besteed ik graag aan veel groente en wat eiwitten.



Had geen paranoten meer in huis, maar heb mijn toetje nu pas een uurtje geleden gegeten: magere kwark met geraspte appel. Heb nu een behoorlijk vol gevoel. Net mijn magnesium geslikt, zometeen er nog melatonine achteraan en dan lekker mijn bedje in!
@babel, ik gebruik ook zelfgemaakte deo van kokosolie, baking soda, maizena en wat citroensap en teatree olie. Mijn ervaring is dat mijn oksels alleen kokosolie heel fijn vinden, maar dat ik bij inspanning dan gewoon een zweetlucht ruik. De BS does the trick.
Alle reacties Link kopieren
Ha Aso,



Had vast een onvoldoende voor scheikunde vroeger

Autisme kent vele vormen en kan knap lastig zijn. Fijn dat je iets hebt gevonden voor een goede nachtrust.



En jij, je hebt het over pijn. Waar komt die vandaan als ik het vragen mag? Ben even vergeten of je ook met Paleo bezig bent of met een andere vorm van manipulatie van de gezondheid via voeding.
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Babel, ik deed dat eerst ook, kokosolie met baking soda, maar bs is niet goed voor je glazuur. En heeft blijkbaar geen positieve toegevoegde waarde. Ik druppel een paar druppels pure pepermunt door de kokosolie. Voor mijn tanden dan



Probeer die bulletproofkoffie of thee maar eens een maandje uit, de tijd zal het leren.



Hahaha, Edje, ja, zie je me al staan voor de spiegel?! Maar als het helpt, helpt het. En er zit vast en goede theorie achter. Maar de Bulletkoffie doet wonderen. Meen dat jij die ook drinkt? Zou het niet kunnen zijn dat ook jij via deze wonderbaarlijke koffie van die opvliegers af bent? Ik krijg soms nog wel een kleine warmtevlaag maar dat mag geen naam hebben in vergelijing waar ik vandaan kom. Had ik dit maar jaren geleden geweten. wat heb ik afgezien. Om nog maar te zwijgen van mijn omgeving :(
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Rasa, waarom neem je magere kwark? Neem de volvette producten. Als je een Mercedes koopt laat je er toch ook geen motor inzetten van een brommertje?

Alles wat mager en light is, daar zijn de goede dingen uitgehaald en zit rotzooi in qua smaakmakers: plastic, suiker, en suikervervangers, kankerverwekkende rommel.

Als je het in het begin raar vindt om volvet te eten, neem dan de helft van een normale portie. Je zult zien dat je lijf er blij mee is. Je hebt echt je vetten nodig, goede vetten wel te verstaan; roomboter, grasboter, kokosolie en eventueel olijfolie. Dan zal je ook beter gaan slapen en minder snel honger hebben en helderder zijn in je hoofd. Melchior Meijer schrijft hier regelmatig interessante posts over.
Walkin on sunshine
@sunny, omdat AH in de biologische variant alleen magere kwark heeft en ik het vanuit dierenwelzijn belangrijk vind om biologische zuivel te eten. Overigens geloof ik niet dat het rommel is en suiker zit er ook niet in (behalve lactose). Ik eet verder vet genoeg, in de vorm van noten, zaden, roomboter, kokosolie, olijfolie, amandelpasta, etc.



Half zes vanochtend! Zeer netjes na een vastendag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sun, ja ik drink ook een soort van Kogelkoffie....alleen deed ik dat al weer langer en een poos terug begonnen die opvliegers. En het is echt frapant dat ik nu een poos van die opvliegers af ben sinds ik "over die kikker pies" .

En zoals altijd met die dingen heb ik niet de drang om het te verklaren. Als het helpt helpt het ik ben allang blij!



Ik ben ook weer Ed relativeer geworden, zit niet meer bij elk wissewasje en eke scheet tegen het plafond. Voor mijn gezin ook prettiger.



En zoon ( ik heb net als Aso eentje thuis zitten met een bijbeschrijving) reageert ook hier heel goed op.



Ed blij, iedereen blij!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren gaan zwemmen met man en de kinderen en mijn badpak flubbert zelfs een beetje . Kreeg nog een lieve opmerking van mijn vriend (die niet zo scheutig is met complimentjes) dat je zo goed kunt zien dat ik ben afgevallen.



Klein nadeeltje van het afvallen. Mijn jongste is met keizersnede geboren en nu heb ik al een aantal jaren last van endometrioseweefsel wat op het litteken groeit. De laatste tijd lijkt het steeds sneller te groeien en omdat mijn speklaagje bij mijn buik verdwijnt komt die knobbel steeds minder diep te liggen en raakt mijn huid erboven geïrriteerd.



Binnenkort maar eens naar de gyn (moet ik sowieso al vanwege DES uitstrijkje) en eens kijken wat daar aan kan gedaan worden. Vrees dat het wegsnijden wordt



Sunny: tja, ik ben van nature vreselijk nieuwsgierig dus een pb-tje met info is welkom



Ik heb een balansdag; ben afgelopen weekend een beetje over de schreef gegaan met ontbijtjes en beschuitjes met pure hagelslag, mjam mjam.



En wat bedoelen jullie steeds met "over de kikker" piesen?
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven