Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag!!

01-09-2014 12:34 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij ons! Wij vallen af op onze eigen manier en snelheid. Ondertussen kletsen we, motiveren we en delen we onze ideeën met elkaar.



Wil je met ons meeschrijven? Gezellig voel je welkom!



We hebben een paar spelregels:

- Stel je even voor;

- Geef je lengte, startgewicht en doel door;

- Weegdag is op vrijdag dan geef je in het zwart je gewicht door;

- Het is niet verplicht om in de tabel te staan dus geef even aan als je dat niet wil;

- Schrijf je 2 weken niet mee/geef je geen gewicht door dan haal ik je uit de tabel. Liever hebben we gewoon dat je even aangeeft dat je niet meer meeschrijft. Maakt ons niet uit, al zullen we je missen.



Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
quote:Develina schreef op 20 december 2014 @ 10:20:

@konijn: werd dit vergoed door je zorgverzekering? Ik dacht dat je altijd een bepaald overgewicht moest hebben om in aanmerking te komen voor meerdere consulten. Misschien kan het nog wel dit .Nee werd niet vergoed helaas, heb t zelf moeten betalen maar vond t dubbel en dwars waard!
Alle reacties Link kopieren
Mijn BMI is goed volgens de site van de voedingscentrum met een gewicht van 54 kilo. Daarbij heb ik jaren 54 kilo gewogen en ik was ik echt niet te dun.

Maar ik kan me voorstellen dat het misschien niet leuk is voor diegene die meer willen afvallen of graag 64 willen wegen.



Ik heb dan ook besloten om maar niet mee te schrijven. Iedereen suc6!
Alle reacties Link kopieren
quote:inspiratielooos schreef op 20 december 2014 @ 18:57:

Mijn BMI is goed volgens de site van de voedingscentrum met een gewicht van 54 kilo. Daarbij heb ik jaren 54 kilo gewogen en ik was ik echt niet te dun.

Maar ik kan me voorstellen dat het misschien niet leuk is voor diegene die meer willen afvallen of graag 64 willen wegen.



Ik heb dan ook besloten om maar niet mee te schrijven. Iedereen suc6!Ik heb er geen problemen mee hoor als je mee schrijft..
Alle reacties Link kopieren
@inspiratieloos: iedereen is welkom hoor, en als er "kritiek" is op je streefgewicht is dat vast met de beste bedoelingen.



@marana en MBB bedankt voor jullie tips!



Ik heb trouwens een excel tabel gedownload via internet, gebruiken jullie nog bepaalde apps om kcal te tellen?



O: 1 pannenkoek (150) met kaneel en suiker (40) 2 mokken lipton tea (8) : 198

T: 2 mandarijnen: 50

L: 250 gram snoeptomaatjes (38) 2 bruine boterhammen (153) met boter (35) + pindakaas (350): 576

T: 5 mokken thee : 20

D: nog even geen trek

totaal kcal : 844 maar er komt nog diner bij
*Doubt kills more dreams than failure ever will*
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosv1989 schreef op 20 december 2014 @ 17:30:

Speels bedankt voor de reactie.. zit idd aan de pijnstilling..

Wat ontzettend lief dat je helpt met de baby zeg! Dat vind ik echt bijzonder om te horen. Heb je dat zelf aangeboden of is de hulp echt noodzakelijk? Je bent je gewicht in goud waard hoor!



Ik ben t wel eens met wat MBB schrijft over Eline. Het klonk mij ook wat vreemd, 40 kilo vind ik echt laag klinken...



40kg? 45.

En omdat ik erg smal gebouwd ben klopt de BMI bij mij niet. Maar oke.
Ik heb geen verstand van zwanger worden enzo, maar als je zwanger wil worden, wat maakt het dan uit dat je dunner wil worden terwijl het resultaat gaat zijn dat je toch dikker wordt met een baby in je buik? Het is niet dat je overgewicht hebt. Of zeg ik nu iets doms?



Maar Develina, als je onder de 1200 moeilijk vindt, dan denk ik al dat je lichaam meer nodig heeft en dat het dus ongezond is. Je lichaam heeft simpelweg energie nodig. Maar het is jouw keuze, wellicht werkt het goed. Je leest ook wel eens van bekende sterren dat ze een 1200-kcal dieet hebben gevolgd. Als dat waar is dan.



Ik wil zo graag alles eten wat los en vast zit zonder dat ik dik word. Maar gewoon dat ik een fantastisch lijf heb zonder dat ik hoef te sporten en op mijn voeding te letten. Gewoon dat chocolade, chips, patat en ga zo maar door gezond blijken te zijn en dat fruit en groenten ongezond zijn.
En ergens is chocolade wel gezond, het komt immers van een soort vrucht. Cacaoboontjes, zo slecht is het niet, dus maakt het ook niet uit dat ik chocolade heb gehad vanavond.
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier. Mag ik ook met jullie meeschrijven en mijn gewicht bijhouden in de tabel? Ben een vrouw van 31 jaar. Ik ben 1.80 en 76.6 kilo. Ik heb niet zwaar overgewicht, maar zou wel graag af willen vallen om net wat lekkerder in mijn vel te zitten. Mijn streefgewicht is 70 kg en dat zou ik rond juni 2015 bereikt willen hebben.

Ik probeer iedere maandag weer om op mijn eten te letten, niet te snoepen en gezonde keuzes te maken. Iedere week sneuvel ik rond donderdag en ga ik los in het weekend. Hierdoor kom ik al maanden niet aan maar val ook niks af.

Ik vind het zo moeilijk om iets vol te houden met al die verleidingen op het werk en helemaal nu rond de feestdagen.

Ik ben ook steeds in conflict met mezelf want ik hou echt van lekker eten en op het moment dat ik de verleidingen niet kan weerstaan denk ik: `` wat maakt het ook eigenlijk uit om 6 kilo te zwaar te zijn, ik gun mezelf dit``.... maar vervolgens ga ik er toch weer van balen.

Leuk om te lezen hoe jullie afvallen.

Veel succes.
Alle reacties Link kopieren
@inspritatieloos, ik zei ook als je dan 53 kilo zou wegen dat je dan ondergewicht zou hebben..



@rdvv Haha, dat zou mooi zijn! Chocolade, chips en snoep ineens heel gezond blijken te zijn.. Ik droom met je mee!



@liefzoontje van mij mag je mee schrijven, ga je nu beginnen of in het nieuwe jaar?

Wat veel nieuwe mensen ineens, of gebeurt dat wel vaker hier?



Gisteravond een kwarktaartje gehad, klein stukje en chocolade melk met slagroom..

Niet heel gezond, maar heb me nog wel kunnen houden!

Vandaag weer poging voor gezonde dag!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
@liefzoontje, ik herken heeeeel erg wat je schrijft! Bij mij gaat het in de weekenden ook steeds 'mis' waardoor ik al maanden redelijk constant blijf (of heeeel langzaam afval). Ik zit al redelijk dichtbij mijn streefgewicht maar wil er graag nog ca. 3 kilo af, ook om wat marge te hebben (over een maand op vakantie...). Ik probeer toch nog maar mijn beste te doen de komende 4 weken tot vertrek, en tijdens de vakantie proberen het niet te gek te maken, maar ik weet dat ik tijdens reizen altijd aankom. Amper kans om te sporten en veel minder actief leven dan normaal (rondreis, veel in (safari-)auto...). En toch meer eten dankzij de diners enzo, ontbijt uitgebreider.... het is erg moeilijk om dan net zo netjes te eten als thuis, vind ik.
Geniet van het leven :)
@ kwarktaartje: Ik wil wel nu beginnen, met uitzondering van de feestdagen, maar pas actief dus per 01-01-2015.

@ madelief99: Ja lastig he, ik denk dat het komt doordat we niet veeel te zwaar zijn, dan verslapt de motivatie soms..En met speciale gelegenheden is het natuurlijk (en vakantie etc) is het natuurlijk helemaal lastig... Toch moet ik echt even mijn best gaan doen, wil ik die 5 a 6 kg gaan afvallen, want ik probeer het al een jaar en val soms 2 kg af, maar niet meer.



Ik denk dat ik ook vooral teveel eet. Ik snoep niet zo veel. (eet wel iedere dag drie dropjes ofzo) maar grote porties avondeten. En ik eet iedere morgen 2 boterhammen met hagelslag, echt iedere dag, misschien tikt dat ook wel aan.

Het voordeel van grote portie avondeten is wel dat ik na zes uur helemaal niks meer eet.



Ik denk dat ik al een heel eind kom met:

* niet meer snoepen

* kleinere porties avondeten

* mager broodbeleg.
Alle reacties Link kopieren
En wat drink je, @liefzoontje83? Want in drinken kunnen ook enorm veel verborgen kcal zitten. Water, thee en koffie zijn ideale kcal-loze drankjes (als je er geen suiker / melk in doet). Vruchtensap en andere drankjes bevatten veel kcal.
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden, na een week niet sporten moet ik er zo weer aan geloven. Ga zo m'n hardloop kleren aandoen en rondje rennen. Moet m'n auto ophalen dus daar kan k mooi heen rennen hihi. Moet wel gaan want anders kan k morgen niet naar werk
Hallo Liefzoontje

Dapper hoor nu beginnen! Bij mij gaat t niks worden deze maand. Ik laat het ook los en ga even niet continu wegen. In januari ga ik er weer flink tegenaan.

Vanavond neem ik een rood wijntje met een stukje Emmentaler kaas.

Ik geniet enorm van de kerstfilms op tv!



Mijn kies gaat al beter. Denk al bijna 'nouja laat t trekken dan maar zitten'. Maarja dan krijg ik er opnieuw last van dus ik ga eraan geloven..



Ben ook wel benieuwd naar iedereen zn kerst recepten! Wij gaan twee keer gourmetten, voor mij met vegetarische producten. Heel gezellig!
Ochtend:

200 ml kaneelthee.

2 mueslibroodjes droog.

2 mandarijntjes.

Middag:

500 ml beetlejuice (met bietjes, banaan, sinasappel en blauwe bessen eerste x blijkt superlekker)

Een klein potje zwarte olijven.

Avond:

200 ml water.

1 normale portie noodles met groene currysaus paksoi en ei.

2 glaasjes white maracuja frizzante, ben ik mee bezig.

Straks nog 100 ml warm water voor het slapen gaan.



Bewogen:

2x wandeling met de hond 1x 20 min. en 1x 10 min, de derde komt nog waarschijnlijk 10 min.

1x wandeling naar de glasbak 10 min.

1 uur huishouden.



Dit is voor mij een luie zondag.
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva-ers,

Ik ben nieuw op dit forum, en zou graag mee willen doen aan dit topic. Het zou mij erg helpen mensen te leren kennen die ook aan het afvallen zijn. Hier kan ik veel motivatie uit halen!

Ik ben 1.67 en ben begin december begonnen met afvallen. Ik begon met 74.5 kg, ik ben niet extreem zwaar maar zeker wel aan de mollige kant. Ik ben op dit moment 72 kg ong en dus al wat afgevallen. Mijn doel is om nu nog 12 kg af te vallen en weer 60 kg te wegen.



Ik was een aantal jaar geleden 12 tot 13 kg afgevallen met te weinig eten en veel sporten. Ik geloofde nooit zo in het jojo principe, ik dacht als ik mijn doel heb bereikt kan ok echt wel dat gewicht behouden.nou niet dus helaas,Na nu ong 2 jaar zit de 13 kg plus nog 2 daar boven op er gewoon weer aan..



Ik zou graag meeschrijven
enjoy
Alle reacties Link kopieren
Hallo liefzoontje welkom!! Héél herkenbaar wat je schrijft. Zo ging het bij mij ook en toen kwamen er 2 kinderen in twee jaar Succes met afvallen ik zet je in de tabel.



Roos fijn dat het beter gaat met je kies.



Kevertje soms hebben we ineens idd weer veel nieuwe mensen en vallen de meeste ook weer af. Die melden aan en hoor je vervolgens niets meer van. Het is een rare wereld



Gister heel laat thuis van The H obbit dus had geen zin meer om eetlijstje te plaatsen. Uitzonderingen waren: ovenfrietjes met beetje mayo en een kleintje popcorn zoet gedeeld.



Mijn lijst vandaag:

O: havermout, halfvolle melk, appel, kaneel

T: -

L: boterham met rosbief, boterham met filet american en plakje verse grillworst

T: 1 dadel

D: zilvervliesrijst, roergebakken kip, paprika met beetje room en kokos

T: 1/4, avocado, 1 banaan, 2 dadels en 1 eetlepel kokos gepureerd met 1 eetlepel muesli. Ik had behoefte aan zoet



En nu ga ik even op de bank liggen. Heb vanmiddag heel hard mijn hoofd gestoten en begin nu hoofdpijn te krijgen.
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
O hallo Carpediem! Welkom!! En nu dit keer niet afvallen met te weinig eten en veel sporten hè?! Hoe ga je het nu aanpakken?
Maar ik heb niet gechipst...
Hoeveel calorieën eten jullie allemaal per dag?
Alle reacties Link kopieren
@ MadameBonBon haha nee daar heb ik me al eerder in vergist.



Ik probeer ongeveer 1500 kcal binnen te krijgen, na intensief sporten iets meer door yogurht of een extra eitje toe te voegen. Ook beperk ik mijn koolhydraten, bij ontbijt eet ik gewoom brood of crackers , ik houd gelukkig van mijn ontbijtje. Smiddags soms ook ene cracker of soep met brood of salade. S'avonds eet ik geen nauwelijks koolhydraten door alleen groente te nemen met vis of vlees. En af en toe nog is een x pasta of rijst wanneer ik hier echt trek in heb!



Met sporten combineer ik insanity, als hiit training 2/3 x per week met 1 x krachtraining!
enjoy
Alle reacties Link kopieren
rdvv ik zou het niet weten ik tel ze niet.



Dat klinkt beter inderdaad. Succes!
Maar ik heb niet gechipst...
Kopen jullie trouwens cadeaus met kerst?

Wij hebben met Sint al groot uitgepakt maar zou t zo leuk vinden om een klein cadeautje onder de boom te leggen voor mn kinderen. Ik zou alleen niet weten wat.. iets waar ze echt blij mee zouden zijn..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat ik met kerst ga eten want ik ben 2 dagen bij anderen uitgenodigd! Heerlijk luxe dus: jurk en hakken aan en gaan Nou ja bijna, de ene dag is met een grote groep vrienden en iedereen neemt wat mee. Maar ik weet nog niet wat, dat moet ik deze week even bedenken, komt wel goed. We doen ook cadeautjes, want geen sinterklaas gevierd, dus die moet ik vandaag allemaal nog even inpakken.



Ik zag vanochtend alweer 63.1 op de weegschaal dus mn 'dropkilo' van tijdens de tentamens is er alweer af



Ik eet zo'n 1500-1700 kcal maar ik hou het echt niet altijd bij. Zo af en toe zoek ik eens op hoeveel kcal iets is. Maar ik wil niet een dieet volgen, maar gewoon deze eetstijl me eigen maken. Ik heb dus ook nooit honger en dat ga ik ook echt zo houden, als ik honger heb ga ik wat eten. En op zondag trekken we lekker een fles wijn open en hebben mijn lief en ik eigenlijk altijd de gewoonte van uitgebreid brunchen en uitgebreid koken of uit eten, en dat houden we ook lekker zo. Of zoals gisteren tijdens een boswandeling even ergens warme choco met slagroom en rum gaan drinken <3 Maar als dat dan gewoon maar 1 dag in de week is en niet iets dagelijks dan moet dat ook gewoon kunnen.



Druk hier ineens! Ik krijg een beetje medelijden met MBB die ineens een hele administratie moet gaan bijhouden voor de tabel
Zeg maar Spijker.
* Roosv1989: inderdaad erg lastig met de feestdagen beginnen, maar ik ga nu ook niet actief beginnen hoor, maar wil wel proberen om tussen de feestdagen door, de schade te beperken, zodat ik hopelijk niet aankom :-) ... En dan vanaf 01 januari, alle snoep en koekoverblijfselen van het kerstpakket de deur uit... want zolang ik het in huis heb, kan ik er heel moeilijk vanaf blijven.



@ MadameBonBon: 2 zwangerschappen achter elkaar is ook niet niks.. tijdens de zwangerschap vliegen de kilo`s eraan. Ik heb 1 zoontje van 2,5 en was 20 kg aangekomen tijdens de zwangerschap.. Gelukkig zijn ze er alle 20 weer vanaf... Eigenlijk ging dat vrij makkelijk, maar die 6 kg (die ik voor de zwangerschap al te zwaar was) gaan er maar niet af ... Bedankt voor het toevoegen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom iedereen!



MBB, Net lijstje, hoe is het nu met je hoofd?



Roos, wij doen ook aan Sinterklaas, maar kopen meestal voor mijn ouders ook wel iets. Dit jaar doen we een pakket met lekker dingetjes erin. En meestal krijgen we een kleinigheidje of een envelop van mijn ouders.

Willen ze niet nog iets kleins hebben dan? Of anders doe je iets waar ze wat aan hebben, een pyjama o.i.d.



Met kerst ga ik 1 avond bij mij ouders eten en ontbijten, 1 keer gaat mijn schoonmoeder voor ons koken en 1 keer doe ik denk iets van zelf gemaakte pizza o.i.d. Niet heel uitgebreid heb ook eigenlijk niets met kerst.



Ben al best bezig met voorbereidingen treffen voor mijn "nieuwe dieet start" in januari. Zoek allemaal simpele gezonde receptjes op en heb al veel sport oefeningen verzameld die ik dan kan uitvoeren.

Heb er best zin in om weer te beginnen .
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven