Tekenen jullie wel eens voor iets aan de deur?

11-07-2014 19:22 131 berichten
Gisteren had ik weer een meisje van KWF kankerbestrijding aan de deur. Ik had de deur nog niet eens helemaal open en ze begon al aan haar verhaal zonder komma's, punten of een halve seconde om adem te halen. Uiteraard was het doel dat ik zou tekenen om geld te doneren, omdat ze nu maar 1x per jaar met een collectebus mogen rondgaan.



Ik teken eigenlijk nooit voor iets aan de deur en merk dat, hoe goed het verhaal ook is (KWF kankerbestrijding zal heus wel goede dingen doen, evenals de nierstichting, diabetesfonds, unicef, een stichting voor gehandicapte kinderen en weet ik wat nog meer langskomt) ik geïrriteerd raak van de opdringerigheid, dat ze direct afsteken met een ellenlang verhaal waar ik niet tussenkom. Als ze al iets bereiken is het dat ik helemaal niks meer met ze te maken wil hebben.



Maar blijkbaar loont het, want er komen regelmatig mensen aan de deur met dit soort acties. Daarom ben ik benieuwd, tekenen jullie wel eens aan de deur voor zoiets? Ik heb het zelf 1x gedaan en ben overgestapt naar Nuon, was toen ook wel een prima actie, geen addertjes onder het gras ofzo. Maar tegenwoordig doe ik het nooit. Heb zelfs een vrij agressieve verkoper van 'zakelijk stroom' aan de deur gehad, die eiste dat ik mijn jaarrekening zou laten zien. Ik moest flink voet bij stuk houden om het gesprek af te ronden waarop ik uit eindelijk ook een flinke sneer van hem kreeg. Oh, er komen nog meer verhalen boven... Een memorabele was de verkoper die, toen ik de deur opendeed, vroeg of mijn man thuis was en daarna pas of ik anders ook wel over de energie/financiën ging.



Maar goed, mijn vraag dus, wie tekent wel eens voor iets aan de deur? Of misschien hebben jullie ook nog vermakelijke verhalen hierover
Ik teken alleen als Zalando, Apple of BOL iets komen brengen
quote:eldorado schreef op 20 december 2014 @ 23:15:

Ik teken alleen als Zalando, Apple of BOL iets komen brengenIk alleen als ik dan ook echt iets besteld heb.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik teken NOOIT iets aan de deur behalve bij pakketten. Ik zeg altijd beleefd geen interesse, fijne dag nog.. Ben daar heel makkelijk in..
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar allemaal:).



Tegenwoordig zeg ik aan de telefoon: ik heb geen interesse, dank u wel. En hang op. Maar met die touchscreen duurt het twee seconden voor ik op mn scherm kan en ophang. Dus hoor ze altijd even doorpraten.. hihi.

Dit door een ervaring: ik word opgebeld over een abonnement over puzzelboekjes. Ik zou hier informatie over hebben aangevraagd. Nu koop ik vaak een puzzelboekje, maar ik wist haast zeker dat ik geen informatie gevraagd had. Dus ik twijfel, maar besluit het niet te doen, want ik wist van niets. Krijg ik te horen: Ja, wat denk ik dat ik verkoop: Hamburgers?! op agressieve toon. Heel vreemd. Ik antwoord:"Zo wens ik niet aangesproken te worden en hang nu op." Gelukkig geen touch screen toen:P.



Verder een leuke ervaring: Op straat liepen ze te verkopen. Ben je tegen aids? oid... ja. En ik loop vervolgens door en bleef doorlopen. De verkoper loopt met me mee. Een heel eind nog. Vervolgens stopt hij: Ik mag niet verder lopen dan hier. Ik: Helaas, fijne dag nog.(al eerder kenbaar gemaakt dat ik geen intresse heb)

Ze hebben dus restricties waar ze mogen verkopen. Ideaal!!! :D Was een aardige knul hoor. Als deze ook agressief was, had ik er niet op zitten wachten.

Ze komen overigens niet aan de deur. Pas een keer een collectant. maar woon in een flat. Misschien scheelt dat...
Alle reacties Link kopieren
quote:poppetje2006 schreef op 22 december 2014 @ 12:08:

Nee, ik teken NOOIT iets aan de deur behalve bij pakketten. Ik zeg altijd beleefd geen interesse, fijne dag nog.. Ben daar heel makkelijk in..



Ik ook. Helaas hebben de goede doelen aansmerende meisjes en jongens er geen boodschap aan. Nee is bij hen nog rustig 5 minuten misschien toch wel een ja.



Ze verzieken het voor zichzelf, want hierdoor ben ik behoorlijk anti geworden. En zeg nu maar met een stralende glimlach dat ik al lid ben. Dat werkt vooralsnog wel. Behalve dat ik voor de goede doelen die ik nog wel steun nu opgebeld wordt met de vraag of ik mijn termijnbedrag niet wil verhogen. Zucht.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
nee ik teken niks en ze krijgen geen rooie cent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven