Antikalk en antischimmel voor douche met natuursteen

20-12-2014 14:19 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik ben huurder en zit met een probleem. Misschien weet iemand van jullie raad.

Wij hebben een mooie inloopdouche waarvan de douchebak uit een donker (blauw/grijs) soort natuursteen bestaat.

Twee zijwanden zijn uit glas en er zit veel kalkaanslag op. Met welk product kan ik de kalk verwijderen zonder dat het bijt in de natuursteen?

Dezelfde vraag heb ik ivm het verwijderen van de schimmel op de tegels op de twee andere zijwanden. Met welk product kan ik dat wegdoen zonder dat ik de natuursteen beschadig?



Groetjes!
GEEN antikal gebruiken, staat ook op de verpakking. Op het glas kan het wel maar niet voor het natuursteen. Schimmel meet gewone bleek, kan overal op.
Kun je azijn gebruiken voor het kalk op de douchedeuren? Als je het rechtstreeks op het glas smeert en niet in het wilde weg spuit, lukt dat misschien wel? En anders misschien de verhuurder even vragen?
Schoonmaakazijn.
Alle reacties Link kopieren
azijn bijt ook in het natuursteen.
Alle reacties Link kopieren
Azijn kan wel op glas maar op natuursteen??? Kijk eens op de website van oma weet raad of zoiets.
verba volant, scripta manent.
Azijn kan wel, maar dan met beleid.



Neem keukenrol, maak die nat met azijn en ´plak´ dat dan tegen het glas. Poosje laten zitten, daarna spoelen.



Voor natuursteen gebruik je het beste driehoek glycerine-allesreiniger. Zoiets. En schimmel, tja. De voegen kun je met een borsteltje schrobben, maar de kit moet vervangen worden, die krijg je niet meer schimmelvrij. Het is mij althans nog nooit gelukt, zelfs niet met de hg schimmelverwijderaar (en dat wil wat zeggen).
HG schimmelverwijderaar = 100% bleek (hele dure bleek).
Alle reacties Link kopieren
Vloer bedekken met handdoeken? Wij hebben ook natuursteen maar hebben altijd alles drooggemaakt dus nergens kalk of schimmel. Begin nooit meer aan natuursteen in ons volgende huis....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven