Vlooien, vlooien en nog meer vlooien!!

17-12-2014 10:59 45 berichten
Wij zijn onlangs verhuisd. Helemaal geweldig, een top huis. Minder fijn is dat de vorige bewoners een hele vlooienplaag hebben achtergelaten.

Mijn twee honden en kat begonnen meteen al te krabben toen we hier waren ingetrokken. Vorige week heb ik m'n maltezer nagekeken, en ja hoor. Daar lopen ze. Ik heb ze meteen alle drie een pipet van Advantix gegeven. De volgende dag met een borstel alles eruit gehaald. M'n grote hond bleef krabben, werkte het - volgens de dierenarts - wondermiddeltje dan niet?

Ik heb ze sindsdien iedere ochtend karnemelk en een biergist tabletje gegeven.

Gister is hier een verdelger geweest die het hele huis heeft behandeld. In de tussentijd ben ik naar de dierenarts geweest voor Stronghold. Zij gaf mij i.p.v. Stronghold een Comfortis tablet, want Stronghold zou geschikt zijn ter voorkoming van vlooien, maar niet als er al een hele plaag aanwezig is. Van Comfortis zouden alle vlooien die er nog zitten na een halfuur doodgaan en dit zou werken voor een maand. Alle drie een tablet gegeven. Ook nog ontwormd met Milbemax. Auto ingespoten met Indoor-X.

Nu zijn we een dag verder. Ik weet dat de vlooien in huis nog niet helemaal weg zijn, maar ik had toch wel gehoopt dat m'n dieren er geen last meer van zouden hebben. Bij m'n kat merk ik niets geks. Maar m'n grote hond zit nog veel te krabben en m'n kleintje wordt helemaal gek. Hij rent alsmaar rond door het huis, bijt zich helemaal kapot, vooral bij z'n ballen (nog niet gecastreerd). Nu heb ik op z'n ballen een aantal eitjes gevonden en heb ze eraf gehaald. Dat bijten op z'n ballen is nu wel verminderd, maar hij rent nog steeds onrustig rond.



Ik ben ten einde raad... Heb al vanalles geprobeerd, waarom hebben ze er nog steeds zo'n last van!?

Wat is er nog meer dat ik kan doen om m'n arme hondjes uit hun lijden te helpen?
Alle reacties Link kopieren
Wel apart dat je vlooieneitjes op je kat tegenkomt... Vlooien leggen hun eitjes normaalgesproken in de omgeving neer, en niet op het dier zelf. De eitjes plakken ook niet aan de haren vast ofzo, ze zijn glad en zouden direct van het dier afvallen. Weet je zeker dat er niet meer speelt dan alleen vlooien...?
Alle reacties Link kopieren
quote:tof schreef op 20 december 2014 @ 09:43:

Wel apart dat je vlooieneitjes op je kat tegenkomt... Vlooien leggen hun eitjes normaalgesproken in de omgeving neer, en niet op het dier zelf. De eitjes plakken ook niet aan de haren vast ofzo, ze zijn glad en zouden direct van het dier afvallen. Weet je zeker dat er niet meer speelt dan alleen vlooien...?



Vlooien leggen wel eitjes op het dier maar die vallen inderdaad uit de vacht.

Als mijn (toen nog bevlooide) kat had staan krabben lagen er overal eitjes op die plek
quote:tof schreef op 20 december 2014 @ 09:43:

Wel apart dat je vlooieneitjes op je kat tegenkomt... Vlooien leggen hun eitjes normaalgesproken in de omgeving neer, en niet op het dier zelf. De eitjes plakken ook niet aan de haren vast ofzo, ze zijn glad en zouden direct van het dier afvallen. Weet je zeker dat er niet meer speelt dan alleen vlooien...?



Niet op m'n kat, maar op de testikels van m'n hond. Daar zaten eitjes (?) aan vastgeplakt die ik er met aardig wat moeite vanaf moest halen.

Wat zou het verder kunnen zijn dan?



Kat en malthezertje zie ik verder trouwens niet meer gek doen, alleen m'n grote hond zit nog veel te krabben..
Alle reacties Link kopieren
Wat jullie zien zijn vlooienpoepjes.
Oh, dat zou ook best kunnen!



Ik vind de Indoor X best heftig spul. Toen ik het in een kiertje spoot, zag ik ineens 2 andere insecten tevoorschijn komen die binnen een paar seconden al dood gingen. Dan zal het vast ook wel op vlooien werken, toch?



Ik heb van iemand gehoord dat spuiten/dweilen met dreft en spiritus goed werkt. Morgen ga ik dat maar 'ns proberen.. M'n kat is een week bij m'n moeder geweest, dus daar zal het huis ook behandeld moeten worden.. Indoor X was na het spuiten in de auto, slaapkamer en gang al op, dus dat wordt een duur grapje voor het hele huis.. Hopelijk is dit een goed alternatief!
Alle reacties Link kopieren
Maar je mocht toch een week niet dweilen oid toch? (Te lui om terug te zoeken)



En dat een van je honden nog zit te krabben is ook niet gek. Ik word ook gebeten door vlooien (meeste mensen worden nooit gebeten, ik dus wel) en ergere jeuk ken ik niet. Heb toen ik nog bij mijn vader in een niet-zo-schoon huis woonde, mijn hele benen open gekrabd. Heb nog littekens ervan als je goed kijkt
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Hier twee maanden geleden ook gehad, een ramp! Ze sprongen zelfs uit de luier van m'n 5 maanden oude baby... Wat wij gedaan hebben: eerst alles in de was (zaten ook in bed) en toen 15 bussen omgevingsspray gekocht en alles, alle hoekjes, gaatjes en alle tapijt ingespoten. Daarvoor alles gezogen. Toen alles dicht, paar uur weggegaan en bij thuiskomst alles laten luchten. Daarna elke dag 3 x stofgezogen, maar niet op de behandelde plekken. Het huis kregen we zo langzaam maar zeker vlovrij, alleen de kat! Hij heeft in totaal 3 comfortis tabletten i.c.m. Stronghold pipetten gehad en toen sprong nog de laatste vlo welkswaar verdoofd maar levend van hem af! Dus dat het vlooien binnen een half uur doodt is niet waar. Helaas. Het heeft hier in totaal 6 weken geduurd. Heel veel sterkte en geduld gewenst!!!
Let's have tea...
Alle reacties Link kopieren
Oja, ipv indoor-x koop het huismerk van kruidvat, scheelt de helft en er zit hetzelfde in!!
Let's have tea...
quote:streepjessokken schreef op 20 december 2014 @ 22:35:

Maar je mocht toch een week niet dweilen oid toch? (Te lui om terug te zoeken)



En dat een van je honden nog zit te krabben is ook niet gek. Ik word ook gebeten door vlooien (meeste mensen worden nooit gebeten, ik dus wel) en ergere jeuk ken ik niet. Heb toen ik nog bij mijn vader in een niet-zo-schoon huis woonde, mijn hele benen open gekrabd. Heb nog littekens ervan als je goed kijkt



Nee, bij mij thuis mag ik niet dweilen (ongediertebestrijder geweest), bij m'n moeder wel

Auch, daar heb ik dan gelukkig geen last van. Vind het alleen zo zielig voor m'n hond..
quote:janine82 schreef op 20 december 2014 @ 22:50:

Hier twee maanden geleden ook gehad, een ramp! Ze sprongen zelfs uit de luier van m'n 5 maanden oude baby... Wat wij gedaan hebben: eerst alles in de was (zaten ook in bed) en toen 15 bussen omgevingsspray gekocht en alles, alle hoekjes, gaatjes en alle tapijt ingespoten. Daarvoor alles gezogen. Toen alles dicht, paar uur weggegaan en bij thuiskomst alles laten luchten. Daarna elke dag 3 x stofgezogen, maar niet op de behandelde plekken. Het huis kregen we zo langzaam maar zeker vlovrij, alleen de kat! Hij heeft in totaal 3 comfortis tabletten i.c.m. Stronghold pipetten gehad en toen sprong nog de laatste vlo welkswaar verdoofd maar levend van hem af! Dus dat het vlooien binnen een half uur doodt is niet waar. Helaas. Het heeft hier in totaal 6 weken geduurd. Heel veel sterkte en geduld gewenst!!!



Uit de luier van je baby!? En ik maar denken dat het hier zo erg is!

Als het jou gelukt is, moet het bij mij ook lukken.

3 comfortis tabletten x 3 dieren is al 150 euro, en dan nog Stronghold pipetten x 9, omdat ik ze de komende 3 maanden een pipet moet blijven geven.. Die rotvlooien vreten niet alleen aan m'n dieren, maar ook aan m'n portemonnee...
quote:janine82 schreef op 20 december 2014 @ 22:51:

Oja, ipv indoor-x koop het huismerk van kruidvat, scheelt de helft en er zit hetzelfde in!!



Heb jij je huis daarmee behandeld?

En hoeveel kost dat spul dan? Ik heb voor de verdelger ¤130,- betaald. Als ik met zoveel bussen in de buurt van die prijs kom, kan ik hem net zo goed ook m'n moeders huis laten behandelen..
Alle reacties Link kopieren
Die bussen kosten 4 of 5 euro /st. Ah had ze ook van Vapona tegen kruipende insecten (waaronder vlooien) maar bij ons zijn die bussen nu uit de schappen.

We hadden ze ook boven omdat de kat vaak boven sliep. De bovenverdieping was wel als eerste onder controle. Die borden met waxinelichtjes vangen slechts enkele vlooien, een topje van de ijsberg. Comfortis voor de kat kost hier 10 per tablet dus totaal ¤30. Stronghold ook ¤10 per pipet en daarvan hebben we er nu 3 gebruikt. Samen met de 15 bussen zitten we op een finan.schade van ¤135.. Wij hebben ook op het punt gestaan een verdelger kn te huren maar hij kon niet garanderen dat alle vlooien daarna weg zouden zijn. Daarbij had ik al heel veel zelf gedaan.

Succes! Hoe is het nu? Wij vonden de laatste week soms 4 dagen niks en dan weer een paar in de kamer. Heel frustrerend maar zo wisten we wel dat het op zn retour was. Je wordt helemaal gek van zwarte puntjes op de vloer, want je denkt bij alles dat het weer zo'n creepy beest is!
Let's have tea...
Alle reacties Link kopieren
Je moet wat meer geduld hebben. Er is een verdelger geweest lees ik. Vlooien kunnen niet in elk stadium bestreden worden, er zijn altijd nog eitjes en larven. Een goede IGR op de hond (google maar even wat dat is, remt de groei) in combinatie met een goede omgevingsspray gaat echt werken, duurt een paar dagen. Handige tip om vlooien op de hond direct te doden; dreft! Even in laten trekken en je spoelt ze er zo af.
quote:janine82 schreef op 21 december 2014 @ 13:01:

Die bussen kosten 4 of 5 euro /st. Ah had ze ook van Vapona tegen kruipende insecten (waaronder vlooien) maar bij ons zijn die bussen nu uit de schappen.

We hadden ze ook boven omdat de kat vaak boven sliep. De bovenverdieping was wel als eerste onder controle. Die borden met waxinelichtjes vangen slechts enkele vlooien, een topje van de ijsberg. Comfortis voor de kat kost hier 10 per tablet dus totaal ¤30. Stronghold ook ¤10 per pipet en daarvan hebben we er nu 3 gebruikt. Samen met de 15 bussen zitten we op een finan.schade van ¤135.. Wij hebben ook op het punt gestaan een verdelger kn te huren maar hij kon niet garanderen dat alle vlooien daarna weg zouden zijn. Daarbij had ik al heel veel zelf gedaan.

Succes! Hoe is het nu? Wij vonden de laatste week soms 4 dagen niks en dan weer een paar in de kamer. Heel frustrerend maar zo wisten we wel dat het op zn retour was. Je wordt helemaal gek van zwarte puntjes op de vloer, want je denkt bij alles dat het weer zo'n creepy beest is!



Dat is een heel verschil in prijs, bijna het dubbele!

Ik heb 50 euro betaald voor 3 tabletten en Stronghold pipetten verkochten ze per 3 in een doos en dat was ¤150,- , dus ook ¤50,- voor 3 pipetjes.

De verdelger verzekerde dat bij mij wel. Indien ze niet weg zouden zijn, zou er een nabehandeling komen. Ik neem aan dat ik daar dan niet voor hoef te betalen. Ik huur ze niet in om daarna nog steeds met die rotbeesten opgescheept te zitten!

Ik denk inderdaad bij elk zwart puntje dat het zo'n creepy beestje is Vooral op m'n malthezer kom ik nogal vaak zwarte puntjes tegen, een vies wit beestje is dat haha.

Het krabben is al minder, merk ik. Hoop dat het einde nadert!



Ik kijk het nog even aan en als ik merk dat ze nog rondzwerven haal ik een paar busjes bij de kruidvat. Bedankt voor de tip, scheelt ook weer ¤15,- per bus!
quote:Weide schreef op 21 december 2014 @ 19:29:

Je moet wat meer geduld hebben. Er is een verdelger geweest lees ik. Vlooien kunnen niet in elk stadium bestreden worden, er zijn altijd nog eitjes en larven. Een goede IGR op de hond (google maar even wat dat is, remt de groei) in combinatie met een goede omgevingsspray gaat echt werken, duurt een paar dagen. Handige tip om vlooien op de hond direct te doden; dreft! Even in laten trekken en je spoelt ze er zo af.Dreft. Daar heb ik er nog een heleboel van staan. Dat doodt zeker alleen op het moment zelf en evt. nieuwe vlooien niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 22 december 2014 @ 18:07:

[...]





Dat is een heel verschil in prijs, bijna het dubbele!

Ik heb 50 euro betaald voor 3 tabletten en Stronghold pipetten verkochten ze per 3 in een doos en dat was ¤150,- , dus ook ¤50,- voor 3 pipetjes.

De verdelger verzekerde dat bij mij wel. Indien ze niet weg zouden zijn, zou er een nabehandeling komen. Ik neem aan dat ik daar dan niet voor hoef te betalen. Ik huur ze niet in om daarna nog steeds met die rotbeesten opgescheept te zitten!

Ik denk inderdaad bij elk zwart puntje dat het zo'n creepy beestje is Vooral op m'n malthezer kom ik nogal vaak zwarte puntjes tegen, een vies wit beestje is dat haha.

Het krabben is al minder, merk ik. Hoop dat het einde nadert!



Ik kijk het nog even aan en als ik merk dat ze nog rondzwerven haal ik een paar busjes bij de kruidvat. Bedankt voor de tip, scheelt ook weer ¤15,- per bus!



Wat een hel. Toen ik een dierenservice had spoot ik in het hoogseizoen altijd voor ik naar binnen ging thuis even mijn broek, en vergeet niet de buitenmat in te spuiten.



Kijk je wel even goed of al die producten kunnen bij je huisdieren? Er staat altijd duidelijk hoelang iets werkend is en voor je het weet krijgen ze een overdosis.



Verder alleen een tip om ze elke dag goed te kammen met een vlooienkam. Bij mijn verwaarloosde kitten een paar jaar geleden was ik er zo vanaf om hem de halve dag te kammen (gelukkig vinden ze het heerlijk om gekamd te worden).



Het is veel werk maar hopelijk ben je er snel vanaf.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Dreft werkt inderdaad alleen tijdens het wassen, maar echt heel goed, minstens zo goed als een echte vlooienshampoo. Niet te vaak gebruiken, het ontvet natuurlijk ook zeer grondig.
Alle reacties Link kopieren
En, hoe is het nu??
Let's have tea...
Heb je een spanplafond in dat nieuwe huis? Daar kunnen vlooien namelijk ook prima overleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk ook best benieuwd hoe het nu gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven