Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.



In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!





met vriendelijke groet,



Moderatorteam Viva





edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD







Veelvoorkomende vragen of problemen:



- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone



Layoutklachten



- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 21 december 2014 @ 10:51:

Ik wil een nieuwe nick aanmaken maar krijg een melding dat de nick niet aan de gestelde eisen voldoet. Erg vreemd wat het lijkt enorm op mijn huidige.

En dit:



De volgende informatie is nuttig voor de beheerders: user::new_user::nickname_preg_error



Kunnen jullie hier iets mee?Dat je zwanger bent en we zijn vol.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 20 december 2014 @ 20:45:

[...]





Het schijnt dat je er max 3 kunt aanklikken, heb je alleen die 2 of meer?Ik heb alleen die 2.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 21 december 2014 @ 11:04:

[...]





Dat je zwanger bent en we zijn vol. een kerstkindje
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 20 december 2014 @ 00:48:

[...]





Dan weet ik het ook niet, ik kan ze gewoon toevoegen en verwijderen.Hoi Prada, wel stappen neem je dan precies? Misschien doe ik wel iets fout.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 21 december 2014 @ 10:51:

Ik wil een nieuwe nick aanmaken maar krijg een melding dat de nick niet aan de gestelde eisen voldoet. Erg vreemd wat het lijkt enorm op mijn huidige.

En dit:



De volgende informatie is nuttig voor de beheerders: user::new_user::nickname_preg_error



Kunnen jullie hier iets mee?





Beste Bieb.2.0,



Zou je even een mailtje willen sturen naar forum@viva.nl? Dan kunnen ze beter uitzoeken wat het probleem is



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem21122014 schreef op 21 december 2014 @ 09:39:

Mods, waarom kan iedereen buiten het forum ons weer loepen??? Dat was toch verholpen?





Dat was idd het geval en ik heb het dan ook doorgegeven



met vriendelijke groet,



Junior
quote:SuzanneSuus schreef op 20 december 2014 @ 20:45:

[...]





Het schijnt dat je er max 3 kunt aanklikken, heb je alleen die 2 of meer?Bij mijn werkt het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe laptop en ik kan met geen mogelijkheid inloggen op dat ding. Heb het geprobeerd op internet explorer, Chrome en Firefox.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 21 december 2014 @ 13:54:

Ik heb een nieuwe laptop en ik kan met geen mogelijkheid inloggen op dat ding. Heb het geprobeerd op internet explorer, Chrome en Firefox.





Beste Amaqanda,



Zou je hiervoor willen mailen naar forum@viva.nl? Dan kunnen ze met jou persoonlijk kijken wat het probleem is



met vriendelijke groet,



Junior
quote:JuniorModeratorViva schreef op 21 december 2014 @ 13:18:

[...]





Beste Bieb.2.0,



Zou je even een mailtje willen sturen naar forum@viva.nl? Dan kunnen ze beter uitzoeken wat het probleem is



met vriendelijke groet,



JuniorGedaan, ik wacht in spanning af
Alle reacties Link kopieren
Laat maar, ik ben nu (zonder in te loggen) ineens wel ingelogd.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit probleem al eerder is gemeld, maar ik zie bij mezelf nu de avatar van een ander. Ik weet niet wat jullie zien? Het is trouwens op de iPad, laptop weet ik niet.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Laat maar...

Na opnieuw opstarten van de iPad is het probleem verholpen.

Het leven is soms zo simpel
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



De TD heeft de mogelijkheid om de topics en reacties van forummers te kunnen lezen zonder ingelogd te zijn weer geblokkeerd.



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Helaas was het voor ons en de technische dienst niet mogelijk om op een eerder moment concreet iets te kunnen communiceren over het tijdsplan om de bugs en wensen voor het VIVA-forum op te pakken. Dit komt voornamelijk door het feit dat wij de technische dienst delen met andere vrouwensites binnen Sanoma en dat de lancering van Libelle.nl een groot gedeelte van hun tijd heeft opgeslokt. Maar de kogel is nu eindelijk door de kerk!



Vanaf 5 januari met een doorloop tot 15 januari gaan ze hiermee aan de slag. Ze verwachten dan de lijst grotendeels af te kunnen werken. Mocht er meer tijd nodig zijn zal er na de 15e opnieuw worden gekeken naar een tijdslot waarop de technische dienst aan de slag kan.



Wij begrijpen dat het forumplezier wat verminderd wordt door de technische problemen, maar we gaan er alles aan doen om deze problemen zo snel en goed mogelijk in de eerste twee weken van het nieuwe jaar op te lossen.



Voor nu, hele fijne feestdagen gewenst en een goed uiteinde.



Met vriendelijke groet,

Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Goh ik wil niet negatief doen maar ik kreeg een ban omdat ik in twijfel trok dat er "hard" aan gewerkt werd..



Maar achteraf blijkt dat dat ook gewoon zo was?
Alle reacties Link kopieren
Het bevreemdt mij dat dit nu pas gemeld wordt.

Dan was het toch al langer bekend dat "de TD" druk was met andere dingen/fora?



Maar goed, ik kan me voorstellen dat jullie hiermee gewacht hebben tot jullie ook iets positiefs konden melden.

Laten we hopen dat er tussen 5 en 15 januari bergen worden verzet, want er is nog een hoop dat niet lekker loopt.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
1x genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 15 december 2014 @ 21:49:

[...]





Ik heb het bij de TD nagevraagd, maar nog geen antwoord



met vriendelijke groet,



Junior





En nu?

Ah. Nu neem ik een blokje kaas bij de mosterd. Fijne feestdagen. Vind het toch lullig dat jullie ons zo flauw aan het lijntje hebben gehouden trouwens - sorry maar ik hoor dan liever rechtstreeks dat er nu even geen tijd is dan dat me iedere keer verteld wordt "dat het de aandacht heeft"
quote:Mocht er meer tijd nodig zijn zal er na de 15e opnieuw worden gekeken naar een tijdslot waarop de technische dienst aan de slag kan.Que? Ben ik nou zo'n dinosaurus dat ik het nog de gewoonste zaak van de wereld vind dat het oplossen van problemen duurt tot ze opgelost zijn en niet tot de kalender zegt dat het mooi geweest is?
quote:Alixane schreef op 21 december 2014 @ 12:18:

[...]



Hoi Prada, wel stappen neem je dan precies? Misschien doe ik wel iets fout.Ik druk op het sterretje rechtsboven of onder dat maakt niet uit. Dan krijg je een bericht te zien dat je het topic aan je favorieten wilt toevoegen. Dan scrol je iets naar beneden en klik je op voeg toe
quote:Bij_Zonder schreef op 23 december 2014 @ 08:51:quote:Mocht er meer tijd nodig zijn zal er na de 15e opnieuw worden gekeken naar een tijdslot waarop de technische dienst aan de slag kan.Que? Ben ik nou zo'n dinosaurus dat ik het nog de gewoonste zaak van de wereld vind dat het oplossen van problemen duurt tot ze opgelost zijn en niet tot de kalender zegt dat het mooi geweest is?Dit dus! Plus er zou ook gekeken worden of er een app kon komen. Gaat dat wel lukken in die 2 weken mods?
Oh ja, als je boven aan het topic op het sterretje klikt komt er te staan " voeg dit topic toe aan mijn favorieten", klik je willekeurig bij een bericht op het sterretje dan komt er te staan " voeg dit bericht toe aan mijn favorieten.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Om even een misverstand uit de wereld te helpen: de TD is in de afgelopen weken wel degelijk ook bezig geweest voor Viva, wij moesten ze alleen delen met andere sites van Sanoma. Van 5 januari t/m 15 januari zullen zij exclusief voor Viva aan de slag gaan.



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 23 december 2014 @ 10:51:

Beste forummers,



Om even een misverstand uit de wereld te helpen: de TD is in de afgelopen weken wel degelijk ook bezig geweest voor Viva, wij moesten ze alleen delen met andere sites van Sanoma. Van 5 januari t/m 15 januari zullen zij exclusief voor Viva aan de slag gaan.



met vriendelijke groet,



JuniorFijn! Ik hoop dat ze niet te veel doorzakken met oud-en-nieuw, zodat ze fris en fruitig op 5 januari aan de slag kunnen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven